Lenen ook met maximum?
TIP
Lenen ook met maximum?
Zoals bekend, zijn de spaarrente's in Belgie "begrensd".....EN de intresten die moeten betaald worden op leningen ook ?
Ik zie hier bij spaargids een reclame van Cofidis...aan 13,5 % JK.
Ik zie hier bij spaargids een reclame van Cofidis...aan 13,5 % JK.
Laatst gewijzigd door pol op 3 april 2009, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Lenen ook met maximum?
Ik dacht dat er voor persoonlijke leningen en kredietlijnen een wettelijk plafond is van 19 % JKP.
Reden te meer dat laatst in het nieuws kwam dat men groeperingen van kredieten wil gaan verbieden. Mensen minder maandelijks laten aflossen maar wel op langere termijn. Een dure grap dus...
Reden te meer dat laatst in het nieuws kwam dat men groeperingen van kredieten wil gaan verbieden. Mensen minder maandelijks laten aflossen maar wel op langere termijn. Een dure grap dus...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er zijn inderdaad wettelijke maxima, afhankelijk van een aantal factoren variëren deze tussen 12% JKP en 22% JKP.
Voor een overzicht:
http://mineco.fgov.be/protection_consumer/credit/Credit_CD/WCK/cadretauxmax.htm
Overigens vind ik dit wel kunnen op Spaargids, maar onder een ander topic...
Voor een overzicht:
http://mineco.fgov.be/protection_consumer/credit/Credit_CD/WCK/cadretauxmax.htm
Overigens vind ik dit wel kunnen op Spaargids, maar onder een ander topic...
Dit topic wordt verplaatst naar leningen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik vind dat deze reclame wel moet kunnen. Er staat toch duidelijk op vermeld hoeveel % het u kost ?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
In zekere zin ben ik het hiermee eens. Zolang het niet over een kredietlijn gaat.k vind dat deze reclame wel moet kunnen. Er staat toch duidelijk op vermeld hoeveel % het u kost ?
(Die reclame van Cofidis al eens gezien op tv? Gaat er vér over. "Het is úw geld, geen verantwoording nodig, binnen 48 uur op uw rekening" Zo zie ik ze bij de bank toch niet bezig hoor. (Gelukkig maar).
Mijn schoonbroer heeft stage gedaan bij het OCMW en als je ziet hoeveel mensen zich met zulk krediet in nesten gewerkt hebben, begrijp ik niet waarom daar geen verbod op komt.
Ok, je doet het dan jezelf aan, maar jullie zullen ook wel beseffen dat, wanneer geld geen meester heeft,...
Verder kan men misschien overwegen om ook het aantal kredieten dat je gelijktijdig kan afsluiten te beperken. Maximum 2 lijkt mij een gezonde regel.
vb: hypotheek en autolening of autolening en makrokaartje of weetek veel
Laatst gewijzigd door relativity op 8 april 2009, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.