Sparen bij Aion niet meer interessant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Sparen bij Aion niet meer interessant
En eigenlijk, aangezien Aion de enige Belgische bank is waar je geen klant kan zijn zonder smartphone, is de prijs van een smartphone per jaar, geprorateerd op basis van hoe lang hij beveiligingsupdates krijgt, ook een niet-vermijdbare kost. Bv. 66 Euro per jaar voor een Nokia 5.3 of 95 Euro per jaar voor het nieuwe model iPhone SE. Maar voor de meeste toestellen veel meer, en voor Android-toestellen die geen Android One hebben bovendien veel moeilijker te voorspellen.
Er zijn vast mensen die bank-apps installeren op smartphones die geen beveiligingsupdates meer krijgen, maar dat is niet verstandig. Toch zeker niet als je enkel klant wordt bij Aion om een Extended-rekening vol te tanken tot de depositiegarantielimiet en verder niets wil doen met die bank. In dat geval kan je een onveilige smartphone enkel overwegen als je hem reset, er niets anders op installeert dan de Aion app, bluetooth uitschakelt, en die smartphone slechts enkele keren per jaar op zet om de interestberekening te controleren. Maar geld bij banken waarvan je de app hebt geïnstalleerd op een smartphone die je gewoon elke dag blijft gebruiken ondanks het feit dat hij geen beveiligsupdates meer krijgt, dat is als cash in een portefeuille die half uit je broekzak steekt in een drukke winkelstraat.
Er zijn vast mensen die bank-apps installeren op smartphones die geen beveiligingsupdates meer krijgen, maar dat is niet verstandig. Toch zeker niet als je enkel klant wordt bij Aion om een Extended-rekening vol te tanken tot de depositiegarantielimiet en verder niets wil doen met die bank. In dat geval kan je een onveilige smartphone enkel overwegen als je hem reset, er niets anders op installeert dan de Aion app, bluetooth uitschakelt, en die smartphone slechts enkele keren per jaar op zet om de interestberekening te controleren. Maar geld bij banken waarvan je de app hebt geïnstalleerd op een smartphone die je gewoon elke dag blijft gebruiken ondanks het feit dat hij geen beveiligsupdates meer krijgt, dat is als cash in een portefeuille die half uit je broekzak steekt in een drukke winkelstraat.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zie mijn smartphone als iets noodzakelijk(misschien heel erg maar het is gewoon zo)
Dus voor mij reken ik die kost daar niet in.
Ik word zo 25 mijn rekening bij KBC zal beginnen geld kosten. Is die light formule voor niet spaarders interessant dus meer zichtrekening dergelijke?
1,9 euro vindk meevallen als het qua overzichtelijkheid beetje bij KBC leunt. Directe transactieoverzicht is fijn, direct overschrijvingen hoeft niet.
Ik word zo 25 mijn rekening bij KBC zal beginnen geld kosten. Is die light formule voor niet spaarders interessant dus meer zichtrekening dergelijke?
1,9 euro vindk meevallen als het qua overzichtelijkheid beetje bij KBC leunt. Directe transactieoverzicht is fijn, direct overschrijvingen hoeft niet.
En je bent bevreesd dat je door gebruik van je bancontact kaart een deel van je privacy moet opgeven?Timoootjex schreef: ↑14 juli 2020, 13:03 Ik zie mijn smartphone als iets noodzakelijk(misschien heel erg maar het is gewoon zo)
Dat is overigens niet 'gewoon zo'. Dat is zo omdat je dat voor jezelf zo bepaald hebt.
Tja zo kan je wel iedere uitgave voor jezelf gaan goedpraten.
Het is gewoon zo omdat ik het zelf noodzakelijk vind dus is het een kost die ik niet meereken.
Volgens die logica leef ik momenteel dus kosteloos.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bevreesd? Ik ben er van bewust anders zou ik het niet gebruiken£. Ik gebruik ook facebook alhoewel ik weet dat dit een ware aanslag op mijn privacy is zowel van wat ik deel als van wat ik niet deel.Jefdewit schreef: ↑14 juli 2020, 13:06En je bent bevreesd dat je door gebruik van je bancontact kaart een deel van je privacy moet opgeven?Timoootjex schreef: ↑14 juli 2020, 13:03 Ik zie mijn smartphone als iets noodzakelijk(misschien heel erg maar het is gewoon zo)
Dat is overigens niet 'gewoon zo'. Dat is zo omdat je dat voor jezelf zo bepaald hebt.
