Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Een gepikeerde Maggie De Block die de vragen van de journaliste van VTM grondig beu is.
Een gepikeerde Jan Jambon die de vragen van de journalist tijdens het VTM nieuws grondig beu is.
Een gepikeerde Erika Vlieghe die de woorden die in haar mond gelegd werden door Jan Jambon grondig beu is.
Een gepikeerde Marc Van Ranst die zijn oproep tot een kleinere bubbel onbeantwoord blijft zien.
Ik voel een trend
Een gepikeerde Jan Jambon die de vragen van de journalist tijdens het VTM nieuws grondig beu is.
Een gepikeerde Erika Vlieghe die de woorden die in haar mond gelegd werden door Jan Jambon grondig beu is.
Een gepikeerde Marc Van Ranst die zijn oproep tot een kleinere bubbel onbeantwoord blijft zien.
Ik voel een trend
Je kunt er altijd voor kiezen om gewoon thuis te blijven als je geen zin hebt om met een mondmasker op straat te gaan lopen. De achterliggende idee van de kustburgemeesters is misschien ook dat er door het opleggen van een mondmaskerplicht minder volk doelloos op straat zal gaan lopen want om nu voor je plezier met een mondmasker op uw bakkes op de Zeedijk te gaan flaneren moet je goed gek zijn. En dat is net het probleem. Er loopt te veel volk rond in de kustgemeenten. Mijn zoon is eergisteren met zijn vriendin op de dijk geweest en ze hebben het na 5 minuutjes voor bekeken gehouden. Veel te veel volk om veilig te zijn.
In mijn specifiek geval zal ik zelfs meer dan de helft van de werkdag met zo'n ding op moeten rondlopen gezien ik mij werkgerelateerd nogal veel op het terrein en binnen de bebouwde kom begeef. Vind ik dit leuk? Neen. Begrijp ik het? Ja en ik zal me er dan ook naar schikken. Maar voor mijn plezier ga ik niet meer op straat gaan rondlopen. Ik blijf wel in mijn tuin zitten.
In mijn specifiek geval zal ik zelfs meer dan de helft van de werkdag met zo'n ding op moeten rondlopen gezien ik mij werkgerelateerd nogal veel op het terrein en binnen de bebouwde kom begeef. Vind ik dit leuk? Neen. Begrijp ik het? Ja en ik zal me er dan ook naar schikken. Maar voor mijn plezier ga ik niet meer op straat gaan rondlopen. Ik blijf wel in mijn tuin zitten.
Maar da´s toch godgeklaagd, zeg.
Hebben die allemaal ´huidhonger´, ja?
Allee ja, doe dan maar weer ´n lockdown, he. Dan is het misschien een beetje genormaliseerd tegen september.
Stel u voor dat ze de scholen weer moeten sluiten / afstandsonderwijs organiseren.
Voor morgen (met het gezin) gereserveerd in ´n restaurant. Ben al aan het denken om af te bellen. De lol is er wel af.
Heel die politiek is toch een boeltje. Ik begrijp dat Vliegje een sterk signaal afgeeft.
Mensen hebben nood aan duidelijkheid. Nu moeten individuele gemeentes stappen zetten waardoor je in gemeente A iets mag wat in gemeente B niet mag, en in gemeente C half en half,...
Door de stijgende besmettingen was er een momentum of zeker nu toch om buitenshuis een mondmasker te dragen, overal. Zet daar boetes op indien ze niet gedragen worden van 500€ zoals in Italië.
Mensen hebben nood aan duidelijkheid. Nu moeten individuele gemeentes stappen zetten waardoor je in gemeente A iets mag wat in gemeente B niet mag, en in gemeente C half en half,...
Door de stijgende besmettingen was er een momentum of zeker nu toch om buitenshuis een mondmasker te dragen, overal. Zet daar boetes op indien ze niet gedragen worden van 500€ zoals in Italië.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Die Jambon is ook zo'n eikel. Gisteren loopt hij de bubbel van 15 te verdedigen en vandaag zegt hij dat het naar 10 of 4 kan gaan. Wat is het nu? 15? 10? 4?
Neem eens een fucking beslissing man ipv te draaien met de wind. Geen wonder dat alle dokters en alle weldenkende mensen die poppenkast kotsbeu zijn.
