Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Gisteren was het slecht weer, he. Dan trekken alle toeristen uit de vakantieparken (Roompot, Landal, CenterParcs) weg van de stranden en in de steden. Bij mooi weer is het er dan vaak zelfs minder druk dan bij minder mooi weer.
Maar ondanks al die drukte (die niet nieuw is sinds gisteren) blijven de Corona-cijfers op Schouwen Duiveland laag.
Maar ondanks al die drukte (die niet nieuw is sinds gisteren) blijven de Corona-cijfers op Schouwen Duiveland laag.
Het gaat niet over het oplopende tekort.Timoootjex schreef: ↑8 juli 2020, 17:31 Nja we zitten nu al bijna aan 50 miljard in de huidige economische context met een kans op een deel diepe crash want nu zijn de beurzen gedopeerd is 70 Miljard echt niet ondenkbaar hoor
Ieder zinnig mens kan zien dat dit totaal ontspoord is en nog gevoelig zal oplopen.
Je beweerde dat ze dit tegen het einde van het jaar een begrotingstekort van 70 miljard gingen regelen (fixen in jouw woorden). Dat is complete onzin.
Dat krijgen ze, in het beste geval, in geen jaren meer rechtgetrokken. Laat staan tegen het einde van dit jaar.
Als je bedoelde hoe ze het kunnen regelen om tegen het einde van het jaar het lopende tekort tot 70 miljard te doen oplopen is er ook geen probleem. Aan geld uitgeven zonder verantwoording af te leggen is geen kunst.
Dus, wat bedoelde je nu eigenlijk?
Zouden ze het zelf weten?
Ze weten van zichzelf niet eens wie er in de volgende Federale regering gaat zitten en in de Vlaamse zijn ze al druk bezig de zwarte pieten naar elkaar door te schuiven.
Bij gebrek aan enig sturend beleid hebben een paar parlementairen dus de hendel van de jackpot gevonden om elkaar cadeau's te gunnen en hun eigen achterban te plezieren. De rekening opmalen is toch voor de volgende regeringen.
En je kan nu al zien dat eigenlijk niemand staat te springen om de verantwoordelijkheid te moeten nemen om die rekening aan de kiezers te presenteren.
Het vb zal het wel oplossen ... als "grootste" partij moet je toch je verantwoordelijkheid opnemen ... eens zien hoe hoog ze dan nog van de toren zouden blazen mocht hun tweelingbroer nva ze de volgende keer wel meenemen op kamp
Ah nu mogen ze het ineens gaan oplossen?
Ga nu ook maar op de blaren zitten.
En zeg niet dat dit gat van de Nva komt he want dat is de waarheid geweld aandoen. Ok ze hebben ook gefaald maar die put is gemaakt door links pamperbeleid. Iedereen bepamperen behalve de werkende mens. Ja de communisten gaan het oplossen.
Ga nu ook maar op de blaren zitten.
En zeg niet dat dit gat van de Nva komt he want dat is de waarheid geweld aandoen. Ok ze hebben ook gefaald maar die put is gemaakt door links pamperbeleid. Iedereen bepamperen behalve de werkende mens. Ja de communisten gaan het oplossen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nja links pamperbeleid
Vlaamse regeringen:
9 Regering-Dewael Patrick Dewael (VLD) VLD, SP, Agalev, VU 1999-2003 1423
10 Regering-Somers Bart Somers (VLD) VLD, sp.a, Groen!, Spirit 2003-2004 405
11 Regering-Leterme Yves Leterme (CD&V) CD&V, N-VA, sp.a, Spirit, VLD 2004-2007 1072
12 Regering-Peeters I Kris Peeters (CD&V) CD&V, N-VA, sp.a, Spirit, Open Vld 2007-2009 746
13 Regering-Peeters II Kris Peeters (CD&V) CD&V, sp.a, N-VA 2009-2014 1838
14 Regering-Bourgeois Geert Bourgeois (N-VA) N-VA, CD&V, Open Vld 2014-2019 1803
15 Regering-Homans Liesbeth Homans (N-VA) N-VA, CD&V, Open Vld 2019 92
