Corona-virus.
Re: Corona-virus.
We hadden het hier wel over Marc he, welke Van Ranst heb jij het over?
Sinds dat hij erin slaagde om in De Afspraak zowel een groot voorstander als een tegenstander te zijn van groepsimmuniteit (in een tijdsbestek van 15 minuten!!!), denk ik niet dat iemand die mens nog serieus kan nemen...
Dan spreken we nog niet over de ping-pong scene in de Ideale Wereld in volle lockdown.
En als er iemand wel cartoons grafiekjes en herhalingen gebruikt, is het Marc Van Ranst, daaraan geen gebrek.
Naar mijn ongefundeerde mening, (die gedeeld wordt door virologen met een diploma en professor-titel) is Marc Van Ranst een deel van de oorzaak van de problemen tijdens Corona...
Denk er maar aan dat alle testen langs hem moesten passeren in het begin, volkomen onbegrijpelijk, tenzij je een ongelofelijke narcist bent natuurlijk
Elf jaar geleden waren een aantal collega's het net hem niet eens. Ik ben geen prof naar ik heb dat mijn hele carrière meegemaakt.
Het is zoals met medicijnen. Als het geen bijwerkingen heeft, dan werkt het ook niet.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 16 juli 2020, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Als een vakbond van artsen publiek je ontslag eist is dat wel net ietsjes meer dan het een beetje oneens zijn...
Eer dat die zoiets doen, moet je het wel al ZEER ver hebben gepushed
Eer dat die zoiets doen, moet je het wel al ZEER ver hebben gepushed
-
- Hero Member
- Contacteer:
Enigste is wel dat steven van gucht ook niet echt goed bezig is met zen uitspraken.
https://www.redactie24.be/news/32491/st ... -heel-fout
https://www.redactie24.be/news/32491/st ... -heel-fout
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat ik ook wel opmerk is hij zegt extreemrechts dus daar kunnen we vlaams belang sympathisanten uithalen.
Vlaams belang is radicaal rechts niet extreem.
Bron:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/28 ... al-rechts/
Vlaams belang is radicaal rechts niet extreem.
Bron:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/28 ... al-rechts/
De bevolking volgt onze maatregelen niet genoeg op.
De politiek luistert niet genoeg naar ons.
De statistieken zijn niet gedetailleerd genoeg.
De tracingmedewerkers werken niet hard genoeg.
De media-experts zijn stilaan een beetje teveel aan het klagen over wat anderen verkeerd doen. Meestal is dat een signaal dat je zelf ook geen oplossing hebt, en daar de aandacht van wil afleiden.
Het enige wat we als maatschappij moeten doen is bepalen vanaf welk moment we onszelf terug gaan opsluiten, en dat dan zo goed mogelijk organiseren. Vanaf X besmettingen per week, of van zodra er x patiënten in de ziekenhuizen liggen, of van zodra er meer dan x doden per dag vallen... Laat ons daar een debat rond voeren, rekening houdende met de capaciteiten van onze zorg, de draagkracht van de economie en de wil van de bevolking.
Dan heb je een systeem, en kan iedereen zich ernaar organiseren. Nu is men al een week aan het roepen dat we moeten “oppassen” en dat we niet mogen “talmen”, maar er is geen enkel duidelijk overeengekomen criterium waar we naar kunnen streven, en dus weet niemand wat hij kan verwachten.
Bij het bepalen van die drempels zouden de experts nuttige input kunnen geven. Veel zinvoller dan in de media paniek te zaaien omdat er vandaag weer 100+ besmettingen zijn, en dat er vorige week maar 85 waren.
De politiek luistert niet genoeg naar ons.
De statistieken zijn niet gedetailleerd genoeg.
De tracingmedewerkers werken niet hard genoeg.
De media-experts zijn stilaan een beetje teveel aan het klagen over wat anderen verkeerd doen. Meestal is dat een signaal dat je zelf ook geen oplossing hebt, en daar de aandacht van wil afleiden.
