Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
plus het feit dat Mastercard niet overal aanvaard wordt, iets waar je met Visa nooit last mee hebt.
[/quote]
dat is tegenwoordig al lang het geval niet meer
Ik heb een citibank mastercard (travel pass) die het eerste jaar gratis is (anders 40 euro) en waarbij je je geld terugerdient door mijlen te sparen
[/quote]
dat is tegenwoordig al lang het geval niet meer
Ik heb een citibank mastercard (travel pass) die het eerste jaar gratis is (anders 40 euro) en waarbij je je geld terugerdient door mijlen te sparen
ING Card is op dit moment gratis, inclusief de gekoppelde verzekeringen die ik heel interessant vind. Er is zelfs een verzekering die online aankopen verzekert gedurende een ruime tijd na aankoop (ook indien niet geleverd).
Heb deze kaart al een tijdje en heel tevreden over. Onlangs nog een schadeclaim ingediend en vlot afgehandeld van een lederen gsm-hoes die na tien dagen niet toegekomen was. Geld terug op rekening gekregen.
Heb deze kaart al een tijdje en heel tevreden over. Onlangs nog een schadeclaim ingediend en vlot afgehandeld van een lederen gsm-hoes die na tien dagen niet toegekomen was. Geld terug op rekening gekregen.
De Visa Basic van Carrefour is ook gratis (als ik goed gelezen heb tenminste).
Geldafhalingen zijn niet gratis: forfaitaire kost + debetrente vanaf moment van afhalen.
Geldafhalingen zijn niet gratis: forfaitaire kost + debetrente vanaf moment van afhalen.
Bij de gratis Visa Basic van Carrefour zit er een addertje onder het gras: ofwel betaal je gespreid af aan een niet onaardig JKP, ofwel betaal je 'contant' alles af op het einde van elke maand wat je 12€ per jaar kost (6€ per 6 maanden)De Visa Basic van Carrefour is ook gratis (als ik goed gelezen heb tenminste). Geldafhalingen zijn niet gratis: forfaitaire kost + debetrente vanaf moment van afhalen.
zie http://www.carrefourfinances.be/images/ ... son_NL.pdf
Pecunia non olet
Die Contant-optie kost idd 6 euro per 6 maanden, maar het gaat over iets helemaal anders dan hetgeen jij zegt...1. Krediet
U betaalt niets op het moment van de aankoop. Op het einde van de maand krijgt u een overzicht van uw VISA kaart van Carrefour rekening.
Ook op dat moment heeft u nog steeds de keuze:
Ofwel betaalt u al uw Carrefour-aankopen voor de 6de van de volgende maand, zonder kosten.
Ofwel spreidt u de terugbetaling en betaalt u volgens uw eigen ritme een beperkt maandelijks bedrag
2. Contant
Het bedrag van uw aankopen wordt rechtstreeks van uw bankrekening gehaald en verschijnt op uw rekeninguittreksels.
In die vergelijkingstabel staat bovenaan voor de 3 kaarten "intrestvrije terugbetaling einde maand".
@ erha
Inderdaad, het woordje 'contant' heeft me in de verwarring gebracht. Je kan inderdaad voor de 6e van de volgende maand de rest van het verschuldigde bedrag zonder kosten betalen. (5 dagen eerder, op de 1e van de maand gaat er automatisch al 4,20% (minstens 25€) af)
Contante betaling: Het bedrag van de aankopen wordt onmiddellijk van de bankrekening van de houder gehaald, en dat kost dus 6€ per 6 maand. De functie van de contante betaling is beschikbaar binnen de perken van de contantreserve bij de kredietopening. De contantreserve is de limiet waarbinnen contante betalingen worden toegestaan ... gebeurt door inhouding ... van het overeenstemmende gevraagde bedrag op de bankrekening van de consument. .... (zijnde 1500€ of meer)
Let wel, deze gratis kaart ... kan wel alleen worden gebruikt na invoering van de geheime code. Elke andere gebruikswijze van de kaart (door ondertekening, door de loutere mededeling van het nummer van de kaart of door invoering van de kaart in een toestel) is bij deze kaart uitgesloten. Met uitzondering van 0.2% kaartkosten inbegrepen in het JPK, is geen enkele bijdrage verschuldigd voor het gebruik van de kredietfunctie.
Ik vermoed dus dat je ze niet kan gebruiken om bvb online iets te kopen
http://www.financescarrefour.be/files/basic_nl.pdf
Inderdaad, het woordje 'contant' heeft me in de verwarring gebracht. Je kan inderdaad voor de 6e van de volgende maand de rest van het verschuldigde bedrag zonder kosten betalen. (5 dagen eerder, op de 1e van de maand gaat er automatisch al 4,20% (minstens 25€) af)
Contante betaling: Het bedrag van de aankopen wordt onmiddellijk van de bankrekening van de houder gehaald, en dat kost dus 6€ per 6 maand. De functie van de contante betaling is beschikbaar binnen de perken van de contantreserve bij de kredietopening. De contantreserve is de limiet waarbinnen contante betalingen worden toegestaan ... gebeurt door inhouding ... van het overeenstemmende gevraagde bedrag op de bankrekening van de consument. .... (zijnde 1500€ of meer)
Let wel, deze gratis kaart ... kan wel alleen worden gebruikt na invoering van de geheime code. Elke andere gebruikswijze van de kaart (door ondertekening, door de loutere mededeling van het nummer van de kaart of door invoering van de kaart in een toestel) is bij deze kaart uitgesloten. Met uitzondering van 0.2% kaartkosten inbegrepen in het JPK, is geen enkele bijdrage verschuldigd voor het gebruik van de kredietfunctie.
