Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Of je kan, net zoals bij een gepersonaliseerde nummerplaat, jezelf beter te voelen dan een ander tegen de kostprijs van de retributie (sic) van 250 euro.
Als die enkelingen met zo weinig zijn dat ze in een grote groep opvallen (soms de bedoeling (?)) en ze stoppen op een maand tijd 1000 euro of meer extra in het zakje van de staat, laat ze dan maar doen.
In een restaurant of cafe moeten ze dan wel nog altijd geweigerd worden. Geen masker op aan de ingang is gelijk aan : niet binnen, geen service.
De biostatisticus (Barbé) zegt : “Tot 31 juli kunnen we het nog onder controle krijgen.”
Prof. Pierre Van Damme : het is op dit moment “vijf na twaalf”. “Dit is ernstig. Een lokale lockdown heeft geen zin meer, want het virus verspreidt zich weer over heel het Belgische grondgebied.”
“Dit is de start van de tweede golf. De exponentiële fase (waarbij het aantal gevallen telkens verdubbelt, red.) is gestart. Mensen gaan zeggen dat we dramaqueens zijn, maar ik vrees dat het zo is.”
Burgemeesters en gouverneurs verstrengen de mondmaskerplicht op hun grondgebied om de stijgende coronacijfers tegen te gaan, maar experts blijven vooral hameren op het verkleinen van de bubbel. ‘Het aantal contacten verminderen blijft het allerbelangrijkst’, vindt viroloog Marc Van Ranst.
Worst case scenario : 35.000 doden bij tweede golf..
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200724_96220407
Laatst gewijzigd door haelewyn op 25 juli 2020, 04:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kijk, ik ben de laatste om onze politiekers te verdedigen en de drama's in onze rusthuizen zijn inderdaad een schande maar onze TV-virologen gaan zeker ook niet vrijuit. Nu, wie heeft er die welbepaalde virologen in the spotlight geplaatst?
Veel minder mediageile virologen als pakweg Luc Bonneux worden straal genegeerd.
Anders Tegnell, de vermaarde epidemioloog uit Zweden die er mede voor gezorgd heeft dat de Zweden gespaard bleven van allerlei pestmaatregelen van de overheid terwijl Zweden toch veel betere resultaten neerzet dan ons door regulitis geplaagde land is een verademing om bezig te horen in vergelijking met de tv-virologen van bij ons. Hier een recent interview. Deze man klinkt tenminste als een wetenschapper, en durft ook zichzelf in vraag te stellen. ( Eén minpuntje: over de reden dat Zweden (alhoewel nog nergens zo erg als België) toch relatief veel doden telt gebruikt hij de "Belgische" uitvlucht: ze tellen daar te goed )
Hier zijn mening over de mondmaskerverplichting:
Over hoe ver de immuniteit gevorderd is in Zweden:One reason is that the evidence base for using masks in society is still very weak. Even if more and more countries are now enforcing them in different ways … we haven’t seen any new evidence coming up, which is a little bit surprising. The other reason is that everything tells us that keeping social distance is a much better way of controlling this disease than putting masks on people. We are worried (and we get at least tales from other countries) that people put on masks and then they believe they can go around in society being close to each other, even going around in society being sick. And that, in our view, would definitely produce higher spread than we have right now.
“There are a number of small studies already that show that of people who had been diagnosed with Covid-19 with PCR, not all of them develop antibodies. On the other hand we have quite a lot of evidence that falling ill with Covid-19 twice seems to be extremely rare… Obviously there is also quite a big part of the population that has other kinds of immunity and T Cell immunity is the one that is most likely.
“What we see right now is a rapid fall in the number of cases, and of course some kind of immunity has to be involved in that as nothing else has changed. That means that immunity affects the R value quite a lot in Sweden today.”
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees ervoor.
Tja, een volk heeft de politiekers die het verdient
Dit gezegd zijnde, als ik hier zo de commentaren lees ben ik hier de roepende in de woestijn. Als Spaargids representatief is voor de rest van Vlaanderen zijn we gedoemd. De algemene teneur is hier duidelijk om de overheid ons met allerlei verplichtingen en verboden rücksichtslos om de oren te laten slaan. Het zij zo. Eén van de nadelen van democratie...
