Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ze liegen ALLEMAAL tegen hun kiezers.
Links liegt, rechts liegt en het midden liegt.
Links + midden aan de macht = begrotingstekort ... hier deelt men uit aan de armen, werklozen, gepensioneerden
Rechts + midden aan de macht = begrotingstekort ... hier neemt men van de armen, werklozen, gepensioneerden en geeft men aan de voka's, bedrijfsleiders
... laat ons een links + rechts proberen ... wat zal dat geven ?
Zeg me eens wat de combinatie blok/nva zullen doen om ons allemaal tevreden te stellen en het begrotingstekort op te lossen ? ... "vreemdelingen buiten" en dan ... what's next : Walen buiten ? Brusselaars buiten ? Limburgers buiten ? West-Vlamingen buiten ? ...
Vlug aangemaaktCarpeNoctem schreef: ↑10 juli 2020, 10:59 Dat verschijnsel heeft ondertussen een naam: de wet van Van Ranst
... lijkt alweer verdwenen trouwens.
Wie zegt dat ik voorstander ben van allerhande databases en overal camera's?anonymous schreef: ↑10 juli 2020, 11:28
Wake up. We zitten niet in een 1984 scenario maar al veel verder. Ze weten alles van je. Je bent ganse dagen online en laat constant sporen na. Overal staan en hangen camera's. En jij zegt dat de verplichting om een mondmasker te dragen een aanslag is op je vrijheid. In de Westerse wereld en bij uitbreiding in de volledige wereld bestaat vrijheid niet of misschien bij één of andere stam in het Amazonewoud.
Vind jij het verplicht dragen van een masker dan geen beperking van je vrijheid?
Waar ligt dan voor u de grens? Zou je ook bereid zijn om je haar af te scheren als je daarmee mensen kan redden? Of permanent rubberen laarzen te dragen?
Dat is nu net het probleem. De algemeen aanvaarde maatregelen worden door het merendeel van de mensen niet gevolgd. Ze gaan met 10 in dezelfde rayon staan ipv even te wachten tot er plaats is, staan midden in het gangpad luidkeels de actualiteit van deze week te overlopen, komen aan de kassa in mijn nek hijgen, proberen voor te dringen, maken luidkeels van hun oren als de sukkelaar van dienst hun niet snel genoeg een karretje geeft, enz.Nipo schreef: ↑10 juli 2020, 11:29 Als ik de tekst in zijn geheel bekijk stel ik vast dat men het nodig vind om eerst alle andere maatregel op te sommen die algemeen aanvaard zijn.
Dan gaat men over tot het uitleggen dat maskes enkel nuttig zijn in bepaalde omstandigheden en enkel als ze correct gebruikt worden
Tenslotte komt men tot de conclusie dat een verplichting aanbevolen is omdat niet iedereen de algemeen aanvaarde maatregelen volgt.
Ik lees : als we de basisregels volgen is er geen nood aan mondmaskers, maar er zijn mensen die hun handen niet wassen, geen afstand houden enz…
Het gevolg is nu dat we nu een masker gaan moeten dragen als we alleen bij de slager staan om iets te bestellen. Die situatie is absurd, maar stulta lex, sed lex zeker...
Was dat maar waar.
Ik draag juist nu wel een mondmasker (en niet tijdens de lockdown) omdat ik juist merk dat mensen de meeste aanbevolen maatregelen in het geheel niet meer respecteren.
Ofwel leef ik in en uitzonderlijke regio ofwel jij.
Gezien politici, blijkbaar zeer tegen hun zin, het nu toch verplichten lijkt ik toch niet in zo'n uitzonderlijke regio te leven.
edit: blijkbaar leeft FTP in een regio met gelijkaardige gedragingen of houdt hij gewoon zijn ogen open.
Ik ben overigens nog altijd tegen een verplichting hoor. Ik draag het vrijwillig al dus voor mij maakt het in de praktijk niet uit.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 10 juli 2020, 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Neen, 1 keer in de 10 dagen voor 30 minuten een maskertje dragen vind ik geen beperking van mijn vrijheid. Mijn haar is al op 3 mm dus allemaal er af zou voor mij geen enkel probleem zijn. Ik heb trouwens mijn legerdienst gedaan en daar moest mijn toen lange haar er ook af. Ik moest ook niet lullen over mijn vrijheid daar.
