Kinepolis
TIP
Re: Kinepolis
@Nairo
De enige reden waarom jongeren naar de cinema gaan is omdat je geen andere keuze hebt als je de nieuwste films wil zien.
Als ge fan zijt van marvel films gaat ge geen 3 maand wachten tot de nieuwste avengers te huur is etc
Het echte gevaar voor bioscopen is dat de filmstudio's hun laatste releases onmiddellijk aanbieden als stream vanaf dag 1.
Daar zijn ze al mee aan het testen met hun B releases en de winsten zijn veelbelovend.
https://money.yahoo.com/why-amc-might-n ... 11795.html
Universal brengt "trolls world tour" uit via streaming is success.
AMC begint al direct van de daken te schreeuwen ze weten waar dit ooit naartoe gaat.
De enige reden waarom jongeren naar de cinema gaan is omdat je geen andere keuze hebt als je de nieuwste films wil zien.
Als ge fan zijt van marvel films gaat ge geen 3 maand wachten tot de nieuwste avengers te huur is etc
Het echte gevaar voor bioscopen is dat de filmstudio's hun laatste releases onmiddellijk aanbieden als stream vanaf dag 1.
Daar zijn ze al mee aan het testen met hun B releases en de winsten zijn veelbelovend.
AMC begint al direct van de daken te schreeuwen ze weten waar dit ooit naartoe gaat.
Hopelijk slaat de jeugdwerkloosheid dan niet toe

Heb ze gisteren gekocht. Eens dat er een vaccin schiet alles omhoog. Stond nog redelijk dicht bij zijn dieptepunt en ver onder ATH. Spreiding, spreiding, spreiding.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ja maar een B-film waar niemand naar de bioscoop gaat zal inderdaad meer opbrengen in verhouding met de bioscoop dan de nieuwste Avengers, star Wars, avatar, james bond. Dat zijn films die men wil zien in de bioscoop.wes808 schreef: ↑12 mei 2020, 17:49 @Nairo
Ook bepaalde gernes zullen het beter doen via streaming dan de blockbusters. Weinig mensen gaan bv naar le silence de lorna in de bioscoop.
Daarbij in Amerika is men versplinterd tv aanbod gewoon door de verschillende betaalzenders. In Europa is men dit niet gewoon en vinden veel klanten het te duur om alles te kunnen zien. Abbo op Netflix, abbo op Disney+, abbo Amazon tv, abbo voor play more. Dus dit gaat illegale downloads terug doen stijgen.
Daarbij gaan jongeren in groeps gebeuren naar bioscoop, even weg van thuis omdat men steeds langer thuis blijven wonen.
Ik overweeg sterk dit te shorten...
De mondmasker verplichting komt voor Kinepolis op hetzelfde neer als een verplichte sluiting en ik zie die mondmaskerverplichting wel een paar maanden aanhouden zonder probleem.
Niemand zal voor zijn plezier 2 uur met een mondmasker in een cinema gaan zitten...
Dus dit ZAL wegen op de cijfers
Maar ik ken het aandeel niet voldoende, misschien is de omzet in andere landen voldoende om de boel recht te houden
De mondmasker verplichting komt voor Kinepolis op hetzelfde neer als een verplichte sluiting en ik zie die mondmaskerverplichting wel een paar maanden aanhouden zonder probleem.
Niemand zal voor zijn plezier 2 uur met een mondmasker in een cinema gaan zitten...
Dus dit ZAL wegen op de cijfers
Maar ik ken het aandeel niet voldoende, misschien is de omzet in andere landen voldoende om de boel recht te houden
Vorige week nog eens geweest omdat ik nog tickets had liggen, je zit daar zo goed als alleen. Met de maatregelen die er zijn, vond ik het nog goed te doen. Moest de zaal 'volzitten' aan 30% dan ga ik niet meer. Ik vrees dat ze weinig andere opties hebben dan openlucht evenementen te organiseren, drive-in cinema, 'kinepolis film kanaal' of abo via de providers of iets dergelijks. Ze zullen creatief moeten worden. Mensen zitten nu eenmaal thuis met home cinema systemen, beamers, en wat nog allemaal.
Dus tot dat ze met een dergelijk plan op de proppen komen...
Dus tot dat ze met een dergelijk plan op de proppen komen...
Drive-ins zijn een leuke marketinggimmick maar daar verliezen ze even goed geld mee.
Voordeel is dat ze snel en sterk kunnen knippen in hun personeel. Kine werkt met een groot aantal jobstudenten voor het bemannen van de kassa’s en scheurposten.
Op dit moment zijn deze allemaal thuis en dient ‘den bureau’ dit werk over te pakken.
Op dit moment zijn deze allemaal thuis en dient ‘den bureau’ dit werk over te pakken.
Misschien van belang voor Kinepolis' Canadese activiteiten: ik heb me deze week kunnen inschrijven voor de obligatie-uitgifte van Cineplex (lokale concurrent van Kinepolis) en kreeg zowaar een 100% allocatie. 5 jarige converteerbare bonds, 5.75% coupon. In CAD uiteraard.
Hoop je de rit uit te rijden of zie je mogelijkheden om winst te maken door omzetting naar aandelen? Tip gekregen van je collega's bij S A ?
Nee, mijn broker stuurt me regelmatig nieuwe offerings door. Had ook interesse in de uitgifte van een begrafenisondernemer (Park Lawn) maar daar wou de lead underwriter geen buitenlandse inschrijvingen aanvaarden 
Cineplex- gekocht met de vennootschap, dus voorlopig zinnens de rit uit te rijden. Tenzij natuurlijk er een vaccin komt in 2021, de koers van Cineplex verdubbelt waardoor ook de bonds aan 170-190% van de nominale waarde zullen gaan traden
Eerste handelsdag vandaag al meteen wat gezakt naar 99.28%, dus effectief weinig animo tot intekenen.
https://www.stockwatch.com/Quote/Detail ... B®ion=C

