Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Puik, dat je denkt dat de meerderheid die wél de maatregelen opvolgen omschrijft als "achterlijke debielen".PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 10:34 Als je commentaren bij de journaals leest, zou iedereen die op reis durft gaan een gigantische boete moeten krijgen en een jaar in quarantaine moeten...
Bende achterlijke debielen. Dat ze zich allemaal in hun kelder opsluiten en de rest laten leven.
Misschien kunnen zij de redenering omdraaien en dat over jou zeggen, want tenslotte, dat is het venijn van deze ziekte, het is jij die de maatregelen niet respecteert die de verspreiding in de hand werkt. Niet diegenen die met een masker slapen (quote) of thuis blijven en niet op reis gaan.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Als ze ook ginder blijven, is het helemaal goed.PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 10:20 Ondertussen nog steeds geen woord over de tienduizenden belgo-turken die naar het 'thuisland' zijn vertrokken (terwijl dat in principe niet mogelijk is)
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Volledig akkoordJefdewit schreef: ↑17 juli 2020, 10:46
De individuele maatregelen dat een individu voor zichzelf bepaald.
Daar heeft een ander geen last van.
Ik kan me niet voorstellen dat eender wie er last van heeft als ik in de buitenlucht of waar dan ook besluit een mondmaskr te dragen.
Zelfs, om bepaalde kaikaturen hier te volgen, niet als ik dat in bed zou dragen.
Vraag me trouwens af hoe mensen kunnen weten wat anderen in bed al dan niet dragen.
Maar het gaat niet over die individuele maatregelen, daar heeft zoals je zegt niemand een probleem mee
Maar als je individuele maatregelen verplicht, dan worden het collectieve maatregelen, en dat is het probleem...
mondmasker in winkels en op het openbaar vervoer is geen individuele maatregel, het is een collectieve
Net als enige reisverbod of alle andere verplichtingen/verboden die "we" moeten doen, ongeacht wie of wat we zijn
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Waar lees jij dat?
Bij mijn weten is reizen naar groene zones niet verboden, dus waarom zou iemand die naar daar reist en de plaatselijke maatregelen opvolgt, bij terugkeer een zware boete moeten betalen en in quarantaine moeten zoals die, inderdaad, achterlijke debielen eisen?
We lezen waarschijnlijk andere kranten en volgen verschillende nieuwskanalen.PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 10:34 Als je commentaren bij de journaals leest, zou iedereen die op reis durft gaan een gigantische boete moeten krijgen en een jaar in quarantaine moeten...
Bende achterlijke debielen. Dat ze zich allemaal in hun kelder opsluiten en de rest laten leven.
En dan nog, wat Piet, Jan of Corneel vertelt in de media bepaalt mijn leven niet.
Ik pik er van op wat ik nuttig vind. De rest laat ik voor wat het is.
En als ik van bepaalde media vind dat ik er niet nuttig meer kan uithalen lees ik ze niet meer (verder) of wordt de 'uit'knop actief. Wat is het probleem? Je bepaalt toch zelf wat je leest en bekijkt en waar je al dan niet rekening mee wil houden.
Dat zijn jouw woorden en gevolgtrekkingen en niet de mijne.PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 10:34 Deze domme Belg gaat naar waar het warm en rustig is, dus al zeker niet de vuile Noordzee.
In mijn tuin is het altijd heel rustig en, naargelang de wens, warm of koel genoeg.
Bedankt voor de info.
Is me ontgaan.
Waarschijnlijk commentaar op media die ik niet zo volg.
Perssoonlijk ken ik niemand die dat in mijn bed doet. Dus ook geen last van.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Ik ook niet, gelukkig maar...
Zo lees ik bv. ook veel commentaren van mensen die zeggen dat je uit respect voor de zorgverleners niet op reis zou mogen gaan... Nu ken ik, wel persoonlijk, een koppel dat in de zorg werkt... Zijn sinds vorige week terug uit Lissabon, zijn deze week naar de Ardennen geweest en gaan volgende week naar Frankrijk...
De mensen toch.
Het is altijd iets hè.
Ik heb al lang geleerd mijn eigen leven te leiden en de rest het hunne te laten doen.
Zolang ze op mijne 'lochting' maar mijn regels respecteren is er voor mij weinig aan de hand.
Het is altijd iets hè.
Ik heb al lang geleerd mijn eigen leven te leiden en de rest het hunne te laten doen.
Zolang ze op mijne 'lochting' maar mijn regels respecteren is er voor mij weinig aan de hand.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 17 juli 2020, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
De mensen in het algemeen kunnen me, in normale omstandigheden, gestolen worden... De laatste tijd is dat enkel nog iets meer.
Ziedaar, alle problemen eensklaps van de baan.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Oei, is 't al zo ver gevorderd?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
edit: ik was te vlug. Mea culpa. Nu ik er over nadenk besef ik dat sommige van mijn bedpartners af en toe wel een oogmaskertje dragen.
Maar dat was met wederzijdse toestemming.
edit: en al van voor Covid-19, dus niet gerelateerd.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 17 juli 2020, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
U bedoelt?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, ik ben niet meer zo jong maar van een aantal mensen weet ik toch wel wat ze al dan niet dragen in bed ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.