Steeds meer Vlamingen halen wapen in huis
Re: Steeds meer Vlamingen halen wapen in huis
Help niet. Indringers dragen meestal beroepshalve al een mondmasker.
Enkele dagen dit draadje niet gevolgd en er worden redelijk wat zaken door elkaar gehaald.
Een wapen bezitten (thuis) is niet hetzelfde als een wapen dragen (buiten) en is niet hetzelfde als dat wapen gebruiken.
Een wapen bezitten (thuis) is niet hetzelfde als een wapen dragen (buiten) en is niet hetzelfde als dat wapen gebruiken.
Wat men vaak vergeet is dat de praktijk het enige is wat telt. Geen enkele theoretische benadering kan daar tegenop. Er is en enorme stijging in legaal wapenbezit in Vlaanderen. Er is helemaal geen enkele stijging in misbruik of incidenten met deze legale wapens. Enige correcte conclusie: Met de huidige regelgeving zorgen meer legale wapens dus niet voor meer incidenten.
Illegaal wapenbezit is natuurlijk iets helemaal anders.
Ook het verstrengen of versoepelen van de wapenwetgeving is een helemaal ander punt, wat mogelijks (maar niet met zekerheid) een invloed kan hebben op het aantal incidenten. Verstengen kan wel maar moeilijk, aangezien je tegenwoordig ook al vergunningen nodig hebt voor extra laders. De enige volgende verstrenging die men in mijn ogen kan nemen is een buyback of inbeslagname.
Illegaal wapenbezit is natuurlijk iets helemaal anders.
Ook het verstrengen of versoepelen van de wapenwetgeving is een helemaal ander punt, wat mogelijks (maar niet met zekerheid) een invloed kan hebben op het aantal incidenten. Verstengen kan wel maar moeilijk, aangezien je tegenwoordig ook al vergunningen nodig hebt voor extra laders. De enige volgende verstrenging die men in mijn ogen kan nemen is een buyback of inbeslagname.
Inderdaad. Spijtig genoeg sluit het eerste het tweede en derde niet uit.
En als het bij iemand plots kort sluit in zijn hoofd is het laatste waar die aan denkt om te gaan overwegen of hij wettelijk wel goed bezig is.
Ik neem aan dat je het toch over vuurwapens hebt?
Ja. Het sluit het niet uit, maar het ene leidt niet noodzakelijk tot het andere. Je kunt legaal een vuurwapen hebben, dat thuis in een kluis ligt en een lidmaatschap van een schietclub. Dat wil nog niet zeggen dat je je buren overhoop zult schieten of met oorlogswapens in de supermarkt je inkopen gaat doen à la USA.Jefdewit schreef: ↑28 mei 2020, 14:34Inderdaad. Spijtig genoeg sluit het eerste het tweede en derde niet uit.
En als het bij iemand plots kort sluit in zijn hoofd is het laatste waar die aan denkt om te gaan overwegen of hij wettelijk wel goed bezig is.
Ik neem aan dat je het toch over vuurwapens hebt?
Correct.
En het een leidt inderdaad niet noodzakelijk tot het andere.
Als iedereen gezond van geest is en blijft en iedereen zich ten alle tijde aan de wet houdt is er uiteraard nooit een probleem.
Ook niet in de US.
Juist de situatie daar bewijst wat de gevolgen kunnen zijn als het in heet hoofd mis gaat of men wetten naar eigen hand gaat zetten. Dan loopt het grondig uit de hand.
Ik wil de gevolgen zoveel mogelijk minimaliseren. Anderen gaan van een ander standpunt uit.
En voorlopig is in deze poll een meerderheid het daarmee eens.
En het een leidt inderdaad niet noodzakelijk tot het andere.
Als iedereen gezond van geest is en blijft en iedereen zich ten alle tijde aan de wet houdt is er uiteraard nooit een probleem.
Ook niet in de US.
Juist de situatie daar bewijst wat de gevolgen kunnen zijn als het in heet hoofd mis gaat of men wetten naar eigen hand gaat zetten. Dan loopt het grondig uit de hand.
Ik wil de gevolgen zoveel mogelijk minimaliseren. Anderen gaan van een ander standpunt uit.
En voorlopig is in deze poll een meerderheid het daarmee eens.
Want die redenering gaat natuurlijk niet op voor een vrachtwagen, of eender ander voorwerp dat als wapen gebruikt kan worden.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Alhoewel sommigen menen van niet is een samenleving zonder vuurwapens perfect mogelijk. Een samenleving zonder vrachtwagens niet. Anders zouden er zeker stemmen opgaan om ook die laatste aan banden te leggen.
