Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Je hebt gelijk dat wie ziek is thuis moet blijven. Geen idee of je een arts bent maar "duidelijke tekenen van een of andere luchtwegeninfectie" van op afstand vaststellen lijkt mij twijfelachtig, je moest eens weten hoeveel mensen irritatie aan de bovenste luchtwegen hebben zonder dat er sprake is van infectie of virus, bv allergie, rokershoest, enz...Boompie schreef: ↑15 juli 2020, 14:22 Mijn enig punt is dat er nog altijd veel teveel mensen "onder het volk komen" die wél duidelijke tekenen van één of andere luchtwegeninfectie vertonen. Mochten zij zich al respectvol gedragen, dan waren we al een stap vooruit. Ik heb het niet over wie geen symptomen vertoont, maar wanneer je om de paar minuten hard zit te hoesten en niezen moet er toch al een belletje gaan rinkelen...
Het gaat hier niet over excuses om geen masker te moeten dragen, in tegendeel, ik vond het juist idioot om een masker af te zetten om te niezen, hoesten of een babbeltje te doen.Boompie schreef: ↑15 juli 2020, 14:22 Ik vind het meer dan droevig hoeveel zinloze excuses mensen continu zoeken om dat toch maar niet te moeten doen. Alsof het zo'n kwelling is: heb er twee jaar zelfs thuis mee rondgelopen om mijn zoon tijdens een chemobehandeling te beschermen. En ik ben dankbaar dat ze bestonden - ze waren waarschijnlijk deels zijn redding. En alleen al om die verzwakte mensen te helpen moet iedereen dat eens als zijn verdomde plicht beginnen te beschouwen.
Ik vind het droevig dat men gekozen geeft om "alle anderen te beschermen" ipv "iedereen beschermt zichzelf" met een FFP2 masker. Het is nu eenmaal zo dat je het nooit voor elkaar gaat krijgen dat iedereen de regeltjes strikt opvolgt, of dat bewust of onbewust gebeurt doet er zelfs niet toe, je kan voor je veiligheid niet vertrouwen op die 40 anderen in een bus of tram. Dat is nu eenmaal niet te vergelijken met je thuissituatie, daar is er zonder twijfel wel 100% vertrouwen en verantwoordelijkheid, bij de honderden vreemden die je dagelijks kruist zal er altijd wel eentje bij zijn die het minder nauw neemt. Kortom zorg in de eerste plaats voor zelfbescherming, zeker op openbaar vervoer, gaat veel meer opbrengen dan rekenen op de vodjes die de anderen voor jouw veiligheid moeten dragen. Als er dan eentje vrijuit zit niezen of hoesten, hoef je je daar geen zorgen over te maken, een FFP2 houdt eventueel virus wel tegen.
Ben het grotendeels eens met wat je laatst schreef hoor, vortex.
Alleen je argumentatie rond het verplichten van FPP2-maskers vind ik een lastige: als je ziet wat voor gezaag en gezever er is om een chirurgisch of stoffen masker te dragen, dan kun je je al inbeelden hoe verplichte FPP2-dracht zou nageleefd worden. Die pakken minder comfortabel zijn, zeker wanneer over langere tijd gedragen.
En die blijven volgens mij ook maar beter voorbehouden voor de mensen in de vuurlijn: zie de tekorten in maart en april. Er kan zomaar plots weer een hoge nood opduiken. Maar wie er vandaag heeft en zich beter voelt bij het op de juiste momenten te dragen: verstandig!
Op publieke plaatsen zijn de regels simpel: afstand houden en een mondmasker dragen. En wie (bewust - ik ga hier geen definitie van 30 pagina's neerpennen om challenging tegen te gaan) ziek is, blijft thuis of mijdt drukke plekken en contact. Het moment dat dit tot de meesten doordringt, zitten we in de goeie richting
Alleen je argumentatie rond het verplichten van FPP2-maskers vind ik een lastige: als je ziet wat voor gezaag en gezever er is om een chirurgisch of stoffen masker te dragen, dan kun je je al inbeelden hoe verplichte FPP2-dracht zou nageleefd worden. Die pakken minder comfortabel zijn, zeker wanneer over langere tijd gedragen.
En die blijven volgens mij ook maar beter voorbehouden voor de mensen in de vuurlijn: zie de tekorten in maart en april. Er kan zomaar plots weer een hoge nood opduiken. Maar wie er vandaag heeft en zich beter voelt bij het op de juiste momenten te dragen: verstandig!
