Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat formulier is al sinds begin april in voege, en is niet veranderd sindsdien. Dus dat is alleszins al geen 'nieuwe' maatregel.treenman schreef: ↑23 juli 2020, 15:56 Net dat fameuze verplichte formulier voor reizigers die terugkeren eens bekeken. Het jobstudentje die dat gemaakt heeft op zijn eerste werkdag zal daar toch zeker 1 minuut over nagedacht hebben
ALLE reizigers moeten dat invullen toch, of neen, enkel wie terugkomt uit rode zone of van buiten Schengen, zoals op het formulier en website bu-zaken staat. Of toch iedereen?
Kom je met de auto terug: naam busfirma verplicht?
En de Oostende ferry vaart toch ook nog dacht ik?
Ook in te vullen na bv. een dagje Hulst (met de auto) of Roosendaal (met de trein)? Of moet er een minimumtijd in het buitenland doorgebracht zijn?
Enfin: Ik blijf in ieder geval gewoon thuis (of toch al zeker binnen de landsgrenzen)
Waarom moeten maatregelen omtrent gezondheid van boven opgelegd worden ?
Vorige week waren wij op vakantie in het verre buitenland, alléé dat dacht ik toch, ze spraken er een raar taaltje ... we waren op de terugweg naar huis gestopt in de hoofdstad van dat land, Hasselt ... op een bepaald moment kwamen we in één van de hoofdstraten terecht, het was me daar te druk ... niemand heeft me moeten zeggen om mijn mondmasker aan te doen op straat ... ik heb dat voor mezelf beslist, ik heb daarvoor geen opgelegde maatregel van bovenaf nodig (of het dragen van een mondmasker in open ruimte nu al of niet helpt is een andere discussie maar al is het maar 5%) ... mocht iedereen een zekere verantwoordelijkheid voor zichzelf en voor anderen opnemen zonder dat de overheid dat voor jou moet doen ... ijdele hoop wellicht ?
Vorige week waren wij op vakantie in het verre buitenland, alléé dat dacht ik toch, ze spraken er een raar taaltje ... we waren op de terugweg naar huis gestopt in de hoofdstad van dat land, Hasselt ... op een bepaald moment kwamen we in één van de hoofdstraten terecht, het was me daar te druk ... niemand heeft me moeten zeggen om mijn mondmasker aan te doen op straat ... ik heb dat voor mezelf beslist, ik heb daarvoor geen opgelegde maatregel van bovenaf nodig (of het dragen van een mondmasker in open ruimte nu al of niet helpt is een andere discussie maar al is het maar 5%) ... mocht iedereen een zekere verantwoordelijkheid voor zichzelf en voor anderen opnemen zonder dat de overheid dat voor jou moet doen ... ijdele hoop wellicht ?
Toen èèn van de dochters van Queen Victoria kloeg over de fysieke verschijning van de aan haar gekoppelde echtgenoot sprak de koningin de gevleugelde woorden: "Close your eyes and think of England"
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Eender welk formulier dat een website vereist om het te kunnen invullen lijkt me nodeloos gecompliceerd.gpv1 schreef: ↑23 juli 2020, 19:32Volgend artikel geeft het antwoord op uw vragen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/23 ... ier-invul/
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tis officieel de van ranst is politiek beinvloed in het bestrijden van het coronvirus...
Hij is gewoon echt de ernst van de situatie zo aan het verdoezelen.
En da stuk hesp is nog vele malen erger
Hij is gewoon echt de ernst van de situatie zo aan het verdoezelen.
En da stuk hesp is nog vele malen erger
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik moet toegeven dat de politiekers mij deze maal positief verbaasd hebben, en dat was lang geleden. Er was een ongelofelijke druk van het journaille om de burgers weer allerlei verboden & verplichtingen op te leggen. Dat ze er deze keer aan weerstaan kunnen hebben geeft me toch nog wat hoop voor de toekomst.
