Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Uiteraard niet.
Maar het gaat de situatie zeker niet verergeren.
Al was het maar als signaal dat de toestend NIET genormaliseerd is en er nog altijd gevaar op besmetting is en je dus afstand moet houden en na moet denken waar je gaat en staat.
En alle beetjes helpen.
Het is overigens geen probleem voor jou. Het gaat alleen over een verplichting in Belgische winkelzaken en geen algemene verplichting in openbare ruimtes. Je kan dus gewoon, zonder aanpassing, verder doen met waar je al mee bezig was, winkelen over de grens.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 10 juli 2020, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Je bent hier de geschiedenis aan het herschrijven.haelewyn schreef: ↑10 juli 2020, 09:41Heel simpel ! Er waren er geen !!!!
Moesten ze toen niet voorbehouden worden aan de mensen die ze echt nodig hadden ? De anderen moesten binnen blijven, afstand houden en geen maskers verspillen om met de hond in een bosje achter het huis te gaan wandelen.
Wat in prinicipe nog altijd veiliger is dan op een hoop gaan staan met een masker aan, genre Knokke of Brussel.
Had jij nooit het gevoel als je iemand op straat zag lopen daarmee terwijl ze er in de ziekenhuizen tekort hadden dat dat oneerlijk was ?
Men heeft toen al gezegd dat maskers nodig zouden zijn (en nuttig) voor als het openbaar vervoer terug zou werken.
Kritisch zijn op onze regeringen (ook de Vlaamse) is niet per se slecht maar alles omdraaien om toch maar gelijk te hebben is dat wel.
Wat ze zeker niet goed gedaan of gezegd hebben horen we aan een playback van Maggie's : 'we zijn er klaar voor'. Dat was pas een afgang..
Ik draag nu al een tijdje een masker in winkels. Ik voel me daar veiliger bij maar of het dat ook is In combinatie met vaak handen ontsmetten (binnenkomen en buitengaan).
Remdesivir schijnt een goed middel te zijn. Er is zeker niet genoeg voor een sterk stijgend aantal zieken. Idem als met de maskers. Ga je later komen vertellen dat iedereen Remdesivir had moeten krijgen ? Er zijn iets van een 50 pakjes van 6 voor heel Belgie (uit mijn hoofd).
@Foopah : vertel eens wat jouw kant goed gedaan heeft ? Ik zie niet veel opduiken...
De aankondiging dat die ene premier wou worden.. Dat was toch een mop om buikpijn van te krijgen he.
Het is een feit dat de regering en de experts bij de uitbraak beweerd hebben dat mondmaskers niet nuttig waren en zelfs meer risico op besmetting konden inhouden.
Ze hadden kunnen zeggen: sorry, we hebben onze stock weggegooid, dus er zijn er nu te weinig voor de zorg; koop dus enkel de stoffen maskers of maak ze zelf, want ze zijn cruciaal in de bestrijding van het virus.
Beweren dat ze gevaarlijk zijn was een misdadige leugen die het draagvlak voor de mondmaskers weggeslagen heeft. En die waarschijnlijk een van de hoofdoorzaken is van onze rampzalige coronacijfers.
Buiten de FFP's zijn er trouwens altijd mondmaskers beschikbaar geweest. En als je er rond de kerktoren geen kon vinden, dan kan ze ook zelf maken of een sjaal gebruiken. Alles helpt in meer of mindere mate.
Het 'shamen' van iemand die zijn verstand gebruikt, en zichzelf en de anderen beschermt, is wel het laatste wat ik zou doen. Dus neen, ik heb die mensen nooit scheef bekeken. Wel degenen die geen masker dragen.
Dat zegt dan heel veel over 60% van de inwoners van Vlaanderen (of toch minstens over de bezoekers van je Lidl).haelewyn schreef: ↑10 juli 2020, 12:02 Eigen vaststelling in Lidl : de dag voor de verplichting van mondmaskers in winkels draagt 70 procent in plaats van 10 procent op maandag, nu een masker.