Ik daarentegen voel me als een deelnemer aan het Stanford prison experiment waarbij de hysterici hier de bewakers zijn en ik zit in de rol van gevangene...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vertoef momenteel bij onze Franstalige landgenoten. Gisterenavond wezen eten in een plaatselijke taverne, ergens tussen Luik en Wezet. Hilarische taferelen met de mondmaskers. De jonge obers -waarschijnlijk jobstudenten- deden aandoenlijke pogingen om dit deftig te doen maar eilaas. Voortduren eraan frunniken, van zodra ze de toog bereikten werd deze onder de neus getrokken om de ademhaling te vergemakkelijken. De bazin gaf het goede voorbeeld door ostentatief met het mondmasker onder de kin achter de toog te staan. Ik hoorde één van de stamgasten aan de toog een opmerking maken over hoe al deze regeltjes de schuld waren van de fachos flamands. Afijn, dolle pret zoals gewoonlijk
Wel positief verrast door één van de obers, die stond erop mij in het Nederlands te woord te staan. Zijn Nederlands was even goed als mijn Frans, maar daarmee weten jullie nog evenveel
Maar ik ben blij dat jullie content zijn met de mondmaskerverplichting(en)
Wel positief verrast door één van de obers, die stond erop mij in het Nederlands te woord te staan. Zijn Nederlands was even goed als mijn Frans, maar daarmee weten jullie nog evenveel
Maar ik ben blij dat jullie content zijn met de mondmaskerverplichting(en)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En ondertussen kampen onze Noorderburen al meerdere weken met -i kid you not- ondersterfte:
Dat lijkt me logisch en zal voor de rest van de wereld ook wel opgaan. Als er een zware griep woedt, sterven ook meer mensen met andere aandoening eerder die (iets) later aan die aandoening gestorven zouden zijn.CarpeNoctem schreef: ↑25 juli 2020, 05:58 En ondertussen kampen onze Noorderburen al meerdere weken met -i kid you not- ondersterfte:
Wat we wel met zekerheid weten ondertussen is dat we helemaal niets meer weten met al dat op en af van mening en aanbevelingen veranderen. Dat de cijfers verre van representatief zijn van wat er nu werkelijk gaande is, kunnen we ook met quasi zekerheid stellen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Hier zal je toch nog eens heel diep over moeten gaan nadenken wanneer de schade van de maatregelen duidelijk wordt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
@DNE2018 volledig akkoord.
Maatregelen komen er omdat er zich een probleem stelt (verspreiding virus), bijkomende maatregelen komen er omdat de verspreiding niet onder controle is (niet iedereen houd zich aan de maatregelen of de maatregelen zijn onvoldoende). Dus bijkomende maatregelen en zo gaan we maar verder. De economie is natuurlijk collateral damage indien de maatregelen niet voldoende zijn of slecht opgevolgd worden. Moest iedereen effectief de opgelegde maatregelen respecteren dan kan de economie rustig verder groeien.
De oplossing bestaat nochtans, gans de wereld 3 weken in een goed opgevolgde lockdown. Daarna de eventuele nieuwe haarden opsporen en onmiddellijk actie nemen zoals in Korea, Singapore, Taiwan enz.
Maatregelen komen er omdat er zich een probleem stelt (verspreiding virus), bijkomende maatregelen komen er omdat de verspreiding niet onder controle is (niet iedereen houd zich aan de maatregelen of de maatregelen zijn onvoldoende). Dus bijkomende maatregelen en zo gaan we maar verder. De economie is natuurlijk collateral damage indien de maatregelen niet voldoende zijn of slecht opgevolgd worden. Moest iedereen effectief de opgelegde maatregelen respecteren dan kan de economie rustig verder groeien.
De oplossing bestaat nochtans, gans de wereld 3 weken in een goed opgevolgde lockdown. Daarna de eventuele nieuwe haarden opsporen en onmiddellijk actie nemen zoals in Korea, Singapore, Taiwan enz.
