De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Technologie aandelen staan VEEL te duur, ik ben alleen maar bezig een lijstje samen te stellen wanneer dit gecorrigeerd wordt.
Kijk naar de posities van de fondsen en besef dat je niet echt gespreid belegt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Blijkbaar is dit nu al een realistischer scenario dan ik durfde inschatten Trump laat open of hij nederlaag in november zou accepterenMoreOrLess schreef: ↑17 juli 2020, 23:19
Sommigen denken immers dat als de verkiezingen zullen uitdraaien op een (nipt?) verlies van Trump, dat hij dan niet zal willen vertrekken en allerlei juridische procedures en andere truken zal proberen om toch aan de macht te blijven.
Dan is er een grote kans dat aandelen zullen dalen. Beleggers houden immers niet van instabiliteit en onzekerheid.
In de Amerikaanse presidentsverkiezingen is het in het verleden altijd zo geweest dat de verliezende kandidaat zijn nederlaag erkende en, als het de zittende president was, hoffelijk plaats ruimde voor zijn opvolger. Met Trump verwacht ik iets anders. Hij waarschuwt nu al voor stembusfraude. Als hij in november verliest zal hij twitteren dat er miljoenen stemmen frauduleus zijn uitgebracht. Hij zal brullen dat hij de echte winnaar is, hij zal zijn aanhangers oproepen om voor hem op straat te komen, er zullen rellen uitbreken en er zal chaos zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Daar zie, madame soleil met haar glazen bol
Je weet toevallig ook de Lottocijfers niet voor de volgende trekking?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 19 juli 2020, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
CarpeNoctem schreef: ↑19 juli 2020, 19:21Daar zie, madame soleil met haar glazen bol
Je weet toevallig ook de Lottocijfers niet voor de volgende trekking?
Trump laat nu wel al dit verstaan. Nogmaals:
Trump laat open of hij nederlaag in november zou accepteren
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik lees in die link nergens wat Yaris allemaal bij elkaar fantaseert?
En wat dat protesteren na een verkiezingsnederlaag betreft:
En wat dat protesteren na een verkiezingsnederlaag betreft:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
M.a.w. precies wat de democraten de afgelopen 3,5 jaar aan het doen zijn.Yaris schreef: ↑19 juli 2020, 19:14 In de Amerikaanse presidentsverkiezingen is het in het verleden altijd zo geweest dat de verliezende kandidaat zijn nederlaag erkende en, als het de zittende president was, hoffelijk plaats ruimde voor zijn opvolger. Met Trump verwacht ik iets anders. Hij waarschuwt nu al voor stembusfraude. Als hij in november verliest zal hij twitteren dat er miljoenen stemmen frauduleus zijn uitgebracht. Hij zal brullen dat hij de echte winnaar is, hij zal zijn aanhangers oproepen om voor hem op straat te komen, er zullen rellen uitbreken en er zal chaos zijn.
Laatst gewijzigd door Carnaygee op 19 juli 2020, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
@Carpe,
Als hij weigert te vertrekken hoe zou het anders kunnen verlopen? We hebben hem al 4 jaar meegemaakt.
Alles wat Yaris beschrijft is gedrag dat hij al heeft gesteld.
Zelfs voor de huidige rellen en chaos is hij mee verantwoordelijk, door het vuur op te stoken bij "Black lives matter" (rellen) en zijn aanpak van Corona (chaos).
Als hij weggestemd wordt als president zal dat zo'n klap zijn voor zijn ego dat het voorgaande misschien zelfs nog maar peanuts zal blijken te zijn.
Als hij weigert te vertrekken hoe zou het anders kunnen verlopen? We hebben hem al 4 jaar meegemaakt.
Alles wat Yaris beschrijft is gedrag dat hij al heeft gesteld.
Zelfs voor de huidige rellen en chaos is hij mee verantwoordelijk, door het vuur op te stoken bij "Black lives matter" (rellen) en zijn aanpak van Corona (chaos).
Als hij weggestemd wordt als president zal dat zo'n klap zijn voor zijn ego dat het voorgaande misschien zelfs nog maar peanuts zal blijken te zijn.
Denken jullie dat Trump bij verlies Biden zal feliciteren om zijn overwinning? Trump heeft vroeger gewapende extreemrechtse militanten al eens “good people” genoemd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Sleutelwoord is als. Eerst moet hij dan de verkiezingen verliezen, en dan moet hij nog weigeren te vertrekken?MoreOrLess schreef: ↑19 juli 2020, 19:36 Als hij weigert te vertrekken hoe zou het anders kunnen verlopen?
Ik zou mijn geld niet op één van beide durven zetten.
Van jou had ik eigenlijk niet verwacht dat je ook met een glazen bol werkteMoreOrLess schreef: ↑19 juli 2020, 19:36Als hij weggestemd wordt als president zal dat zo'n klap zijn voor zijn ego dat het voorgaande misschien zelfs nog maar peanuts zal blijken te zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De juiste quote is:
En, is er daar dan iets mis mee?"you also had people that were very fine people, on both sides."
@Carpe,
De reden dat ik dit in dit topic heb gebracht is omdat het dan wellicht een effect zal hebben op de beurzen.
We zijn daar met deze discussie volop van aan het afdwalen.
En het blijven op dit moment inderdaad alleen maar hypotheses. Ik ken jou ook goed genoeg van dit forum dat jij houdt van discussiëren vanwege de kunst van dat discussiëren zelf
Maar ik stel voor dat we desgevallend in de late herfst dit onderwerp terug opnemen - gesteld dat we zelfs zo lang nog moeten wachten
De reden dat ik dit in dit topic heb gebracht is omdat het dan wellicht een effect zal hebben op de beurzen.
We zijn daar met deze discussie volop van aan het afdwalen.
En het blijven op dit moment inderdaad alleen maar hypotheses. Ik ken jou ook goed genoeg van dit forum dat jij houdt van discussiëren vanwege de kunst van dat discussiëren zelf
Maar ik stel voor dat we desgevallend in de late herfst dit onderwerp terug opnemen - gesteld dat we zelfs zo lang nog moeten wachten
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer: