Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Klopt, het risico om besmet te worden bestaat niet enkel uit het wel of niet opvolgen van maatregels, ook de blootstelling, hoeveel besmette personen er rond lopen speelt een belangrijke rol. De kans dat je vandaag een besmet persoon tegenkomt is misschien duizend keer lager dan in maart. Neemt niet weg dat er toch mensen besmet geraken, recent zelfs terug stijgend, het reproductie getal zal iets groter dan 1 zijn, er gaan dus steeds meer besmettingen plaatsvinden. Zolang het om één op één besmettingen gaat zal het nog wel meevallen, zit er af en toe een superspreader event tussen, dan kan het heel snel toenemen. Import uit vakantie gaat er ook geen goed aan doen. Benieuwd of hoe lang het gaat duren eer grotere bijeenkomsten weer gaan verboden worden.Timoootjex schreef: ↑14 juli 2020, 11:02 Ja tuurlijk is dat maar daarom snap je ook mijn mondmasker verhaal niet.
Het risico dat je nu dicht loopt bij iemand is groter maar het risico dat je een besmette persoon tegenkomt is kleiner.
In maart was het net het omgekeerde.
En ik vind dat je dat qua maatregelen ook hetzelfde moet bekijken qua contact dan.
Maar dat is blijkbaar voor jullie niet hetzelfde.
Als de kans om een besmette persoon verkleint naar 10 procent maar de kans dat je een besmette persoon tegenkomt 90 procent is nu en dat vroeger dat de kans om een besmette persoon 90 procent was maar dat de kans dat je daadwerkelijk die persoon tegenkomt 10 procent is dan is dat toch net hetzelfde risico?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien een gek idee maar ipv maandenlang een lockdown te houden.
Zou je cijfers kunnen kunnnen beinvloeden door 2 wekelijks een andere mentaliteit te gebruiken?
Wat ik bedoel is we hebben onze huidige vrijheid waar gerust wat fouten aan zitten die moeten in orde gebracht worden. We hebben de lockdown gehad in de strengste vorm.
Laten we zeggen dat we 2 soorten doen. 2 weken doen we de huidige maatregelen en toekomst. De andere 2 weken een soort maaatregel zoals we die kennen rond 11 mei. Dus nieti n het begin van de lockdown maar dat dus alle winkels open zijn en je een bubbel van 4 hebt.
Het klinkt misschien heel gek wat ik voorstel maar ik wou vragen helpt dit en zoja zou dit een optie zijn ipv een lockdown?
Zou je cijfers kunnen kunnnen beinvloeden door 2 wekelijks een andere mentaliteit te gebruiken?
Wat ik bedoel is we hebben onze huidige vrijheid waar gerust wat fouten aan zitten die moeten in orde gebracht worden. We hebben de lockdown gehad in de strengste vorm.
Laten we zeggen dat we 2 soorten doen. 2 weken doen we de huidige maatregelen en toekomst. De andere 2 weken een soort maaatregel zoals we die kennen rond 11 mei. Dus nieti n het begin van de lockdown maar dat dus alle winkels open zijn en je een bubbel van 4 hebt.
Het klinkt misschien heel gek wat ik voorstel maar ik wou vragen helpt dit en zoja zou dit een optie zijn ipv een lockdown?
Ik heb een idee dat NOG beter is. Het is ZO geniaal in zijn eenvoud dat Van Ranst, Vlieghe en Van Gucht er nooit zouden kunnen op komen.
Opgelet, komt ie.
We spreken een datum af, bijvoorbeeld 30 juli. Iedereen, ja, iedereen, wereldwijd, gaat vanaf die datum in absolute quarantaine. Dit wil zeggen, GEEN ENKEL contact. Ook niet met je huisgenoten. En dit gedurende 3 weken. Ook niet naar de winkel, je had maar moeten inkopen doen op voorhand. 3 weken uit blik eten en GEEN ENKEL menselijk of dierlijk contact. Geen bol.com thuisleveringen, niks.
Ik voorspel, dat als iedereen zich aan deze simpele regel houdt, na 3 weken covid-19 niet meer bestaat. 3 weken en we zijn er volledig vanaf af. Daarna vallen alle maatregelen weg, want het virus is wereldwijd uitgestorven. De korte pijn.
Zou dit werken? Ja. Is dit realistisch. Nee, natuurlijk niet.
Opgelet, komt ie.
We spreken een datum af, bijvoorbeeld 30 juli. Iedereen, ja, iedereen, wereldwijd, gaat vanaf die datum in absolute quarantaine. Dit wil zeggen, GEEN ENKEL contact. Ook niet met je huisgenoten. En dit gedurende 3 weken. Ook niet naar de winkel, je had maar moeten inkopen doen op voorhand. 3 weken uit blik eten en GEEN ENKEL menselijk of dierlijk contact. Geen bol.com thuisleveringen, niks.
Ik voorspel, dat als iedereen zich aan deze simpele regel houdt, na 3 weken covid-19 niet meer bestaat. 3 weken en we zijn er volledig vanaf af. Daarna vallen alle maatregelen weg, want het virus is wereldwijd uitgestorven. De korte pijn.
Zou dit werken? Ja. Is dit realistisch. Nee, natuurlijk niet.
Laat die "misschien" maar weg.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
-
- Hero Member
- Contacteer:
sintorama mijne is ook niet realistisch maar is het daarom onmogelijk?
Je zet in mijn voorstel iedereen in quarantaine 1x per maand.