En rubberen laarsjes? Als je geen argumenten meer hebt kun je het natuurlijk altijd in het belachelijke trekken.
Je ziet dat je tot de rotverwende generatie behoort.
Wat gaan jullie eigenlijk doen moest er een echte oorlog komen? Huilend om mama roepen?
Neen.
Er zijn wel veel ergere dingen dan dat en mensen dragen wel veel eigenaardiger dingen die ze 'fashion' noemen.
Ja.Waar ligt dan voor u de grens? Zou je ook bereid zijn om je haar af te scheren als je daarmee mensen kan redden? Of permanent rubberen laarzen te dragen?
Als het met zo'n eenvoudig en goedkope middelen zou kunnen zou ik daar geen probleem mee hebben.
Ik scheer mijn haar zelfs permanent af en draag soms rubberen laarzen voor eenvoudigere zaken waar geen levens voor op het spel staan.
Als ik daar dan als extra een leven mee zou kunnen redden, geen enkele moeite.
Dat is absoluut niet mijn grens.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 10 juli 2020, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het verplicht dragen van een lange broek bij welke temperaturen dan ook op mijn werk ook een inperking van mijn vrijheid ... ik vind het een beperking van mijn vrijheid dat mensen vreemd kijken als ik in mijn neus peuter en dan het brokske in mijn mond steek ... ik vind het een beperking van mijn vrijheid dat ik niet door het rode licht mag rijden ... ik vind het een beperking van mijn vrijheid dat ik op de autosnelweg geen 70 mag rijden op het derde rijvak ... ik vind, ik vind, ik vind ... er zijn zoveel zaken : als jij vind dat het dragen van een masker een beperking is van je vrijheid : oké, stata genoteerd maar gedraag je naar deze nieuwe verplichting ... ik moet het ook doen voor de andere voorbeelden !
Oh ja, nog deze vergeten : ik vind het een beperking van mijn vrijheid dat ik - voor die ene keer dat ik het vliegtuig neem - met mijn armen in de lucht met enorme okselvijvers moet staan voor zo'n toestel terwijl iedereen daar zit op toe te kijken
Laatst gewijzigd door geebee op 10 juli 2020, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat dat haar afscheren betreft; om een mondmasker goed te doen aansluiten op het gelaat is een baard uit den boze.
Kan in België natuurlijk ook als alternatief masker gebruikt worden, maakt niet uit wat het is, als er maar iets voor je smoel zit.
Dat lijkt me nogal duidelijk. Uw vrijheid eindigt waar die van iemand anders begint. Het (tijdelijk) verplicht dragen van een mondmasker is een veel kleinere beroving van de vrijheid dan die van de vrijheid om veilig naar de winkel te kunnen gaan om elementaire voedingsmiddelen te kunnen kopen.
Jij bent nog altijd vrij om geen mondmasker te dragen. Alleen kun je dan niet naar een fysieke winkel. Je zult op een andere manier aan je eten moeten geraken. Zelf aardappelen kweken, iemand anders naar de winkel sturen, laten thuisleveren,...
En met het mondmaskertje gaat alles veranderen en ga jij geen Corona meer opdoen tijdens je inkopen? Als het allemaal zo simpel en waar zou zijn. Enfin, de beslissing is genomen. Politici en wetenschappers hebben eindelijk gemoedsrust en kunnen nu ook op vakantie vertrekken. Wanneer zijn ze terug? Half september? 2 maanden rust hebben die gasten wel verdiend, niet ?anonymous schreef: ↑10 juli 2020, 11:41
Dat is nu net het probleem. De algemeen aanvaarde maatregelen worden door het merendeel van de mensen niet gevolgd. Ze gaan met 10 in dezelfde rayon staan ipv even te wachten tot er plaats is, staan midden in het gangpad luidkeels de actualiteit van deze week te overlopen, komen aan de kassa in mijn nek hijgen, proberen voor te dringen, maken luidkeels van hun oren als de sukkelaar van dienst hun niet snel genoeg een karretje geeft, enz.