Wat voorspeld was : veel mensen zijn voor maar er is een verplichting nodig om dat in praktijk om te zetten.
Vanaf nu kan het gezaag over te veel regels en overheidsbemoeienis dan ook meteen stoppen.
De meerderheid van de Vlamingen hebben regels en een harde hand nodig om te doen wat ze eigenlijk al wilden doen.
Voor hun eigen denken en er naar handelen lukt ze niet meer.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 10 juli 2020, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik respecteer je mening, centiem. En ik kan het verkeerd voor hebben... Maar dat het gevaarlijk was om er een te dragen heb ik niet gehoord.
Dat je jezelf kon besmetten bij verkeerd gebruik was een piste waar je nu niets meer van hoort : klopt. Die theorie zal wel nog altijd opgaan maar net als de gordel hierboven : als het 100 levens redt en er een verloren doet gaan.. wat doe je dan ?
Dat men het niet onnodig moet gebruiken als er tekort zijn.. was al gezegd.
Dat men eigenlijk moest toegeven dat we toch niet klaar waren door x en y was heel eerlijk geweest om toe te geven maar ik denk dat daarvoor niemand de politieke moed had of dat men dat gezien heeft als politieke zelfmoord op een zeer gevoelig moment.
Dat je jezelf kon besmetten bij verkeerd gebruik was een piste waar je nu niets meer van hoort : klopt. Die theorie zal wel nog altijd opgaan maar net als de gordel hierboven : als het 100 levens redt en er een verloren doet gaan.. wat doe je dan ?
Dat men het niet onnodig moet gebruiken als er tekort zijn.. was al gezegd.
Dat men eigenlijk moest toegeven dat we toch niet klaar waren door x en y was heel eerlijk geweest om toe te geven maar ik denk dat daarvoor niemand de politieke moed had of dat men dat gezien heeft als politieke zelfmoord op een zeer gevoelig moment.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 10 juli 2020, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Alsof zonder masker winkelen momenteel niet veilig zou zijn en alsof nep maskers winkelen veiliger zou maken Toen ze het wc papier en de spaghetti met veel kabaal en gedrum in de winkels gingen roven en er duizend keer meer covid verspreiders rondliepen vond men het blijkbaar wel veilig genoeg. Nu er vrijwel geen gevallen meer rondlopen (zij die positief getest worden zitten in quarantaine) is er bij sommigen een panische angst om in een winkel binnen te gaan. Dat die irrationele angsthazen zelf hun patatten kweken hé, dan kan de rest op een normale manier winkelensintorama schreef: ↑10 juli 2020, 11:54 Uw vrijheid eindigt waar die van iemand anders begint. Het (tijdelijk) verplicht dragen van een mondmasker is een veel kleinere beroving van de vrijheid dan die van de vrijheid om veilig naar de winkel te kunnen gaan om elementaire voedingsmiddelen te kunnen kopen.
Jij bent nog altijd vrij om geen mondmasker te dragen. Alleen kun je dan niet naar een fysieke winkel. Je zult op een andere manier aan je eten moeten geraken. Zelf aardappelen kweken, iemand anders naar de winkel sturen, laten thuisleveren,...
Je weet niet wanneer ik geboren ben, en al helemaal niet in welke omstandigheden ik ben opgegroeid. En om bewust een oorlog te hebben meegemaakt in België moet je al 85 of ouder zijn, dus uw ervaring daarin is uiteindelijk niet groter dan die van een 20-jarige.
In elk geval ben ik oud en wijs genoeg om wantrouwig te zijn tegenover een autoritaire beslissing van een overheid die zich heeft laten leiden door externe druk. Ik neem aan dat uw legerdienst u ook heeft geleerd dat 'het gezag' met een flinke korrel zout moet worden genomen.
