Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Geredeneerd als een echte psychopaat of moordenaar.CarpeNoctem schreef: ↑10 juli 2020, 18:03 Die drang om anderen te willen laten leven zoals zij het willen is iets dat me blijft verbazen. Ik denk dat ik ergens een genetisch defect heb, want die drang ontbreekt bij mij volledig.
ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikke
Laatst gewijzigd door mbbs op 10 juli 2020, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja maar over zulke informatie beschikt onze overheid niet hé, contact onderzoek werkt hier nog steeds voor geen meter. Maar goed een deel van het volk is weeral gerust gesteld met de maatregel; de illusie dat ze nu beschermd zijn tegen het virus is ook wat waard hé.CarpeNoctem schreef: ↑10 juli 2020, 19:44 Ha, interessant. Eventjes opgezocht. Hier de link.In horecagelegenheden en kerken konden de GGD's de afgelopen weken zelfs niet één besmettingsgeval aanwijzen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor mij is hele discussie nonsens.
Ik draag mondmaskers op de trein soms meer dan 2 uur aan een stuk.
Ik doe nu moeilijk van die winkel niet vanwege dat ik het moet dragen maar vanwege die incompétente mensen die dit bepalen en die meegaan met de wind.
Als je tegen mij liegt wel hou dan op met te zeggen da wij moeten jullie geloven.
Ik draag mondmaskers op de trein soms meer dan 2 uur aan een stuk.
Ik doe nu moeilijk van die winkel niet vanwege dat ik het moet dragen maar vanwege die incompétente mensen die dit bepalen en die meegaan met de wind.
Als je tegen mij liegt wel hou dan op met te zeggen da wij moeten jullie geloven.
Ja.mbbs schreef: ↑10 juli 2020, 16:52
Ik ben eens benieuwd als een van die 4 overlijdens ocharme een van jouw ouders, broers, zusters, kinderen, vrouw, man, zou zijn, je ook nog zo laatdunkend zou reageren.
En als dan bovendien ook nog eens zou blijken dat ze via jou besmet geraakt zijn, omdat je je niet veel aantrekt van de preventieve maatregelen, zou je dat dan ook maar ocharme 1 extra overlijden noemen ?
Dan nog blijft het een bijzonder laag aantal.
Dat is de betekenis van die ´ocharme´.
Hoe erg het ook is voor die 4 mensen per dag, ge kunt toch niet zeggen dat dit er véél zijn?
U komt mee op de lijst voor een cursus begrijpend lezen.
Heel juist, dat is wat ik zal doen, en wat jij of iemand anders daarvan vindt is mij helemaal choco.geebee schreef: ↑10 juli 2020, 15:32 Dus als het bij den Ollander en bij den duits verplicht is, ga je toch je autootje nemen naar daar, je maskertje opzetten, inkopen doen en weer naar den Belgiek rijden om dan hier te kunnen koppig te zeggen dat je geen maskertje opzet ... awel, dan ben je nog een grotere bleiter dan dat ik me voorgesteld heb.
Dit was het volledige argument, want het wordt nogal graag uit zijn context getrokken:
Ik schrijf natuurlijk op het niveau van de links politiek correcte meute hier, die bij het woord rechtsprincipe (yes, pun intended) alleen al een kwab kwijl uit hun mondhoek hebben hangen.GreenDean schreef: ↑10 juli 2020, 13:45 Altijd verplicht geweest in DE, zet ik daar ook zonder probleem op. Alleen hier in BE vertik ik het omdat de 'experten' ze eerst afraadden (we hadden ze niet, hè) om ze nu te verplichten. Ik laat me de les niet spellen door een bende incompetente, zatte, en vooral, criminele circusapen in brussel. Ik zal vandaag nog rap, zonder mondmasker, gaan oppikken wat ik nog in BE koop. Tot deze volksverlakkerij van een maatregel teruggedraaid wordt, zal ik met plezier de grens overrijden en hier geen cent uitgeven waar men mij meent te moeten verplichten een onderbroek voor mijn muil te binden.
