Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Waarschijnlijk dezelfde die cola bij zijn eten drinkt?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Quote from random person on Facebook:
Toch rare mensen die Belgen...
Gaan ze op reis naar het buitenland waar een mondmasker dragen verplicht is: geen probleem.
Wordt het hier verplicht: zaag, klaag, ik laat in het vervolg mijn boodschappen thuis brengen!!! Wat denken ze hier wel, mijn vrijheid beroven door mij in een winkel een mondmasker te laten dragen
Mor em eeft gelijk!
Gaan ze op reis naar het buitenland waar een mondmasker dragen verplicht is: geen probleem.
Wordt het hier verplicht: zaag, klaag, ik laat in het vervolg mijn boodschappen thuis brengen!!! Wat denken ze hier wel, mijn vrijheid beroven door mij in een winkel een mondmasker te laten dragen
Mor em eeft gelijk!
Is het niet een beetje vroeg om vast te stellen dat er langdurige (zelfs permanente) ziektes worden veroorzaakt, als het virus nog maar enkele maanden circuleert?gilberke schreef: ↑11 juli 2020, 09:24 Fauci zegt dat COVID kan zorgen voor Myalgische Encefalomyelitis (ME) of ook wel gekend CVS (werd hiervoor ook al door veel andere artsen gezegd dat dit een gevaar was). Schattigen zijn dat ongeveer 10% van de besmetten (dus ook deze die niet in het ziekenhuis belanden) dit kunnen ontwikkelen. Jullie gaan er wel heel licht over. Misschien is COVID & het aantal doden nog niet het ergste, maar eerder de chronische zieken nadien...
In de VS zitten ze al aan meer dan 3 miljoen, dus makkelijk uit te rekenen hoeveel er ME dan zullen krijgen & dan spreek ik nog niet over chronische longproblemen....
https://edition.cnn.com/world/live-news ... 5d6860ab37
Bovendien is correlatie geen causatie. Het zou kunnen dat er een externe factor is die het risico op beide ziektes verhoogt. Zoals bijvoorbeeld de aanwezigheid van andere ziektes, leeftijd, voedingspatroon, genetica, slaapstoornissen, verlaagde weerstand, noem maar op.
En dan is er nog de bijkomende moeilijkheid dat men niet precies weet wat CVS is, en hoe het correct te diagnosticeren.
Ze hebben bv na SARS mensen opgevolgd (gelijkaardig virus), dus is het niet zo raar dat ze daar nu al voor waarschuwen.Nipo schreef: ↑11 juli 2020, 10:25 Is het niet een beetje vroeg om vast te stellen dat er langdurige (zelfs permanente) ziektes worden veroorzaakt, als het virus nog maar enkele maanden circuleert?
Bovendien is correlatie geen causatie. Het zou kunnen dat er een externe factor is die het risico op beide ziektes verhoogt. Zoals bijvoorbeeld de aanwezigheid van andere ziektes, leeftijd, voedingspatroon, genetica, slaapstoornissen, verlaagde weerstand, noem maar op.
En dan is er nog de bijkomende moeilijkheid dat men niet precies weet wat CVS is, en hoe het correct te diagnosticeren.
Ik spreek liever over ME, want CVS is beetje beladen.
ME wordt geschat dat in 75% van de gevallen een virus aan de basis ligt. Genetica zal ook wel een rol spelen, maar voor veel mensen die COVID & dan ME zouden krijgen is het waarschijnlijk zo dat ze anders nooit zo'n trigger als sars-cov-2 zouden krijgen en dus gewoon nooit ME gekregen zouden hebben in hun leven.
Inderdaad er is nog geen goede biomarker (al zijn er wel onderzoeken die afwijkend kunnen zijn), maar dat maakt de ziekte niet minder erg of iets waarmee je dan geen rekening dient te houden.
Wat ik wel weet is het volgende: een voorheen kerngezonde 43-jarige collega heeft corona gehad. Hij heeft een week of drie op intensieve gelegen en een paar dagen op het randje van intubatie gezweefd. Ondertussen is hij al een tijdje weer thuis maar hij voelt zich een 80-jarige. Hij raakt amper de trap op zonder hulp. De dokters durven geen voorspellingen doen hoe het zal evolueren en of hij eigenlijk ooit wel weer de oude zal worden. Dus, inderdaad, velen gaan er erg licht over. Het slecht karakter in mij hoopt dan eigenlijk dat zij misschien eens hetzelfde moeten meemaken als mijn collega voor de oogjes zullen open gaan.
Zo raar is dat niet. Als je op reis gaat maak je de afweging of je korte tijd kan leven met bepaalde regels. Als dat niet het geval is, kies je een andere bestemming, of je blijft thuis.DNE2018 schreef: ↑11 juli 2020, 10:16 Quote from random person on Facebook:
Mor em eeft gelijk!
Bijvoorbeeld : in een aantal arabische landen is alcohol verboden. Je kan daar perfect op vakantie gaan en toch keihard tegen een alcoholverbod in eigen land zijn. Het feit dat je op vakantie tijdelijk bepaalde regels accepteert, ontneemt u toch niet het recht om diezelfde regels thuis te bekampen.
