Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ben daar heel radicaal in: voor mij ligt de bewijslast omgekeerd: de agent moet NIET bewijzen dat hij gegronde reden had om geweld te gebruiken. De tegenpartij moet maar bewijzen dat die reden er niet was en het dus onterecht was.anonymous schreef: ↑26 juli 2020, 08:56 Maar het is een beetje typisch voor de mentaliteit tegenwoordig dat men het nodig vindt agenten uit te schijten en dan te gaan bleiten als men een tik krijgt. Wees een grote jongen en geef toe dat je die tik verdiend hebt.
Ook weer typisch Belgisch dat de agent hier de grote schuldige zal zijn. Dat is er dan nog eentje bij de hoop die volgende keer foert zal zeggen en er gewoon zal voorbij rijden.
En verder zeg ik al jaren: iedereen die opgepakt wordt, standaard 24u vasthouden. Dus niet oppakken en laten lopen terwijl het papierwerk zelfs nog niet klaar is. Tweede keer dat je opgepakt wordt? Proficiat, u mag 48u blijven. Ook al is het voor het stelen van een komkommer bij Alimentation Générale du Sahel. Derde keer? 72u. Dan hou je dat tuig tenminste even van de straat af. En krijgt de politie misschien het gevoel dat het niet langer dweilen met de kraan open is.
Be careful what you wish for, Fakkel !
Er is een reden waarom het geweldsmonopolie strict gereglementeerd is. Anders gaan de fluoboeven helemaal los. En dat kan ons allemaal raken.
Zo zijn de populaire kranten alvast aan het rellen tegen mensen die geen mondmasker dragen. Met stoere filmpjes van agenten erbij.
In dit artikel zien we hoe een agent de identiteitskaart van een man vraagt.
Want
- Mijnheer staat niet in een winkel, maar ervoor. Wel ja, dat mag...
- En de tweede keer dat hij wordt 'betrapt', staat hij op straat.
We kunnen niet zien, waar hij is, maar als dat in Antwerpen zou zijn gebeurd, dan is hij voor de tweede keer niet in fout. Antwerpen wijst immers volgende week pas aan in welke straten je je mondmasker moet dragen.
Deze agent rost hem niet meteen in elkaar. Maar je ziet wel hoe je als normale burger zo maar last met ze kan krijgen.
Ik zou de eerste keer antwoorden "Hier geldt geen mondmaskerplicht. Ik sta buiten de winkel."
Maar als dat dan 5 minuten later weer gebeurt, dan moet ik me toch inhouden om niet "He pik ! Ga boeven vangen !" te antwoorden.
Er is een reden waarom het geweldsmonopolie strict gereglementeerd is. Anders gaan de fluoboeven helemaal los. En dat kan ons allemaal raken.
Zo zijn de populaire kranten alvast aan het rellen tegen mensen die geen mondmasker dragen. Met stoere filmpjes van agenten erbij.
In dit artikel zien we hoe een agent de identiteitskaart van een man vraagt.
Want
- Mijnheer staat niet in een winkel, maar ervoor. Wel ja, dat mag...
- En de tweede keer dat hij wordt 'betrapt', staat hij op straat.
We kunnen niet zien, waar hij is, maar als dat in Antwerpen zou zijn gebeurd, dan is hij voor de tweede keer niet in fout. Antwerpen wijst immers volgende week pas aan in welke straten je je mondmasker moet dragen.
Deze agent rost hem niet meteen in elkaar. Maar je ziet wel hoe je als normale burger zo maar last met ze kan krijgen.
Ik zou de eerste keer antwoorden "Hier geldt geen mondmaskerplicht. Ik sta buiten de winkel."
Maar als dat dan 5 minuten later weer gebeurt, dan moet ik me toch inhouden om niet "He pik ! Ga boeven vangen !" te antwoorden.
Zo houden ze in Aziatische landen het virus wel onder controle :
"""In Vietnam werden voor het eerst sinds april twee nieuwe coronagevallen vastgesteld. Het gaat om twee mannen van 59 en 61 jaar. Beiden waren ze al meer dan een maand de stad Danang niet uit geweest dus hebben ze zeker het virus ter plaatse opgedaan. In de stad worden de maatregelen tijdelijk weer verscherpt. Social distance wordt opnieuw de regel en in grote groepen samen komen mag niet meer. Ook toeristen mogen de komende twee weken de stad niet meer in. Feestelijkheden worden uitgesteld.""" (Nieuwsblad)
Gidsland Vietnam... China... Daar geloof ik meer in dan Nederland Gidsland.