Tja zo kan je wel iedere uitgave voor jezelf gaan goedpraten.
Het is gewoon zo omdat ik het zelf noodzakelijk vind dus is het een kost die ik niet meereken.
Volgens die logica leef ik momenteel dus kosteloos.
Nee maar je deelt die kost toch? Ik gebruik men smartphone voor veel zaken. Je gaat toch niet expliciet dit allemaal berekenen met die kosten?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tbelangrijkste voor mij is de onmiddellijke transactie in mijn bankomgeving zichtbaar.
Dus ik betaal iets in de winkel dit moet direct ofwel in reservatie ofwel afgeschreven staan. Ik heb geen zin om een dag te wachten.
Daarnaast cash haal ik ook wel af maar stort ik wel graag ook.
Voor de rest is het niet belangrijk wat men zichtrekening kan.
Is er een gratis bank die dit kan?
Dus ik betaal iets in de winkel dit moet direct ofwel in reservatie ofwel afgeschreven staan. Ik heb geen zin om een dag te wachten.
Mijn rekening bij KBC doet dat allemaal zoals jij dat verwacht. Zowel mijn zichtrekening als spaarrekening zijn er gratis en ik ben nochtans 25+ hoor.Timoootjex schreef: ↑14 juli 2020, 14:31 Tbelangrijkste voor mij is de onmiddellijke transactie in mijn bankomgeving zichtbaar.
Gaat niet enkel over een smartphone als zodanig nodig hebben hé. Je hebt een smartphone nodig die de laatste beveiligingsupdates gekregen heeft. De Aion-app werkt op Android-versies tot Android 6.0 terug, maar dat wil niet zeggen dat het veilig is om dat te doen. Android 6 en 7 worden niet meer ondersteund door Google en krijgen dus geen beveiligingsupdates meer. Bij 8, 9 en 10 hangt het af van de fabrikant. Dus ofwel koop je een iPhone SE van bijna 500 Euro (doorgaans +/- 5 jaar beveiligingsupdates), ofwel een Android met doorgaans één tot anderhalf jaar, in het beste geval 3 jaar, beveiliginsupdates. Iemand die bv. een onveilige Android-smartphone heeft die na 4 à 5 jaar nog goed werkt, moet een nieuwe smartphone kopen om die Aion-app veilig te kunnen gebruiken. Als je dat anders niet zou doen (omdat je geen bankapps gebruikt op je onveilige smartphone, zodat er geen bankapps te hacken vallen in jouw geval), is dat een kost.Timoootjex schreef: ↑14 juli 2020, 13:03 Ik zie mijn smartphone als iets noodzakelijk(misschien heel erg maar het is gewoon zo)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik doe nooit zolang met een smartphone en niet vanwege gedverspilling maar dus puur vanwege dat. Maar om dan zoveel geld uit te geven aan een platform dat ik niet zeker weet ik me thuis ga voelen ja dat liever niet. Ik zit nu op android 10 met men gsm.
Toch een merkwaardig volkje hier op spaargids.
3 pagina's waarin bewezen wordt dat je uiteindelijk 35000 euro moet sparen om 350 euro interest te hebben (waar dan nog de kosten van hun zichtrekening af moeten getrokken worden).
In een ander topic heb ik gewoon uitgelegd dat ik zo'n 350 euro per jaar ONTVANG via een beetje mijn betaalverkeer 'sturen", en daar word dat min of meer weggelachen.
3 pagina's waarin bewezen wordt dat je uiteindelijk 35000 euro moet sparen om 350 euro interest te hebben (waar dan nog de kosten van hun zichtrekening af moeten getrokken worden).
In een ander topic heb ik gewoon uitgelegd dat ik zo'n 350 euro per jaar ONTVANG via een beetje mijn betaalverkeer 'sturen", en daar word dat min of meer weggelachen.
Rare jongens, die spaargidsers... (Obelix)
Misschien houden de spaargidsers 100.000 euro aan en is het dan wel de moeite.
Ik voel me niet verleid en ik ben niet rijk genoeg daarvoor.