Het enige wat we als maatschappij moeten doen is bepalen vanaf welk moment we onszelf terug gaan opsluiten, en dat dan zo goed mogelijk organiseren. Vanaf X besmettingen per week, of van zodra er x patiënten in de ziekenhuizen liggen, of van zodra er meer dan x doden per dag vallen... Laat ons daar een debat rond voeren, rekening houdende met de capaciteiten van onze zorg, de draagkracht van de economie en de wil van de bevolking.
Dan heb je een systeem, en kan iedereen zich ernaar organiseren. Nu is men al een week aan het roepen dat we moeten “oppassen” en dat we niet mogen “talmen”, maar er is geen enkel duidelijk overeengekomen criterium waar we naar kunnen streven, en dus weet niemand wat hij kan verwachten.
Bij het bepalen van die drempels zouden de experts nuttige input kunnen geven. Veel zinvoller dan in de media paniek te zaaien omdat er vandaag weer 100+ besmettingen zijn, en dat er vorige week maar 85 waren.
Is er dan gebrek aan debat?
Nog niet geleuter genoeg?
Daadkracht daarentegen?
Wil je daar dan een referendum voor organiseren?
In tijden van crisis is het de taak van de overheid doortastend op te treden.
Met het algemeen belang voor ogen, desnoods tegen individuele belangen en eisen in.
Desnoods afgedwongen als het vrijwillig niet doordringt.
Al eens overwogen dat experts in de media hun gal beginnen te spuwen als laatste redmiddel omdat ze niet gehoord worden door diegenen die eigenlijk zouden moeten beslissen?
Ik heb veel respects voor experts die met die kontdraaiers willen blijven verder werken.
De meeste experts zijn volwassen genoeg om te weten als het weer mis gaat de politici de eersten zullen zijn om met de vinger in hun richting te wijzen en hun achterban af te leiden van hun eigen falen.
De experts kunnen dus maar beter in geluid en op beeld laten vastleggen dat ze op voorhand al gewaarschuwd hebben voor de nefaste gevolgen van een laks beleid.
Blijkbaar ook niet veel onthouden van de eerste golf?
Volledig akkoord met Nipo.
Eigenlijk is de rationaliteit en logica bij de experts nu ook al een tijdje totaal zoek en wordt er nog enkel paniekvoetbal gespeeld want eigenlijk zitten ze met de handen in het haar omdat ze nog altijd niet echt weten hoe het virus zich verspreidt. Zie ook het gelobby inzake de mondmaskerverplichting in o.a. de grootwarenhuizen terwijl die tijdens de ganse crisis opengebleven waren met dezelfde restricties die zijn blijven gelden in de periode dat de cijfers inzake nieuwe besmettingen, ziekenhuisopnames en aantal doden bleven dalen. En toch werd er tegen alle rationaliteit en logica in besloten daar het mondmasker dragen te verplichten. Ik heb het eerder al gesteld: door het ijveren voor de mondmaskerverplichting in de grootwarenhuizen maskeerden ze eigenlijk en gaven ze eigenlijk dus ook toe dat ze het ook niet (meer) weten. Dat is waar men zich echt ongerust over moet maken.
Wel eigenaardig dat in de cafés die pas in juni terug opengingen er geen verplichting tot mondmasker dragen werd ingevoerd.
Terwijl minder dan een maand na die heropening het aantal besmettingen terug begint te stijgen! Is er een oorzakelijk verband? Misschien is dat wel het onderzoeken waard!
Dit lijkt me nuttiger dan aan alle anderen de zwarte piet toe te spelen (alhoewel de contact tracing ook helemaal vierkant draait en minister Beke toch blijft volhouden dat er daar geen structureel probleem zit, begrijpe wie kan)
Eigenlijk is de rationaliteit en logica bij de experts nu ook al een tijdje totaal zoek en wordt er nog enkel paniekvoetbal gespeeld want eigenlijk zitten ze met de handen in het haar omdat ze nog altijd niet echt weten hoe het virus zich verspreidt. Zie ook het gelobby inzake de mondmaskerverplichting in o.a. de grootwarenhuizen terwijl die tijdens de ganse crisis opengebleven waren met dezelfde restricties die zijn blijven gelden in de periode dat de cijfers inzake nieuwe besmettingen, ziekenhuisopnames en aantal doden bleven dalen. En toch werd er tegen alle rationaliteit en logica in besloten daar het mondmasker dragen te verplichten. Ik heb het eerder al gesteld: door het ijveren voor de mondmaskerverplichting in de grootwarenhuizen maskeerden ze eigenlijk en gaven ze eigenlijk dus ook toe dat ze het ook niet (meer) weten. Dat is waar men zich echt ongerust over moet maken.