Dat is hetzelfde als zeggen dat er geen begrotingstekort zou zijn als iedereen correct zijn belastingen zou betalen. Maar ook hier correleert het ene niet met het andere.eddyl schreef: ↑25 juli 2020, 07:39 Maatregelen komen er omdat er zich een probleem stelt (verspreiding virus), bijkomende maatregelen komen er omdat de verspreiding niet onder controle is (niet iedereen houd zich aan de maatregelen of de maatregelen zijn onvoldoende). Dus bijkomende maatregelen en zo gaan we maar verder. De economie is natuurlijk collateral damage indien de maatregelen niet voldoende zijn of slecht opgevolgd worden. Moest iedereen effectief de opgelegde maatregelen respecteren dan kan de economie rustig verder groeien.
De Vlaming en realiteitszin blijkt opnieuw een heel moeilijke mix. Iets waar heel dit, ondertussen uit de kluiten gewassen, draadje een treurige getuige van is.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Misschien, maar zoals één van onze slimme politiekers ooit zei 'Ze is er vanzelf gekomen dus zal ze ook van zelf verdwijnen'. Gaat op voor de staatsschuld maar niet voor Covid19 imo.Dat is hetzelfde als zeggen dat er geen begrotingstekort zou zijn als iedereen correct zijn belastingen zou betalen. Maar ook hier correleert het ene niet met het andere.
Hoe je het ook draait of keert, de politici zijn met hun beslissingen reeds bij de volgende verkiezingen, in de hoop zo weinig mogelijk gezichtsverlies te lijden.
Check maar de genomen beslissingen, steeds de ruimte openhoudend. Er wordt niet aan de mensen gedacht, maar aan hun verder voortbestaan. Bij sommigen valt het meer op dan bij anderen, al denk ik dat sommigen wel definitief van het politiek toneel zullen verdwijnen.
Denk dat ze vooral hopen dat er de eerste jaren geen verkiezingen zullen zijn, kan mij niet voorstellen dat er één van die pipo's een goed gevoel heeft over zijn populariteit onder de bevolking.E10ne schreef: ↑25 juli 2020, 09:14 Hoe je het ook draait of keert, de politici zijn met hun beslissingen reeds bij de volgende verkiezingen, in de hoop zo weinig mogelijk gezichtsverlies te lijden.
Check maar de genomen beslissingen, steeds de ruimte openhoudend. Er wordt niet aan de mensen gedacht, maar aan hun verder voortbestaan. Bij sommigen valt het meer op dan bij anderen, al denk ik dat sommigen wel definitief van het politiek toneel zullen verdwijnen.
Wens me succes. Ik moet naar de Carrefour. Omwille van reis is het er niet van gekomen een collect&go te boeken, en een paar zaken zijn dringend. (Overigens zie ik de toestand de komende dagen niet verbeteren, dus zou toch enkel uitstel van executie geweest zijn.)
Wat zou ´k doen...
Wegwerp mondmasker?
Eén van KAA Gent?
Eén van Waasland Beveren?
Eén van Think Pink?
Eén van de gemeente waarvoor ik nog een filter op maat moet snijden?
Eén van m´n partner haar werk, blauw wit met logo?
Keuzestress...
Wat zou ´k doen...
Wegwerp mondmasker?
Eén van KAA Gent?
Eén van Waasland Beveren?
Eén van Think Pink?
Eén van de gemeente waarvoor ik nog een filter op maat moet snijden?
Eén van m´n partner haar werk, blauw wit met logo?
Keuzestress...
Net terug van de winkel, ambetant druk, iedereen een mondbroekje aan, geen enkel kwaliteitsmasker gezien, sommige wegwerp vodjes waren duidelijk al veel te lang in gebruik. Van afstand houden of pijlen volgen is nu totaal geen sprake meer, veel indruk maken die stijgende cijfers precies niet. Jaja, die masker verplichting gaat echt het verschil maken baat het niet, we voelen ons toch veilig
Vlaanderen is nu een oranje regio op de Europese coronakaart. Zijn we nu Nederlanders geworden ?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vl ... ~ad869188/
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vl ... ~ad869188/
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash