Corona-virus.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Mijn schoondochter werkt in in een univ kliniek en is naar Kroatië geweest. Woensdag thuisgekomen en kliniek opgebeld dat ze uit oranje gebied kwam. Niks van quarantaine of testing direct komen werken.
Dat is zowat de nagel op de kop slaan, voor België dan toch. De menselijke psyche, hè.geebee schreef: ↑18 juli 2020, 12:01 ... ik zeg je dat we er veel slechter voor staan dan bij de eerste golf ... bij de eerste golf was er algemene schrik voor het onbekende en waren veel mensen echt bang ... nu leeft het gevoel bij velen : het zal mij wel niet overkomen en worden de veiligheidsmaatregelen (als die al voldoende zijn ?) niet ernstig genomen ... in de herst volgt dan de combinatie met verkoudheden, griep en andere najaarsziektes waardoor de immuunsystemen zwakker zijn ... dit alles in combinatie met terugkerende reizigers uit hotspotgebieden en het spel zal volledig op de wagen zitten ... daarnaast zullen politici niet meer durven een algemene lockdown in te voeren waardoor de tweede golf vele keren erger zal zijn dan de eerste.
Jij ziet misschien een half vol glas ... ik zie eerlijkgezegd een leeg glas staan. Ik hoop dat ik ongelijk krijg !
Wat snuif jij tegenwoordig? Straks laat je nog oeroude Indo-Europese symbolen op je jukbeenderen tatoeëren. Rechts is always right, links kan nooit rechts zijn en per definitie dus altijd fout. Met rechts bedoel uiteraard ik het natuurlijke menselijk rechts en niet wat één of andere opportunistische politieke strekking ervan maakt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Niks ... jammergenoeg eigenlijk ... ik zou direct een bad trip hebben, ben overgevoelig aan zowat alle medicijnen en andere chemische troep ... zou nochtans ook wel eens die hogere sferen willen opzoeken en meer alles kunnen loslaten, het leven moet toch leuk zijn als je niet moeten denken en anderen het in je plaats doen
Ondanks het geblaat van politiekers en virologen dat we beter voorbereid zijn op een 2de golf, lijkt mij dit niet zo.
De zorgsector en woonzorgsector is nog niet bekomen van de eerste golf, of de tweede golf komt eraan. Veel vlugger dan gedacht. Als deze tweede golf wat beheersbaar blijft, dan zullen ze dit aankunnen. Maar de 3de golf (of daartegen de 4de of 5de zelfs), in de winter, dat gaat de genadeslag zijn. Wanneer ook de gewone griep, vooral bij kinderen, zal rondgaan, gaat dit voor massa hysterie zorgen. Nog een venijn van het virus, de symptomen zijn gelijkaardig zoals griep.
De zorgsector en woonzorgsector is nog niet bekomen van de eerste golf, of de tweede golf komt eraan. Veel vlugger dan gedacht. Als deze tweede golf wat beheersbaar blijft, dan zullen ze dit aankunnen. Maar de 3de golf (of daartegen de 4de of 5de zelfs), in de winter, dat gaat de genadeslag zijn. Wanneer ook de gewone griep, vooral bij kinderen, zal rondgaan, gaat dit voor massa hysterie zorgen. Nog een venijn van het virus, de symptomen zijn gelijkaardig zoals griep.
Als ze een paar keer goed hoest in de richting van het diensthoofd zal ze wel vlug terug thuis zijnBahamontes schreef: ↑18 juli 2020, 12:53 Mijn schoondochter werkt in in een univ kliniek en is naar Kroatië geweest. Woensdag thuisgekomen en kliniek opgebeld dat ze uit oranje gebied kwam. Niks van quarantaine of testing direct komen werken.
Wordt hij afgekraakt door rechts omdat hij uitgesproken links is?Nefertari schreef: ↑18 juli 2020, 12:23
Het is niet mijn bedoeling om alleen voor Van Ranst op te komen. De enige reden dat ik mijn mening over hem kwam posten, is omdat ik niet kan aanvaarden dat hij hier zowat door iedereen ten onrechte afgekraakt wordt.
En wij weten waarom: de meesten op dit forum hebben een uitgesproken rechtse politieke mening.
Of wordt hij ondanks alles nog steeds verdedigd door links... omdat hij links is?
Los van z´n politieke voorkeur, je kan toch niet om z´n bochtenwerk en foute inschattingen heen?