Op publieke plaatsen zijn de regels simpel: afstand houden en een mondmasker dragen. En wie (bewust - ik ga hier geen definitie van 30 pagina's neerpennen om challenging tegen te gaan) ziek is, blijft thuis of mijdt drukke plekken en contact. Het moment dat dit tot de meesten doordringt, zitten we in de goeie richting
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Waarom zouden FFP2 maskers verplicht moeten worden? Als men nu eens de waarheid zou communiceren wat betreft de efficiëntie van de vodjes en het belang van zelfbescherming zou promoten ipv bescherm de anderen, dan zullen diegene die belang hechten aan eigen veiligheid wel een FFP masker dragen, de rest mag gerust met een het verplichte vodje blijven rondlopen.Boompie schreef: ↑15 juli 2020, 15:48 Alleen je argumentatie rond het verplichten van FPP2-maskers vind ik een lastige: als je ziet wat voor gezaag en gezever er is om een chirurgisch of stoffen masker te dragen, dan kun je je al inbeelden hoe FPP2-dracht zou nageleefd worden. Die pakken minder comfortabel zijn, zeker wanneer over langere tijd gedragen.
Wat je over comfort zegt, klopt niet, een goed FFP masker heeft veel minder luchtweerstand, sluit veel beter op het gezicht en zakt niet af bij praten, wie beroepsmatig maskers van bv 3M draagt zal het verschil wel kennen.
Onze regering schiet inderdaad enorm tekort wat maskers betreft, we zijn nu ruim 4 maand later en kunnen in België geen FFP maskers maken, we blijven afhankelijk van voornamelijk Chinese charlatans, terwijl we bedrijven hebben die dat perfect zouden kunnen en willen doen. Neemt niet weg dat iedereen die een goed masker wil daar op dit moment wel aangeraakt.
We gaan dat zien, ik hoop dat je gelijk hebt maar vrees er voor, de groep die de maatregelen nog strikt opvolgt wordt steeds kleiner, de bekwaamheid die onze regering toont en de zondvloed aan voorschriften en regeltjes die om de haverklap veranderen zal daar ook wel iets mee te maken hebben. De oplossing om nog meer voorschriften en verplichtingen te bedenken zal eerder een tegengesteld effect hebben.Boompie schreef: ↑15 juli 2020, 15:48 Op publieke plaatsen zijn de regels simpel: afstand houden en een mondmasker dragen. En wie (bewust - ik ga hier geen definitie van 30 pagina's neerpennen om challenging tegen te gaan) ziek is, blijft thuis of mijdt drukke plekken en contact. Het moment dat dit tot de meesten doordringt, zitten we in de goeie richting
Ik koesterde ijdele hoop hoor. Hier in België zal dat niet lukken. En akkoord, de vele, steeds wijzigende regeltjes en bedroevende communicatie hebben daar een groot aandeel in...vortex schreef: ↑15 juli 2020, 17:12 We gaan dat zien, ik hoop dat je gelijk hebt maar vrees er voor, de groep die de maatregelen nog strikt opvolgt wordt steeds kleiner, de bekwaamheid die onze regering toont en de zondvloed aan voorschriften en regeltjes die om de haverklap veranderen zal daar ook wel iets mee te maken hebben. De oplossing om nog meer voorschriften en verplichtingen te bedenken zal eerder een tegengesteld effect hebben.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Voor wie graag van mijn tussen-haakjes en oeverloze details houdt:Jefdewit schreef: ↑15 juli 2020, 14:36
Niezen heeft niet altijd iets te maken met je niet helemaal lekker te voelen.
Ik krijg geregeld, al zo lang ik mij kan herinneren, een niesbui die enkele minuten kan aanhouden. Is trouwens een erfelijk gegeven.
Cornoa of geen corona, ik handel dan altijd hetzelfde: ik zonder mij even af tot de niestbui over is. Desnoods verlaat ik het lokaal waar ik op dat moment verbleef.
