Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Er zijn helemaal niet te veel mensen op de planeet.
De lasten en lusten zijn niet evenredig verdeeld.
En een klein deel van de mensen hun energie- en voedselconsumptie is zo scheefgetrokken dat het de natuurlijke bronnen begint uit te putten maar dat is een ander punt.
De lasten en lusten zijn niet evenredig verdeeld.
En een klein deel van de mensen hun energie- en voedselconsumptie is zo scheefgetrokken dat het de natuurlijke bronnen begint uit te putten maar dat is een ander punt.
Jefdewit schreef: ↑10 juli 2020, 14:08Die vrijheid heb je.
Je hebt nog steeds de keuze om zonder mondmasker al je spullen in te kopen. Zucht. Nee die keuze heb ik hier in België niet.
Past die gemeenschap en haar regels niet in je zelfbeeld, je hebt de vrijheid je terug te trekken in een eender welk gebied waar de regels je meer aanstaan of zelfs een gebied zonder of weinig regels. Gelukkig is er hier te weinig controle om het naleven van die talloze wetten na te gaan. Ik blijf voorlopig nog.
Je hebt, in deze, je situatie zelf kenbaar gemaakt.
Ik ben dus niet gebrand om je situatie en ervaring te kennen. Je schrijft ze immers zelf neer.
Zonder dat iemand er specifiek om gevraagd had.
Ik ga er van uit dat je dus de waarheid sprak en er je mag op aanspreken.
Jij spreekt een oordeel uit over de ervaring, of liever het gebrek eraan, van anderen en noemt mezelf daarin bij naam.
Ik meen me niet te herinneren me daar duidelijk over uitgesproken te hebben.
Om over dit onderwerp zeer duidelijk te zijn: je bent verkeerd.
En of je dit nu gelooft of niet of belachelijk tracht te maken, het gaat de feiten niet veranderen.
Over je voortdurend kortzichtig veralgemeend geleuter over ambtenaren maak ik me niet eens druk.
Idem over de steeds langer wordende lijst van beroepen waar je nog iets op aan te merken hebt.
Het is inmiddels zo'n karikatuur geworden dat geen weldenkend mens dat geschimp nog ernstig neemt.
Schimmige 'netwerken' en vage vrienden achter de schermen heb ik niet nodig. Mijn persoonlijke ervaringen zijn rijk genoeg om mijn eigen meningen te vormen.
Nee hoor. Je mag het direct quoten.
edit: 'wel' vervangen door 'nog'
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 10 juli 2020, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, Pukkie007, ik had u toch slimmer ingeschat.
Uw argument om geen gordel te dragen, want "zelf ondervonden toen ik een accident had dat geen gordel dragen mijn leven gered heeft", het zal de annalen van Spaargids ingaan. 3 miljoen kilometer op uw teller zeg je, dus zou je denken dat je toch wel 't één en 't ander gezien zou hebben van ongelukken op de weg. En dan nog het nut van een gordel halsstarrig ontkennen.
Van al de zever dat hier passeert is dat toch een reactie die mij gaat bijblijven. Puik!
Uw argument om geen gordel te dragen, want "zelf ondervonden toen ik een accident had dat geen gordel dragen mijn leven gered heeft", het zal de annalen van Spaargids ingaan. 3 miljoen kilometer op uw teller zeg je, dus zou je denken dat je toch wel 't één en 't ander gezien zou hebben van ongelukken op de weg. En dan nog het nut van een gordel halsstarrig ontkennen.
Van al de zever dat hier passeert is dat toch een reactie die mij gaat bijblijven. Puik!
Ik dacht dat je wel kon lezen, DNE. Ik ontken niets, ik ben voor vrije keuze. Maar het is je vergeven dat je dezelfde fout als velen maakt. Ik heb idd veel gezien, vooral hoe het niet moet.DNE2018 schreef: ↑10 juli 2020, 14:57 Tja, Pukkie007, ik had u toch slimmer ingeschat.
