Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Iedere burgemeester in Vlaanderen is bezig met dezelfde beslissingen te nemen, eerder dan Q zelfs dus zoveel respect moet hij niet krijgen ... de eerste die respect moet krijgen is de burgemeester van Deinze die nog geen twee weken geleden de eerste was die een beslissing durfde nemen ... en onmiddellijk werd teruggefloten door Crembo en aldus publiekelijk belachelijk werd gemaakt ... DIE man verdient respect !
Inderdaad! En hoe snel BDW was om extra regeltjes in Antwerpen in te voeren, die dan gisteren werden overgenomen door onze federale bollebozen, zo sterk blijft hij nu achter met het verplichten van mondmasters op Meir etc en heel de stad. We hebben het hier goed zitten met een nieuwe uitbraak, maar nu blijft hij treuzelen?
foopah schreef: ↑24 juli 2020, 16:09Gemakkelijk zo een wereld waarin de anderen altijd verkeerd zijn eh. Oh wacht, je voornaamste verwijt aan de anderen was zeker dat ze altijd de schuld bij anderen leggen ?
Nu ja, links is nog niet gestorven van een beetje hypocrisie, dus carry on zou ik zeggen.
By the way, hoever staat Rousseau met zijn zelfverklaarde "andere politiek" en "schenen schopperij" ?
Misschien is het wel de geheime zoon van Patrick Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaanssens
Je hebt gelijk geebee, die burgemeester was inderdaad de eerste die de moed had om een deftige beslissing te nemen en heeft zeker ook mijn respect.geebee schreef: ↑24 juli 2020, 18:11Iedere burgemeester in Vlaanderen is bezig met dezelfde beslissingen te nemen, eerder dan Q zelfs dus zoveel respect moet hij niet krijgen ... de eerste die respect moet krijgen is de burgemeester van Deinze die nog geen twee weken geleden de eerste was die een beslissing durfde nemen ... en onmiddellijk werd teruggefloten door Crembo en aldus publiekelijk belachelijk werd gemaakt ... DIE man verdient respect !
veje schreef: ↑24 juli 2020, 18:01Het is blijkbaar rondWalen, niet ronddwalen.anonymous schreef: ↑24 juli 2020, 17:30 +1
Ik ben deze middag naar de Action in Middelkerke geweest want ik had dringend wat brol nodig. Blij dat ik mijn FFP3 op had. Ze lieten veel te veel volk binnen en 75 procent waren toeristen, vooral Walen. Dan denk ik, je bent op reis, het is mooi weer en dan ga je mag ronddwalen in de Action .
In den beginne was ik fervent vóórstander van mondkapjes. Want ik ging er van uit dat op die manier de lockdown zoals we die gekend hebben, niet nodig was geweest, en veel meer handelszaken gewoon open hadden kunnen blijven.
Vandaag pleit ik voor een totaal verbod op mondmaskers.
Sorry, maar de mensen die die dingen dragen, houden nérgens nog rekening mee. Ik woon in een regio waar ze (buiten) nog niet verplicht zijn. Wel, ik merk dat mensen mét mondmasker véél minder afstand houden dan mensen zonder. Idem in de winkels, iedereen loopt je bijna ondersteboven, ze komen begod precies nog dichter dan vóór Corona (of ik ben vergeten hoe dicht ze toen kwamen).
Ik heb onderschat wat 'n klootjesvolk wij zijn. Hou nu toch godverdomme allemaal eens wat afstand. En blijf dat doen, tot lang na Corona. M'n reukorgaan zal u daar in veel gevallen dankbaar voor zijn.
Enfin. Zo zonde voor m'n zoon. Hij keek zo uit naar het nieuwe voetbalseizoen (als speler dan). Ik heb weinig illusie dat ze op 22 augustus hun 1e (vriendschappelijke) match kunnen afwerken en op 5 september de competitie kan beginnen. Ik denk er serieus aan om tijdens mijn komend verlof (nog 2.5 w in aug) terug naar FR te trekken. Daar ook mondmaskerplicht intussen, maar wel beter weer, en minder op elkaar gepakt dan hier. Alhoewel, tegen dan misschien wel, dan zijn alle "Parisiens" ook in verlof.