Deze verplichting is een bekentenis van schuld (misinformatie, moedwillig liegen, manipulaties en volksverlakkerij) met extra doden tot gevolg en hoort in een democratie berecht en terechtgesteld te worden. Deze poppenkast heeft alle geloofwaardigheid verloren en dat is de reden waarom mensen de zoveelste uit de lucht gegrepen maatregel nog langer weigeren op te volgen. Dat op zich, dat de volksmentaliteit zich tegen bestuurlijke beslissingen begint te keren, is schuldig verzuim van de hoogste graad, want er gaat enorm veel aan vooraf om het zover te krijgen.
Maar jij hebt gestudeerd, aan de universiteit, en geschiedenis nog wel. Dus ik zal dat argument iets uitbreiden en verduidelijken in de hoop dat ik niet iedere linkse rukker hier er met 2 pedaalslagen vanaf rijd.
In dit, jah?, we zullen het voor deze oefening bij benadering maar 'land' noemen, moet iedere bestuurlijke beslissing uitvoerig gemotiveerd worden. En wel op zo'n manier dat voor iedereen die zo'n motivering leest duidelijk is waarom en op welke basis een bepaalde beslissing genomen werd. Dat betekent dus iedereen die heeft leren lezen en over normale cognitieve capaciteiten beschikt, m.a.w. geen taal waarvoor je eerst moet doctoreren in gespleten-tong-raket-taalkunde om het jargon te kunnen ontcijferen. Deze beslissing nu, om die mondmaskers te verplichten, kan op geen enkele manier gemotiveerd worden gezien de voorgeschiedenis. En daar eindigt in feite de legitimiteit van deze verplichting, ze is gewoon illegaal.
Buiten deze expliciete wetgeving zou ik nog wat rechtsprincipes kunnen aanhalen om de legitimiteit van deze verplichting in vraag te stellen, maar we zijn er al uit dat ze illegaal is.
Dat op zich brengt ons bij de volgende vraag => de legitimiteit van die poppenkast in brussel die ons dit, illegaal, door de strot denkt te kunnen rammen. Ik heb hoegenaamd aan geen één van die apen die mij daar zogezegd vertegenwoordigen een stem gegeven, en meer, niemand waar ik ooit mee gepraat heb en waar het ter sprake kwam heeft een stem gegeven aan één van die tallozen. Maar goed, dat is een andere discussie.
Mathematisch worden we bestuurd door een absolute minderheid en daar eindigt de vraag naar de basis van de legitimiteit van hun mandaat. Ze is er gewoon niet.
De wet is er in de eerste plaats om de bevolking te beschermen tegen de willekeur van de overheid, ik heb dat hier nog al aangehaald. Die wet tot uitvoerige motivering van bestuurlijke daden is er daar één van.
In de praktijk wordt hoe langer hoe meer de voeten geveegd aan dit soort wetgeving en komt er, als schop in het kruis van de burger, wetgeving die de willekeur juist rechtvaardigt.
Deze mondmasker-verplichting lijkt mij een sterk staaltje van willekeur.
De emmer is in dit 'land' al een hele tijd behoorlijk vol en voor mij is deze mondmasker-verplichting de druppel die hem doet overlopen. Dus ik zal pertinent weigeren dat masker in BE op te zetten. Uiteraard houdt ieder weldenkend mens zich rationeel liever aan de wet dan toe te geven aan dat knagend gevoel dat er weer een kruimeltje van je persoonlijke 'zijn' afgeknabbeld is. Zolang je jezelf kan overtuigen “ach, het is maar een kruimeltje” zal dat ook wel lukken. Het moment dat je inziet dat met al die kruimeltjes samen het grootste deel van je persoonlijk 'zijn' verdwenen is, zal de emmer overlopen. We zijn hier, in het algemeen, niet ver meer vanaf in BE als ik om me heen kijk en de reacties op oa. dit forum lees.
