Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Is er iemand die dit artikel volledig kan posten?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de ... a64212d00/
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de ... a64212d00/
Gemakkelijk zo een wereld waarin de anderen altijd verkeerd zijn eh. Oh wacht, je voornaamste verwijt aan de anderen was zeker dat ze altijd de schuld bij anderen leggen ?
Nu ja, links is nog niet gestorven van een beetje hypocrisie, dus carry on zou ik zeggen.
By the way, hoever staat Rousseau met zijn zelfverklaarde "andere politiek" en "schenen schopperij" ?
Hoe je er in slaagt om van Trump naar Rousseau te gaan in één en dezelfde gedachtengang, sterk, heel sterk ...foopah schreef: ↑24 juli 2020, 16:09Gemakkelijk zo een wereld waarin de anderen altijd verkeerd zijn eh. Oh wacht, je voornaamste verwijt aan de anderen was zeker dat ze altijd de schuld bij anderen leggen ?
Nu ja, links is nog niet gestorven van een beetje hypocrisie, dus carry on zou ik zeggen.
By the way, hoever staat Rousseau met zijn zelfverklaarde "andere politiek" en "schenen schopperij" ?
By the way, het is niet omdat ik het niet zo heb voor (extreem)rechts dat ik daarvoor automatisch links ben ... maar met een beperkt brein dat enkel links-rechts, zwart-wit kan denken is dit wellicht moeilijk te vatten ... ik vergeef het je
Aiaiai... Weer een rammeling in stijl, gaat Pukkie denken.
Argument om je een plezier te doen : ik durf niets meer antwoorden nu.
Argument dichter bij de werkelijkheid : je vertelt niets nieuws. Ik antwoord ook niets nieuws. Het heeft geen zin (en ik heb geen zin) om de discussie op dezelfde manier als voordien te hervatten.
Ik vind nog altijd dat je op inhoud geen punten haalt tenzij voor kommaneuken om gelijk te hebben.
Agree to disagree.. The end of to be continued, ooit eens.
Kijk, we kunnen allemaal wel lekker zwatelen over mondmaskers of over bubbels, maar als je dit leest, dan weet je weer We're all f?ked.
Ik zou graag pleiten voor een ophokplicht voor de millennials, maar voorlopig hoop ik nog, dat dit toch nog enigszins marginaal gedrag is.
(hopen... dat is dus niet denken)
Ik zou graag pleiten voor een ophokplicht voor de millennials, maar voorlopig hoop ik nog, dat dit toch nog enigszins marginaal gedrag is.
(hopen... dat is dus niet denken)
Ik neem aan dat je het over Post-millenials hebt, Millenials zijn tussen 24-40 jaar, dus ik voel me aangesproken ^^
Als Millenial kan ik bevestigen dat het enkel de marginalen zijn die naar feesten gaan (daar gaat het over denk ik, ik kan immers niet over de pay-wall kijken)
Ik wil van de gelegenheid ook gebruik maken van te pleiten voor de afschaffing van pay-walls tijdens de corona crisis. Als we er zo prat op gaan dat mensen goed geinformeerd moeten zijn, dan lijkt een tijdelijk verbod op pay-walls mij een absoluut te verdedigen maatregel.
Tijdens corona hebben we enkel een toename gezien van pay-walls...
Jammer dat de media de politiek te hard in een greep heeft...
De media slaat liever munt uit corona dan de mensen te informeren.
Als Millenial kan ik bevestigen dat het enkel de marginalen zijn die naar feesten gaan (daar gaat het over denk ik, ik kan immers niet over de pay-wall kijken)
Ik wil van de gelegenheid ook gebruik maken van te pleiten voor de afschaffing van pay-walls tijdens de corona crisis. Als we er zo prat op gaan dat mensen goed geinformeerd moeten zijn, dan lijkt een tijdelijk verbod op pay-walls mij een absoluut te verdedigen maatregel.
Tijdens corona hebben we enkel een toename gezien van pay-walls...
Jammer dat de media de politiek te hard in een greep heeft...
De media slaat liever munt uit corona dan de mensen te informeren.
Gewoon crimineel wat die achterlijke politiekers allemaal uit hun kas durven slaan.
De wetenschappers, de GEES, de bevolking met gezond verstand roept allemaal om ter luidst om mondmaskers, en wat je dan ziet dat onze geachte ministers uitkramen (De Block, in middagnieuws VRT bv.) is toch hallucinant. Ze lopen al de hele crisis elke keer weer achter de feiten aan, en doen kort daarna een mislukte poging tot bijsturen met nog wat halve maatregelen, maar ze leren niet bij, totaal niet.
Ik ben al blij dat ondertussen overal te lande de lokale overheden het gezwets van onze imbeciele federale overheid verticaal klasseert en ZELF strikte regels oplegt. En laat de overheid maar verder klooien aan hun appke en contact-tracing (ondertussen totaal nutteloos als het aantal besmettingen toch al uit de hand loopt) zodat we tegen eind augustus klaar zullen staan om de crisis eens te gaan aanpakken
Enfin, voor zover ik nog buitenkom (2x per week naar de supermarkt...), zal ik wel voor mezelf beslissen om een mondmasker te dragen, altijd en overal, en ik kan enkel hopen dat de 'intelligentia' die denken dat het toch niks helpt, en dat zij ongenaakbaar zijn, etc, uit mijn buurt blijven.
De wetenschappers, de GEES, de bevolking met gezond verstand roept allemaal om ter luidst om mondmaskers, en wat je dan ziet dat onze geachte ministers uitkramen (De Block, in middagnieuws VRT bv.) is toch hallucinant. Ze lopen al de hele crisis elke keer weer achter de feiten aan, en doen kort daarna een mislukte poging tot bijsturen met nog wat halve maatregelen, maar ze leren niet bij, totaal niet.
