Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Zucht, de ziekte van deze tijd, het "ik-perspectief".PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 13:40 Als je mij bedoelt... Ik heb er geen schrik van. Als ik het moet krijgen, zal ik het krijgen.
Heb ik u bij naam genoemd? Nee.
Heb ik iemand anders bij naam genoemd? Ook niet.
De zin erachter gelezen? Wellicht ook niet.
Maar kom, we gaan het wat luchtiger houden.
Het is tenslotte een kroeg hier.
Ik heb dit forum en de berichten laten lezen aan Marc Van Ranst, dit was zijn reactie:
Het is tenslotte een kroeg hier.
Ik heb dit forum en de berichten laten lezen aan Marc Van Ranst, dit was zijn reactie:
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Het leek anders wel een directe reactie op mijn post...
Zeg me eens, in je reacties tot hiertoe... Welke is er niet vanuit het "ik-perspectief"? Met name, de vrees dat jij besmet wordt door wij die volgens jou alle regels aan onze laars lappen.
/edited:PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 13:49Het leek anders wel een directe reactie op mijn post...
Zeg me eens, in je reacties tot hiertoe... Welke is er niet vanuit het "ik-perspectief"? Met name, de vrees dat jij besmet wordt door wij die volgens jou alle regels aan onze laars lappen.
Allez, ik zal toch even antwoorden.
Ik heb geen schrik om besmet te worden. Maar uit het perspectief van een bevolking die blootgesteld wordt aan het virus, door enkelingen/meerderlingen die denken dat ze het beter weten dan de rest, dan hou ik wel mijn hart vast. Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast. Of beter verstaanbaar: better safe, than sorry.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Nogmaals, het is niet omdat ik de ijverdrang van sommige Belgen aanklaag om alles en iedereen voor de volgende decennia achter slot en grendel te zetten, dat ik me niet aan de opgelegde regels houd.
Ik heb weken thuis gewerkt, heb mijn hoogbejaarde ouders maanden niet gezien, ben enkel voor het noodzakelijke inkopen gaan doen, mijn handen gewassen, draag nu ook een masker in winkels, …
Maar ik heb er wel een groot probleem mee dat anderen me dingen willen verbieden die ondertussen wel opnieuw toegelaten zijn.
Dat doet toch niemand?PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 14:05 Maar ik heb er wel een groot probleem mee dat anderen me dingen willen verbieden die ondertussen wel opnieuw toegelaten zijn.
Ofwel is iets toegelaten en bepaal je zelf of je er al dan niet aan mee doet.
Ofwel is het voor (iedereen) verboden en dan is het niet meer (voor iedereen) toegelaten.
Als je iets doet dat toegelaten is en een ander heeft daar probemen mee is dat toch niet jouw probleem?
Om terug te keren naar het 'ik', ik blijf thuis maar heb er geen probleem mee dat je van je vrijheid profiteert.
Gezien we elkaar dus ook nergens zullen tegenkomen is geen van ons beiden een probleem voor de ander.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 17 juli 2020, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
per kop van inwoners zijn we nochtans koploper(beetje heel ironisch)DNE2018 schreef: ↑17 juli 2020, 13:37 Ben eens benieuwd of we binnenkort iemand hier op het forum gaan hebben die zelf, of zijn/haar partner of kinderen, te maken krijgt met Covid19. Niet dat ik het iemand toewens hoor, verre van.
Want dat is het nadeel (slecht woord) momenteel, er zijn te weinig slachtoffers gevallen in België. Het raakt de mensen niet echt. Weinigen kennen iemand die overleden is aan Covid19. Dat maakt dat de empathie er niet is.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Gelieve de mensen niet in verwarring te brengen met feiten, want daar houden ze niet van
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 17 juli 2020, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is goede Carpe.
Moh haha hulp komt uit onverwachte hoek
Omdat de coronacrisis mensen die voorheen al kwetsbaar waren vaak extra hard heeft getroffen, voorziet de federale regering voor die groepen een éénmalige premie van 300 euro, uitbetaald in zes schijven van 50 euro tussen juli en december. Concreet gaat het geld naar personen met een handicap die een inkomensvervangende- of een integratietegemoetkoming krijgen, naar ouderen met een inkomensgarantie en naar mensen met een leefloon.