Macht corrumpeert, dat is een vaststaand feit. Vandaar dat democratisch principe van de scheiding der machten. Maar gezien macht corrumpeert is er van dat principe anno 2020 niets over, die 3 machten zijn ondertussen ene pot troebele en stinkende nattigheid. Daarom is er een ander democratisch principe, nl. de fundamentele vrijheid van een volk om milities te vormen tegen de tirannie van eender welke overheid. Er bestaat ergens een grondwet waar dat expliciet ingeschreven is, juist opdat het volk dat niet zou vergeten door sturing van precies die tirannieke overheid. En gezien een militie zonder 'boterhammen' er per definitie geen is, werd er iets bij geschreven op regeltje nr. 2, maar ook dat was een andere discussie.
Dit allemaal uiteraard omdat een volk met de regelmaat van de klok orde op zaken moet kunnen stellen wanneer de macht voor de zoveelste keer corrumpeert en de boel de spuigaten uitloopt. Volgens Thomas Jefferson zouden we geen 20 jaar over een herhaling mogen laten gaan, we hebben ons dus heel goed laten vangen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik ga in principe nooit uit van de maatregelen die anderen al dan niet nemen.geebee schreef: ↑10 juli 2020, 19:11 Met dat verschil dat als je er voor kiest om bv. geen helm te dragen op je (brom)fiets, geen riem in de wagen, zonder bescherming een wespennest wil verwijderen, ... breng je in principe enkel JEZELF in gevaar ... als je daar voor kiest heeft het enkel gevolgen voor JEZELF ... met dit virus waarvan je drager kan zijn zonder het te weten en zelf verspreiden zonder het te weten breng je ANDEREN in gevaar ... als dat nu nog niet duidelijk is dan weet ik het ook niet meer.
Als je denkt dat je een besmetting kan oplopen draag je toch gewoon zelf een FFP2 masker, hou je afstand, ga je niet naar drukke afgesloten plaatsen of plaatsen waar je geen afstand kan houden, enz.
Om op je helmvoorbeeld terug te komen, wanneer ik bijvoorbeeld op de openbare weg met een motorfiets rij dan rij ik ook steeds zo defensief mogelijk en ga ik er niet van uit dat ik beschermd ben omdat de anderen wel steeds 100% de regels zullen volgen. Ik geef liever mijn voorrang een keer te veel af dan een keer te veel in mijn recht overhoop gereden te worden.
Met de trapfiets idem.
Zowel op de motor als op de fiets draag ik meer beschermende kledij dan wettelijk verplicht. Niet om anderen te beschermen maar om me te beschermen tegen anderen en hun onvoorziene gedragingen.
Dat anderen me daarom een panische angsthaas vinden laat me volstrekt koud.
Ik wist niet dat het een wedstrijd was.haelewyn schreef: ↑10 juli 2020, 18:22 @Jef en @geebee : als ge mij wilt kloppen komt ge pas in de buurt als Pukkie je zo hard gaat haten dat hij je uitnodigt voor een rammeling aan Brussel Zuid en een bijnaam voor je zoekt in de zeer inventieve klasse van 'dwaas' of 'knetter'.
Tot die tijd ben je alleen maar aan het oefenen.
Geen interesse.
Ik geef je op voorhand met voorsprong gewonnen.
Dan hoop ik voor jou dat de choco daar in promotie staat, kan je je benzinekosten misschien terugwinnen.GreenDean schreef: ↑10 juli 2020, 21:01Heel juist, dat is wat ik zal doen, en wat jij of iemand anders daarvan vindt is mij helemaal choco.geebee schreef: ↑10 juli 2020, 15:32 Dus als het bij den Ollander en bij den duits verplicht is, ga je toch je autootje nemen naar daar, je maskertje opzetten, inkopen doen en weer naar den Belgiek rijden om dan hier te kunnen koppig te zeggen dat je geen maskertje opzet ... awel, dan ben je nog een grotere bleiter dan dat ik me voorgesteld heb.
