Steeds meer Vlamingen halen wapen in huis
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Steeds meer Vlamingen halen wapen in huis
Sinds wanneer zijn de jagers in clubs?
Ze zijn misschien aangesloten bij een gilde, louter voor de folklore, maar ik denk dat er geen jachtclubs bestaan.
De enige die ik ken zijn die met de bootjes...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Eigenlijk ga ik er van uit dat ik die wapens nu nog steeds moet kunnen bedienen. Ik heb nooit die befaamde brief gekregen waarin staat dat ik definitief afgezwaaid ben en niet meer kan opgeroepen worden uit de reserve.pukkie007 schreef: ↑19 juli 2020, 11:44Je hebt allicht ook met de .50 geschoten in die tijd. Gelukkig moest je die niet zelf uiteen halen en poetsen.MoreOrLess schreef: ↑19 juli 2020, 11:32
Nu, ik wil niet op alle slakken zout leggen, maar een wapen moet men toch ook geregeld poetsen?
Voor Soldaat-Miliciens ten tijde van de dienstplicht in het leger was dat alvast zo. Bij de training zelf voor het bedienen van een FAL of Vigneron was dat zelfs dagelijks.
Met modernere wapens heb ik wel geen enkele ervaring - dat niet.
Ik herinner me zelfs nog het code-woord waarna ik me moet melden bij mijn eenheid of de dichtstbijzijnde kazerne.
Bij een inval in België van bijv de Luxemburgers sta ik dus nog steeds paraat
Hier ook, geen brief gekregen dat ik definitief afgezwaaid ben. Heb enkel nog mijn botinnen.MoreOrLess schreef: ↑19 juli 2020, 13:05Eigenlijk ga ik er van uit dat ik die wapens nu nog steeds moet kunnen bedienen. Ik heb nooit die befaamde brief gekregen waarin staat dat ik definitief afgezwaaid ben en niet meer kan opgeroepen worden uit de reserve.
Ik herinner me zelfs nog het code-woord waarna ik me moet melden bij mijn eenheid of de dichtstbijzijnde kazerne.
Bij een inval in België van bijv de Luxemburgers sta ik dus nog steeds paraat
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Had iets met de goudkoorts te maken...MoreOrLess schreef: ↑19 juli 2020, 13:05 Ik herinner me zelfs nog het code-woord waarna ik me moet melden bij mijn eenheid of de dichtstbijzijnde kazerne.
Ik heb alles nog maar alleen de botinnen passen nog.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Er waren er 2: Eldorado en Sebastopol. Als die werden omgeroepen op de radio of tv moest je onmiddellijk alles laten vallen en naar je eenheid gaan. Ik denk wel dat je dan daarbij je leger-kostumeke moest aantrekken, je gevechtskledij moest wel klaar zitten.Spruitekop schreef: ↑19 juli 2020, 16:08Had iets met de goudkoorts te maken...MoreOrLess schreef: ↑19 juli 2020, 13:05 Ik herinner me zelfs nog het code-woord waarna ik me moet melden bij mijn eenheid of de dichtstbijzijnde kazerne.
Blijkbaar is het systeem met die codewoorden in 2002 afgeschaft: https://m.standaard.be/cnt/dexa15022003_025
Geen flauw idee hier waar die kledij en die bottinen zijn gebleven. Wellicht "verloren gegaan" bij een verhuis.
Hier idem, vandaar dat ik enkel mijn botinnen gehouden heb.Spruitekop schreef: ↑19 juli 2020, 16:08Had iets met de goudkoorts te maken...MoreOrLess schreef: ↑19 juli 2020, 13:05 Ik herinner me zelfs nog het code-woord waarna ik me moet melden bij mijn eenheid of de dichtstbijzijnde kazerne.Ik heb alles nog maar alleen de botinnen passen nog.
Krijg je daar geen nekpijn van?Janmetvrees schreef: ↑18 juli 2020, 18:13 Ik heb nog altijd een ouderwetse colt 45 in huis. en een berg kogels. Tot hiertoe nooit gebruikt, maar ze ligt schietensklaar onder mijn kopkussen.
Een M1911 met .45ACP of een Colt DA revolver .45?
-
- Jr. Member
waarom zou je daar nekpijn van krijgen? Enkel gemoedsrust. Degene die het waagt bij mij binnen te komen, zal wel nekpijn krijgen. Salorium!