Ah ge begint ook al gelijk Trump: ik het dat zo niet gezegd.pukkie007 schreef: ↑10 juli 2020, 15:03Ik dacht dat je wel kon lezen, DNE. Ik ontken niets, ik ben voor vrije keuze. Maar het is je vergeven dat je dezelfde fout als velen maakt. Ik heb idd veel gezien, vooral hoe het niet moet.DNE2018 schreef: ↑10 juli 2020, 14:57 Tja, Pukkie007, ik had u toch slimmer ingeschat.
Een sjanse dat het hier "kroeg" heet en niet '"officieel Belgisch Rechtsboek".
Dus als het bij den Ollander en bij den duits verplicht is, ga je toch je autootje nemen naar daar, je maskertje opzetten, inkopen doen en weer naar den Belgiek rijden om dan hier te kunnen koppig te zeggen dat je geen maskertje opzet ... awel, dan ben je nog een grotere bleiter dan dat ik me voorgesteld heb.GreenDean schreef: ↑10 juli 2020, 13:45Altijd verplicht geweest in DE, zet ik daar ook zonder probleem op. Alleen hier in BE vertik ik het omdat de 'experten' ze eerst afraadden (we hadden ze niet, hè) om ze nu te verplichten. Ik laat me de les niet spellen door een bende incompetente, zatte, en vooral, criminele circusapen in brussel.
Weet je wat ik écht denk, dat je net als al die andere zogezegde dwarsliggers heel braaf je maskertje zal opzetten, naar den Aldi of de Lidl zal trekken, braaf je karretje zal vullen met je maskertje aan ... net als de rest van ons ... maar hier intussen vanop je klaviertje een beetje de grote rebel uithangt.
Ik wens je veel plezier bij je grensoverschrijdende verplaatsingen en vergeet niet dat je best geen gordel draagt, het heeft al veel levens gered !
Vooral dat mensen geen rationele wezens zijn. Uw gevoel is immers volstrekt irrelevant. Wat telt zijn de feiten, en die zijn verpletterend.
Nu, die vergelijking van de gordel slaat sowieso nergens op. Een autogordel dient voornamelijk om jezelf te beschermen. Wil jij jezelf niet beschermen? Goed dan, heb ik geen last van. Maar die mondmaskers zijn als condooms, ze dienen voornamelijk om de anderen te beschermen. Dat is de hele crux van het verhaal. Moesten mondmaskers jezelf adequaat beschermen dan droeg (bijna) iedereen ze vanzelf. En daarom dus een verplichting. Prima zaak. Snowflakes die hun vrijheid beperkt zien, die schrik hebben niet te kunnen ademen: fuck off. Wie geen mondmasker draagt is een viespeuk.
LOL, een onderbroek vol eigen snot en virussen vlak voor je mond is gelukkig niet vies Hopelijk koken de liefhebbers van maskers hun zelfgemaakte snotvangers nog elke dag af, gaat anders proper worden in het verkoudheid seizoen
Bon. Heel deel berichten niet gelezen omdat er gewoon teveel pagina's bijgekomen zijn sinds vanmorgen.
Zeg mensen, die verplichting is blijkbaar maar vanaf morgen. Aangezien ik gisteren bezoekers had en een etentje gaf, had ik het nieuws gemist.
Daar stond ik schoon voor joker met zo´n mondmasker. Nog geen 10 procent droeg er een. Dus maar snel weer opgeborgen. Ik dacht, ´amaai, wat een burgerlijke ongehoorzaamheid´. Tot ik dus in de krant (online) las dat het pas vanaf morgen is. Nou, dan zit ik in Frankrijk.
Dus veel geblaat om weinig wol.
Zeg mensen, die verplichting is blijkbaar maar vanaf morgen. Aangezien ik gisteren bezoekers had en een etentje gaf, had ik het nieuws gemist.
Daar stond ik schoon voor joker met zo´n mondmasker. Nog geen 10 procent droeg er een. Dus maar snel weer opgeborgen. Ik dacht, ´amaai, wat een burgerlijke ongehoorzaamheid´. Tot ik dus in de krant (online) las dat het pas vanaf morgen is. Nou, dan zit ik in Frankrijk.
Dus veel geblaat om weinig wol.