Toegegeven, het is wel een absurd om naar het buitenland te gaan, waar je aan exact dezelfde regel bent onderworpen die je thuis wil ontlopen. Dus in FR of DE gaan shoppen met masker omdat je niet akkoord ben met de verplichting in BE is nogal kinderachtig.
Daarentegen, naar NL gaan winkelen, waar het niet evrplicht is, lijkt me wel een valabele daad van verzet. En ik sluit niet uit dat ik die in de komende weken occasioneel ga toepassen, de grens ligt hier maar een halfuurtje vandaan.
Intussen is gebleken waarom er zo'n weerstand is tegen mondmaskers bij vooral mannen : ze willen geen mondmasker dragen omdat het "beschamend, niet cool en een teken van zwakte is" ... het zijn dus vooral mannetjesputters, macho's ne haantjes die willen tonen hoe cool ze wel zijn zonder masker (een beetje types als Trumps en Bolsonaro dus) ... eigenlijk zijn ze diep van binnen nu eigenlijk wel blij dat het mondmasker verplicht is, ze kunnen nu tenminste de indruk geven dat ze het niet uit vrije wil doen. Allemaal blij nu
Ik heb nu ook iemand in de familie met gelijkaardige klachten.anonymous schreef: ↑11 juli 2020, 10:41 Wat ik wel weet is het volgende: een voorheen kerngezonde 43-jarige collega heeft corona gehad. Hij heeft een week of drie op intensieve gelegen en een paar dagen op het randje van intubatie gezweefd. Ondertussen is hij al een tijdje weer thuis maar hij voelt zich een 80-jarige. Hij raakt amper de trap op zonder hulp. De dokters durven geen voorspellingen doen hoe het zal evolueren en of hij eigenlijk ooit wel weer de oude zal worden. Dus, inderdaad, velen gaan er erg licht over. Het slecht karakter in mij hoopt dan eigenlijk dat zij misschien eens hetzelfde moeten meemaken als mijn collega voor de oogjes zullen open gaan.
Probleem is dat dokters daar dan eigenlijk niet gepast op reageren. Er wordt dan al vlug over angsten & over angst om te bewegen gepraat. Maar als je echt ME ontwikkelt is het juist goed om binnen je grenzen van je kunnen te bewegen en niet iedere dag over je grenzen te gaan!
Aan de andere kant is een paar maanden ivm ontwikkelen van ME (of andere chronische klachten) weinig, dus het kan zeker ook nog gewoon goed komen!
Mooie tabel maar met dergelijke cijfers kan je alles bewijzen : stel persoon 1 en persoon 2 worden initieel besmet in een café, gaan naar huis besmetten er elk hun vier huisgenoten, die op hun beurt mensen besmetten op een familiefeest en al die verspreiden het via het werk. Initieel zijn er dus 2 besmettingen gebeurt op café maar van daaruit zijn er 100'en besmet in familiale kring en werksituatie. De cijfers van horeca blijven in dit geval laag en gaan de cijfers voor werk/thuis/familie zwaar omhoog.
Een bewijs dat cijfers in alle richtingen te interpreteren zijn, cf. het welles-nietes spelletje tussen Haelewyn en jezelf.
(bijvoeging : denk maar aan die "superverspreider" in de bar in het Oostenrijkse Ischgl ... die heeft onrechtstreeks duizenden mensen besmet ... maar het aantal besmettingen in de horeca zou hier ook zogezegd heel beperkt zijn)
De meeste mensen die enkele weken op IC hebben gelegen zijn achteraf nog een hele tijd verzwakt. En eens de 40 gepasseerd duurt herstel gemiddeld ook wat langer, zelf bij veel mildere ziektes is dat zo. Sommige personen herstellen inderdaad nooit helemaal van zo’n klap, en blijven de rest van hun leven beperkt in hun mogelijkheden. En voor wie in die situatie terechtkomt op een leeftijd waarop je nog 20+ goeie jaren had verwacht, is dat een drama.anonymous schreef: ↑11 juli 2020, 10:41 Wat ik wel weet is het volgende: een voorheen kerngezonde 43-jarige collega heeft corona gehad. Hij heeft een week of drie op intensieve gelegen en een paar dagen op het randje van intubatie gezweefd. Ondertussen is hij al een tijdje weer thuis maar hij voelt zich een 80-jarige. Hij raakt amper de trap op zonder hulp. De dokters durven geen voorspellingen doen hoe het zal evolueren en of hij eigenlijk ooit wel weer de oude zal worden. Dus, inderdaad, velen gaan er erg licht over. Het slecht karakter in mij hoopt dan eigenlijk dat zij misschien eens hetzelfde moeten meemaken als mijn collega voor de oogjes zullen open gaan.
Ik wens uw collega het allerbeste toe, en zal zeker niemand toewensen hetzelfde te moeten meemaken.
