Corona-virus.
Re: Corona-virus.
And this, ladies and gents, is why the world is not working anymore.
"Ikke, ikke, ikke... heb de waarheid in pacht."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vortex jongen, wil je daar eens mee stoppen? Het is veel plezanter als je dingen post waar ik niet mee akkoord ga, dan kunnen we tenminste wat redetwisten
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
I rest my case. Geen verdere vragen meer.
Wel een kleine tip die je van mij eens mag uitproberen. Rij eens in uw autootje zonder gordel rond. Zorg dat je ergens tegen rijdt aan een snelheidje net hoog genoeg om uw airbags te laten ontplooien. 30 per uur is genoeg. Dan kun je proefondervindelijk uittesten wat er met je gebeurt in een moderne auto wanneer uw airbags ontplooien en je hebt uw gordel niet aan. Graag een dashcam die uw gezicht filmt monteren en de beeldjes hier posten dan. Zo kunnen we ook eens lachen.
En ik denk dat jij nog niet half het plaatje begrijpt. Waarschijnlijk zit je met mondmaskers, autogordels, kogelvrije vesten, fietshelmen en dergelijke in je hoofd. Linken, gevolgen trekken, veralgemenen, de normale Belgische saus erover. Mooi !
Waar lees jij iets over waarheid? Ik heb het over een ervaring en hoe het mijn verdere leven bepaald heeft. Lijkt me toch nog altijd relevanter dan te spreken over mogelijkheden en waarschijnlijkheden.
Wat oorlog betreft, mijn doelstelling is om die niet mee te maken, zoals iedereen die beseft wat oorlogen voor een burgerbevolking betekenen.Jefdewit schreef: ↑10 juli 2020, 12:29Nope.
Totaal verkeerd uitganspunt.
Er zijn mensen die gedurende hun leven ook wel eens BUITEN België komen.
Conflictgebieden genoeg om uit te kiezen.
Het is niet omdat uw ervaring over bepaalde onderwerpen beperkt zijn dat dit voor een ander ook opgaat.
En ik ben het eens met de vaststelling van FTP. Als je daadwerkelijke ervaring had met oorlogsgebieden en -omstandigheden schreef je niet zo laatdunkend over levens en rubberen laarsjes en afgeschoren haar.
We kunnen alleen maar besluiten op basis van wat je schrijft.
Aan jou om het tegendeel aan te tonen.
Verder zie ik niet in waarom het hebben meegemaakt van een oorlog relevant is in deze mondmaskerkwestie, evenmin als het behoren tot een bepaalde generatie.
Het fundamentele punt blijft dat er geen hoger aantal besmettingen is vastgesteld tijdens de ruime periode zonder mondmaskerplicht.
Ik heb sommige experts al horen suggereren dat maskers ook goed zijn tegen andere ziektes zoals griep, verkoudheden. Dat geeft aan dat ze niet gehaast zullen zijn om de verplichting weer af te voeren.
Wannee gaat men deze maatregel intrekken?
Als er binnen een maand nog evenveel of meer besmettingen zijn, zal men zeggen: “zonder maskers zou het nog erger geweest zijn”
Als er veel minder besmettingen zijn, zal men zeggen : “zie je wel, de maskers hebben geholpen, we moeten ze blijven dragen” (ook al is dat exact de situatie waarin we nu zonder maskers zijn gekomen)
Het afvoeren van deze maatregel zal dus moeilijker zijn dan het invoeren ervan. De enige hoop is dat er wat druk gaat komen vanuit de handelaars, die een stuk van hun omzet zullen zien verdwijnen richting e-commerce en buitenland.
Laatst gewijzigd door Nipo op 10 juli 2020, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
pukkie007 is zoals iemand die een persoon kent die 100 jaar geworden is, en heel zijn leven 2 pakjes sigaretten gerookt heeft.
Er is 1 uitzondering op 100.000 maar die ene uitzondering is voor pukkie007 veel doorslaggevender dan de 99.999 anderen.
Geen tip maar de ervaring zelf: ik rij 90 km/h. Een tegenligger heeft zijn richtingaanwijzer aan en wil mij kruisen bij de volgende afslag. Als hij voor mij de afslag zou nemen dan neemt hij een ernstig risico, ik neem aan dat hij mij gewoon laat passeren en achter mij de afslag neemt. Nee toch, voor mijn neus draait hij toch de straat in. Erger is, zijn achterligger maakt hetzelfde maneuver. Tegen die laatste knal ik dus vol op. Geen gordel dus, wel airbag die netjes afging. Beiden zouden 0,0 geholpen hebben daar het stuurwiel in mijn rugleuning was geboord. In een reflex ( waarschijnlijk teveel films gezien) had ik mijn deur opengetrokken ( centrale vergrendeling had ik toen niet) en ben zo naast mijn wagen beland. De opgeroepen ambulanciers konden hun ogen niet geloven. Zoveel geluk ga je geen 2 keer hebben, dat besef ik. De gordel had mijn dood geweest, de airbag had me ook niet kunnen redden. Ik heb 3.000.000 km gereden met auto's en vrachtwagens. Geen één keer had ik het gevoel dat ik toch beter de gordel zou dragen. Wat hebben we hier uit geleerd? Iemand ?anonymous schreef: ↑10 juli 2020, 13:03I rest my case. Geen verdere vragen meer.
Wel een kleine tip die je van mij eens mag uitproberen. Rij eens in uw autootje zonder gordel rond. Zorg dat je ergens tegen rijdt aan een snelheidje net hoog genoeg om uw airbags te laten ontplooien. 30 per uur is genoeg. Dan kun je proefondervindelijk uittesten wat er met je gebeurt in een moderne auto wanneer uw airbags ontplooien en je hebt uw gordel niet aan. Graag een dashcam die uw gezicht filmt monteren en de beeldjes hier posten dan. Zo kunnen we ook eens lachen.