Ik vermoed dus dat je ze niet kan gebruiken om bvb online iets te kopen
http://www.financescarrefour.be/files/basic_nl.pdf
Laatst gewijzigd door Anonymous op 3 april 2009, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Pecunia non olet
NIET VOLLEDIG CORRECT.Ezeltje Strekje schreef:Bij de gratis Visa Basic van Carrefour zit er een addertje onder het gras: ofwel betaal je gespreid af aan een niet onaardig JKP, ofwel betaal je 'contant' alles af op het einde van elke maand wat je 12€ per jaar kost (6€ per 6 maanden)De Visa Basic van Carrefour is ook gratis (als ik goed gelezen heb tenminste). Geldafhalingen zijn niet gratis: forfaitaire kost + debetrente vanaf moment van afhalen.
zie http://www.carrefourfinances.be/images/ ... son_NL.pdf
Met de visa van CARREFOUR moet je inderdaad kiezen voor de optie KREDIET.
Deze is echter wel GRATIS als je vóór de 6de van de maand erop ALLES afbetaald met uitzondering van de "betalingsfaciliteiten" (begrijp krediet 0%). je krijgt gewoonlijk rond de 25 je afrekening van de maand en dus als je dan alles terugbetaald kost het je NIETS aan intrest wat je aankoop bij CARREFOUR betreft althans. Ik heb ze nog niet gebruikt op andere plekken daar ik een andere gratis kaart hebt van NECKERMANN (reizen) met bonuspunten (lees centen), maar in de "comparison" spreken ze over INTRESTVRIJE terugbetaling einde maand.
Extra voordeel is dat je met je visa CARREFOUR extra korting krijgt op bepaalde aankopen bij carrefour alsook bonuspunten (lees centen).
Je hebt ook een soort SNELKASSA in sommige van hun winkels (handig op een drukke zaterdag).
Sinds kort doen ze ook mee aan de SPAARENPLUK actie.
LET OP dat er 3 verschillende visa van carrefour zijn 1 is gratis de 2 andere BETALEND maar de mogelijkheden ervan zijn ruimer (extra verzekering/reisbijstand enz.).
Laatst gewijzigd door ted op 3 april 2009, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Fortis hebben ze hun tarief voor een kredietkaart laten zakken van €20 naar €11 per jaar. Ik heb echter mijn kaart een tijd geleden opgezegd en een gratis kaart genomen.
Ik heb onlangs een Giro+rekening bij Argenta geopend en zou nu ook graag een Visakaart aanvragen. Bij het openen van de rekening heeft men mij gezegd dat er daarvoor 2500€ op je rekening moet staan. Moet dat geld er enkel bij het moment van de aanvraag van je Visakaart erop staan en mag je er daarna weer een deel van afhalen? Of moet je altijd minstens 2500€ op je zichtrekening hebben staan om die Visa van Argenta te kunnen gebruiken? Ik vind dit namelijk vrij veel geld om op een zichtrekening te hebben staan waar het niks opbrengt.
@ Centiempje
Die 2500 euro mag daar op eender welke rekening staan. Dus ook op de espaar bv. Je bent niet verplicht het geld er altijd op te laten staan, enkel bij de aanvraag is al voldoende.
Die 2500 euro mag daar op eender welke rekening staan. Dus ook op de espaar bv. Je bent niet verplicht het geld er altijd op te laten staan, enkel bij de aanvraag is al voldoende.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Zorg er wel steeds voor dat er genoeg geld op je zichtrekening staat op het moment dat je maandelijkse Visa afrekening betaald moet worden, want bij Argenta mag je niet onder 0 gaan.Vaganzza schreef: @ Centiempje
Met een giro+ mag je 125€ in het rood gaan, met een golden mag je niet onder 0.Tope schreef:Zorg er wel steeds voor dat er genoeg geld op je zichtrekening staat op het moment dat je maandelijkse Visa afrekening betaald moet worden, want bij Argenta mag je niet onder 0 gaan.Vaganzza schreef: @ Centiempje
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Mijn loon van de maand maart was een paar dagen later gestort: gevolg: ik stond daar met een niet werkende bankkaart in de winkel. Toen ik thuiskwam heb ik rekening gecontroleerd. mijn loon was inderdaad nog niet gestort, maar Visauitgaven waren eraf! Stond -450 euro in het rood dus.Tope schreef:Zorg er wel steeds voor dat er genoeg geld op je zichtrekening staat op het moment dat je maandelijkse Visa afrekening betaald moet worden, want bij Argenta mag je niet onder 0 gaan.Vaganzza schreef: @ Centiempje
Waarmee ik wil zeggen: soms kan je wel eens in het rood gaan bij Argenta.
Ineens herinner ik mij dat de Argenta bediende mij eens gezegd heeft dat de VISA afrekeningen altijd betaald worden, ook al staat er niet genoeg geld op de zichtrekening.
Dat brengt dan wel extra kosten mee, want voor een 'niet-toegelaten debetstand' betaal je 11,50 % rente.
Dat brengt dan wel extra kosten mee, want voor een 'niet-toegelaten debetstand' betaal je 11,50 % rente.