Nu de beslissing in het Staatsblad is verschenen kan de eerste schijf in juli uitbetaald worden, meldt het kabinet van minister voor Personen met een handicap Nathalie Muylle (CD&V). In totaal zijn er ongeveer 467.339 begunstigden.
De uitbetaling gebeurt respectievelijk via de Directie-Generaal Personen met een Handicap, de Federale Pensioendienst en de OCMW's. De premie staat los van de normale uitkering, maar beide worden wel op hetzelfde moment uitbetaald. Er wordt maar één premie uitgekeerd per persoon, ook als die in meerdere categorieën valt.
Moh haha hulp komt uit onverwachte hoek
Omdat de coronacrisis mensen die voorheen al kwetsbaar waren vaak extra hard heeft getroffen, voorziet de federale regering voor die groepen een éénmalige premie van 300 euro, uitbetaald in zes schijven van 50 euro tussen juli en december. Concreet gaat het geld naar personen met een handicap die een inkomensvervangende- of een integratietegemoetkoming krijgen, naar ouderen met een inkomensgarantie en naar mensen met een leefloon.
Nu de beslissing in het Staatsblad is verschenen kan de eerste schijf in juli uitbetaald worden, meldt het kabinet van minister voor Personen met een handicap Nathalie Muylle (CD&V). In totaal zijn er ongeveer 467.339 begunstigden.
De uitbetaling gebeurt respectievelijk via de Directie-Generaal Personen met een Handicap, de Federale Pensioendienst en de OCMW's. De premie staat los van de normale uitkering, maar beide worden wel op hetzelfde moment uitbetaald. Er wordt maar één premie uitgekeerd per persoon, ook als die in meerdere categorieën valt.
Laatst gewijzigd door Timoootjex op 17 juli 2020, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Zoals ik reeds enkele posts eerder heb gezegd, op sommige fora van kranten roepen er bijna op om terugkerende vakantiegangers te lynchen.Jefdewit schreef: ↑17 juli 2020, 14:11Dat doet toch niemand?PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 14:05 Maar ik heb er wel een groot probleem mee dat anderen me dingen willen verbieden die ondertussen wel opnieuw toegelaten zijn.
HLN en co?
Dat neem je toch niet serieus?
Dat is entertainment van een bedenkelijk niveau.
Niet meer, niet minder.
Dat zijn meestal dezelfden die zowat iedereen willen 'lynchen' om voor het even wat.
Hangt er van af wat of wie die week of dag 'hot' is.
Tot ze eens fysiek voor je staan.
Dan worden het plots de grootste doodbrave jaknikkers.
Dat neem je toch niet serieus?
Dat is entertainment van een bedenkelijk niveau.
Niet meer, niet minder.
Dat zijn meestal dezelfden die zowat iedereen willen 'lynchen' om voor het even wat.
Hangt er van af wat of wie die week of dag 'hot' is.
Tot ze eens fysiek voor je staan.
Dan worden het plots de grootste doodbrave jaknikkers.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 17 juli 2020, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb je da twitter schandaal gehoord. Straks hacken ze heel de belgische politiek en alle virologen en wat dan waar is of wat niet weten we helemaal niet meer
Ik dacht dat je ze nu ook al niet meer geloofde?
Dan maakt een twitter hack meer of minder toch niet meer uit?
Dan maakt een twitter hack meer of minder toch niet meer uit?
Idem hier. Ik sakker en ik zaag omdat ik sommige van die maatregelen van de pot gerukt en zinloos vind. Maar uiteindelijk volg ik ze.PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 13:40
En in tegenstelling tot wat je denkt, heb ik me vanaf het begin aan alle (opgelegde of aanbevolen) regels gehouden. Aan regelneverij van anderen (de zogenaamde peer pressure) doe ik echter niet mee.
Ik heb sowieso weinig nood aan sociaal contact en wil al helemaal dat mijn ´personal space´ gevrijwaard blijft. Ik heb geen virus nodig om anderhalve meter uit iemands buurt te blijven.
M´n solaredge-app zegt me dat het weer een flauwe dag is in België. Nog maar 7.28kWh opgewekt vandaag. Een fractie van de net geen 40kWh van 13/07.
Doe mij dan maar de 28° en volop zon van hier. Dochterlief wil richting strand. Doei.