Cineplex- gekocht met de vennootschap, dus voorlopig zinnens de rit uit te rijden. Tenzij natuurlijk er een vaccin komt in 2021, de koers van Cineplex verdubbelt waardoor ook de bonds aan 170-190% van de nominale waarde zullen gaan traden

https://www.stockwatch.com/Quote/Detail ... B®ion=C
-
- Newbie
- Contacteer:
Kinepolis is zoals de videotheek van 20 jaar geleden. Blijf er van af, uw kleinkinderen gaan niet meer weten wat ne cinema is...
Cinema's zijn duidelijk op hun retour. 50 jaar geleden had je meerdere cinemazalen naast elkaar. En elke stad had er ook minstens één, dat is tegenwoordig wel helemaal anders.
Nu betaal je nog €11,5 voor een ticket. Denk je dat die prijs houdbaar blijft? Mark my words, in 2021 zien we een stijging naar €12 en over 3 jaar stijgt een ticket zelfs naar €14. Wie gaat anders de coronafactuur betalen?
Dan kunnen ze stilaan filialen beginnen sluiten wegens niet rendabel!
Waarom zou je ook? Een Netflix-abonnement is pakken goedkoper en je kan meer films zien!
Ik blijf hier met mijn pollen af, jongens!
Nu betaal je nog €11,5 voor een ticket. Denk je dat die prijs houdbaar blijft? Mark my words, in 2021 zien we een stijging naar €12 en over 3 jaar stijgt een ticket zelfs naar €14. Wie gaat anders de coronafactuur betalen?
Dan kunnen ze stilaan filialen beginnen sluiten wegens niet rendabel!
Waarom zou je ook? Een Netflix-abonnement is pakken goedkoper en je kan meer films zien!
Ik blijf hier met mijn pollen af, jongens!
Mensen voorspellen al decennialang de ondergang van bioscopen, maar het gebeurt niet. Kunepolis heeft een businessmodel waarbij mensen willen blijven komen.
Kinepolis is meer dan een uitbater van cinemazalen, trouwens. Ze zijn ook distributeur van films. Op die manier zijn concullega´s verplicht films via hen aan te bieden. If die zaal dan leeg zit of vol, Kinepolis krijgt z´n geld.
Maar op korte termijn zijn ze wel heel afhankelijk van de (kwaliteit van) nieuwe releases. Ik heb geen idee van de huidige bedrijvigheid in Hollywood. Mocht, door corona, de filmindustrie op z´n gat zitten, dan zou er binnen een paar maanden wel eens een heel mager filmaanbod kunnen zijn. En dat zou zich wel kunnen laten voelen.
(Hetzelfde zou dan kunnen gelden voor Netflix edm, dus de verstokte beeldbuiskijkers zouden wel eens een lange winter tegemoet kunnen gaan).
Maar misschien werkt Hollywood gewoon verder, I don´t know.
Kinepolis is meer dan een uitbater van cinemazalen, trouwens. Ze zijn ook distributeur van films. Op die manier zijn concullega´s verplicht films via hen aan te bieden. If die zaal dan leeg zit of vol, Kinepolis krijgt z´n geld.
Maar op korte termijn zijn ze wel heel afhankelijk van de (kwaliteit van) nieuwe releases. Ik heb geen idee van de huidige bedrijvigheid in Hollywood. Mocht, door corona, de filmindustrie op z´n gat zitten, dan zou er binnen een paar maanden wel eens een heel mager filmaanbod kunnen zijn. En dat zou zich wel kunnen laten voelen.
(Hetzelfde zou dan kunnen gelden voor Netflix edm, dus de verstokte beeldbuiskijkers zouden wel eens een lange winter tegemoet kunnen gaan).
Maar misschien werkt Hollywood gewoon verder, I don´t know.