Vandaag pleit ik voor een totaal verbod op mondmaskers.
Sorry, maar de mensen die die dingen dragen, houden nérgens nog rekening mee. Ik woon in een regio waar ze (buiten) nog niet verplicht zijn. Wel, ik merk dat mensen mét mondmasker véél minder afstand houden dan mensen zonder. Idem in de winkels, iedereen loopt je bijna ondersteboven, ze komen begod precies nog dichter dan vóór Corona (of ik ben vergeten hoe dicht ze toen kwamen).
Ik heb onderschat wat 'n klootjesvolk wij zijn. Hou nu toch godverdomme allemaal eens wat afstand. En blijf dat doen, tot lang na Corona. M'n reukorgaan zal u daar in veel gevallen dankbaar voor zijn.
Enfin. Zo zonde voor m'n zoon. Hij keek zo uit naar het nieuwe voetbalseizoen (als speler dan). Ik heb weinig illusie dat ze op 22 augustus hun 1e (vriendschappelijke) match kunnen afwerken en op 5 september de competitie kan beginnen. Ik denk er serieus aan om tijdens mijn komend verlof (nog 2.5 w in aug) terug naar FR te trekken. Daar ook mondmaskerplicht intussen, maar wel beter weer, en minder op elkaar gepakt dan hier. Alhoewel, tegen dan misschien wel, dan zijn alle "Parisiens" ook in verlof.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dankzij het zijn van een klootjesvolk, hebben we onze welvaart! Wat die Engelsen en Fransen en Spanjaarden en zelfs de Belgen ooit hebben uitgespookt in hun kolonies...
Ik ben een fan van Quickie. Die heeft weliswaar het mondmasker verplicht gesteld, maar met een uitzondering voor fietser, motards en... steppers !treenman schreef: ↑24 juli 2020, 18:12Inderdaad! En hoe snel BDW was om extra regeltjes in Antwerpen in te voeren, die dan gisteren werden overgenomen door onze federale bollebozen, zo sterk blijft hij nu achter met het verplichten van mondmasters op Meir etc en heel de stad. We hebben het hier goed zitten met een nieuwe uitbraak, maar nu blijft hij treuzelen?
Welnu, zoals jullie weten ben ik een fervente stepper (een echte - zonder elektromotor). Ik rijd aldus via de Wintergang van Groen Kwartier de helling af om PACT binnen te rijden via de kasseien tot aan mijn stamtafel bij mijn favoriete gelegenheid. Dat geeft echt een enorme herrie, zodat de patrons weten dat ik er aan kom. Waarna ik de step opvouw en mijn bier bestel.
Dus als Q's stepregel ook in 't Stad zou gelden, dan hoef ik geen mondmasker aan in de horeca. Ik arriveer tout de suite met mijn trotinette aan tafel.
Oei... nu weet treenman zeker mijn geolocatie te vinden.
Maar nu ff serieus.
Echt elke burgemeester heeft onmiddellijk een mogelijkheid gevonden om zijn persoonlijke touche te geven aan de mondmaskerbevelen.
Daarom heeft Crembo de burgemeester van Deinze teruggefloten: dit wordt een puinhoop.
Wel, Crembo had gelijk !
Ik denk, dat ik mijn mondmasker ga dragen vertrouwende op mijn gezond verstand (+ nog een beetje meer - kwestie van vlaams overdrijven). Maar ik sluit niet uit, dat ik toch 250 euros aan mijn been krijg in de een of andere vlaamse bled, omdat ik weer een detail heb overzien.
Crembo ging gelijk hebben als hij en de andere pipo's een nationaal beleid gingen uitgetekend hebben ... dat hebben ze NIET gedaan met als resultaat dat de burgemeesters zelf het initiatief hebben MOETEN nemen ... het is inderdaad een puinhoop geworden met aan iedere gemeentegrens het moeten nakijken of je bv. op je fietstochtje al of niet je mondmasker zal moeten opzetten ...
Hoebedoelu ?
Volgens mij is het nationaal beleid als volgt. Mondmaskers moeten worden gedragen:
- In het openbaar vervoer, aan de haltes en in het station.