Ik heb sinds begin 2018 chronische sinusitis, waarvan ik al serieus heb afgezien. In het begin last van verstopte neus, daarna geëvolueerd naar zware hoestbuien die alsmaar frequenter werden (sinds oktober '19 dagelijks een of twee zware aanvallen die tezamen bijna 2 uur duren ) alsook niesbuien en loopneus die een hele voormiddag duren (1 à 2 keer per week). Zeer ambetant natuurlijk in coronatijd want ik durf amper buiten te komen uit schrik dat ik een aanval ga krijgen in het bijzijn van anderen en dat ze dan denken dat het corona is. Allergietest gedaan die negatief was, antibiotica genomen (oraal en via aërosol) zonder resultaat, antihistaminica geprobeerd zonder resultaat, allerhande voedingssupplementen geprobeerd zonder resultaat. NKO-artsen zeggen mij dat opereren de enige optie is, maar mijn huisarts is daar fel tegen ("kapwerk") en ik zie dat zelf ook niet zitten.
Nu, in april vertelde mijn huisarts mij dat hij een coronapatiënt "onmiddellijk" had genezen door intraveneus een hoge dosis vitamine c en acetylcysteïne te geven (acetylcysteïne helpt bij de aanmaak van de antioxidant glutathion in het lichaam en het is een stof die ook via aërosol toegediend wordt in combinatie met antibiotica bij sinusitis (Fluimucil Antibiotic)). Heb niet naar details gevraagd dus weet niet in hoeverre die genezing/behandeling gerelativeerd moet worden. Maar ben daarna wel op internet beginnen zoeken naar glutathion- en vitamine c-supplementen die heel goed worden opgenomen door het lichaam en kwam daarbij uit op supplementen in liposomale vorm, die dus het spijsverteringsstelsel overleven en die na injecties de beste toedieningsvorm zouden zijn voor supplementen. Gemeld aan mijn huisarts en die vond dat zeker het proberen waard. Gewone tabletten vitamine c van 1 gram had ik al geprobeerd, zonder effect.
Na een hoop research uitgekomen op het merk ActiNovo van het Duitse PlantaCorp, quasi de enige betrouwbare fabrikant die ik kon vinden en meteen ook de goedkoopste. ActiNovo Glutathione geprobeerd, zonder resultaat. Daarna ActiNovo Vitamin C geprobeerd (2 weken - van 9 juni tem 22 juni - 12,5 ml/dag (= 1,25 gram vitamine c)) en warempel: ipv elke dag een of twee zware hoestaanvallen te hebben, heb ik sinds 9 juni nog eens om de 5 à 6 dagen een aanval gehad. In totaal ongeveer 9 uur zwaar gehoest de voorbije 36 dagen (ik zonder mij telkens af en hou de duurtijd bij) tegenover voorheen elke dag gemiddeld ongeveer 1u50 zwaar hoesten. Geen effect op niesbuien en loopneus maar dus toch al een enorme verbetering. Volgende maand opnieuw een kuur doen, misschien verbetert het nog verder (uit klinische studies leid ik subjectief af dat inname van liposomale supplementen best kortstondig gebeurt - daarom meerdere kuren met lange pauze ertussen). En anders kan ik nog altijd aan mijn huisdokter vragen of ik niet voor korte periode elke dag om een spuitje vitamine c mag langskomen hé, misschien genees ik dan wel "onmiddellijk". We moeten hoopvol blijven, want een operatie vind ik te riskant.
EDIT:
net gevonden: https://nypost.com/2020/03/24/new-york- ... vitamin-c/
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Anders krijg je zo'n situaties hé Jef: https://www.businessinsider.com/muslim- ... int-2020-7
Eergisteren ook toen ik in de Wal-Mart boodschappen ging doen. Cassière had een mondmasker aan en ik verstond geen enkele vraag die ze stelde, het klonk als wat gewauwel. Ik vermoed dat het over de WMT-kredietkaart is die ze altijd proberen aan te smeren
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even misschien een heel bizarre vraag maar nu ze kijken voor een lokale lockdown en de GEES wil dat op provinciaal niveau indien nodig zitk toch met een vraag.
Stel nu dat in West Vlaanderen er wordt verplicht om thuis te werken maar dan in Brussel niet en ik werk in Brussel en woon in West-Vlaanderen welk advies moet ik dan volgen?
De woon of werkprovincie?
Stel nu dat in West Vlaanderen er wordt verplicht om thuis te werken maar dan in Brussel niet en ik werk in Brussel en woon in West-Vlaanderen welk advies moet ik dan volgen?
De woon of werkprovincie?
Als zo'n beslissing er komt dan zullen zij dit geval zeker behandelen.