16 Regering-Jambon Jan Jambon (N-VA) N-VA, CD&V, Open Vld 2019-heden 279
federale
Nr. Regering Premier Partijen Begin Einde Dagen
89 Verhofstadt I Guy Verhofstadt (VLD) VLD/PRL-FDF-MCC, SP/PS, Agalev/Ecolo 12 juli 1999 11 juli 2003 1460
90 Verhofstadt II Guy Verhofstadt (VLD) VLD/MR, sp.a-Spirit/PS 11 juli 2003 21 december 2007 1624
91 Verhofstadt III Guy Verhofstadt (VLD) CD&V/cdH, Open Vld/MR, PS 21 december 2007 20 maart 2008 90
92 Leterme I Yves Leterme (CD&V) CD&V/cdH, Open Vld/MR, PS 20 maart 2008 30 december 2008 285
93 Van Rompuy Herman Van Rompuy (CD&V) CD&V/cdH, Open Vld/MR, PS 30 december 2008 25 november 2009 330
94 Leterme II Yves Leterme (CD&V) CD&V/cdH, Open Vld/MR, PS 25 november 2009 6 december 2011 741
95 Di Rupo Elio Di Rupo (PS) PS/sp.a, Open Vld/MR, CD&V/cdH 6 december 2011 11 oktober 2014 1040
96 Michel I Charles Michel (MR) MR/Open Vld, N-VA, CD&V 11 oktober 2014 9 december 2018 1520
97 Michel II Charles Michel (MR) MR/Open Vld, CD&V 9 december 2018 27 oktober 2019 322
98 Wilmès I Sophie Wilmès (MR) MR/Open Vld, CD&V 27 oktober 2019 17 maart 2020 141
99 Wilmès II Sophie Wilmès (MR) MR/Open Vld, CD&V 17 maart 2020 heden 112
Der zit toch altijd wel een blauwe partij in de regering of een rechtste dus ik vind het niet terecht dat er enkel op links gebashed wordt als open vld in elke regering ook aanwezig is en dat links geen absolute meerderheid had hoor.
Vlaamse regeringen:
9 Regering-Dewael Patrick Dewael (VLD) VLD, SP, Agalev, VU 1999-2003 1423
10 Regering-Somers Bart Somers (VLD) VLD, sp.a, Groen!, Spirit 2003-2004 405
11 Regering-Leterme Yves Leterme (CD&V) CD&V, N-VA, sp.a, Spirit, VLD 2004-2007 1072
12 Regering-Peeters I Kris Peeters (CD&V) CD&V, N-VA, sp.a, Spirit, Open Vld 2007-2009 746
13 Regering-Peeters II Kris Peeters (CD&V) CD&V, sp.a, N-VA 2009-2014 1838
14 Regering-Bourgeois Geert Bourgeois (N-VA) N-VA, CD&V, Open Vld 2014-2019 1803
15 Regering-Homans Liesbeth Homans (N-VA) N-VA, CD&V, Open Vld 2019 92
16 Regering-Jambon Jan Jambon (N-VA) N-VA, CD&V, Open Vld 2019-heden 279
federale
Nr. Regering Premier Partijen Begin Einde Dagen
89 Verhofstadt I Guy Verhofstadt (VLD) VLD/PRL-FDF-MCC, SP/PS, Agalev/Ecolo 12 juli 1999 11 juli 2003 1460
90 Verhofstadt II Guy Verhofstadt (VLD) VLD/MR, sp.a-Spirit/PS 11 juli 2003 21 december 2007 1624
91 Verhofstadt III Guy Verhofstadt (VLD) CD&V/cdH, Open Vld/MR, PS 21 december 2007 20 maart 2008 90
92 Leterme I Yves Leterme (CD&V) CD&V/cdH, Open Vld/MR, PS 20 maart 2008 30 december 2008 285
93 Van Rompuy Herman Van Rompuy (CD&V) CD&V/cdH, Open Vld/MR, PS 30 december 2008 25 november 2009 330
94 Leterme II Yves Leterme (CD&V) CD&V/cdH, Open Vld/MR, PS 25 november 2009 6 december 2011 741
95 Di Rupo Elio Di Rupo (PS) PS/sp.a, Open Vld/MR, CD&V/cdH 6 december 2011 11 oktober 2014 1040
96 Michel I Charles Michel (MR) MR/Open Vld, N-VA, CD&V 11 oktober 2014 9 december 2018 1520
97 Michel II Charles Michel (MR) MR/Open Vld, CD&V 9 december 2018 27 oktober 2019 322
98 Wilmès I Sophie Wilmès (MR) MR/Open Vld, CD&V 27 oktober 2019 17 maart 2020 141
99 Wilmès II Sophie Wilmès (MR) MR/Open Vld, CD&V 17 maart 2020 heden 112
Der zit toch altijd wel een blauwe partij in de regering of een rechtste dus ik vind het niet terecht dat er enkel op links gebashed wordt als open vld in elke regering ook aanwezig is en dat links geen absolute meerderheid had hoor.