Ik ben al blij dat ondertussen overal te lande de lokale overheden het gezwets van onze imbeciele federale overheid verticaal klasseert en ZELF strikte regels oplegt. En laat de overheid maar verder klooien aan hun appke en contact-tracing (ondertussen totaal nutteloos als het aantal besmettingen toch al uit de hand loopt) zodat we tegen eind augustus klaar zullen staan om de crisis eens te gaan aanpakken
Enfin, voor zover ik nog buitenkom (2x per week naar de supermarkt...), zal ik wel voor mezelf beslissen om een mondmasker te dragen, altijd en overal, en ik kan enkel hopen dat de 'intelligentia' die denken dat het toch niks helpt, en dat zij ongenaakbaar zijn, etc, uit mijn buurt blijven.
+1
Het is hemeltergend wat die Maggie De Block en vriendjes allemaal uitkramen. Lokale overheden, een paar grote bekken a la Dedecker uitgezonderd zijn het kotsbeu en nemen inderdaad eindelijk maatregelen.
Ik ben deze middag naar de Action in Middelkerke geweest want ik had dringend wat brol nodig. Blij dat ik mijn FFP3 op had. Ze lieten veel te veel volk binnen en 75 procent waren toeristen, vooral Walen. Dan denk ik, je bent op reis, het is mooi weer en dan ga je mag ronddwalen in de Action . Ik snap het niet. Ik heb dus vlug vlug mijn brol bijeen gezocht en ben naar buiten gevlucht.
Het is hemeltergend wat die Maggie De Block en vriendjes allemaal uitkramen. Lokale overheden, een paar grote bekken a la Dedecker uitgezonderd zijn het kotsbeu en nemen inderdaad eindelijk maatregelen.
Ik ben deze middag naar de Action in Middelkerke geweest want ik had dringend wat brol nodig. Blij dat ik mijn FFP3 op had. Ze lieten veel te veel volk binnen en 75 procent waren toeristen, vooral Walen. Dan denk ik, je bent op reis, het is mooi weer en dan ga je mag ronddwalen in de Action . Ik snap het niet. Ik heb dus vlug vlug mijn brol bijeen gezocht en ben naar buiten gevlucht.
+ 0.5treenman schreef: ↑24 juli 2020, 17:19 Enfin, voor zover ik nog buitenkom (2x per week naar de supermarkt...), zal ik wel voor mezelf beslissen om een mondmasker te dragen, altijd en overal, en ik kan enkel hopen dat de 'intelligentia' die denken dat het toch niks helpt, en dat zij ongenaakbaar zijn, etc, uit mijn buurt blijven.
Ik ben het overwegend met je eens maar begrijp nog altijd niet dat je een beslissing van de (federale) overheid nodig hebt om tot dat besluit te komen?
Je schrijft zelf dat je voor jezelf kan beslissen, dan maakt het toch niet uit dat de overheid anders beslist? Tot nu toe verbieden ze nog altijd het dragen van een mondmasker niet.
Het is blijkbaar rondWalen, niet ronddwalen.anonymous schreef: ↑24 juli 2020, 17:30 +1
Ik ben deze middag naar de Action in Middelkerke geweest want ik had dringend wat brol nodig. Blij dat ik mijn FFP3 op had. Ze lieten veel te veel volk binnen en 75 procent waren toeristen, vooral Walen. Dan denk ik, je bent op reis, het is mooi weer en dan ga je mag ronddwalen in de Action .
Inderdaad ik kan voor mezelf beslissen Jef, maar ik hoef niet benaderd te worden door anderen die het beter weten en geen mondmaster aanhebben en lak hebben aan social-distancing en mij dan gaan behijgen of wat dan ook, en dus met andere woorden, geen respect hebben voor een ander. Dus ik heb eigenlijk niets liever dat er van hogerhand een stok achter de deur wordt gehouden (die verplichting dus) zodat aan die 'slimmeriken' dan gevraagd kan worden de staatskas-put te vullen a rato van 250eur/keer dat ze vinden dat ze slimmer zijn.
Laatst gewijzigd door treenman op 24 juli 2020, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok, een verdubbeling dus.
Maar stiekem hoop ik toch dat ze geen 250 € moeten betalen maar het zelf eens goed zitten hebben.
Dus ik blijf een verplichting een gemiste kans vinden.
Maar stiekem hoop ik toch dat ze geen 250 € moeten betalen maar het zelf eens goed zitten hebben.
Dus ik blijf een verplichting een gemiste kans vinden.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 24 juli 2020, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Van Quickenborne durft tenminste beslissingen nemen, respect !
Ja heel moedig.
Eerst de kat uit de boom kijken en zien welke kant het op gaat.
En dan nog vlug mee op de kar springen.
10 of 15 is louter een symbolische getal.
Het advies van de Antwerpse artsen, dat is correct en moedig want nog altijd tegen de algemene stroom in.
En de enige kans om de opwaartse trend terug te doen dalen.
Ondertussen moet Wilmès wel stroop aan de spreekwoordelijke baard van Vlieghe gaan smeren.
Eerst de kat uit de boom kijken en zien welke kant het op gaat.
En dan nog vlug mee op de kar springen.
10 of 15 is louter een symbolische getal.
Het advies van de Antwerpse artsen, dat is correct en moedig want nog altijd tegen de algemene stroom in.
En de enige kans om de opwaartse trend terug te doen dalen.
Ondertussen moet Wilmès wel stroop aan de spreekwoordelijke baard van Vlieghe gaan smeren.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 24 juli 2020, 18:16, 3 keer totaal gewijzigd.