We hebben hier maanden geleden al eens een opsomming gezet, bijvoorbeeld over hoe men zich in wzc´s amper zorgen hoefde te maken want ´die oudjes hebben droge slijmvliezen, die gaan dat niet doorgeven´.
Ik hoor élke viroloog liever dan Van Ranst. Ik kan niet tegen zijn zelfgenoegzaamheid. De rest komt er dan nog eens bovenop.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
1) Hij wordt hier niet door zowat iedereen afgekraakt, hij heeft hier ook een schare idolatrische volgelingen.
2) De kritiek op hem is zeker niet onterecht. De onzin die hij al heeft uitgekraamd ...
Ik heb hier vandaag al een filmpje gelinkt waarin hij zich vrolijk maakt over mensen die een mondmaker dragen. Lees ook hier wat Maarten Boudry opmerkt.
En dat komende van een viroloog? Het kleinste kind weet dat mondmaskers -zonder zaligmakend te zijn- helpen tegen besmetting en meneer zet hier de mensen te kakken die zich zorgen maken."Ik snap dat niet, dat mensen maskers dragen. Ge vraagt u af waarom. En dan hoopt ge dat dat een heel klein percentage blijft. Anders wordt dat infectieus."
En zelfs al deed hij het omdat er zogezegd geen mondmaskers waren dan nog is dat verkeerd. Hij is een wetenschapper, die dienen onverbloemd te zeggen waar het op staat. Het was dan aan de politiekers om te zorgen dat er dan voldoende voorhanden waren.
Ten andere geloof ik er niet veel van dat er - wat chirurgische betreft - een tekort was. Bij mij op 't werk hadden ( en hebben ) we er massa's.
Kijk, MVR heeft zoals iedereen recht op zijn politieke voorkeur. Hij bevindt zich zeer links op het politieke spectrum, ik ben zo rechts als de pest. Maar hij is sinds jaar en dag op sociale media oorlog aan 't spelen met zijn politieke tegenstanders. Voor mij niet gelaten, ik doe zelf niets liever
Maar dat maakt hem al per definitie ongeschikt om die job uit te voeren. Op die post zou er iemand moeten zitten die toch tenminste enige politieke neutraliteit uitstraalt.
Zelfs als hij dan eens goede raad zou geven zullen er een aantal mensen van de weeromstuit zeggen: "van diene boer geen eieren".
Voor de slechte verstaander: ik doe zelf niets liever dan discussiëren, dus ik ambieer geenszins zijn job, en ik ben ook tegen de mondmaskerverplichting. Maar ik geef wel grif toe dat ze kunnen helpen tegen besmetting, en diegene die ze willen dragen moeten vooral doen waar ze zich goed bij voelen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hoe links Van Ranst is interesseert me weinig.
Zijn politieke voorkeur : keur je hem daar op af ?
Als een rechtse tandarts mij zegt dat een tand verloren is, moet ik dan denken dat hij zijn vak niet kent en dat ik het beter weet ?
Jambon vraagt de premier om de veiligheidsraad sneller bijeen te laten komen.
Alhoewel ik het niet heb voor hem of zijn partij : goed idee en initiatief.
Mijn idee is dat, als rechts hier aan de macht was (nationaal), deze crisis net zo min perfect zou opgelost worden.
On topic : als je het beter gelooft .. luister dan naar alle virologen. Ze vertellen ongeveer hetzelfde. Afhankelijk van welke vraag gesteld wordt eerder, dus is het eerder de vraagsteller die de info beïnvloedt :-)
Zijn politieke voorkeur : keur je hem daar op af ?
Als een rechtse tandarts mij zegt dat een tand verloren is, moet ik dan denken dat hij zijn vak niet kent en dat ik het beter weet ?
Jambon vraagt de premier om de veiligheidsraad sneller bijeen te laten komen.
Alhoewel ik het niet heb voor hem of zijn partij : goed idee en initiatief.
Mijn idee is dat, als rechts hier aan de macht was (nationaal), deze crisis net zo min perfect zou opgelost worden.