Toen vond ik het inderdaad veel veiliger.vortex schreef: ↑10 juli 2020, 12:19 Toen ze het wc papier en de spaghetti met veel kabaal en gedrum in de winkels gingen roven en er duizend keer meer covid verspreiders rondliepen vond men het blijkbaar wel veilig genoeg. Nu er vrijwel geen gevallen meer rondlopen (zij die positief getest worden zitten in quarantaine) is er bij sommigen een panische angst om in een winkel binnen te gaan. Dat die irrationele angsthazen zelf hun patatten kweken hé, dan kan de rest op een normale manier winkelen
Iedereen hield afstand.
Buiten de winkel bleef bijna iedereen in zijn kot.
Er was een beperking op het aantal winkelbezoekers.
Omgeving en winkelkarren werden grondig ontsmet. Handen van gebruikers werden voor- en na winkelen ontsmet.
Recent zag ik daar nog maar weinig van.
Dat iedereen getest wordt en bij positieve uitslag in quarantaine zit is een nieuw gegeven voor mij.
Vanwaar komt eigenlijk die irrationele angst van je om gedurende 30 minuten en hoogsten één keer per week een mondmaskertje te dragen?
Uit eigen ervaring kan ik je verzekeren dat je er niet ziek van wordt, niet misselijk of wat dan ook.
Het is inderdaad een beetje oncomfortabel bij bepaalde temperaturen. So what.
Heb je nooit iets ergers meegemaakt dan?
Nope.
Totaal verkeerd uitganspunt.
Er zijn mensen die gedurende hun leven ook wel eens BUITEN België komen.
Conflictgebieden genoeg om uit te kiezen.
Het is niet omdat uw ervaring over bepaalde onderwerpen beperkt zijn dat dit voor een ander ook opgaat.
En ik ben het eens met de vaststelling van FTP. Als je daadwerkelijke ervaring had met oorlogsgebieden en -omstandigheden schreef je niet zo laatdunkend over levens en rubberen laarsjes en afgeschoren haar.
We kunnen alleen maar besluiten op basis van wat je schrijft.
Aan jou om het tegendeel aan te tonen.
Het niet-dragen van de gordel heeft 35 jaar geleden mijn leven gered. Sindsdien draag ik hem dan ook niet meer. Heb er al die jaren 1 keer een boete voor betaald. Staat dus totaal niet in verhouding met de 35 extra jaren ( and counting).
Heb je nog een vraag?
Jaja, er is met afstand houden en "met veel gedrum en kabaal" spaghetti en wc papier gehamsterd.Jefdewit schreef: ↑10 juli 2020, 12:27Toen vond ik het inderdaad veel veiliger.vortex schreef: ↑10 juli 2020, 12:19 Toen ze het wc papier en de spaghetti met veel kabaal en gedrum in de winkels gingen roven en er duizend keer meer covid verspreiders rondliepen vond men het blijkbaar wel veilig genoeg. Nu er vrijwel geen gevallen meer rondlopen (zij die positief getest worden zitten in quarantaine) is er bij sommigen een panische angst om in een winkel binnen te gaan. Dat die irrationele angsthazen zelf hun patatten kweken hé, dan kan de rest op een normale manier winkelen
Iedereen hield afstand.
Dat staat er niet, leer lezen.
Ik lees dit:
ps. Ik sta niet op die foto. Ik had gezond verstand genoeg om de eerste weken na de lock down niet mee te doen aan die waanzin en rustig thuis te blijven tot iedereeen uitgehamsterd was. Nooit begrepen wat er zo levensreddend of noodzakelijk aan toiletpapier is.Nu er vrijwel geen gevallen meer rondlopen (zij die positief getest worden zitten in quarantaine)
Wanneer heb je die Darwin award in ontvangst genomen ?
Eigenlijk niet nee. Ik denk dat je hiermee heel veel verklaart.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Deze wint de misogyne quote van het jaar
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell