Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Wel, ik vind MVR niet ongeschikt voor die job vanwege zijn linkse sympathieën ( nobody's perfect) maar wel vanwege zijn jarenlange geredetwist en zijn te koop lopen met zijn minachting van zowat de helft van het Vlaamse electoraat.
Hij heeft ten volle dat recht als privé-persoon, maar dat werkt wel contraproductief als hij de volledige bevolking zou moeten meekrijgen in de strijd tegen het virus.
En van een rechtse zak zou ik net hetzelfde zeggen.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 18 juli 2020, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
MoreOrLess heeft me dus bij mijn pietje
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind dat links links niet is en rechts rechts niet is.
Is het niet de bedoeling dat we geen extremen beginnen op te zoeken?
Polarisatie is een goed thema hierin om dat dus te veroorzaken.
@carpe ik vind verplichtingen en verboden ook niet goed. Wat ik wel vind is enerzijds duidelijke communicatie, gezond verstand, duiding maar als je beseft van er is geen situatie mogelijk zonder verplichting of verbod dat je dat dan wel uitvoert. Maar dan wil ik dat ook onderbouwd en wil ik dat de overheid daar ook correct in is.
Het is niet nodig om angst te zaaien maar het is al zeker niet nodig om angst te voorkomen waar dan later op teruggekeken wordt.
Als ze hadden gezegd dat mondmaskers toen prioritair moesten zijn voor gezondheidsmedewerkers, winkels etc en niet even een leugen van het is niet nodig dan denk ik dat vele mensen zich nu veel beter aan de regels gingen kunnen houden.
Soms moet je eens eerlijk zijn om het effect te minimaliseren.
Is het niet de bedoeling dat we geen extremen beginnen op te zoeken?
Polarisatie is een goed thema hierin om dat dus te veroorzaken.
@carpe ik vind verplichtingen en verboden ook niet goed. Wat ik wel vind is enerzijds duidelijke communicatie, gezond verstand, duiding maar als je beseft van er is geen situatie mogelijk zonder verplichting of verbod dat je dat dan wel uitvoert. Maar dan wil ik dat ook onderbouwd en wil ik dat de overheid daar ook correct in is.
Het is niet nodig om angst te zaaien maar het is al zeker niet nodig om angst te voorkomen waar dan later op teruggekeken wordt.
Als ze hadden gezegd dat mondmaskers toen prioritair moesten zijn voor gezondheidsmedewerkers, winkels etc en niet even een leugen van het is niet nodig dan denk ik dat vele mensen zich nu veel beter aan de regels gingen kunnen houden.
Soms moet je eens eerlijk zijn om het effect te minimaliseren.
Ik deel je gevoel daarover. Maar als morgen ebola uitbreekt in ons land, is het de plicht van onze regeringen (we hebben er genoeg) om het aantal overlijdens te beperken zoveel als mogelijk.CarpeNoctem schreef: ↑18 juli 2020, 14:33. Ik vind dat de overheid zich zo weinig mogelijk te bemoeien heeft met mijn leven. Verplichtingen en verboden zo weinig mogelijk. Dus ja, ik leef in het verkeerde land
Jij zal zeggen dat dat hier niet al te goed gelukt is, maar laat dat nou even in het midden. Elders.... (?)
Corona is een situatie die ernstig genoeg is om wat regeltjes over te maken en mensen met een minder goedwillend idee even in de plooi te houden.
Zelf heb ik daar geen last van. Net zoals jij geen last hebt van de nieuwste belastingsdruk..
Verklaar dat laatste eens aubhaelewyn schreef: ↑18 juli 2020, 14:49Ik deel je gevoel daarover. Maar als morgen ebola uitbreekt in ons land, is het de plicht van onze regeringen (we hebben er genoeg) om het aantal overlijdens te beperken zoveel als mogelijk.CarpeNoctem schreef: ↑18 juli 2020, 14:33. Ik vind dat de overheid zich zo weinig mogelijk te bemoeien heeft met mijn leven. Verplichtingen en verboden zo weinig mogelijk. Dus ja, ik leef in het verkeerde land
Jij zal zeggen dat dat hier niet al te goed gelukt is, maar laat dat nou even in het midden. Elders.... (?)
Corona is een situatie die ernstig genoeg is om wat regeltjes over te maken en mensen met een minder goedwillend idee even in de plooi te houden.
Zelf heb ik daar geen last van. Net zoals jij geen last hebt van de nieuwste belastingsdruk..
Aiaiaiai,
Ik had toch geschreven dat het een gok was.
Gaat dat hier toevallig ook niet ergens over begrijpend lezen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jij bent ook geen Antwerpenaar zeker?MoreOrLess schreef: ↑18 juli 2020, 14:52Aiaiaiai,
Ik had toch geschreven dat het een gok was.
Gaat dat hier toevallig ook niet ergens over begrijpend lezen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat haelewyn even de situatie over het financiële zwaar onderschat.
We konden voor corona al niet onze begroting op orde krijgen wie zegt dat dit nu magisch zou lukken
Ik stel voor dat we even harry potter erbij betrekken
We konden voor corona al niet onze begroting op orde krijgen wie zegt dat dit nu magisch zou lukken
Ik stel voor dat we even harry potter erbij betrekken
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Net een tweet gezien waar ik me in kan vinden:
Als intelligente mensen tweets plaatsen à la “ ik mis Jean Luc -we lossen de problemen pas op als ze zich stellen - Dehaene of Frank -ik heb dat geld dan maar verbrand- Vandenbroucke” dan besef je pas met wat voor miserabele generatie politiekers we opgescheept zitten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn vooruitziende politici maar zijn er vooruitziende regeringen al geweest uberhaupt?