Tja, het blijven natuurlijk politiekers. Ze kunnen nu toch zeggen dat ze iets gedaan hebben.
geebee, ge blijft stijgen in mijn achting
Algemene opmerkingen:
Kijk, los van de discussie of de vrees voor Covid-19 rationeel is of niet: als je je zorgen maakt, bescherm dan jezelf. Ga wat mij betreft met een FFP3 en een coverall naar het warenhuis, maar hier maar blijven eisen dat de anderen maar moeten zorgen voor jouw veiligheid getuigt van een gebrek aan kennis van de verscheidenheid van je medeburgers.
Ik ga het heel cru ( en met enige zin voor overdrijving) stellen zodat iedereen het begrijpt: er zijn aan de uitersten hieromtrent broekvagers en broekschijters, en daartussenin zowat alle schakeringen. En je mag wetten stemmen zoveel je wil, de volksaard is nu eenmaal dat alles wat van Brussel opgelegd wordt met de nodige scepsis wordt ontvangen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat dacht ik ook, CN.
Tot ik die VRT-pagina over dat buitenlandformuliertje las.
Dat slaat weer helemaal nergens op. Alsof de contact tracers wat aankunnen met dat formuliertje - het lukt ze niet eens om de normale contact tracing correct te doen.
En hoe komt dat formuliertje bij de tracers ? Zo veel duiven hebben we niet !
Tot ik die VRT-pagina over dat buitenlandformuliertje las.
Dat slaat weer helemaal nergens op. Alsof de contact tracers wat aankunnen met dat formuliertje - het lukt ze niet eens om de normale contact tracing correct te doen.
En hoe komt dat formuliertje bij de tracers ? Zo veel duiven hebben we niet !
Voor mij het omgekeerde.CarpeNoctem schreef: ↑23 juli 2020, 21:51
Ik moet toegeven dat de politiekers mij deze maal positief verbaasd hebben, en dat was lang geleden. Er was een ongelofelijke druk van het journaille om de burgers weer allerlei verboden & verplichtingen op te leggen. Dat ze er deze keer aan weerstaan kunnen hebben geeft me toch nog wat hoop voor de toekomst.
Ik zie meer de logica in van onze vriend prof biostatistiek dan die van de zeer geëerde forumleden met een eigen visie.
En dan moest er wel degelijk iets gebeuren ..
Wat beslist is, is waardeloos. Je kan weer stellen dat er beslist is om niets te beslissen.
Dat terwijl er niet veel tijd meer is om de race over de weg naar de afgrond te vertragen.
De inhoud van de boodschap is met andere woorden weer te gek om los te lopen. Deze keer gaan we sneller zien of je gelijk had.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 23 juli 2020, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, ok. Jij bent al een tijdje weg uit dit land?
Diegene die hier voltijds verblijven zijn wel blij met een kruimel
Met al je moeilijke vragen! Party-pooper
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het tegendeel ging verbazen
Akkoord. Maar jij ziet dat als iets negatiefs, ik hield vandaag mijn hart vast.
Bwa, het gaat in deze voor ene keer niet over gelijk. Ik hoop enkel dat we er deze keer wel in slagen om onze rusthuisbewoners te beschermen.
En voor de rest kan ik me wel vinden in deze tweet:
Leven is meer dan overleven.
Take care!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik moet persoonlijk zeggen dat ze beter niets hadden beslist want echt dit slaat nergens op vooral dit:CarpeNoctem schreef: ↑23 juli 2020, 22:19Het tegendeel ging verbazenAkkoord. Maar jij ziet dat als iets negatiefs, ik hield vandaag mijn hart vast.Bwa, het gaat in deze voor ene keer niet over gelijk. Ik hoop enkel dat we er deze keer wel in slagen om onze rusthuisbewoners te beschermen.
En voor de rest kan ik me wel vinden in deze tweet:
Leven is meer dan overleven.