Neem eens een fucking beslissing man ipv te draaien met de wind. Geen wonder dat alle dokters en alle weldenkende mensen die poppenkast kotsbeu zijn.
Het probleem is niet dat er te weinig plaatsen zijn waar mondmaskers verplicht zijn.BDE86 schreef: ↑24 juli 2020, 22:50 Heel die politiek is toch een boeltje. Ik begrijp dat Vliegje een sterk signaal afgeeft.
Het probleem is dat we teveel mensen ontmoeten, dat komt door de vakantieperiode, gecombineerd met de heropening van toeristische trekpleisters en de oproep om in eigen land te blijven. Daarop moet men ingrijpen, want een maskerplicht invoeren in een paar extra straten zal niet helpen.
Aan de virologen zal het niet liggen, het is de politiek die hun adviezen aan hun laars lapt, en konstant zit te blunderen met het verkrijgen van beschermingsmateriaal, medicijnen en covid tracering.CarpeNoctem schreef: ↑24 juli 2020, 09:58 2) het krediet dat je onze TV-viroleugen geeft verdienen ze imho niet. We hebben het slechtste resultaat ter wereld opgetekend in de eerste golf. En nu er een tweede aankomt komen ze niet verder dan de toegepaste recepten van de eerste?
Ik weet dat je niet van cijfers houdt maar hier de laatste update:
Bovendien lappen hopen mensen de preventieve maatregelen aan hun laars, waardoor het virus vrij spel krijgt.
Dat zijn allemaal dingen die buiten het bereik van de virologen liggen.
Er lopen hier helaas teveel idioten rond die menen dat ze het recht moeten hebben om anderen te gaan besmetten, net zoals in de VS, we gaan regelrecht dezelfde weg op.
Voor het medicijn dat helpt bij de behandeling van covid staan we op de laatste rij, want de VS heeft praktisch de ganse produktiecapaciteit opgekocht.
Voor het vaccin gaat het dezelfde richting uit, de VS en onze buurlanden hebben allang hun bestellingen geplaatst,
terwijl onze politiek erop rekent dat er vanuit Europa iets uit de lucht komt gevallen.
Als je niet gaat stemmen, moet je ook niet komen zeuren als een politieke beslissing je niet aanstaat.
Door niet te gaan stemmen verklaar je je al bij voorbaat akkoord met om het even wat wie er aan de macht is uitspookt.
Het komt erop neer: wie vertrouw je het meest?
De virologen? De politiekers? Of jezelf?
De virologen? De politiekers? Of jezelf?
Pfff, NVA neemt meer en meer de Trump mentaliteit over.treenman schreef: ↑24 juli 2020, 18:12Inderdaad! En hoe snel BDW was om extra regeltjes in Antwerpen in te voeren, die dan gisteren werden overgenomen door onze federale bollebozen, zo sterk blijft hij nu achter met het verplichten van mondmasters op Meir etc en heel de stad. We hebben het hier goed zitten met een nieuwe uitbraak, maar nu blijft hij treuzelen?
Eerst wilden ze de federale maatregelen in Antwerpen niet handhaven,
Dan doen ze er een schepje bij om eens stoer in de pers te kunnen komen,
maar gaan dan toch niet voluit, want dan zou er wel eens een paar minder shoppers op de Meir kunnen gaan rondlopen,
waardoor ze hun vrienden van voka en unizo tegen de schenen zouden schoppen.
En dan heb je de hesp die de woorden van medische experte en voorzitster van GEES totaal verdraait
zodat het beter in zijn kraam past.
En verder zoveel mogelijk de zwarte piet naar anderen doorschuiven en calimero spelen.
Overal vindt ik nu ook sterk overdreven, als ik in mijn buurt met de hond een wandeling van pakweg 10 km maak, kom ik hooguit 2 personen tegen, waarom zou je dan een mondmasker op moeten, om de konijnen en fazanten niet te besmetten misschien ?BDE86 schreef: ↑24 juli 2020, 22:50 Heel die politiek is toch een boeltje. Ik begrijp dat Vliegje een sterk signaal afgeeft.
Volledig akkoord echter voor een verplichting op drukke plekken.