Wel eigenaardig dat in de cafés die pas in juni terug opengingen er geen verplichting tot mondmasker dragen werd ingevoerd.
Terwijl minder dan een maand na die heropening het aantal besmettingen terug begint te stijgen! Is er een oorzakelijk verband? Misschien is dat wel het onderzoeken waard!
Dit lijkt me nuttiger dan aan alle anderen de zwarte piet toe te spelen (alhoewel de contact tracing ook helemaal vierkant draait en minister Beke toch blijft volhouden dat er daar geen structureel probleem zit, begrijpe wie kan)
Laatst gewijzigd door jeff op 17 juli 2020, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles op zijn beloop laten en op een bepaald punt weer in lockdown gaan is ook de beste oplossing niet hé. Het was de bedoeling om "het virus klein te maken" zoals De Gucht dat noemt en het vervolgens middels traceren en isoleren klein te houden. Wel het is nu "klein" door de inspanningen van het volk, spijtig genoeg zijn de middelen om het onder controle te houden na al die maanden niet werkend. Denk niet dat de experts daar schuld aan hebben, dat het hier in België totaal niet lukt om vanuit de overheid iets te organiseren is wel duidelijk.Nipo schreef: ↑16 juli 2020, 18:42 Het enige wat we als maatschappij moeten doen is bepalen vanaf welk moment we onszelf terug gaan opsluiten, en dat dan zo goed mogelijk organiseren. Vanaf X besmettingen per week, of van zodra er x patiënten in de ziekenhuizen liggen, of van zodra er meer dan x doden per dag vallen... Laat ons daar een debat rond voeren, rekening houdende met de capaciteiten van onze zorg, de draagkracht van de economie en de wil van de bevolking.
Denk dat ze bewust wat paniek zaaien om de politiek een trap onder de kont te geven, vergeet niet dat de virologen reeds in februari bij de politiek aandrongen om zich voor te bereiden op een epidemie, ze hadden het toen ook tegen dovemansoren.
Alle respect voor de heer professor Van Ranst. Zijn politieke overtuiging is mij om het even. Gelukkig geen Vlaams Blokker...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze spreken wel altijd over extreem links en rechts ma zowel pvda als vlaams belang behoren daar niet toe.
Begin 2000 ook chronische sinusitis ontwikkeld door een hardnekkig beestje dat een thuis gevonden had in een, hou u vast, PBM masker. Jaaaren mee rond gelopen. Alle mogelijke antibiotica geprobeerd. Helemaal niets af gedaan, al die antibiotica. Met de tijd (6 à 8 maanden) verbeterde dat tot het zogoed als weg was om dan weer de kop op te steken zoals tevoren.
Wat bij mij hielp: goed spoelen (uitspuiten) met bv. sterimar en voor het slapen gaan pseudo-ephedrine. Dit om het vanuit de sinussen in de keel druppelen te minderen waardoor je veel minder gaat hoesten. Als de pseudo-ephedrine je wakker houdt is dat misschien geen optie, maar daar had ik geen last van. Ben er nu om één of andere mysterieuze reden al enkele jaren van verlost.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-De uitleg die Marc Van Ranst dagelijks brengt over de aan te bevelen maatregelen ivm het corona-virus, vind ik vèruit de best verstaanbare en meest duidelijke.
-Als er in de loop van de voorbije maanden nieuwe elementen aan het licht kwamen, die niemand in het begin kon voorspellen, is het ook logisch dat hij zijn mening over bepaalde maatregelen intussen moeten aanpassen heeft, net zoals ook alle andere virologen deden.
-Dat hij, net zoals de meeste andere mensen, ook een eigen politieke mening heeft, is volkomen normaal en verandert niets ter zake aan zijn bekwaamheid als viroloog.