China heeft rond de 600 keer minder besmettingen per 100.000 inwoners, zo ongeveer.
Als hun cijfers chronisch niet kloppen hadden ze al lang een reusachtige uitbraak gehad die niet meer weg te moffelen is.
"""In Vietnam werden voor het eerst sinds april twee nieuwe coronagevallen vastgesteld. Het gaat om twee mannen van 59 en 61 jaar. Beiden waren ze al meer dan een maand de stad Danang niet uit geweest dus hebben ze zeker het virus ter plaatse opgedaan. In de stad worden de maatregelen tijdelijk weer verscherpt. Social distance wordt opnieuw de regel en in grote groepen samen komen mag niet meer. Ook toeristen mogen de komende twee weken de stad niet meer in. Feestelijkheden worden uitgesteld.""" (Nieuwsblad)
Gidsland Vietnam... China... Daar geloof ik meer in dan Nederland Gidsland.
China heeft rond de 600 keer minder besmettingen per 100.000 inwoners, zo ongeveer.
Als hun cijfers chronisch niet kloppen hadden ze al lang een reusachtige uitbraak gehad die niet meer weg te moffelen is.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 26 juli 2020, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook weer eentje die conclusies trekt maar eigenlijk van toeten nog blazen weet. Je kunt niet zien waar het is maar toch zeg je dat er buiten de winkel geen mondmaskerplicht is. Goe bezig.
Dus volgens jou krijg je last omdat een agent iemands identiteitskaart vraagt. Dat is ook nieuw. Op de luchthaven vragen ze ook je identiteitskaart. Heb je dan ook last? Goe bezig.
Ik zou antwoorden, mijnheer, u hebt geen enkele reden om mij te beledigen, spreek mij aan op een normale manier en uit uw grieven op een normale manier. Indien u niet akkoord bent met mijn manier van optreden dan zijn er instanties om dit te melden maar nu zult u meewerken en mij uw identiteitskaart geven, indien u weigert wordt u bestuurlijk aangehouden, pik.
Er is een misvatting over dat "de grootste mond" ook gelijk staat aan het grootste verstand. Meestal is dat omgekeerd.
Ik heb het toch eens goed gezegd is vaak gelijk aan "ik ben de domste kloot in de omgeving".
De politie heeft op meer dan 30 jaar tijd hooguit vijf keer mijn identiteitskaart gevraagd, twee keer naar aanleiding van een overtreding. Niets lastig aan.
Ik heb het toch eens goed gezegd is vaak gelijk aan "ik ben de domste kloot in de omgeving".
De politie heeft op meer dan 30 jaar tijd hooguit vijf keer mijn identiteitskaart gevraagd, twee keer naar aanleiding van een overtreding. Niets lastig aan.
Door het gebrek aan persvrijheid en allerhande censuur is het natuurlijk zo dat de chinese volkspartij gewoon kan kiezen welke cijfers wij te horen krijgen. Kritische stemmen worden daar immers discreet uitgeschakeld. Herinner u de arts die heel vroeg waarschuwde voor corona, die kreeg zwijgplicht en een sanctie. Wel, dat is volgens mij niet de richting die we uit moeten.haelewyn schreef: ↑26 juli 2020, 08:52 On topic : in landen waar het gezag wat absoluter is, heeft men een pandemie wat sneller onder controle. In China zit men aan enkele tientallen besmettingen per dag (volgens de cijfers dan toch). Hier zitten we over de 500.
Van mij mogen we gerust een beetje terug in die richting evolueren.
Ik zie eerder een andere correlatie: hoe autoritairder het regime, hoe minder betrouwbaar de cijfers zijn. Met als extreem voorbeeld Noord-Korea, die nu pas een eerste geval hebben.
Uiteraard zien wij dan in onze media meer berichtgeving over landen als de USA, Zweden, Nederland, Spanje, Australië, waar veel minder censuur is en er meer westerse correspondenten rondlopen. Maar betekent niet dat die landen het minder onder controle hebben, maar dt ze de problemen niet proberen te verstoppen.
Ik begrijp je.
Maar als ze meer besmettingen zouden hebben dan ze zeggen was er daar nu in werkelijkheid een kanjer van een epidemie.
Die hebben ze dan ook mooi weggestopt. (?)
In Noord Korea kom je als buitenlander niet zomaar binnen. Hun risico zal dan wel veel kleiner zijn.