Als het virus in W-Vlaanderen terug fel zijn kop op steekt, en men daar een lockdown verplicht om ervoor te zorgen dat het virus zich niet verder verspreid. Zal je dan dagelijks naar Brussel mogen reizen om te gaan werken. Wat denk je?
Als het virus in W-Vlaanderen terug fel zijn kop op steekt, en men daar een lockdown verplicht om ervoor te zorgen dat het virus zich niet verder verspreid. Zal je dan dagelijks naar Brussel mogen reizen om te gaan werken. Wat denk je?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Een andere vraag : waarom duikt het virus zo vaak op in vleesverwerkende bedrijven / slachterijen ?
Nederland , Duitsland, nu in Oostenrijk..
Wat is de link ?
Waarom is die link er ?
En in hoeverre komt zoiets in de voedselketen en hoeveel besmettingen komen daar uit voort ?
Ik vermoed dat dat niet geweten is op dit moment.
Nederland , Duitsland, nu in Oostenrijk..
Wat is de link ?
Waarom is die link er ?
En in hoeverre komt zoiets in de voedselketen en hoeveel besmettingen komen daar uit voort ?
Ik vermoed dat dat niet geweten is op dit moment.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Omdat in die mega-slachthuizen veelal wordt gewerkt met buitenlandse goedkope werkkrachten die, zoals hier in de bouwsector, veelal met enkele tientallen samenhokken in een appartement en bij wie hygiëne niet echt prioritair is, of eerder, ze vegen er vierkant hun voeten aan.
(wat men dus in het artikeltje van hln niet met zoveel woorden durfde zeggen)
Idem voor de huidige broeihaarden in Spanje en Portugal... Buitenlandse goedkope seizoensarbeiders in de fruitteelt.
Persoonlijk denk ik zo goed als onbestaande.
Blijkt toch niet zo correct te zijn.
Tijdens corona blijken psychologische conflicten in het gezin tot huiselijk geweld toe zelfs toegenomen.
Voor alle duidelijkheid, dit is een algemene vaststelling binnen de vlaamse gezinnen en slaat niet op de specifieke thuissituatie van eender welk spaargidslid.
Voeg daar ook maar de uurloners van de grootschalige e-commerce aan toe.PinkPanther1970 schreef: ↑16 juli 2020, 08:50 Omdat in die mega-slachthuizen veelal wordt gewerkt met buitenlandse goedkope werkkrachten die, zoals hier in de bouwsector, veelal met enkele tientallen samenhokken in een appartement en bij wie hygiëne niet echt prioritair is, of eerder, ze vegen er vierkant hun voeten aan.
(wat men dus in het artikeltje van hln niet met zoveel woorden durfde zeggen)
Een sector waarvan sommigen vinden dat het spijtig is dat die grotendeels aan Vlaanderen is voorbijgegaan.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
E-commerce is een lachertje in dit land, de overgrote meerderheid van de webshops zijn die naam niet waardig.
Ik koop met plezier alles wat ik kan in de webshops van de ons omringende landen, enkel de dagelijkse boodschappen gebeuren nog hier. Het hele corona-gedoe heeft dit koopgedrag enkel versterkt, en ik ben zeker niet de enige bij wie dit zo is.
Inderdaad.
Maar daar ging mijn reactie niet over.
Een bedrijf als bv. bol.com heeft bijna nul toegevoegde waarde voor de lokale werkgelegenheid op termijn.
Van mij mogen die dus gerust over de grens blijven en er de overwegend buitenlandse werknemers uitbuiten die vervolgens in de nabijgelegen dorpen van hun verwaarloosd vakantiekamp dat als woongelegenheid moet doorgaan voor overlast zorgen.
Ons koopgedrag is iets anders.
Waar dat e-commerce bedrijf gelegen is maakt niet uit voor de levering aan de klant.
Maar daar ging mijn reactie niet over.
Een bedrijf als bv. bol.com heeft bijna nul toegevoegde waarde voor de lokale werkgelegenheid op termijn.
Van mij mogen die dus gerust over de grens blijven en er de overwegend buitenlandse werknemers uitbuiten die vervolgens in de nabijgelegen dorpen van hun verwaarloosd vakantiekamp dat als woongelegenheid moet doorgaan voor overlast zorgen.
Ons koopgedrag is iets anders.
Waar dat e-commerce bedrijf gelegen is maakt niet uit voor de levering aan de klant.