On topic : als je het beter gelooft .. luister dan naar alle virologen. Ze vertellen ongeveer hetzelfde. Afhankelijk van welke vraag gesteld wordt eerder, dus is het eerder de vraagsteller die de info beïnvloedt :-)
Laatst gewijzigd door haelewyn op 18 juli 2020, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Filiberke van Schoten, dat is Tom Van Grieken. Die zit hier in de gemeenteraad en woont hier dus ook. Goed gevonden, die bijnaam: hij lijkt er sprekend op en is even onnozel in zijn uitspraken. FDW woont in Ekeren, ook vlakbij maar dat hoort bij de stad Antwerpen
Ik vind de politieke voorkeur van Van Ranst eigenlijk ergens wel relevant.
Omdat hij stevig links is, gaat hij uit van een solidaire samenleving waarin de hoofdbekommernis van de mens naast zichzelf de anderen is. Daarom dat er een aantal adviezen zijn gegeven waarbij men ervan uitging dat mensen volop rekening willen houden met die anderen. Bijv de mondmaskers die men aanraadde (ondertussen verplicht) om anderen te beschermen tegen besmettingsgevaar. Om zelf niet besmet te worden hebben ze nauwelijks een meerwaarde.
Als Van Ranst overtuigd rechts was geweest dan zou hij meer uitgegaan zijn van elk individu dat in de eerste plaats en vooral zichzelf wil beschermen. Dan zouden adviezen dadelijk als verplichting zijn opgelegd, om zo dan iedereen toch te beschermen.
Omdat hij stevig links is, gaat hij uit van een solidaire samenleving waarin de hoofdbekommernis van de mens naast zichzelf de anderen is. Daarom dat er een aantal adviezen zijn gegeven waarbij men ervan uitging dat mensen volop rekening willen houden met die anderen. Bijv de mondmaskers die men aanraadde (ondertussen verplicht) om anderen te beschermen tegen besmettingsgevaar. Om zelf niet besmet te worden hebben ze nauwelijks een meerwaarde.
Als Van Ranst overtuigd rechts was geweest dan zou hij meer uitgegaan zijn van elk individu dat in de eerste plaats en vooral zichzelf wil beschermen. Dan zouden adviezen dadelijk als verplichting zijn opgelegd, om zo dan iedereen toch te beschermen.
Geen verdraaiing. Je hebt het niet goed gelezen of vanuit een andere werkelijkheid, Jeff*.
Voor mij (maar wie ben ik of wie zijn jullie) is MVR 100 keer meer geschikt dan een huisarts om zich hierover uit te spreken en 1000 keer meer dan eender wie van ons.
Verder is niemand perfect.
Nefertari omschreef perfect wat ik er over denk.
*CarpeNoctem schreef : "Kijk, MVR heeft zoals iedereen recht op zijn politieke voorkeur. Hij bevindt zich zeer links op het politieke spectrum, ik ben zo rechts als de pest. Maar hij is sinds jaar en dag op sociale media oorlog aan 't spelen met zijn politieke tegenstanders. Voor mij niet gelaten, ik doe zelf niets liever
Maar dat maakt hem al per definitie ongeschikt om die job uit te voeren. Op die post zou er iemand moeten zitten die toch tenminste enige politieke neutraliteit uitstraalt.
Zelfs als hij dan eens goede raad zou geven zullen er een aantal mensen van de weeromstuit zeggen: "van diene boer geen eieren"."
Laatst gewijzigd door haelewyn op 18 juli 2020, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, ter verdediging van haelewyn: hij heeft naast zijn vergevorderde dyscalculie ook wat moeite met begrijpend lezen. Je mag hem dat niet hem dat niet ten kwade duiden, hij is zeker de slechtste niet.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Leg maar eens uit hoe begrijpend lezen van de rechter kant dan wel moet... Zie hierboven.
Tja.. een slag van de molen rechts zal andere symptomen geven dan links zeker ?
Merci voor de waardering he Carpe !
Tja.. een slag van de molen rechts zal andere symptomen geven dan links zeker ?
Merci voor de waardering he Carpe !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, jij hebt dan een andere definitie van rechts dan ik. Ik vind dat de overheid zich zo weinig mogelijk te bemoeien heeft met mijn leven. Verplichtingen en verboden zo weinig mogelijk. Dus ja, ik leef in het verkeerde landMoreOrLess schreef: ↑18 juli 2020, 14:20Als Van Ranst overtuigd rechts was geweest dan zou hij meer uitgegaan zijn van elk individu dat in de eerste plaats en vooral zichzelf wil beschermen. Dan zouden adviezen dadelijk als verplichting zijn opgelegd, om zo dan iedereen toch te beschermen.