Of hun cijfer klopt weet ik ook niet.
Maar als ze meer besmettingen zouden hebben dan ze zeggen was er daar nu in werkelijkheid een kanjer van een epidemie.
Die hebben ze dan ook mooi weggestopt. (?)
In Noord Korea kom je als buitenlander niet zomaar binnen. Hun risico zal dan wel veel kleiner zijn.
Of hun cijfer klopt weet ik ook niet.
Instant payments rule !
Jammer dat je geen IQ test moet invullen voor je toegang tot spaargids krijgt. Het zou wel wat helpen om de grootste domme kl*ten eruit te filteren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Correctie, ze hebben al meerdere malen een eerste geval gehad:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Jr. Member
Ik denk dat velen niet eens weten hoeveel maal je een blad papier kan dubbelvouwen.
Zonder het te proberen, zeg hier maar eens een getal. Wedden dat je er vér naast zit?
Zonder het te proberen, zeg hier maar eens een getal. Wedden dat je er vér naast zit?
Blijkbaar is het voor sommigen een onoverkomelijk drama en een inbreuk op de privacy om hun gegevens te moeten achterhalen in een restaurant maar overal online hun gegevens prijsgeven om misschien een prul te winnen op èèn of andere obscure website is dan weer geen probleem. Wat zei jij weer over intelligentie Haelewyn?
7 keer. Daarna is het te dik om nog verder te kunnen plooien.Janmetvrees schreef: ↑26 juli 2020, 10:39 Ik denk dat velen niet eens weten hoeveel maal je een blad papier kan dubbelvouwen.
Laatst gewijzigd door Yaris op 26 juli 2020, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan het begin van het fimpje dacht ik: bwah, 't is maar een duwtje, weer een storm in een glas water. Maar wat dan komt is er toch ver over, zelfs met wat er zich voordien misschien heeft afgespeeld. De reactie van de kromme arm der wet moet wel proportioneel zijn met de onmiddellijke 'dreiging'. Van 'dreiging' is helemaal geen sprake en dan traangas en vuistslag. Wie dat goedpraat is de pedalen helemaal kwijt.
Het manneke haalt er de grondwet bij, wat zijn goed recht is en hij heeft een punt, toch zeker als hij er nog wat rechtsprincipes bijgooit. Ik doe dat zelf ook wanneer ik lastig gevallen wordt door een nitwit die denkt dat er licht uit zijn gat schijnt. Maar van een dreiging is in beide gevallen nooit sprake. Meestal eindigt dat in mijn geval met een bleek trillend nitwitje. Als je de wet wil gebruiken en afdwingen, moet je ze ook kennen natuurlijk, wat dikwijls een probleem is als het licht uit je gat schijnt. Veel wetten zijn ook ronduit illegaal als je ze toets aan bv. de grondwet, internationale verdragen of algemeen geldende rechtsprincipes, en dan is zo'n nitwit in 99% van de gevallen helemaal verloren.
Maar aangevallen worden door zo'n gefrustreerde eikel heb ik gelukkig (en gelukkig voor hem) nooit meegemaakt. Ik ben ondertussen wel oud en waardeloos, maar die had ik in mijn pollen gepakt en blauw geknepen. En voordat de stoere, totalitaire, wapen-experten die hier actief zijn mij weer beschuldigen van een grote mond zonder bijhorende substantie: kijk jullie 'politie'-archieven maar na hoe ik aangevallen ben door een bende apen, de leider eruit gepakt heb en niet gelost. Ik ben er niet zonder kleerscheuren uitgekomen maar dat stuk rotzooi dat ik vast had ook niet.
Of het om een allochtone jongere gaat, durf ik betwijfelen (die West-Vlamingen zien er allemaal een beetje raar uit). Moest het om een herdertje gaan, had die John Wayne wannabee gegarandeerd niet zoveel noten op zijn zang gehad.
Misschien moet de naam van deze 'ordehandhaver' die een publiek ambt bekleedt openbaar gemaakt worden. Ik ben er zeker van dat er meer dan voldoende kandidaten van zijn fysiek formaat zijn waarop hij dat nog eens mag proberen te herhalen.
Dit laatste omdat veel mensen hier politiegeweld rechtvaardigen en zelfs om meer roepen (waarschijnlijk dezelfden die bange beflap-plicht schreeuwden). Behalve natuurlijk wanneer het om een chocolade-kleurige gaat, dan zijn diezelfden tegen politiegeweld. Toch serieus iets mis in de bovenkamer, dat is het enige dat ik kan concluderen.