Gelukkig maar.
Het fundamantele uitganspunt blijft dat we het resultaat van treuzelen en aarzelen om maatregelen te nemen al eens gezien hebben.
Je kan dus beter niet wachten tot het aantal besmettingen terug stijgt om effectief in te grijpen. Want dan hol je weer achter de feiten aan.
Er liggen steeds dagen tot weken tussen het effect van al dan niet een maatregel nemen en de genomen maatregel.
Het is bij dit virus niet zo dat bij een opstoot je vlug een bijkomende maatregel kan nemen om de schade onmiddellijk in te perken of te stoppen. Dan ben je te laat. Dat heeft maart 2020 al voldoende aangetoond.
Zolang er geen studie overtuigend aantoont dat het dragen van een mondmasker meer schade berokkend dan zonder en mensen blijkbaar niet gesensibiliseerd kunnen worden om vrijwillig in voldoende mate zelf tot dat besluit te komen kan ik best leven met zo'n maatregel.
Er zijn in andere werelddelen al lang genoeg voorbeelden dat het langdurig dragen van een mondmasker niet schadelijk is en er best mee leren te leven valt.
Ik gooi al mijn posts over het mondmaskertje in de prullenbak en sluit me aan bij bovenstaande tekst. N1.Nipo schreef: ↑10 juli 2020, 13:20
Het fundamentele punt blijft dat er geen hoger aantal besmettingen is vastgesteld tijdens de ruime periode zonder mondmaskerplicht.
Ik heb sommige experts al horen suggereren dat maskers ook goed zijn tegen andere ziektes zoals griep, verkoudheden. Dat geeft aan dat ze niet gehaast zullen zijn om de verplichting weer af te voeren.
Wanneer haat men deze maatregel intrekken?
Als er binnen een maand nog evenveel of meer besmettingen zijn, zal men zeggen: “zonder maskers zou het nog erger geweest zijn”
Als er veel minder besmettingen zijn, zal men zeggen : “zie je wel, de maskers hebben geholpen, we moeten ze blijven dragen” (ook al is dat exact de situatie waarin we nu zonder maskers zijn gekomen)
Het afvoeren van deze maatregel zal dus moeilijker zijn dan het invoeren ervan. De enige hoop is dat er wat druk gaat komen vanuit de handelaars, die een stuk van hun omzet zullen zien verdwijnen richting e-commerce en buitenland.
Dat jij de uitzondering op de algemene regel was?
Dat maatregelen, zo ook de zeer beperkte mondmaskerplicht, het algemeen belang dienen en het individueel comfort dan kunnen, zelfs moeten, overstijgen.
Wat in deze zelfs geen aanslag op je vrijheid is. Mogelijkheden genoeg om aan je spullen te komen zonder een mondmasker te dragen. Je hebt er zelf al aangehaald.
Kortom, eigenlijk niets om je echt druk over te maken.
Geen zorgen hoor. Je bent een typisch voorbeeld van het psychologisch verschijnsel dat mensen, tegen alle logica en alle gezond verstand in, 1 gebeurtenis belangrijker vinden dan 10.000 soortgelijke die anders aflopen.
"Ja maar, ik ken iemand die heel zijn leven zwaar gerookt heeft, en 100 jaar geworden is."
Andere voorbeelden: in het verkeer komen elk jaar in Vlaanderen 600 - 800 mensen om het leven. Bijna niemand vindt dit erg. Maar bij een treinramp waar 100 doden vallen, schreeuwt iedereen om maatregelen om het treinverkeer veiliger te maken.
Na de bomaanslagen in Brussel een paar jaar geleden, met tientallen doden, wou bijna geen enkele Amerikaan nog naar Brussel komen. Dat er in het Amerikaanse verkeer elk jaar 100.000 mensen sterven, vinden ze helemaal niet erg.
Wat een gezaag hier over pietluttigheden.
Indien je geen mondmasker wil dragen, dan draag je er geen. Zo simpel is het.
Maar indien je wat respect hebt (respect, waar velen over spreken en zeggen dat er te weinig is) voor uzelf en anderen hou je je gewoon aan de regels. Of deze regels al dan niet plezant zijn laat ik compleet in het midden.
Wees voorbereid, we zijn er de eerste maanden nog niet vanaf (misschien ten vroegste voorjaar 2021). Dus laat ons het aantal zieken en doden zo klein mogelijk houden.
Weet dat er mensen zijn welke uren zo'n masker dragen, wat is dan dit te dragen tijdens een half uurtje (of iets meer) winkelen.
Laat toch even die verzuurde maatschappij voor wat ze is, het is voor niemand makkelijk!
Indien je geen mondmasker wil dragen, dan draag je er geen. Zo simpel is het.
Maar indien je wat respect hebt (respect, waar velen over spreken en zeggen dat er te weinig is) voor uzelf en anderen hou je je gewoon aan de regels. Of deze regels al dan niet plezant zijn laat ik compleet in het midden.
Wees voorbereid, we zijn er de eerste maanden nog niet vanaf (misschien ten vroegste voorjaar 2021). Dus laat ons het aantal zieken en doden zo klein mogelijk houden.
Weet dat er mensen zijn welke uren zo'n masker dragen, wat is dan dit te dragen tijdens een half uurtje (of iets meer) winkelen.
Laat toch even die verzuurde maatschappij voor wat ze is, het is voor niemand makkelijk!