Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik ken iemand met een nogal stevige vorm van hooikoorts. Die niest van de lente tot de herfst.
Elke dag.. En vaak maar ook krachtig.
Vervelend, maar je kan hen moeilijk van het openbaar vervoer weren.
Er zijn medicamenten voor maar die schijnen bij die persoon in kwestie niet te helpen.
Er zijn medicamenten voor maar die schijnen bij die persoon in kwestie niet te helpen.
Idd. Je maakt de gekste situaties mee.MoreOrLess schreef: ↑15 juli 2020, 10:44 Gisteren op de trein ook iets "gek" meegemaakt. Een man (dertiger) moet niezen. Hij trekt zijn mondmasker naar beneden, niest, en zet zijn mondmasker weer op.
Stond om 11:30 uur aan de receptie van een medische instelling.
Trekt die receptioniste haar mondmasker volledig naar beneden om mij aan te spreken.
Die mensen kunnen dat voor zichzelf zéker onderscheiden. Ik heb het over tekenen van infectieshaelewyn schreef: ↑15 juli 2020, 14:28 Ik ken iemand met een nogal stevige vorm van hooikoorts. Die niest van de lente tot de herfst.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Niezen heeft niet altijd iets te maken met je niet helemaal lekker te voelen.Boompie schreef: ↑15 juli 2020, 12:59 Nies jij dan zo vaak spontaan? Ik kan me de laatste keer niet herinneren hoor...
Voor wie zich niet helemaal lekker voelt (en dus meer neigt te niezen of hoesten) is de mondmaskerdiscussie helemaal irrelevant: die moet zijn verantwoordelijkheid opnemen en thuis blijven. Of tenminste toch contact met andere mensen vermijden.
Ik krijg geregeld, al zo lang ik mij kan herinneren, een niesbui die enkele minuten kan aanhouden. Is trouwens een erfelijk gegeven.
Cornoa of geen corona, ik handel dan altijd hetzelfde: ik zonder mij even af tot de niestbui over is. Desnoods verlaat ik het lokaal waar ik op dat moment verbleef.
Maar gezien jij daar totaal geen ervaring mee hebt kan je dat natuurlijk ook niet weten.
Ik had een "gewoon" mondmasker. Eentje dat ik op bol.com pas had gekocht voor 10€., met een dubbele bescherming erin.
Maar ik ben begot vergeten op hoeveel graden ik dit nu moet wassen om terug steriel te zijn. Er zijn honderden soorten mondmaskers en ze hebben elk hun eigen wasvoorschriften om hen terug te ontsmetten.
Is het voldoende dat ik dit nu bijv een week laat liggen? Zowel om anderen te beschermen en - zoals ik het nu begrijp - ook mezelf?
Jefdewit schreef: ↑15 juli 2020, 14:36Niezen heeft niet altijd iets te maken met je niet helemaal lekker te voelen.Boompie schreef: ↑15 juli 2020, 12:59 Nies jij dan zo vaak spontaan? Ik kan me de laatste keer niet herinneren hoor...
Voor wie zich niet helemaal lekker voelt (en dus meer neigt te niezen of hoesten) is de mondmaskerdiscussie helemaal irrelevant: die moet zijn verantwoordelijkheid opnemen en thuis blijven. Of tenminste toch contact met andere mensen vermijden.
Ik krijg geregeld, al zo lang ik mij kan herinneren, een niesbui die enkele minuten kan aanhouden. Is trouwens een erfelijk gegeven.
Cornoa of geen corona, ik handel dan altijd hetzelfde: ik zonder mij even af tot de niestbui over is. Desnoods verlaat ik het lokaal waar ik op dat moment verbleef.
Maar gezien jij daar totaal geen ervaring mee hebt kan je dat natuurlijk ook niet weten.
Correct.
En hoe maak jij het onderscheid tussen een onschuldige niesbui (eventueel hooikoorts) en een niesbui als gevolg van niet lekker voelen of een infectie?
Als jij dat zelf kan inschatten is er toch ook helemaal geen probleem?Jefdewit schreef: ↑15 juli 2020, 14:36 Niezen heeft niet altijd iets te maken met je niet helemaal lekker te voelen.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
MoreOrLess schreef: ↑15 juli 2020, 14:39 Ik had een "gewoon" mondmasker. Eentje dat ik op bol.com pas had gekocht voor 10€.
Als je het in het belachelijke wil trekken, fine by me. Ik zal wel weer de uitzondering zijn, maar een opkomende verkoudheid herken ik meestal wél hoor...
Het was geen FFP2. Daarom noem ik het een "gewoon" mondmasker.
.
.
Jefdewit schreef: ↑15 juli 2020, 14:41MoreOrLess schreef: ↑15 juli 2020, 14:39 Ik had een "gewoon" mondmasker. Eentje dat ik op bol.com pas had gekocht voor 10€.
Nee dat wens ik wat dit betreft niet.
Je hebt het dus duidelijk over jezelf in bovenstaande reactie en ook in je vorige reactie waar ik al schreef dat we op dezelfde lijn zitten.
Ik reageerde op onderstaand bericht:
Dat begreep ik dat als jij iemand meer tot niezen ziet neigen die persoon zich niet lekker voelt en dan maar moet thuis blijven of contact moet zien te vermijden.
Ik heb dat dus duidelijk verkeerd begrepen.
Het berust dus op een misverstand.
Voor 10 € per stuk mag dat al een uitzonderlijk buitengewoon mondmasker zijn.MoreOrLess schreef: ↑15 juli 2020, 14:44 Het was geen FFP2. Daarom noem ik het een "gewoon" mondmasker.
'Gewone' mondmaskers kosten hier bij de lokale apotheek 60 cent.
Waar heb ik ooit geschreven dat iedereen die eens niest in zelfquarantaine moet?
Nogmaals, mijn enige twee punten zijn dat
- wie in eer en geweten tekenen van een infectie voelt, zijn voorzorgen moet nemen tegenover medeburgers
- niet iedereen de hele tijd loopt te niezen, voortdurend aangestoken is door allergische reacties en dergelijke: laat ons hopen dat dat eerder de uitzondering is dan de regel. En de getroffenen zullen daar zelf wel verstandig over kunnen oordelen.
De rest lees je er zélf bij hoor...