Voor wie een mondmasker 'te duur' is en toch naar een fysieke winkel wil.
Colruyt is volgende week the place to be.
Colruyt is volgende week the place to be.
Eigen vaststelling in Lidl : de dag voor de verplichting van mondmaskers in winkels draagt 70 procent in plaats van 10 procent op maandag, nu een masker.
Wat voorspeld was : veel mensen zijn voor maar er is een verplichting nodig om dat in praktijk om te zetten.
Wat voorspeld was : veel mensen zijn voor maar er is een verplichting nodig om dat in praktijk om te zetten.
Intellectueel oneerlijk om alle goede mensen die rechts stemmen voor te stellen alsof ze egoïsten zijn die alleen maar willen "stelen" van de zwakkeren. Misschien moet je eens kijken wie in dit land het overgrote deel van het feestje betaalt, zowel absoluut als procentueel, en daarvoor in return voor egoïstische, frauderende, belastingontwijkende rijke wordt voorgesteld, tegenwoordig ook nog als racist trouwens. Kan het nog zotter worden ? Ik denk ook dat je er lichtjes naast zit als je de 57% rechtse stemmers in Vlaanderen voorstelt als bedrijfsleiders.geebee schreef: ↑10 juli 2020, 11:35Ze liegen ALLEMAAL tegen hun kiezers.
Links liegt, rechts liegt en het midden liegt.
Links + midden aan de macht = begrotingstekort ... hier deelt men uit aan de armen, werklozen, gepensioneerden
Rechts + midden aan de macht = begrotingstekort ... hier neemt men van de armen, werklozen, gepensioneerden en geeft men aan de voka's, bedrijfsleiders
... laat ons een links + rechts proberen ... wat zal dat geven ?
Zeg me eens wat de combinatie blok/nva zullen doen om ons allemaal tevreden te stellen en het begrotingstekort op te lossen ? ... "vreemdelingen buiten" en dan ... what's next : Walen buiten ? Brusselaars buiten ? Limburgers buiten ? West-Vlamingen buiten ? ...
We moeten ons niet afvragen wat er gebeurt als links het volledig voor het zeggen heeft, daarvoor moeten we enkel naar Wallonië kijken. Een regio die gewoon geen enkele intentie heeft om het beter te gaan doen, om op eigen krachten te komen, om minder afhankelijk te worden van de duivel Vlaanderen (die hun feestje betaalt).
Het triestige in dit land is dat iedereen die dat in vraag stelt, weggezet wordt als rechtse egoïst, ipv als rationeel persoon. De enige oplossing volgens links is dan de "eerlijke" bijdrage van de grote vermogens, dus nog meer inkomsten zonder structurele oplossing van het uitgavenprobleem. Dus opnieuw, voor eeuwig modderen in de marge, het kan gewoon niet anders in dit land.
En nee, ik denk niet dat VB een deel van de oplossing kan zijn. En ja, NVA maakt ook veel fouten. Maar de vorige federale regering heeft de schuldgraad merkelijk kunnen terugdringen tot aan de val van de regering, dus zeggen dat daar niets aan gedaan is, is ook niet correct. De taxshift is de grootste netto-belastingsverlaging in wie weet hoeveel jaar (ooit?). Dat liberalen echter al hun principes weggooien als een goed postje in zicht komt, kan je bezwaarlijk aan anderen toeschrijven.
Dit land is ondertussen zo volledig verneukt qua bevoegdheden en wetten, door decennialange zelfbediening en halve maatregelen (die ze dan zelf trots een "Belgisch compromis" noemen) dat niemand dit ooit nog op de rails krijgt, totaal onmogelijk. En het mooiste is, iedere kans die ze krijgen om het beter te doen, doen ze het op dezelfde manier, zie de oranje reiscode, weer vanalles aangeraden ipv verplicht. Typische Belgische halve maatregel zonder enig effect.