Een stuk ijzer onder je kussen?
Vandaar mijn tweede vraag. Het ene type is al volumineuzer dan het andere.
En als het een DA is vraag ik me toch af wat je bedoelt met schietensklaar?
Het vraagt al heel wat kracht , concentratie en oefening om met een DA loepzuiver te schieten in rustige gecontroleerde standomstandigheden. Laat staan 's nachts onder stress met een wapen dat je nog nooit gebruikt hebt.
En een ouder wapen dat men zelf nog nooit gebruikt heeft zou me toch nooit gemoedsrust geven.
Hopelijk is de munitie van recentere datum.
Vandaar mijn tweede vraag. Het ene type is al volumineuzer dan het andere.
En als het een DA is vraag ik me toch af wat je bedoelt met schietensklaar?
Het vraagt al heel wat kracht , concentratie en oefening om met een DA loepzuiver te schieten in rustige gecontroleerde standomstandigheden. Laat staan 's nachts onder stress met een wapen dat je nog nooit gebruikt hebt.
En een ouder wapen dat men zelf nog nooit gebruikt heeft zou me toch nooit gemoedsrust geven.
Hopelijk is de munitie van recentere datum.
Jef, je gelooft dat geouwehoer toch niet?
een opmerkelijk gegeven als men de bron moet geloven
het hoogst aantal wapens per capita in geografische Europa is er te vinden, op een tal ex joegoslavië landen na, in de scandinavische landen
het kleinst in de Heilige Stoel, ergens in de Vaticaan ofzoiets...
Hier landen in het groen waar "mits aan de wettelijke voorwaarden is voldaan, mogen de autoriteiten de vergunning om vuurwapens te bezitten niet weigeren". De kaart is onvolledig weliswaar en bevat mogelijk fouten.
het hoogst aantal wapens per capita in geografische Europa is er te vinden, op een tal ex joegoslavië landen na, in de scandinavische landen
het kleinst in de Heilige Stoel, ergens in de Vaticaan ofzoiets...
Hier landen in het groen waar "mits aan de wettelijke voorwaarden is voldaan, mogen de autoriteiten de vergunning om vuurwapens te bezitten niet weigeren". De kaart is onvolledig weliswaar en bevat mogelijk fouten.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
In Tsjechië lopen er 250.000 inwoners rond met een wapendrachtvergunning.
Is dat zo'n gevaarlijk land om naartoe te gaan dan? Ik dacht het niet, het is gewoon een "zot"(incl. zijn gedachten) die gevaarlijk is. Je kan dan een vliegtuig kapen en tegen de Twin Towers vliegen, in het Pentagon vliegen of gewoon laten crashen met honderden of duizenden mensenlevens tot gevolg.
Iedereen heeft messen in zijn schuif, met een schroevendraaier kan je ook iemand dood steken. Iedereen kan zomaar een vrachtwagen kopen, hoeveel doden vallen hiermee niet jaarlijks, vaak niet met opzet.
Is dat zo'n gevaarlijk land om naartoe te gaan dan? Ik dacht het niet, het is gewoon een "zot"(incl. zijn gedachten) die gevaarlijk is. Je kan dan een vliegtuig kapen en tegen de Twin Towers vliegen, in het Pentagon vliegen of gewoon laten crashen met honderden of duizenden mensenlevens tot gevolg.
Iedereen heeft messen in zijn schuif, met een schroevendraaier kan je ook iemand dood steken. Iedereen kan zomaar een vrachtwagen kopen, hoeveel doden vallen hiermee niet jaarlijks, vaak niet met opzet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dit is zo'n beetje als religie. Het zal nooit uitmaken met welke argumenten je komt. Als mensen redeneren vanuit angst maakt het niet uit wat je zegt of wat de statistieken doen. Bange mensen redeneren vanuit angst, daar valt niet tegenop te redeneren.
"wacht maar tot je vrouw of dochter verkracht wordt". Get real!
"wacht maar tot je vrouw of dochter verkracht wordt". Get real!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
helaas klopt datHenkie1984 schreef: ↑22 juli 2020, 14:39(...)Als mensen redeneren vanuit angst maakt het niet uit wat je zegt of wat de statistieken doen.(...)