"""De kaart voor elk land. Zonder kosten voor het omrekenen van valuta of commissies. Gratis kaartverrichtingen en geldafhalingen aan geldautomaten wereldwijd."""
Dit kan interessant zijn maar niet meer voor mij.
Misschien houden de spaargidsers 100.000 euro aan en is het dan wel de moeite.
Ik voel me niet verleid en ik ben niet rijk genoeg daarvoor.
"""De kaart voor elk land. Zonder kosten voor het omrekenen van valuta of commissies. Gratis kaartverrichtingen en geldafhalingen aan geldautomaten wereldwijd."""
Dit kan interessant zijn maar niet meer voor mij.
Nee dat wordt als zodanig niet weggelachen. Wat terecht weggelachen wordt is jou overidentificatie met concrete bedragen, en je zeer gepikeerde reacties wanneer iemand kanttekeningen durft te plaatsen bij de impliciete bewering dat cashback-bedragen 1-op-1 corresponderen met geld dat je "krijgt" van de banken. Ik heb je met hand en tand uitgelegd dat je in dat geval dient te bewijzen dat jouw aankoopgedrag niet beïnvloed wordt door dat soort beloningsformules. Jij denkt van niet, maar iedereen die zich laat vangen denkt van zichzelf dat hij of zij te slim is om zich te laten vangen. Je vindt me niet tof omdat ik daar op wijs, dus je maakt me uit voor "grootbankaanbidder". En je kan gewoon niet aantonen dat al die beloningsformules je gedrag niet beïnvloeden, dus je noemt mijn argument "onzinnig". Nu, dat soort reacties verbaast me niet. Als je een hele forumreputatie opbouwt rond het feit dat jij de meest doorgedreven centjes- en percentjes-strategie hebt op heel dit forum, is het niet leuk wanneer iemand anders die fantasie ontmaskert als fantasie. Waarmee ik niet gezegd heb dat de bedragen niet echt zijn, wel dat de achterliggende pretentie dat jij als enige het systeem te slim af bent lichtjes absurd is. Nogmaals, het gaat jou er niet om om gewoon anderen in te lichten. Als dat het geval was zat je niet constant op te scheppen over concrete bedragen alsof dat jouw enige claim to fame is op dit forum. Je hebt een goede strategie, deel die met anderen, maar stop met dat aanstellerig geleuter van "Hoe kan het toch dat anderen zo dom zijn in vgl. met mij en jaarlijks driehonderd Euro (en dan ben je nog bescheiden naar eigen zeggen) laten liggen?" Omdat sommigen voor zichzelf de rekening maken en concluderen dat het de moeite niet is in hun use case, duh...Nete schreef: ↑26 juli 2020, 16:42 Toch een merkwaardig volkje hier op spaargids.
Ook de manier waarop je politieke betekenis wil geven aan je centjes- en percentjesstrategie door af te geven op de grootbanken is vreemd. Akkoord, de grootbanken hebben ons in 2008 naar de rand van afgrond gebracht... maar EUR 300 per jaar (nogmaals, met alle asterisken die daarbij horen) is dan jouw "prijs" om toch loyaal te blijven aan het bestaande financiële systeem? Dat is nogal goedkoop vind ik. Zelfde met die "Ik ga geen 20 cent betalen voor een geldafhaling, de grootbanken zitten al genoeg in onze zakken!"-lieden. Niet betalen wat niet moet, OK, dat kan ik volgen, ik doe het zelf ook niet. Maar gratis geldafhalingen i.p.v. anders 20 of 50 cent per afhaling als "prijs" om de periodieke crissisen die ons financieel systeem genereert te tolereren, is dat een gepaste "prijs" voor onze loyaliteit? "OK banken, we laten ons rollen door jullie! Maar geef ons wat borrelnootjes gratis, kwestie dat we onszelf kunnen wijsmaken dat wij van onze kant ook van de banken profiteren!" De enige manier om de grootbanken te pakken is om je te onthouden van elke economische transactie waarin de grootbanken rechtstreeks of onrechtstreeks een vinger in de pap hebben. Dan moet je letterlijk in een hutje op de hei gaan wonen en zelf je voedsel kweken. Of afzien van de fantasie dat je met een paar honderd Euro aan centjes en percentjes "de grootbanken" een loer draait. Zoals Karl Marx nooit zei: "Arbeiders aller landen, ga bij Keytrade, Beobank en Hello Bank voor uw kaarten en vernietig het kapitalisme a rato van EUR 300 cashbacks per jaar".