Helaas schijnt het gezond verstand bij de Belgische burger tegenwoordig heeeeeeeeeeeel ver te zoeken te zijn, een beetje nadenken zit er blijkbaar niet meer in, en lopen er een hoop egoistische idioten rond die denken dat ze perse het recht moeten hebben om anderen te besmetten, omdat volgens hen het virus enkel anderen zal treffen.
De virologen en epidemiologen weten tenminste waarover ze spreken.
De politiek voelt zich zelden gehinderd door enige kennis van zaken,
zolang ze op korte termijn maar goed uit de peilingen komen, en tegelijk hun bevriende lobbygroepen bedienen.
Zijn we klaar voor een 3de, 4de, 5de, ... golf in de winter? (als we een strengere winter hebben dan normaal)
“Coronavirus kan zich verplaatsen over afstand van meer dan 8 meter in slachterijen”
Deeltjes van het nieuwe coronavirus kunnen zich in bepaalde omstandigheden over een afstand van meer dan 8 meter verplaatsen, zo blijkt uit een nieuwe studie. Die werd uitgevoerd in een slachthuis in Duitsland. Koude lucht die niet voldoende ververst werd, bleek de boosdoener. Het onderzoek werpt een nieuw licht op de vraag waarom o veel vleesverwerkende bedrijven broeihaarden van het nieuwe coronavirus werden.
De wetenschappers probeerden de oorzaak te reconstrueren van de uitbraak van het virus bij vleesfabriek Tönnies in Duitsland. 1.500 werknemers raakten daar besmet. De uitbraak startte vermoedelijk nadat één werknemer ziek werd in mei en verspreidde zich vooral via een ruimte waar de temperatuur amper 10 graden bedraagt.
De koude lucht, die amper ververst werd, gekoppeld aan de zware werkomstandigheden zouden volgens de studie het virus geholpen hebben om zich over grotere afstand te verplaatsen. “Op deze plaatsen is een sociale afstand van 1,5 tot 3 meter tussen werknemers niet voldoende om de transmissie te verhinderen”, aldus coauteur Adam Grundhoff van het Heinrich Pette Institute, Leibniz Institute for Experimental Virology.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-c ... ~a7b0963e/
“Coronavirus kan zich verplaatsen over afstand van meer dan 8 meter in slachterijen”
Deeltjes van het nieuwe coronavirus kunnen zich in bepaalde omstandigheden over een afstand van meer dan 8 meter verplaatsen, zo blijkt uit een nieuwe studie. Die werd uitgevoerd in een slachthuis in Duitsland. Koude lucht die niet voldoende ververst werd, bleek de boosdoener. Het onderzoek werpt een nieuw licht op de vraag waarom o veel vleesverwerkende bedrijven broeihaarden van het nieuwe coronavirus werden.
De wetenschappers probeerden de oorzaak te reconstrueren van de uitbraak van het virus bij vleesfabriek Tönnies in Duitsland. 1.500 werknemers raakten daar besmet. De uitbraak startte vermoedelijk nadat één werknemer ziek werd in mei en verspreidde zich vooral via een ruimte waar de temperatuur amper 10 graden bedraagt.
De koude lucht, die amper ververst werd, gekoppeld aan de zware werkomstandigheden zouden volgens de studie het virus geholpen hebben om zich over grotere afstand te verplaatsen. “Op deze plaatsen is een sociale afstand van 1,5 tot 3 meter tussen werknemers niet voldoende om de transmissie te verhinderen”, aldus coauteur Adam Grundhoff van het Heinrich Pette Institute, Leibniz Institute for Experimental Virology.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-c ... ~a7b0963e/
Don't think so, er zijn geen voorgaande studies over pandemieën die een ganse wereldbevolking gelijktijdig treft.
Het enige dat virologen doen is inschatten welke maatregelen kunnen helpen om het virus terug te dringen. Niet meer, en niet minder. Ik denk dat ze dat zelf ook genoeg herhaald hebben in alle interviews.
Het is en blijft met een olifant naar een kolonie muggen schieten, in de hoop dat de olifant de muggen platdrukt. Maar één mug kan ook de olifant steken en die olifant kan misschien zelfs het loodje erdoor leggen.
Voor alle duidelijkheid: ik ben VOOR alle maatregelen. Baat het niet, dan schaadt het niet, maar hebben we (nu ja, wij?) toch tenminste geprobeerd.