Ik hoop van harte dat er zo vlug mogelijk verkiezingen komen.geebee schreef:Het vb zal het wel oplossen ... als "grootste" partij moet je toch je verantwoordelijkheid opnemen ... eens zien hoe hoog ze dan nog van de toren zouden blazen mocht hun tweelingbroer nva ze de volgende keer wel meenemen op kamp
En dan zal ik waarschijnlijk, als ik op verkiezingsdag geen zwakke dag heb, Vlaams Belang stemmen. En ik hoop samen met mij een heel groot deel van de Vlaamse bevolking.
En dan hoop ik ook dat ze tezamen met NVA aan Vlaamse kant de absolute meerderheid vormen.
Timoootje, pas op ... je mag de rechtse jongens niet op hun inconsequentie wijzen ... dat doe je niet, je moet mee gaan in het verhaaltje van links dit en links dat ... vergeet niet dat alles de schuld is van de sossen ... nva, vld, cd&v, groen, ... hebben nog nooit in geen enkele regering gezeten ... 't zijn al altijd de sossen geweest ...Timoootjex schreef: ↑9 juli 2020, 12:33 Nja links pamperbeleid
Wel eerlijk gezegd : ik hoop het van harte met je mee ... één keer door de zure appel bijten heb ik er wel voor over want na één keer zal het absoluut duidelijk zijn dat die wankers nul inhoud in hun rangen hebben en vooral goed zijn in roepen vanop de zijlijn ... en ik denk dat ze dat zelf maar al te goed weten ook ... ik denk niet dat het blok in een regering wil stappen, ze zouden hun comfortabele positie van gemakkelijk geldgewin moeten opgeven. Zeg nu zelf : een FDW heeft in zijn hele leven nog nooit een seconde politieke verantwoordelijkheid moeten nemen maar krijgt wel al 30 jaar (of meer ?) een dikke vette wedde betaalt om niks te doen ... intussen heeft hij al een opvolger gevonden in DVL, nog zo één die hoopt van nooit in zijn leven iets te moeten doen.Jefdewit schreef: ↑9 juli 2020, 13:33Ik hoop van harte dat er zo vlug mogelijk verkiezingen komen.geebee schreef:Het vb zal het wel oplossen ... als "grootste" partij moet je toch je verantwoordelijkheid opnemen ... eens zien hoe hoog ze dan nog van de toren zouden blazen mocht hun tweelingbroer nva ze de volgende keer wel meenemen op kamp
En dan zal ik waarschijnlijk, als ik op verkiezingsdag geen zwakke dag heb, Vlaams Belang stemmen. En ik hoop samen met mij een heel groot deel van de Vlaamse bevolking.
En dan hoop ik ook dat ze tezamen met NVA aan Vlaamse kant de absolute meerderheid vormen.
Exact mijn achterliggende redenering.
En economisch zal ik er waarschijnlijk ook niet slechter van worden.
En economisch zal ik er waarschijnlijk ook niet slechter van worden.
Voila, 't is zover : mondmaskers verplicht in winkels, musea, bioscopen, ...
Het zal gedaan zijn om raar bekeken te worden in winkels ... tenzij het natuurlijk om mijn kledijkeuze gaat dan zullen ze blijven raar kijken
Het zal gedaan zijn om raar bekeken te worden in winkels ... tenzij het natuurlijk om mijn kledijkeuze gaat dan zullen ze blijven raar kijken
Slecht nieuws voor de winkels in de grensstreek. Ik trek wel 2 km verder naar Nederland waar het bovendien nog goedkoper is ook. Ik winkel trouwens nooit op de piekuren.
Ik ga ook terug naar Nassau. Doei lokale middenstanders !
Right ... alsof het al of niet verplichten van een mondmasker je naar een ander land zou doen gaan om te winkelen ... afgaande op je reactie ga je nu ook al naar Nederland "voor den goedkoop" ... die maatregel maakt dus totaal geen verschil uit ... dikke zever !
Wat ga je dan doen als het in Olland ook verplicht wordt ... naar Duitsland trekken ?
Eerst waren er de lege rekken.
Dan het aanschuiven voor een ontsmette kar.
Dan de prijzen die gestaag omhoog gingen.
Nu het verplichte mondmasker.
Ik heb er ff genoeg van.
Dan het aanschuiven voor een ontsmette kar.
Dan de prijzen die gestaag omhoog gingen.
Nu het verplichte mondmasker.
Ik heb er ff genoeg van.