Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
ik kan dat ook niet begrijpen. Dat is puur gezond verstand. Als het zo druk is ga ik wel elders hoor die markt kan me gestolen worden het is geen levensnoodzaak
Virologie, biostatistiek en psychologie horen wel degelijk tot de wetenschappen.
Laatst gewijzigd door sintorama op 23 juli 2020, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Steek vooral zelf je kop in het zand : teruggekeerde reizigers ... de cijfers zijn terug beginnen stijgen nog vooraleer er kon sprake zijn van "terugkeren", er waren amper mensen vertrokken ... nogmaals, de "schuld" op "anderen" steken is toch zo eenvoudig en gemakkelijk ... WIJ - ons collectief gedrag - zijn de schuldigen ... kijk rond en observeer, je weet en ziet genoeg ... maar je wilt het niet zien dus laat ons het maar op de Joden en de Moslims steken en zelf rustig verder doen met ons perfect gedrag !!!vortex schreef: ↑22 juli 2020, 20:39Ja, we moeten vooral onze kop in het zand steken (of in deze versie een mondmasker over onze kop trekken) en het feit negeren dat een groot deel van de huidige opstoot zijn oorsprong kent in terug gekeerde reizigers. En dat is geen verwijt aan die reizigers, ook dit komt weer op conto van onze regering, zij hebben reizen toegelaten zonder enige vorm van registratie, test of quarantaine procedure en blijkbaar was het ook geen probleem om van virushaarden buiten Europa terug te keren zonder test of wat dan ook.geebee schreef: ↑22 juli 2020, 19:25 Ik had liever mijn gelijk niet komen claimen ... ik had liever gehad dat jullie je hautain afdoen van "je hebt geen gelijk, de cijfers zijn goed, nee mondmaskers zijn nutteloos want de cijfers zijn goed, etc. konden claimen maar eerlijkgezegd ik wist en weet wel beter ... en ja, steek het maar weer op "het buitenland" dat is altijd eenvoudiger (het leven kan toch eenvoudig zijn als je het altijd op "een ander" kan steken : de sossen, de Walen, de Joden, de Moslims, de illegalen, ...) en nu weer covid-import uit het buitenland.
Dat veel moslim(jongeren) zich weinig aantrekken van de regels, vooral qua afstand dan, is een feit, dat stel ik dagelijks zelf vast maar alle schuld op hen steken lijkt me erg kort door de bocht. Op de avondmarkt in Westende was amper een moslim te bespeuren. De besmettingen in landelijke gebieden (Kortemark, Torhout, Ichtegem, enz) kun je bezwaarlijk op de moslims steken. Er wonen er amper. Iedereen die nog steeds de ernst van dit virus niet inziet en vrolijk doet alsof er weinig aan de hand is en naar familiefeesten gaat, op café gaat, enz is verantwoordelijk of je nu moslim, jood of weet ik veel wat bent. Moest iedereen doen wat zinnig is, afstand houden, handen wassen, mondmasker op, zoveel mogelijk thuis blijven dan is dat virus na twee maand uitgestorven. Geen nauw contact=geen besmetting.
Volledig eens met Geebee en FTW. Hier in de buurt is een cafe, heeft een terras waar normaal 8 tafeltjes staan met telkens 4 stoelen. Heeft van de Burgemeester, zoals op veel plaatsen, de toelating gekregen om zijn terras uit te breiden omdat de tafels 1,5 meter uit elkaar moeten staan. In plaats van zijn 8 tafels verder uit elkaar te plaatsen heeft hij er gewoonweg 20 (!) geplaatst. Staan wel allemaal 1,5 meter uit elkaar, de tafels niet de stoelen. Als klap op de vuurpijl komt daar regelmatig een live orkestje spelen ( financieel zal hij het wel dus zo moeilijk niet hebben ) waarbij er vlot stoelen bijgeplaatst worden waardoor de mensen gewoon schouder aan schouder zitten en vrolijk meedoen met de muziek. Het enige dat nageleefd wordt is het sluitingsuur van 1 uur, al de rest zijn maatregelen voor anderen en dan maar de schuld steken op .....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vraag me af wanneer ik de impact hier in Knokke ga inzien van dat massa overlast probleem.