Je blijft volharden hé... Waar heb ik ooit dit geschreven ?Kumquat schreef: ↑26 juli 2020, 22:39En je kan gewoon niet aantonen dat al die beloningsformules je gedrag niet beïnvloeden, dus je noemt mijn argument "onzinnig".Nete schreef: ↑26 juli 2020, 16:42 Toch een merkwaardig volkje hier op spaargids.
"Hoe kan het toch dat anderen zo dom zijn in vgl. met mij en jaarlijks driehonderd Euro (en dan ben je nog bescheiden naar eigen zeggen) laten liggen?" Omdat sommigen voor zichzelf de rekening maken en concluderen dat het de moeite niet is in hun use case, duh..."
Als ik geen concrete bedragen opgeef dan gaat men vragen om eens een voorbeeld te geven.
Ik schrijf ook herhaaldelijk dat de grootbanken 200% gelijk hebben: als je als bedrijf de prijs van je producten kan verhogen zonder klantenverlies dan is het oerdom om het niet te doen.
En er altijd dat "koopgedrag" bijsleuren is echt wel zielig. Ik ben niet zo rijk om te kunnen of willen kopen om te kopen om dat percentje te zien verschijnen.
Wel, los van het feit dat je 90% van mijn argument negeert... dat is altijd de toon waarop je dat verkondigt.Nete schreef: ↑26 juli 2020, 23:10Je blijft volharden hé... Waar heb ik ooit dit geschreven ?
"Hoe kan het toch dat anderen zo dom zijn in vgl. met mij en jaarlijks driehonderd Euro (en dan ben je nog bescheiden naar eigen zeggen) laten liggen?" Omdat sommigen voor zichzelf de rekening maken en concluderen dat het de moeite niet is in hun use case, duh..."
Dat betwijfel ik. De meesten interesseert het gewoon niet hoeveel jij of iemand anders (zogezegd) "krijgt". Als je uitlegt wat de kortingen zijn kan iedereen voor zichzelf wel uitrekenen hoeveel ze er zelf mogelijk aan kunnen verdienen.
Wat is er nu "zielig" aan om algemeen bekende gedragswetenschappelijke inzichten te betrekken in je argument? Bedrijven hebben beloningsschema's omdat de doorsnee persoon zich er door laat beïnvloeden, maar van zichzelf denkt dat hij of zij te slim is om zich te laten beïnvloeden. Waarom is dat geen legitiem argument?En er altijd dat "koopgedrag" bijsleuren is echt wel zielig.
Je hebt het duidelijk nog altijd niet door. De hele clou van het argument is dat mensen hun gedrag onbewust laten beïnvloeden, omdat iedereen bewust beseft dat het dom is om iets te kopen gewoon voor een percentje. Dus als iemand van zichzelf beweert, zoals jij steeds zit te herhalen, dat hij of zij niet iets koopt om een percentje te krijgen (d.w.z. niet bewust iets koopt om een percentje te krijgen), is dat een argument dat niets ontkracht. Het kan dat jij je niet laat beïnvloeden hé, maar je bewijst het niet. Het valt ook niet te bewijzen. Maar als je steeds impliciet beweert dat 1 Euro cashback gelijk staat aan 1 Euro "gekregen", dan moet je dat nochtans wel bewijzen, want je claim van gratis geld veronderstelt dat je er geen extra uitgaven voor doet, zelfs niet onbewust.Ik ben niet zo rijk om te kunnen of willen kopen om te kopen om dat percentje te zien verschijnen.
Laat maar, je mag in je wijsheid blijven.
Op welke manier zorg je bij kbc voor gratis rekeningen?Lila B schreef: ↑14 juli 2020, 16:20Mijn rekening bij KBC doet dat allemaal zoals jij dat verwacht. Zowel mijn zichtrekening als spaarrekening zijn er gratis en ik ben nochtans 25+ hoor.Timoootjex schreef: ↑14 juli 2020, 14:31 Tbelangrijkste voor mij is de onmiddellijke transactie in mijn bankomgeving zichtbaar.
Of spreek je dan over de wettelijk verplichte basisrekening?