Het manneke haalt er de grondwet bij, wat zijn goed recht is en hij heeft een punt, toch zeker als hij er nog wat rechtsprincipes bijgooit. Ik doe dat zelf ook wanneer ik lastig gevallen wordt door een nitwit die denkt dat er licht uit zijn gat schijnt. Maar van een dreiging is in beide gevallen nooit sprake. Meestal eindigt dat in mijn geval met een bleek trillend nitwitje. Als je de wet wil gebruiken en afdwingen, moet je ze ook kennen natuurlijk, wat dikwijls een probleem is als het licht uit je gat schijnt. Veel wetten zijn ook ronduit illegaal als je ze toets aan bv. de grondwet, internationale verdragen of algemeen geldende rechtsprincipes, en dan is zo'n nitwit in 99% van de gevallen helemaal verloren.
Maar aangevallen worden door zo'n gefrustreerde eikel heb ik gelukkig (en gelukkig voor hem) nooit meegemaakt. Ik ben ondertussen wel oud en waardeloos, maar die had ik in mijn pollen gepakt en blauw geknepen. En voordat de stoere, totalitaire, wapen-experten die hier actief zijn mij weer beschuldigen van een grote mond zonder bijhorende substantie: kijk jullie 'politie'-archieven maar na hoe ik aangevallen ben door een bende apen, de leider eruit gepakt heb en niet gelost. Ik ben er niet zonder kleerscheuren uitgekomen maar dat stuk rotzooi dat ik vast had ook niet.
Of het om een allochtone jongere gaat, durf ik betwijfelen (die West-Vlamingen zien er allemaal een beetje raar uit). Moest het om een herdertje gaan, had die John Wayne wannabee gegarandeerd niet zoveel noten op zijn zang gehad.
Misschien moet de naam van deze 'ordehandhaver' die een publiek ambt bekleedt openbaar gemaakt worden. Ik ben er zeker van dat er meer dan voldoende kandidaten van zijn fysiek formaat zijn waarop hij dat nog eens mag proberen te herhalen.
Dit laatste omdat veel mensen hier politiegeweld rechtvaardigen en zelfs om meer roepen (waarschijnlijk dezelfden die bange beflap-plicht schreeuwden). Behalve natuurlijk wanneer het om een chocolade-kleurige gaat, dan zijn diezelfden tegen politiegeweld. Toch serieus iets mis in de bovenkamer, dat is het enige dat ik kan concluderen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik werk (tijdens het voetbalseizoen) regelmatig samen met politie. Ik heb wel al excessief geweld gebruikt zien worden maar nog nooit volledig onterecht. Nee, het is niet altijd nodig pepperspray in te zetten of met 3-4 man één dronken supporter van de trappen te sleuren. Maar het is ook nooit een brave huisvader die gewoon met een pintje in z'n hand en z'n zoon aan z'n zijde de match volgt.
Er zullen wel machtswellustelingen bij zitten, maar mijn ervaring is dat het voor het grootste deel goeie gasten zijn die onder hoogspanning staan omdat ze verdomme op 1 match meer bier naar hun kop krijgen dan een modale Belg op 'n jaar consumeert en langs de andere kant elke stap die ze zetten en elke vinger die ze uitsteken moeten rechtvaardigen naar hogerhand.
(Standaard hebben ze wel 'n schoon leven bij voetbalmatchen. Gewoon in de combi wachten. Ze blijven zoveel mogelijk uit het zicht, omdat hun aanwezigheid blijkbaar werkt als een rode lap op 'n stier. Al moet dat ook wel saai zijn, zo van 18u tot 23u gewoon in een combi zitten wachten.)
Ik ben ultra-liberaal: zo weinig mogelijk regelneverij. Maar de regels die er zijn, moeten gevolgd worden, en zoniet mag dat met harde hand afgedwongen worden.
Soms zijn de regels belachelijk, en volg ik ze ook niet, maar mijn standaard antwoord als ik daarop aangesproken word, is dan "oké, u doet ook maar uw job". Ongeacht of dat dan een flik is of een jobstudent aan de Colruyt die mij verplicht clippees te gebruiken. Denk dat je met die zin trouwens meer bereikt dan met echt dwars doen. Hopelijk gaan ze dan nadenken over zin of onzin van wat ze daar staan af te dwingen.
De mocro-maffia en ander straattuig regelmatig eens voor 24u van de straat halen, daar kan toch niemand tegen zijn..?