Voorlopig niets in de statistieken die daarop wijst. 2 besmetting in 7 dagen op 33000 inwoners.
Voorlopig niets in de statistieken die daarop wijst. 2 besmetting in 7 dagen op 33000 inwoners.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De besmettingen in Knokke worden de week nadien genoteerd in hun eigen gemeente.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De bevolking van Knokke op dit moment zijn veel tijdelijke gasten. Tegen de tijd dat die ziek worden, komen ze ergens anders in de statistieken.
Soms zelfs in een ander land.
Soms zelfs in een ander land.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ochere, Sint-Martens-Latem en LasneSpruitekop schreef: ↑23 juli 2020, 13:04De besmettingen in Knokke worden de week nadien genoteerd in hun eigen gemeente.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Allez, Wilmes kondigt dus niets nieuws aan. Buiten alweer een tik op de vingers naar iedereen, en wat meer gebruik van mondmaskers en papiertjes invullen, blijft alles zoals het is.
(persconferentie Veiligheidsraad)
(persconferentie Veiligheidsraad)
Laatst gewijzigd door DNE2018 op 23 juli 2020, 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja daar volg ik jullie in maar die mensen kunnen hier toch ook iemand besmet hebben?
Ik wil niet de schuld op een ander steken maar ook het feit niet negeren.
Ik wil niet de schuld op een ander steken maar ook het feit niet negeren.
Nieuws niet gevolgd de laatste tijd ? Amsterdam Zuid-Oost, Hilversum, Soest, Bussum en Naarden...CarpeNoctem schreef: ↑23 juli 2020, 13:13Ochere, Sint-Martens-Latem en LasneSpruitekop schreef: ↑23 juli 2020, 13:04De besmettingen in Knokke worden de week nadien genoteerd in hun eigen gemeente.
Hoewel... blijkbaar kunnen kleine kindertjes hun ouders niet besmetten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ohh echt kutkind dat dat is
De sociale bubbels worden niet verkleind. Het blijft dus toegestaan om 15 mensen per week te zien, "maar iedereen moet goed begrijpen hoe serieus de situatie is", aldus Wilmès.
Onnozelaars degene die die bubbel overtreden zijn net degene die het 'niet begrijpen'
Kom op man
De sociale bubbels worden niet verkleind. Het blijft dus toegestaan om 15 mensen per week te zien, "maar iedereen moet goed begrijpen hoe serieus de situatie is", aldus Wilmès.
Onnozelaars degene die die bubbel overtreden zijn net degene die het 'niet begrijpen'
Kom op man
Beste Timootjex, hoe kunnen ze nu in godsnaam dit controleren?Timoootjex schreef: ↑23 juli 2020, 13:53 Ohh echt kutkind dat dat is
Kom op man
Wil je graag naar een communistisch systeem waarbij je via een app elke keer een goedkeuring moet krijgen met wie je in contact komt? En als je aan nummer 16 zit, je de bak ingedraaid moet worden?
De regels zijn voor het "gezond verstand" van de burger. We weten allemaal dat sommigen dat gezond verstand niet hebben. Dat weten de politiekers ook hoor. Alles is een kansberekening. Dit is een oproep aan iedereen, van Wilmes, om iedereen zijn verantwoordelijkheid op te nemen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
In godsnaam controleren daar heb ik het niet op.
Maar godver een epidemioloog zegt je moet het verkleinen naar 10...
En dan doet de overheid er nog steeds niks mee?
Sorry maar ik luister niet maar naar de overheid bende prutsers als ze de ernst van de zaak gewoon niet inzien en 'geloven' op het burgerlijk verstand.
Er zijn zoveel mensen die zich aan de regels houden en ik vind dan niet dat die mensen da moetne verpesten!
Maar godver een epidemioloog zegt je moet het verkleinen naar 10...
En dan doet de overheid er nog steeds niks mee?
Sorry maar ik luister niet maar naar de overheid bende prutsers als ze de ernst van de zaak gewoon niet inzien en 'geloven' op het burgerlijk verstand.
Er zijn zoveel mensen die zich aan de regels houden en ik vind dan niet dat die mensen da moetne verpesten!