Teveel tekst, ik ben van mijn fiets gestapt, lekke band ... ik ben, door allerlei omstandigheden, niet meer zo slim als pakweg 30 jaar geleden, je zal je fiche over mij best aanpassen (heeft gestudeerd maar is cognitief niet meer wat hij geweest is), wil ook die "linkse rukker" best aanpassen, het is niet omdat ik het niet zo heb voor (ultra)rechtse rakkers dat ik daarvoor direct in het vakje van linkse rukker moet geplaatst worden, er bestaan ook mensen die afhankelijk van de situatie eens zo en eens anders reageren, ik pas niet in je linkse vakje ... misschien gaan we ooit wel eens hetzelfde over iets denken ... ik hou wel geen fiches bij dus vergeef me als ik je ooit een "+1" (of iets dergelijks geef) ... ik zou wel willen vragen of je je betoog dan iets korter wil maken, ik geef de voorkeur aan nietszeggende one-liners of nog liever één of andere Latijnse spreuk ... kan je altijd stemmen mee winnen, alléé voor een jaar of tien toch dan val je uiteindelijk toch door de mand en moet je troon afstaan aan een twittertheo (waar zit die trouwens, nog weinig van gehoord de laatste tijd).
Ik ben aan het afdwalen, back to reality, ik moet nog mijn boodschappenlijstje opstellen voor morgen ... de choco niet vergeten, staat in promo in de Colruyt.
-
- VIP member
- Contacteer:
Welke man eet er nu nog choco! Dat maken de mamaatjes voor de kindjes op school! Trouwens door chocopasta te eten, werk je mee aan de oogst van palmolie, worden veel palmpjes voor omgehakt! Om maar te zwijgen over die arme hazelnoten, worden veel struikjes voor vermoord in Turkije!
Dus de volgende keer twee keer nadenken voor je die pot Nutella koopt, je schaadt de natuur!
Dus de volgende keer twee keer nadenken voor je die pot Nutella koopt, je schaadt de natuur!
U weet dat palmolie niet wordt gewonnen door het omhakken van palmbomen?Sebastiaan1985 schreef: ↑10 juli 2020, 23:19 Trouwens door chocopasta te eten, werk je mee aan de oogst van palmolie, worden veel palmpjes voor omgehakt!
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik pleeg plagiaat!
Elaeis is een geslacht van palmen. Het geslacht telt twee soorten die bekendstaan als oliepalmen. Beide soorten worden verbouwd vanwege de palmolie die ze leveren. De Elaeis guineensis komt voor in West-Afrika en Zuidwest-Afrika, ongeveer tussen de landen Angola en Gambia. De Elaeis oleifera komt voor in tropisch Centraal-Amerika en Zuid-Amerika en wordt daar lokaal verbouwd voor de productie van palmolie.
En het verkleinwoord van palmen is palmpjes! En zelfs verwilderd gras kan je omhakken! Ze doen niks anders in de broes! Maar dat is tegenwoordig racistisch zeker!
Elaeis is een geslacht van palmen. Het geslacht telt twee soorten die bekendstaan als oliepalmen. Beide soorten worden verbouwd vanwege de palmolie die ze leveren. De Elaeis guineensis komt voor in West-Afrika en Zuidwest-Afrika, ongeveer tussen de landen Angola en Gambia. De Elaeis oleifera komt voor in tropisch Centraal-Amerika en Zuid-Amerika en wordt daar lokaal verbouwd voor de productie van palmolie.
En het verkleinwoord van palmen is palmpjes! En zelfs verwilderd gras kan je omhakken! Ze doen niks anders in de broes! Maar dat is tegenwoordig racistisch zeker!
Ja of ge iets nu een palmboom of een palmpje noemt verandert niets aan de zaak hé. Een palmboom (of in uw woorden 'palmpje') wordt niet omgehakt om aan de olie te komen. Uiteaard kan je die bomen omhakken (net zoals wild gras) maar waarom zou je dat doen?
Mijn punt is dat ik uw redenering choco-> palmolie wel snap. Maar Palmolie => boompjes kappen niet snap.
Mijn punt is dat ik uw redenering choco-> palmolie wel snap. Maar Palmolie => boompjes kappen niet snap.
Beter een mondmasker dragen in de winkel dan -zoals een paar maanden geleden- alle winkels gesloten te houden en een hele economie laten kapot bloeden!