Heb jij al gehoord van iemand die zijn gezin heeft uitgemoord met een vrachtwagen? Of een burenruzie die uitmondde in doodslag met een vrachtwagen? Messen zijn inderdaad niet te onderschatten als wapen, maar nog steeds veel minder efficiënt/gevaarlijk dan een vuurwapen, en we kunnen nu eenmaal moeilijk leven zonder messen in huis.
Je lijkt het probleem te willen verengen tot terrorisme of moorden. Terrorisme is hier een heel marginaal probleem, tenminste als je het uitdrukt in aantal doden. Een terrorist of moordenaar zal ook altijd wel iets vinden om te doden. Meer of minder vuurwapens in omloop zal daar inderdaad niets aan wijzigen.
Meer vuurwapens in omloop zorgen wel altijd voor meer doden, dat is een feit waar je moeilijk omheen kan. Door zelfmoorden, door impulsieve daden, door ongelukken, ... zelden met voorbedachte rade. Een vuurwapen is nu eenmaal gruwelijk efficiënt.
Over één ding zijn we het eens: als je een vuurwapen in huis haalt, is de kans dat dat vuurwapen iemand zal doden zéér klein.
MAAR
ALS het iemand zal doden, is de kans dat het iemand van je eigen familie is, vele malen groter dan dat het een of andere crimineel is. Voor de veiligheid moet je het dus niet doen!
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 04763&_rdr
Ik weet niet of iedereen het zal kunnen bekijken maar op deze beelden zie je duidelijk dat het niet zo eenvoudig is om iemand die op je afstormt neer te schieten. Het gaat hier om een getrainde agente en ze moet verschillende keren vuren voor hij neergaat. Een ongetraind iemand lukt dit nooit, die is dood voor de aanvaller geraakt wordt.
Ze heeft haar wapen al gericht voor de aanval. Had ze dat niet gedaan dan was ze dood.
Ik weet niet of iedereen het zal kunnen bekijken maar op deze beelden zie je duidelijk dat het niet zo eenvoudig is om iemand die op je afstormt neer te schieten. Het gaat hier om een getrainde agente en ze moet verschillende keren vuren voor hij neergaat. Een ongetraind iemand lukt dit nooit, die is dood voor de aanvaller geraakt wordt.
Ze heeft haar wapen al gericht voor de aanval. Had ze dat niet gedaan dan was ze dood.
-
- Jr. Member
Ik heb nog altijd een ouderwetse colt 45 in huis. en een berg kogels. Tot hiertoe nooit gebruikt, maar ze ligt schietensklaar onder mijn kopkussen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Persoonlijk snap ik de poll niet, volgens mij kan je d'er even goed bij zetten: 'Mits men regelmatig poetst'.
- Waarom zou je een blanco rijbewijs moeten hebben. Wapens hebben imo toch niets met het rijgedrag te zien?
- Waarom zou je lid moeten zijn van een jachtclub? Ik snap niet wat bootje varen te maken heeft met wapenbezit.
- Waarom zou je een blanco rijbewijs moeten hebben. Wapens hebben imo toch niets met het rijgedrag te zien?
- Waarom zou je lid moeten zijn van een jachtclub? Ik snap niet wat bootje varen te maken heeft met wapenbezit.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
jacht versus yacht , Spruit. Gezien het moment van posten: was je moe of beneveld?
Nu, ik wil niet op alle slakken zout leggen, maar een wapen moet men toch ook geregeld poetsen?Spruitekop schreef: ↑19 juli 2020, 00:17 Persoonlijk snap ik de poll niet, volgens mij kan je d'er even goed bij zetten: 'Mits men regelmatig poetst'.
Voor Soldaat-Miliciens ten tijde van de dienstplicht in het leger was dat alvast zo. Bij de training zelf voor het bedienen van een FAL of Vigneron was dat zelfs dagelijks.
Met modernere wapens heb ik wel geen enkele ervaring - dat niet.
Je hebt allicht ook met de .50 geschoten in die tijd. Gelukkig moest je die niet zelf uiteen halen en poetsen.MoreOrLess schreef: ↑19 juli 2020, 11:32Nu, ik wil niet op alle slakken zout leggen, maar een wapen moet men toch ook geregeld poetsen?Spruitekop schreef: ↑19 juli 2020, 00:17 Persoonlijk snap ik de poll niet, volgens mij kan je d'er even goed bij zetten: 'Mits men regelmatig poetst'.
Voor Soldaat-Miliciens ten tijde van de dienstplicht in het leger was dat alvast zo. Bij de training zelf voor het bedienen van een FAL of Vigneron was dat zelfs dagelijks.
Met modernere wapens heb ik wel geen enkele ervaring - dat niet.