De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Een Spaanse bank die slechts 213M EUR voorzieningen aanlegde voor COVID-19 in Q1. Hopelijk leggen ze wat meer provisies aan in Q2 zodat ze wat geloofwaardig blijven.
Ik ben ook even iets aan het uittesten op SA. Ik weet niet of niet-accounters een like kunnen geven, maar indien ge wilt, zou het zeker geapprecieerd worden, het kan helpen om als Editors Pick geselecteerd te worden. Cheers,
https://seekingalpha.com/article/435768 ... -years-cut
Ik ben ook even iets aan het uittesten op SA. Ik weet niet of niet-accounters een like kunnen geven, maar indien ge wilt, zou het zeker geapprecieerd worden, het kan helpen om als Editors Pick geselecteerd te worden. Cheers,
1 week later en ze staan al 3200 dollar...Oudere Jongere schreef: ↑2 juli 2020, 16:16 Wat een dag.
Net winst genomen op een pakketje AMZN. Verkocht aan 2950 USD.
Like gegeven (heb een account). Omdat ik je posts op SA vaak inspirerend vind. Ik ben in het beleggen wel wat rustiger geworden en ga het minder bij individuele aandelen zoeken, maar 'k volg je al een tijd en heb veel respect voor je aanpakPoldermol schreef: ↑11 juli 2020, 18:01 Een Spaanse bank die slechts 213M EUR voorzieningen aanlegde voor COVID-19 in Q1. Hopelijk leggen ze wat meer provisies aan in Q2 zodat ze wat geloofwaardig blijven.
Kudos,
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Hi Boompie,
Ja ik zit zelf inderdaad veel meer in individuele aandelen (de meeste heel degelijk en saai), maar soms durf ik ook wel eens speculatiever te gaan (en ik zou ergens moeten een manier vinden om dat subtiel aan te duiden) zodat lezers ook weten dat zoiets als Sabadell geen cornerstone position mag zijn. SA is eerder mijn uitlaatklep voor een ei dat ik niet kwijt kan; als ik mijn research doe over een bedrijf is het voor mij maar een kleine moeite om die data om te zetten in een kort artikeltje. Het probleem is natuurlijk dat er op SA weinig animo is voor Europese bedrijven, daarom dat ik hier af en toe om een duimpje kom schooien. Waarvoor dank
Ja ik zit zelf inderdaad veel meer in individuele aandelen (de meeste heel degelijk en saai), maar soms durf ik ook wel eens speculatiever te gaan (en ik zou ergens moeten een manier vinden om dat subtiel aan te duiden) zodat lezers ook weten dat zoiets als Sabadell geen cornerstone position mag zijn. SA is eerder mijn uitlaatklep voor een ei dat ik niet kwijt kan; als ik mijn research doe over een bedrijf is het voor mij maar een kleine moeite om die data om te zetten in een kort artikeltje. Het probleem is natuurlijk dat er op SA weinig animo is voor Europese bedrijven, daarom dat ik hier af en toe om een duimpje kom schooien. Waarvoor dank
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Liked (nr 6!) & subscribed
Sabadell is niets voor mij maar met plezier gelezen, bijna niet te geloven dat hier señor Talpa achter zit.
Trouwens: waarom zou je medelijden hebben met wie van zo'n aandeel de hoeksteen van z'n portefeuille maakt?
Medelijden zou ik niet hebben, maar ik haat het altijd als mensen gewoon op basis van iets wat ze lezen een beslissing nemen zonder zelf verder onderzoek te doen.
Het merendeel van mijn artikels zijn dan ook nooit een 'buy', maar eerder iets wat ik schrijf 'uit interesse', maar sommigen vatten dat dan verkeerd op als een 'buy'. Gelijk SocGen vorige week ook. Bank lijkt goedkoop, lijkt te kunnen omgaan met COVID, maar dat maakt het nog geen strong buy want er zijn andere issues (zoals een giga balans en blootstelling aan Spanje en Italië).
Maar goed, eigenlijk moet ik me niet te veel aantrekken van wat een lezer doet. En toch doe ik het
Bedankt voor uw likeje. Het aantal lezers ligt fenomenaal laag (62 desktop views in 3u tijd), dus van de lezer stats zal ik het niet moeten hebben als ik een Editors Pick wil, het zal van de comments en likes moeten komen
Het merendeel van mijn artikels zijn dan ook nooit een 'buy', maar eerder iets wat ik schrijf 'uit interesse', maar sommigen vatten dat dan verkeerd op als een 'buy'. Gelijk SocGen vorige week ook. Bank lijkt goedkoop, lijkt te kunnen omgaan met COVID, maar dat maakt het nog geen strong buy want er zijn andere issues (zoals een giga balans en blootstelling aan Spanje en Italië).
Maar goed, eigenlijk moet ik me niet te veel aantrekken van wat een lezer doet. En toch doe ik het
Bedankt voor uw likeje. Het aantal lezers ligt fenomenaal laag (62 desktop views in 3u tijd), dus van de lezer stats zal ik het niet moeten hebben als ik een Editors Pick wil, het zal van de comments en likes moeten komen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ook gelezen, maar zonder account daar. Geen mogelijkheid om daar een duimpje op omhoog te steken dus...
Account met portfolio, maar geen poster. Je zit al aan de dubbele cijfers !
Boompie heeft een nette start gemaakt.
Boompie heeft een nette start gemaakt.
Cheers, het was niet mijn bedoeling om het draadje Beurs Vandaag te bespammen, maar ik waardeer het ten zeerste. Vorige week waren er meer comments dan likes, nu is het omgekeerd, eens zien wat er in het algoritme het zwaarste doorweegt!
Sabadell interesseert me niet echt, dus ik heb het artikel niet gelezen, maar wel geliked.
Ik dank jullie allen, geslaagd in de opzet, en het artikel werd een editors' pick.
Misschien dat ik hier volgende week terug sta om om likejes te schooien. Alleszins hard bedankt allen.
Misschien dat ik hier volgende week terug sta om om likejes te schooien. Alleszins hard bedankt allen.
Lees regelmatig SA. Ben ingelogd met mijn account maar kom niet verder dan ‘This article is exclusive for subscribers’.
Kan dus het artikel niet lezen noch liken.
Het gebeurt me soms dat ik een artikel kan lezen en enkele dagen verder het artikel alsnog achter slot en grendel zit voor premium leden.
Veel succes alleszins
Kan dus het artikel niet lezen noch liken.
Het gebeurt me soms dat ik een artikel kan lezen en enkele dagen verder het artikel alsnog achter slot en grendel zit voor premium leden.
Veel succes alleszins
Hi Phjo, Ja, vanaf het een Editors Pick wordt verdwijnt het achter slot en grendel. Vind ik persoonlijk wat jammer. Vroeger ging het pas na 10 dagen achter een paywall, vond ik persoonlijk beter
Tol van het succes
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Alweer een volatiele dag in de US, zeker op NASDAQ. Eerste helft van van de dag een stevige lap erbij, nu een correctie aan de gang.
Vandaag nog eens naar dit interview met Ray Dalio geluisterd. Ik denk dat ik hem begin te begrijpen.
Vandaag nog eens naar dit interview met Ray Dalio geluisterd. Ik denk dat ik hem begin te begrijpen.