Ik verkondigde hier toen al dat een lockdown meer schade aanricht dan het virus zelf!
Ik verkondigde hier toen al dat een lockdown meer schade aanricht dan het virus zelf!
Dat is precies ook mijn aanvoelen. En men bouwt de willekeur zelfs in het systeem in. Zo zal men niet altijd een verbod opleggen of een specifieke norm vastleggen, maar eerder werken met “meldings- of vergunningsplicht”. Die mechanismen komen er in de praktijk op neer dat je bent overgeleverd aan de goodwill van een ambtenaar die de bewust vaag gehouden wetgeving op zijn manier kan toepassen. Dat fenomeen bestaat bij de fiscus, voor allerhande bouwkwesties, milieuvergunningen, enz...GreenDean schreef: ↑10 juli 2020, 21:01 Uiteraard houdt ieder weldenkend mens zich rationeel liever aan de wet dan toe te geven aan dat knagend gevoel dat er weer een kruimeltje van je persoonlijke 'zijn' afgeknabbeld is. Zolang je jezelf kan overtuigen “ach, het is maar een kruimeltje” zal dat ook wel lukken. Het moment dat je inziet dat met al die kruimeltjes samen het grootste deel van je persoonlijk 'zijn' verdwenen is, zal de emmer overlopen. We zijn hier, in het algemeen, niet ver meer vanaf in BE als ik om me heen kijk en de reacties op oa. dit forum lees.
Een andere techniek die men soms toepast is de transactiekosten hoog genoeg maken om mensen te overtuigen om te “blijven zitten”. Registratierechten ontmoedigen verhuizen, BIV maakt het vervangen van een auto onaantrekkelijk, Transactiebelastingen maken het herschikken van een effectenportefeuille een dure zaak...
En dan is men verbaasd dat “ de Belgen” te honkvast zijn en weinig ondernemerschap tonen. Om vervolgens het zoveelste loket te openen dat starters moet begeleiden door het moeras aan regels en wetten die men net daarvoor heeft uitgevonden.
En dan zijn er ook nog een pak verborgen beperkingen die op het eerste zicht onschuldig lijken. Zo heeft men de voedselproducenten onder druk gezet om de samenstelling van hun producten teveranderen, omdat er meer zout/suiker/vet in zat dan goed voor ons was. Alsof de consument niet zelf mag beslissen wat goed voor hem is. In die context was er recent ook een aanbeveling om frieten te blancheren in water, en niet in vet/olie, en ze meenden dat serieus hé!
Het probleem is dat politici nogal snel denken dat “besturen” enkel kan door meer te reguleren, ze worden immers voortdurend aangeklampt door mensen die extra regels willen invoeren.
Terwijl degenen die vinden dat de overheid ons vooral zelf moet laten leven, per definitie minder geneigd zijn om dat standpunt actief te promoten.
Misschien is het tijd dat de vrijheidsminnende burgers zich ook beginnen organiseren in drammerige actiecomités. Dan zal er mogelijk wel naar worden geluisterd.
Iemand een suggestie voor een naam?
Fauci zegt dat COVID kan zorgen voor Myalgische Encefalomyelitis (ME) of ook wel gekend CVS (werd hiervoor ook al door veel andere artsen gezegd dat dit een gevaar was). Schattigen zijn dat ongeveer 10% van de besmetten (dus ook deze die niet in het ziekenhuis belanden) dit kunnen ontwikkelen. Jullie gaan er wel heel licht over. Misschien is COVID & het aantal doden nog niet het ergste, maar eerder de chronische zieken nadien...
In de VS zitten ze al aan meer dan 3 miljoen, dus makkelijk uit te rekenen hoeveel er ME dan zullen krijgen & dan spreek ik nog niet over chronische longproblemen....
https://edition.cnn.com/world/live-news ... 5d6860ab37
In de VS zitten ze al aan meer dan 3 miljoen, dus makkelijk uit te rekenen hoeveel er ME dan zullen krijgen & dan spreek ik nog niet over chronische longproblemen....
https://edition.cnn.com/world/live-news ... 5d6860ab37