Paarse verhaal ga ik al helemaal niet vertellen wat een geldverkwisting in kwadraat was dat hun erfenis is dat ik voor alles een abbonement moet nemen
Paarse verhaal ga ik al helemaal niet vertellen wat een geldverkwisting in kwadraat was dat hun erfenis is dat ik voor alles een abbonement moet nemen
Welke regels er gemaakt moeten worden nu : ik spreek me daar niet over uit.
Het lijkt me wel duidelijk dat er met meer regels een betere situatie en gering besmettingsrisico was. Het is ook duidelijk dat er met minder regels achteruitgang wordt geboekt.
Zelf geen last van : ik leg mezelf al de hele tijd meer regels op dan er worden gemaakt. Ik ga altijd een stap verder vanuit een andere overtuiging : maak je leven een onbewoond eiland en je risico op besmetting wordt lager. Laat ik het ook nog aangenamer vinden.. soms.
Dat van de belastingsdruk : dat was iets wat CN zonder twijfel begrijpt, althans de verwijzing toch.
CN heeft geen last zei hij eerder, van de druk onder de huidige regering tov de vorige belastingsregering.
CN heeft hier toch wel gelijk zeker. Allez, stel u voor dat Van Ranst de kop van de Wever heeft en dat hij uitgesproken rechts is maar verder dezelfde woorden spreekt Je gaat het niet toegeven maar 100% zeker dat je dan geen fan was, juist omwille van politieke kleur. En let op, dat is een normale reactie, je gaat gemakkelijker iets aannemen van een persoon die bij de zelfde groep of overtuiging hoort dan van iemand uit een tegengesteld kamp. Dus ja, van iemand die de ganse bevolking moet informeren mag enige neutraliteit verwacht worden. Het feit dat een groot deel van het volk een probleem maakt van zijn politieke overtuigingen en getwitter, maakt dat hij eigenlijk ongeschikt is om de functie van "expert in het journaal" te vervullen. Hij gaat nooit gans de bevolking overtuigen en dat is een reëel probleem als het gaat om het opvolgen van maatregelen. Maar voor alle duidelijkheid van mijn kant geen twijfel over de expertise en vakbekwaamheid van Van Ranst.haelewyn schreef: ↑18 juli 2020, 14:28 Geen verdraaiing. Je hebt het niet goed gelezen of vanuit een andere werkelijkheid, Jeff*.
Voor mij (maar wie ben ik of wie zijn jullie) is MVR 100 keer meer geschikt dan een huisarts om zich hierover uit te spreken en 1000 keer meer dan eender wie van ons.
*CarpeNoctem schreef : "Kijk, MVR heeft zoals iedereen recht op zijn politieke voorkeur. Hij bevindt zich zeer links op het politieke spectrum, ik ben zo rechts als de pest. Maar hij is sinds jaar en dag op sociale media oorlog aan 't spelen met zijn politieke tegenstanders. Voor mij niet gelaten, ik doe zelf niets liever
Maar dat maakt hem al per definitie ongeschikt om die job uit te voeren. Op die post zou er iemand moeten zitten die toch tenminste enige politieke neutraliteit uitstraalt.
Zelfs als hij dan eens goede raad zou geven zullen er een aantal mensen van de weeromstuit zeggen: "van diene boer geen eieren"."
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vortex ik moet zeggen ik ben nogal open en ik geloof geen ene politieker maar waar ik voor sta kan ik bij vele partijen vinden.
Ik heb het hier gezegd ik ben niet voor Vlaams Belang maar lees dit interview maar eens:
https://www.dezondag.be/barbara-pas/
Dit is bijna volledig hoe ik denk.
Ik heb het hier gezegd ik ben niet voor Vlaams Belang maar lees dit interview maar eens:
https://www.dezondag.be/barbara-pas/
Dit is bijna volledig hoe ik denk.
Over de kop van De Wever : je zal wel gelijk hebben.
Voor mij is MVR niet in dezelfde mate politiek verbrand als BDW. Geen honderdste part.
MVR is nog altijd per definitie een viroloog met zijn eigen mening en voorkeur.
BDW is per definitie een politicus die van desinformatie een kunst maakt om stemmen te halen en te stelen.
Ik kan me die vergelijking bijgevolg niet volledig indenken. Stel dat Maggie ook viroloog was.. ze zou als politicus ook verbrand zijn.
Ik vraag me wel af of we in onze taalgemeenschap veel mensen hebben met de nodige kwalificaties, de wil om er regelmatig tijd in te steken en de bereidheid om zijn nek uit te steken.
Als er geen keuze is moeten we het doen met wie we hebben (?).
Voor mij is MVR niet in dezelfde mate politiek verbrand als BDW. Geen honderdste part.
MVR is nog altijd per definitie een viroloog met zijn eigen mening en voorkeur.
BDW is per definitie een politicus die van desinformatie een kunst maakt om stemmen te halen en te stelen.
Ik kan me die vergelijking bijgevolg niet volledig indenken. Stel dat Maggie ook viroloog was.. ze zou als politicus ook verbrand zijn.
Ik vraag me wel af of we in onze taalgemeenschap veel mensen hebben met de nodige kwalificaties, de wil om er regelmatig tijd in te steken en de bereidheid om zijn nek uit te steken.
Als er geen keuze is moeten we het doen met wie we hebben (?).
De verkeerde planeet, zo onderhand. Dat virus van de happy few, dat zo dodelijk is voor het doen en laten van het gepeupel, heeft ondertussen zowat alle uithoeken besmet.CarpeNoctem schreef: ↑18 juli 2020, 14:33 Euh, jij hebt dan een andere definitie van rechts dan ik. Ik vind dat de overheid zich zo weinig mogelijk te bemoeien heeft met mijn leven. Verplichtingen en verboden zo weinig mogelijk. Dus ja, ik leef in het verkeerde land
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.