Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat is noodzakelijk, Yaris. Anders kan ze niet weer lekker in haar neus graven tijdens een vergadering.
Ze is daarbij bijlange niet de enige.
Gisteren op de trein ook iets "gek" meegemaakt. Een man (dertiger) moet niezen. Hij trekt zijn mondmasker naar beneden, niest, en zet zijn mondmasker weer op.
Gisteren in De Tijd: 'Medicins sans manieres frontieres geeft vernietigend verslag over Belgische rusthuizen en biedt hun grote medische hulp.'
Verderop in het artikel: de hulp ging vooral (uitsluitend ?) naar Waalse en Brusselse rusthuizen.
Gedaan met de steun vanwege deze Menapier ! Volgens de Walen spreken wij trouwens de Neandertaal.
Verderop in het artikel: de hulp ging vooral (uitsluitend ?) naar Waalse en Brusselse rusthuizen.
Gedaan met de steun vanwege deze Menapier ! Volgens de Walen spreken wij trouwens de Neandertaal.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 15 juli 2020, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hopelijk droeg je daar dan een FFP2 en geen schaamlapje?
Tja, hoe moet je eigenlijk niezen? Met een mondmasker op, dan is je mondmasker vanbinnen smerig. Ik zou denken: je mondmasker afnemen, in je zakdoek niezen en daarna mondmasker weer op.
Hier alvast wat Nederlandse cijfers.
Die weten wel veel nauwkeuriger wat ze aan het doen zijn. Dat is natuurlijk al een begin van de oplossing.
Leuk feitje: de Nederlanders die het virus vanuit het buitenland hebben meegenomen, worden ook apart geregistreerd.
België is in dat geval hofleverancier.
Die weten wel veel nauwkeuriger wat ze aan het doen zijn. Dat is natuurlijk al een begin van de oplossing.
Leuk feitje: de Nederlanders die het virus vanuit het buitenland hebben meegenomen, worden ook apart geregistreerd.
LOL, We worden verplicht om een masker te dragen om de anderen te beschermen, het afzetten op momenten dat je massa's virus gaat verspreiden (hoesten of niezen) maakt het compleet zinloos hé (voor zover ze al niet zinloos waren). Dergelijk begrijpelijk gedrag toont nog maar eens aan dat het nut van maskers niet overschat moet worden, de kwaliteit is ondermaats en ze worden dan ook nog eens verkeerd gebruikt. Het enige wat wel zinvol is, zeker op een bus of trein, is zelfbescherming met een FFP2 masker.
Vrees dat het de volgende keer Nederland zal zijn die de grens met België moet sluitenDixit schreef: ↑15 juli 2020, 10:58 Hier alvast wat Nederlandse cijfers.
Ook wel grappig is de voorwaarde om een regio of land oranje te kleuren, er moeten dubbel zo veel besmettingen zijn dan hier, met stijgende eigen cijfers is binnenkort alles weer groen
Dat stelde ik in maart al toen de provincie Noord-Holland de eerste grote haard van het virus in de Lage Landen werd. Als later de echte cijfers boven komen dan pas kan je stellen wie juist en wie fout zat met hun eerste beweringen. Niet dat het belang heeft wie gelijk heeft, maar wel wat de waarheid nu juist is.Dixit schreef: ↑15 juli 2020, 10:58 Hier alvast wat Nederlandse cijfers.
vortex schreef: ↑15 juli 2020, 11:50
Vrees dat het de volgende keer Nederland zal zijn die de grens met België moet sluiten
Ook wel grappig is de voorwaarde om een regio of land oranje te kleuren, er moeten dubbel zo veel besmettingen zijn dan hier, met stijgende eigen cijfers is binnenkort alles weer groen
Waarschijnlijk zal de Belgische driehoek in dat geval oranje of zelfs rood kleuren op de buitenlandse kaarten. Dan mogen 'we' nergens meer binnen.
https://webcritech.jrc.ec.europa.eu/mod ... n_comb.htm
Hier kun je beter opvolgen wat er in Europa aan de hand is, is een zeer regelmatig aangepaste website. Klik op een land(gedeelte) en zie meer info
Het noorden van Spanje zie je elke dag verslechteren
Hier kun je beter opvolgen wat er in Europa aan de hand is, is een zeer regelmatig aangepaste website. Klik op een land(gedeelte) en zie meer info
Het noorden van Spanje zie je elke dag verslechteren
Nies jij dan zo vaak spontaan? Ik kan me de laatste keer niet herinneren hoor...vortex schreef: ↑15 juli 2020, 11:36 LOL, We worden verplicht om een masker te dragen om de anderen te beschermen, het afzetten op momenten dat je massa's virus gaat verspreiden (hoesten of niezen) maakt het compleet zinloos hé (voor zover ze al niet zinloos waren). Dergelijk begrijpelijk gedrag toont nog maar eens aan dat het nut van maskers niet overschat moet worden, de kwaliteit is ondermaats en ze worden dan ook nog eens verkeerd gebruikt. Het enige wat wel zinvol is, zeker op een bus of trein, is zelfbescherming met een FFP2 masker.