Take care!
mondmaskers in restaurants enkel aan je tafel? idk hoeveel mensen dat nou weer gaan volgen maar 'tafel' is voor interpretatie vatbaar. In de zin van gaat echt iedere uitbater controleren of je aan tafel zit? en bedoel dan echt zitten.
Ofwel doe je iets ofwel doe je niets maar halfslachtig daar ben ik niet mee akkord.
Elke cultuur is anders; heeft zijn eigen waarden en valkuilen.
Men kan culturen beschrijven via een reeks kenmerken.
Het werk van Hofstede is een van de referenties op dit vlak.
Voor Belgie geeft dit: https://www.hofstede-insights.com/count ... n/belgium/
bvb
- Belgie heeft een extreem hoge score voor UNCERTAINTY AVOIDANCE (94/100) >>> als Belg willen we dus dat alles in regeltjes word uitgelegd.
- Belgie scoort ook heel hoog (75) op INDIVIDUALISM >>> Als Belg zullen we altijd argumenteren waarom die regeltjes van hierboven dan toch NIET van toepassing zijn op onszelf.
Hieronder een reeks min of meer willekeurige quotes uit de laatste paginas die met die culturele context duidelijk worden.
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de maatregelen voor Belgie passen in de Belgische cultuur; ook al is elk individu toch iets anders.
Het heeft enkel zin om de Belgische situatie en maatregelen te vergelijken met de maatregelen die andere landen nemen als je de cultuur in rekening brengt.
bvb
- Belgie heeft een extreem hoge score voor UNCERTAINTY AVOIDANCE (94/100) >>> als Belg willen we dus dat alles in regeltjes word uitgelegd.
- Belgie scoort ook heel hoog (75) op INDIVIDUALISM >>> Als Belg zullen we altijd argumenteren waarom die regeltjes van hierboven dan toch NIET van toepassing zijn op onszelf.
Hieronder een reeks min of meer willekeurige quotes uit de laatste paginas die met die culturele context duidelijk worden.
DNE2018 schreef: ↑23 juli 2020, 14:35 Dat is hetzelfde als stoppen voor een rood licht. Of niet stoppen. Als je betrapt wordt, dan krijg je boete (of gevangenisstraf). Als niemand het ziet, dan heb je een vrijgeleide. Maar goed, dat zou ons te ver leiden, filosoferen over de regels in de society ;-)
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de maatregelen voor Belgie passen in de Belgische cultuur; ook al is elk individu toch iets anders.
Het heeft enkel zin om de Belgische situatie en maatregelen te vergelijken met de maatregelen die andere landen nemen als je de cultuur in rekening brengt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
""""""OVERZICHT. Steden en gemeenten komen met eigen regels: mondmasker al op vele plaatsen ook buiten verplicht
“De ene generatie is momenteel de andere aan het besmetten, de ene wijk de andere”, zei Van Damme. “Zelfs een lokale lockdown heeft geen zin meer, want het is zich heel snel aan het verspreiden op het Belgische grondgebied.”
Reproductiegetal gastvrije Antwerpen naar 2.. ieder besmet persoon besmet 2 anderen.
Volgens de epidemioloog had de Veiligheidsraad moeten beslissen een bubbel van tien vaste mensen in te voeren, in tegenstelling tot de vijftien contacten die elke week mogen wisselen.
“In godsnaam, beperk uw contacten”, zei Van Damme. “Blijf zo veel mogelijk weg van anderen, met uitzondering van een paar. Dit kan je maar omkeren op drie à vier weken tijd als we nu de contacten beperken, er is geen andere mogelijkheid.”""""""
Bron : het Nieuwsblad
“De ene generatie is momenteel de andere aan het besmetten, de ene wijk de andere”, zei Van Damme. “Zelfs een lokale lockdown heeft geen zin meer, want het is zich heel snel aan het verspreiden op het Belgische grondgebied.”
Reproductiegetal gastvrije Antwerpen naar 2.. ieder besmet persoon besmet 2 anderen.
Volgens de epidemioloog had de Veiligheidsraad moeten beslissen een bubbel van tien vaste mensen in te voeren, in tegenstelling tot de vijftien contacten die elke week mogen wisselen.