- In de winkels
- .In de bibliotheken, musea, kerken en gemeentehuizen en andere openbare diensten
- Op de markten
- In het resto op weg naar je stamtafel of het toilet
En voor de rest wordt het aan het gezond verstand van de burger over gelaten. Bij drukke bedoeningen is het zeker aangeraden.
Als je naar het lijstje kijkt, hoef je ook geen onderscheid te maken tussen voetangers enerszijds en motards/fietser en steppers anderzijds. Behalve ondergetekende die naar zijn stamtafel stept, maa da's een hele speciale.
Dus De Wever verplicht het ook met reden niet op de Meir.
Dat lijkt me alleszins redelijk. Klaar. Duidelijk. Over.
Dus als de kutburgemeesters dan komen met "Aan de kut is het op de hele dyke verplicht" en Quickie met "Op heel het grondgebied, maar niet voor steppers" dan wordt dat precies de door Crembo gevreesde puinhoop.
De federale regels zijn duidelijk en voldoende. Et puis basta.
Dat de federale regels identiek zijn aan die van 't Stad vind ik als Antwerpenaar alleen maar logisch.
Volgens mij is het nationaal beleid als volgt. Mondmaskers moeten worden gedragen:
- In de winkels
- .In de bibliotheken, musea, kerken en gemeentehuizen en andere openbare diensten
- Op de markten
En voor de rest wordt het aan het gezond verstand van de burger over gelaten. Bij drukke bedoeningen is het zeker aangeraden.
Als je naar het lijstje kijkt, hoef je ook geen onderscheid te maken tussen voetangers enerszijds en motards/fietser en steppers anderzijds. Behalve ondergetekende die naar zijn stamtafel stept, maa da's een hele speciale.
Dus als de kutburgemeesters dan komen met "Aan de kut is het op de hele dyke verplicht" en Quickie met "Op heel het grondgebied, maar niet voor steppers" dan wordt dat precies de door Crembo gevreesde puinhoop.
Dat de federale regels identiek zijn aan die van 't Stad vind ik als Antwerpenaar alleen maar logisch.
Het resultaat van het over te laten aan het gezond (of beter gebrek aan) verstand van de burger zie je hieronder. We zijn opnieuw de slechtste leerling van de klas.
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/vlaa ... ~ad869188/
Of de federale regels voldoende zijn, dat durf ik zeer sterk te betwijfelen. Zal de nabije toekomst uitwijzen...Dixit schreef: ↑24 juli 2020, 21:02 Hoebedoelu ?
- In de winkels
- Op de markten
Ik had het over burgemeesters - speciaal die van de kutgemeenten - die weer veel te creatief met mondmaskers zijn. De gewaardeerde forumleden FlatTwinpower en delaby merkten terecht op, dat de federale overheid nog steeds niet voldoende maatregelen nam.
Jullie reacties zijn niet onverenigbaar met mijn bericht. De overheden hoeven zeker niet nog creatiever met mondmaskers te zijn. De expert Marc Van Ranst legt uit waarom. Mondmaskers zijn niet het probleem, de bubbel is het probleem !
Ondertussen heeft HLN een samenvatting van de mondmaskerregels gegeven.
De Metropool heeft met wijsheid de verplichtingen gekozen.
Maar als je in een bled woont, dan ben je het bokje. Huis uit, mondmasker aan. Voor je het weet heb je de dichtstbijzijnde boom of koe besmet ! Kom oooooop, zeg !
Jullie reacties zijn niet onverenigbaar met mijn bericht. De overheden hoeven zeker niet nog creatiever met mondmaskers te zijn. De expert Marc Van Ranst legt uit waarom. Mondmaskers zijn niet het probleem, de bubbel is het probleem !
Ondertussen heeft HLN een samenvatting van de mondmaskerregels gegeven.
De Metropool heeft met wijsheid de verplichtingen gekozen.
Maar als je in een bled woont, dan ben je het bokje. Huis uit, mondmasker aan. Voor je het weet heb je de dichtstbijzijnde boom of koe besmet ! Kom oooooop, zeg !