Je zet in mijn voorstel iedereen in quarantaine 1x per maand.
Het probleem is dat elk individu wel een (drog)reden vindt om één of meerdere maatregelen los te laten.
En dan heb je een harde kern, waar hier op het forum ook enkele van zitten, die met argus ogen de cijfers bekijken. Die ook alle maatregelen nauwgezet opvolgen. En gelijk hebben ze.
Maar dan komt de frustratie dat men Jan Modaal bezig ziet, die lak heeft aan alles en doet alsof het business-as-usual is. En spijtig genoeg is daar maar één oplossing voor: de wet van de sterkste. Bij een 2de golf zal dit nog belangrijker dan ooit zijn, wie in goeie of slechte gezondheid verkeert. En als het virus nog eens muteert naar een iets agressiever vorm, dan is het helemaal compleet.
En dan heb je een harde kern, waar hier op het forum ook enkele van zitten, die met argus ogen de cijfers bekijken. Die ook alle maatregelen nauwgezet opvolgen. En gelijk hebben ze.
Maar dan komt de frustratie dat men Jan Modaal bezig ziet, die lak heeft aan alles en doet alsof het business-as-usual is. En spijtig genoeg is daar maar één oplossing voor: de wet van de sterkste. Bij een 2de golf zal dit nog belangrijker dan ooit zijn, wie in goeie of slechte gezondheid verkeert. En als het virus nog eens muteert naar een iets agressiever vorm, dan is het helemaal compleet.
Als er 1 van de huisgenoten besmet is, dan kan hij ook de andere huisgenoten besmetten. Dat kan al op dag 1, maar net zo goed na 3 weken. Dat is ook de reden waarom het idee van Sintorama niet kan werken. Iemand die effectief COVID-19 heeft, kan nog maandenlang anderen besmetten, tenminste als hij niet sterft.
Waar gaat hij/zij die besmetting dan na dag 1 oplopen als alle huisgenoten gedurende drie weken met niemand anders meer in contact komen?
En als op dag 1 iemand van de huisgenoten besmet is maakt het voor de verspreiding van het virus niet veel uit als ze de volgende drie weken niet meer buitenkomen. Dan blijft het mogelijke virus in de bubbel en sterft het daar vanzelf uit.
Als je nog maandenlang besmettelijk blijft wat is dan de zin van een 14-daagse quarantaine maatregel?
Als je iedereen, zelfs binnen een en hetzelfde gezin, drie weken van elk menselijk contact gaat afsluiten zullen nadien de zorgen veel groter zijn dan een eventuele Covid-19 besmetting. Ook al was het voor iedereen fysiek mogelijk.
De maatregel zou dus erger zijn dan de kwaal.
En als op dag 1 iemand van de huisgenoten besmet is maakt het voor de verspreiding van het virus niet veel uit als ze de volgende drie weken niet meer buitenkomen. Dan blijft het mogelijke virus in de bubbel en sterft het daar vanzelf uit.
Als je nog maandenlang besmettelijk blijft wat is dan de zin van een 14-daagse quarantaine maatregel?
Als je iedereen, zelfs binnen een en hetzelfde gezin, drie weken van elk menselijk contact gaat afsluiten zullen nadien de zorgen veel groter zijn dan een eventuele Covid-19 besmetting. Ook al was het voor iedereen fysiek mogelijk.
De maatregel zou dus erger zijn dan de kwaal.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 14 juli 2020, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De quarantaine regel is eigenlijk vooral vanwege de incubatietijd die in de meeste gevallen 2 weken bevat.(dat is ook het maximum)
Als blijkt dat je in die tijd syptomen ontwikkelt moet je jezelf isoleren.
Als blijkt dat je in die tijd syptomen ontwikkelt moet je jezelf isoleren.
Ik heb het wellicht niet goed uitgelegd. Als 1 van de huisgenoten effectief ziek is doordat hij de ziekte COVID-19 heeft. Dat wil zeggen dat de persoon nog niet hersteld is. Dan kan hij nog maandenlang anderen besmetten. Er zijn mensen die al 4 maanden tegen COVID-19 vechten. Heel die tijd kunnen ze anderen besmetten. Hier bij ons liggen ze wel in ziekenhuizen.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 14 juli 2020, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Stel dat je een huishouden hebt van 5 mensen. Persoon 1 is besmet en na 1 week infecteert hij persoon 2. Persoon 2 wordt ziek en infecteert na 1 week persoon 3. Ondertussen is persoon 1 al aan het genezen. Persoon 3 wordt ziek en infecteert na een week persoon 4 en 5. De maatregelen worden opgeheven en persoon 4 en 5 duiken vrolijk het nachtleven in...
Ha nee. Wie tijdens die lockdown van 3 weken ziek is geworden blijft uiteraard verder in quarantaine. Tot hij/zij weer genezen is of overleden.MoreOrLess schreef: ↑14 juli 2020, 13:22 Dat is ook de reden waarom het idee van Sintorama niet kan werken. Iemand die effectief COVID-19 heeft, kan nog maandenlang anderen besmetten, tenminste als hij niet sterft.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eigenlijk kijken veel mensen verkeerd aan tegen die quarantaine. Die periode is niet voor jezelf te beschermen maar anderen.
Als je dan symptomen ontwikkelt moet je langer thuis zitten test je na die 2 weken negatief dan kan je terug gaan werken.
Als je dan symptomen ontwikkelt moet je langer thuis zitten test je na die 2 weken negatief dan kan je terug gaan werken.