We lopen allemaal het risico om vroeg of laat getroffen te worden door onheil, laat de angst daarvoor uw leven niet bepalen, want wie bang is, krijgt er ook.
We have nothing to fear, but fear itself.
Het is een misverstand dat het enkel maar over mensen gaat die op de IC gelegen hebben, mijn familielid heeft niet in ziekenhuis gelegen (& is bovendien nog de 40 niet gepasseerd), maar heeft nu gelijkaardige symptomen zoals beschreven werd door anonymous.Nipo schreef: ↑11 juli 2020, 11:10 De meeste mensen die enkele weken op IC hebben gelegen zijn achteraf nog een hele tijd verzwakt. En eens de 40 gepasseerd duurt herstel gemiddeld ook wat langer, zelf bij veel mildere ziektes is dat zo. Sommige personen herstellen inderdaad nooit helemaal van zo’n klap, en blijven de rest van hun leven beperkt in hun mogelijkheden. En voor wie in die situatie terechtkomt op een leeftijd waarop je nog 20+ goeie jaren had verwacht, is dat een drama.
Waaruit is dat dan “intussen gebleken”? Tot twee dagen geleden was er zogenaamd niemand tegen, en vandaag heb je plots een profiel en motivatie van de tegenstanders. Ik heb trouwens eerder dezelfde opmerking gelezen over de critici van Greta Thurnberg na haar beruchte “how dare you...” toespraak bij de VN. Dat zouden ook zogezegd allemaal mannen zijn die zich bedreigd voelen door een klein meisje. Ik neem aan dat deze openbaring van dezelfde bron komt?geebee schreef: ↑11 juli 2020, 10:50 Intussen is gebleken waarom er zo'n weerstand is tegen mondmaskers bij vooral mannen : ze willen geen mondmasker dragen omdat het "beschamend, niet cool en een teken van zwakte is" ... het zijn dus vooral mannetjesputters, macho's ne haantjes die willen tonen hoe cool ze wel zijn zonder masker (een beetje types als Trumps en Bolsonaro dus) ... eigenlijk zijn ze diep van binnen nu eigenlijk wel blij dat het mondmasker verplicht is, ze kunnen nu tenminste de indruk geven dat ze het niet uit vrije wil doen. Allemaal blij nu
Het is natuurlijk verleidelijk om mensen men een andere mening weg te zetten als macho’s of trump-aanhangers. Zo vermijd je dat je inhoudelijk de strijd moet aangaan.
Die trucjes werken misschien heel even, maar je kan niet eeuwig blijven doen alsof die meningen waardeloos zijn. Op den duur groeit de frustratie krijg je regeringsleiders als Trump, Bolsonaro, Orban, Berlusconi, en wie weet binnenkort Baudet, Wilders of Van Grieken.
En dan zijn de rapen gaar natuurlijk, want zo’n leiders zijn voor niemand gunstig. Dus mijn advies zou zijn om de mannetjesputters, macho’s, en stoerdoeners evenveel te respecteren als de angsthazen, boomknuffelaars en poëzie-liefhebbers. Iedereen moet immers bijdragen tot de maatschappelijke consensus.
Als je dat doet, mag je met recht en rede je post afsluiten met “iedereen blij nu”
Wie noemde zoiets hier ook alweer een 'anekdote'?anonymous schreef: ↑11 juli 2020, 10:41 Wat ik wel weet is het volgende: een voorheen kerngezonde 43-jarige collega heeft corona gehad. Hij heeft een week of drie op intensieve gelegen en een paar dagen op het randje van intubatie gezweefd. Ondertussen is hij al een tijdje weer thuis maar hij voelt zich een 80-jarige. Hij raakt amper de trap op zonder hulp. De dokters durven geen voorspellingen doen hoe het zal evolueren en of hij eigenlijk ooit wel weer de oude zal worden. Dus, inderdaad, velen gaan er erg licht over. Het slecht karakter in mij hoopt dan eigenlijk dat zij misschien eens hetzelfde moeten meemaken als mijn collega voor de oogjes zullen open gaan.
Trump heeft zich al een paar keer opgewonden over het feit dat er in de VS zoveel Corona-besmettingen zijn, omdat er zoveel getest wordt in de VS. Naar hij beweert: veel meer dan elders.
Hij heeft daarom al meerdere keren opgeroepen om minder te testen in de VS.
Dat is een prachtig voorstel, maar het kan en moet ambitieuzer.
Want het aantal sterfgevallen zal daarom niet dalen.
Daarom het aangepaste en betere voorstel: ze moeten ook stoppen met testen of mensen dood zijn. Want in de VS testen ze veel meer dan elders of mensen dood zijn.
Hij heeft daarom al meerdere keren opgeroepen om minder te testen in de VS.
Dat is een prachtig voorstel, maar het kan en moet ambitieuzer.
Want het aantal sterfgevallen zal daarom niet dalen.
Daarom het aangepaste en betere voorstel: ze moeten ook stoppen met testen of mensen dood zijn. Want in de VS testen ze veel meer dan elders of mensen dood zijn.