Voor wie zich niet helemaal lekker voelt (en dus meer neigt te niezen of hoesten) is de mondmaskerdiscussie helemaal irrelevant: die moet zijn verantwoordelijkheid opnemen en thuis blijven. Of tenminste toch contact met andere mensen vermijden.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Bij mijn dagelijkse verplaatsingen met het openbaar vervoer (tram en trein) maak ik mee dat daar massaal tegen gezondigd wordt.
Gelijk welke partij die een Citizens Arrest hier wettelijk mogelijk maakt kan daarom op mijn onvoorwaardelijke steun rekenen.
Lijkt mij weinig relevant of het wel of niet spontaan, wel of niet vaak voorkomt, maskerplicht is juist bedoelt om in zulke gevallen het virus iet of wat tegen te houden, masker afzetten bij hoesten of niezen is not done. Zelfde verhaal bij praten, hoe vaak zie je niet dat men zijn masker omlaag trekt om een babbeltje te slaan op een halve meter afstand, idioot gewoon, kan je net zo goed geen masker dragen.Boompie schreef: ↑15 juli 2020, 12:59Nies jij dan zo vaak spontaan? Ik kan me de laatste keer niet herinneren hoor...vortex schreef: ↑15 juli 2020, 11:36 LOL, We worden verplicht om een masker te dragen om de anderen te beschermen, het afzetten op momenten dat je massa's virus gaat verspreiden (hoesten of niezen) maakt het compleet zinloos hé (voor zover ze al niet zinloos waren). Dergelijk begrijpelijk gedrag toont nog maar eens aan dat het nut van maskers niet overschat moet worden, de kwaliteit is ondermaats en ze worden dan ook nog eens verkeerd gebruikt. Het enige wat wel zinvol is, zeker op een bus of trein, is zelfbescherming met een FFP2 masker.
Leuke theorie, spijtig genoeg is ziek of niet ziek geen zwart wit verhaal, zeker niet bij dit virus, je bent al besmettelijk voor de eerste symptomen er zijn, de helft krijgt zelfs geen noemenswaardige symptomen. Je komt ook niet altijd ziek uit bed, kan je net zo goed overdag overvallen wanneer je op de trein zit bv. Mocht het allemaal zo simpel zijn en eenvoudig op te volgen, dan zou dit virus geen enkele kans maken, de praktijk bewijst het tegendeel.
Is natuurlijk het gevolg van duizend en één simplistische regeltjes (bv 1,5 meter is 100% veilig, 1,45 meter is levensgevaarlijk), sommigen denken op den duur dat als iedereen alle regeltjes strikt opvolgt niemand nog besmet zal worden, een illusie.
Mijn enig punt is dat er nog altijd veel teveel mensen "onder het volk komen" die wél duidelijke tekenen van één of andere luchtwegeninfectie vertonen. Mochten zij zich al respectvol gedragen, dan waren we al een stap vooruit. Ik heb het niet over wie geen symptomen vertoont, maar wanneer je om de paar minuten hard zit te hoesten en niezen moet er toch al een belletje gaan rinkelen...
Voor de goeie orde: mij zul je zolang het risico bestaat altijd met een mondmasker zien wanneer ik onder mensen kom. Ik vind het meer dan droevig hoeveel zinloze excuses mensen continu zoeken om dat toch maar niet te moeten doen. Alsof het zo'n kwelling is: heb er twee jaar zelfs thuis mee rondgelopen om mijn zoon tijdens een chemobehandeling te beschermen. En ik ben dankbaar dat ze bestonden - ze waren waarschijnlijk deels zijn redding. En alleen al om die verzwakte mensen te helpen moet iedereen dat eens als zijn verdomde plicht beginnen te beschouwen.
Voor de goeie orde: mij zul je zolang het risico bestaat altijd met een mondmasker zien wanneer ik onder mensen kom. Ik vind het meer dan droevig hoeveel zinloze excuses mensen continu zoeken om dat toch maar niet te moeten doen. Alsof het zo'n kwelling is: heb er twee jaar zelfs thuis mee rondgelopen om mijn zoon tijdens een chemobehandeling te beschermen. En ik ben dankbaar dat ze bestonden - ze waren waarschijnlijk deels zijn redding. En alleen al om die verzwakte mensen te helpen moet iedereen dat eens als zijn verdomde plicht beginnen te beschouwen.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.