“In godsnaam, beperk uw contacten”, zei Van Damme. “Blijf zo veel mogelijk weg van anderen, met uitzondering van een paar. Dit kan je maar omkeren op drie à vier weken tijd als we nu de contacten beperken, er is geen andere mogelijkheid.”""""""
Bron : het Nieuwsblad
De politieke druk en de druk op politici is groot. De wetenschappers staan niet aan jouw zijde met hun mening..
"Doortastende maatregelen met chirurgische precisie hebben we nodig. Geen pilletje tegen de hoofdpijn zoals nu.” Experts zijn ziedend over de beslissingen van de Veiligheidsraad. Of vooral over het gebrek daaraan. De wetenschappers pleitten tevergeefs voor kleinere bubbels, maar politici opperden aan tafel zelfs om alsnog enkele versoepelingen door te voeren.". (Nieuwsblad)
Het waarom :
"""""Tussen 14 en 20 juli is het aantal besmettingen gestegen tot gemiddeld 220,6 per dag. Dat is een stijging met 89 procent tegenover de zeven dagen ervoor. Dat blijkt vrijdag op het online dashboard van gezondheidsinstituut Sciensano.
Op 100.000 inwoners waren er op een periode van 14 dagen, tot 20 juli, 20,6 gevallen, blijkt verder nog uit het dashboard.
Vorige maandag werd het grootste aantal besmettingen sinds midden mei geregistreerd. Maandag ging het om 416 besmettingen, maar in de dagen vooraf en nadien ligt het aantal niet hoger dan ruim 120. """""
Even een ander onderwerp (bron : Nieuwsblad)
""""België heeft 2,9 miljoen griepvaccins besteld. Dat zijn er 100.000 meer dan vorig jaar, maar nog zeker 1,1 miljoen te weinig om iedereen in de hoogste risicogroepen te kunnen vaccineren. De farmabedrijven die de vaccins produceren (Sanofi, GSK en Mylan) kunnen of willen niet meer leveren. Dat schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen. Risicopersonen zijn onder meer zwangere vrouwen, chronisch zieken, 65-plussers en personen in een instelling. Maar ook zorgpersoneel, baby’s jonger dan zes maanden en alle gezinsleden van de voorgaande groepen.
“Mensen vaccineren die buiten de prioritaire groep vallen – zoals gezonde werknemers – is uitgesloten”, volgens de Apothekersbond. “Iedereen zal zich solidair moeten tonen.” Het FAGG onderzoekt pistes om extra vaccins naar ons land te halen.""""
Van dat soort betogen krijg ik altijd Corona-symptomen: 't schijt, misselijkheid en hoofdpijn.B7H4long schreef: ↑23 juli 2020, 22:32 Elke cultuur is anders; heeft zijn eigen waarden en valkuilen.
bvb
(@ B7H4long: van Hofstede, niet van jou)
Het komt meestal uit Nederlandse hoek (Hofstede - tiens) en dan vergelijken ze dat met de 'Belg' (waarmee ze uitsluitend de vlaming bedoelen).
Resultaat: de Nederlander vertrouwt zijn overheid. De Belg vertrouwt zijn overheid (hint: overheDEN) niet.
En dat is koeltoereel.
Maar neen: ik vertrouw de Belgische overheden ook niet ! Vanwege het constante flaterparcours.
Iedereen die er verstand van heeft (of last van heeft) vertrouwt de Belgische overheden niet.
Of een andere 'conclusie': de Nederlander volgt instructies wel (vanwege groeps-solidariteit) en de Belg niet.
Wel... aan beide kanten van de grens veegt men net zo hard zijn voeten aan de basismaatregelen tegen Corona.
Ik dacht zelfs even te kunnen denken, dat de Belg ze net wat netter opvolgt, maar dat blijkt niet zo te zijn. In de verlaksing loopt Nederland hoogstens twee weken voor.