-Als er in de loop van de voorbije maanden nieuwe elementen aan het licht kwamen, die niemand in het begin kon voorspellen, is het ook logisch dat hij zijn mening over bepaalde maatregelen intussen moeten aanpassen heeft, net zoals ook alle andere virologen deden.
-Dat hij, net zoals de meeste andere mensen, ook een eigen politieke mening heeft, is volkomen normaal en verandert niets ter zake aan zijn bekwaamheid als viroloog.
Daar ben ik mee akkoord, dat onze verzameling overheden niet uitblinkt in efficiënt werken is dan ook geen nieuws.vortex schreef: ↑16 juli 2020, 20:07 Alles op zijn beloop laten en op een bepaald punt weer in lockdown gaan is ook de beste oplossing niet hé. Het was de bedoeling om "het virus klein te maken" zoals De Gucht dat noemt en het vervolgens middels traceren en isoleren klein te houden. Wel het is nu "klein" door de inspanningen van het volk, spijtig genoeg zijn de middelen om het onder controle te houden na al die maanden niet werkend. Denk niet dat de experts daar schuld aan hebben, dat het hier in België totaal niet lukt om vanuit de overheid iets te organiseren is wel duidelijk.
Ik pleit er niet voor om alles op zijn beloop te laten. Wat ik voorstel is dat men een aantal drempels vastlegt waarboven(of onder) bepaalde maatregelen worden verstrengd (of versoepeld). Het volledig alles loslaten (festivals, publiek bij grote sportmanifestaties, discotheken, enz...) zou in zo’n systeem pas kunnen als er extreem weinig of geen risico meer is.
In Maart was de boodschap duidelijk : we hebben maar 1.500 intensive care bedden, en moeten ervoor zorgen dat we die capaciteit niet overschrijden. Iedereen wist waarom hij in zijn kot moest blijven en de meeste deden dat. Vandaag liggen er “maar” 150 mensen in het ziekenhuis, waarvan enkele tientallen op IC. Daarom mogen we op dit moment wel buitenkomen, op reis gaan (beperkt), mensen ontvangen, naar een pretpark, enz...
Als nu de experts alarm beginnen slaan door een stijging in het aantal vastgestelde besmettingen, vraag ik me af wat we met die informatie moeten doen. Moet ik wegblijven Uit de horeca? Moet ik mijn etentje bij vrienden afzeggen? Of mijn fietsvakantie in de Alpen? Zou ik beter mijn bejaarde oma niet opzoeken? Blijkbaar is dat allemaal niet het geval, want er worden geen concrete voorstellen gedaan over wat we aan ons gedrag moeten veranderen, enkel gezegd dat het allemaal vierkant draait en we moeten bang zijn voor een tweede golf.
Kun je niet voor jezelf nadenken dan? Moet de overheid overal je handje vasthouden en zeggen wat je beter wel en niet doet. Gebruik toch gewoon je gezond verstand, hoe moeilijk kan het zijn? Ik heb voor mezelf uitgemaakt wat ik momenteel veilig ( redelijk weinig) en onveilig (redelijk veel) vind. En de overheid kan toeteren zoveel ze wil, ik hou me aan mijn aan mezelf opgelegde maatregelen. Ik ga niet doodgaan of ernstig ziek worden van een keertje een jaar niet op reis te gaan, van niet op café of restaurant te gaan, van niet naar de fitness te gaan, enz. Aan Corona kan ik misschien wel doodgaan of ernstig ziek worden dus is mijn keuze snel gemaakt.Nipo schreef: ↑16 juli 2020, 22:16 Moet ik wegblijven Uit de horeca? Moet ik mijn etentje bij vrienden afzeggen? Of mijn fietsvakantie in de Alpen? Zou ik beter mijn bejaarde oma niet opzoeken? Blijkbaar is dat allemaal niet het geval, want er worden geen concrete voorstellen gedaan over wat we aan ons gedrag moeten veranderen, enkel gezegd dat het allemaal vierkant draait en we moeten bang zijn voor een tweede golf.