Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De politie en de burgers zijn gewoon dolgedraaid met de regelneverij en slechte communicatie van onze falende overheid. Het conflict in Roeselare is daar het voorbeeld van.
Handjes ontsmetten, sociale contacten tot een minimum beperken, afstand houden indien mogelijk, drukke ongeventileerde ruimtes vermijden. Meer is het niet.
Handjes ontsmetten, sociale contacten tot een minimum beperken, afstand houden indien mogelijk, drukke ongeventileerde ruimtes vermijden. Meer is het niet.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
In een ideale wereld waar iedereen braaf de voorschriften volgt klopt dat. Jammer genoeg veegt een significant deel van de bevolking daar hun ..... aan. Is dat de schuld van de overheid? Van de politie? Zonder regeltjes is het in deze wereld blijkbaar onmogelijk om vreedzaam naast elkaar te leven. We kunnen nog veel leren van zogenaamde mindere levensvormen (mieren, bijen, enz)
Het klopt, maar virologen en anderen moeten misschien eens stoppen met al die zaken op te blazen in de media.
Antwerpen zal volledig in lockdown moeten zegt die van de VUB nu. Lockdowns zijn gewoon nutteloos. Grote delen van de economie hebben2 maandenplat gelegen en de horeca 3. Wat hebben ze met hun lockdown bereikt? Niks
Antwerpen zal volledig in lockdown moeten zegt die van de VUB nu. Lockdowns zijn gewoon nutteloos. Grote delen van de economie hebben2 maandenplat gelegen en de horeca 3. Wat hebben ze met hun lockdown bereikt? Niks
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Euhm, dankzij de lockdown zijn de besmettingen drastisch gedaald. Het is met alles weer toe te laten dat de besmettingen weer gestegen zijn. Dus een tweede lockdown is volledig onze eigen schuld.
Het is omdat de mensen na het beëindigen van de lockdown te vlug dachten dat alles weer normaal was en feestjes hielden dat het virus nu terug is.
Ik ben geen populair persoon, zonder lockdown is mijn wekelijkse bubbel niet groter dan 7 personen . Als ik buiten mijn gezin meer personen zie is het hier al een drukke week . Maar afijn ivm die lockdown .. We stevenen af op een begrotingstekort van 120 procent, de overheid heeft voor bepaalde bevolkingsgroepen sinterklaas gespeeld, ik vraag me soms wel af waar de realiteitszin is gebleven van bepaalde politici.
Binnenkort kun je in het stemhokje laten blijken wat je van deze sinterklaaspolitiek denkt.
En denk voor je het bolletje kleurt aan die 10.000 and counting doden, aan mijn een paar huizen verder wonende buurvrouw die gestorven is aan Corona, aan de ouders die een paar dagen geleden hun drie-jarig kindje zijn verloren aan Corona, aan het 18-jarige meisje dat vorige week gestorven is, aan het 12-jarig meisje uit Gent, aan Maggie die het een griepje noemde, enz.
En denk voor je het bolletje kleurt aan die 10.000 and counting doden, aan mijn een paar huizen verder wonende buurvrouw die gestorven is aan Corona, aan de ouders die een paar dagen geleden hun drie-jarig kindje zijn verloren aan Corona, aan het 18-jarige meisje dat vorige week gestorven is, aan het 12-jarig meisje uit Gent, aan Maggie die het een griepje noemde, enz.
De oplossing is mogelijk voor de volgende regering, ondertussen kunnen de bestaande poenpakkers rustig hun strategie voorbereiden voor de volgende legislatuur en alles ontkennen en/of afkeuren wat de volgende (wie ze ook mogen zijn) beslissen.
Dat is nu eenmaal politiek voeren in 2020.
IK EN DE REST KAN STIKKEN.
Gaan stemmen is het minste van mijn zorgen. Misschien heeft dit land nood aan een eenduidig en krachtig beleid? De Corona aanpak is een kakofonie van allerhande regels geworden en alle budgettaire controle is men het oog verloren. In crisistijden kan de begroting eens ontsporen, maar als een overheid al de energie factuur vergoedt van bepaalde gezinnen .. ik vind dat weggesmeten geld.anonymous schreef: ↑26 juli 2020, 13:16 Binnenkort kun je in het stemhokje laten blijken wat je van deze sinterklaaspolitiek denkt.
So what?Spruitekop schreef: ↑26 juli 2020, 00:04 Als je dan als flik al voor de 20 ste keer een snotaap moet zeggen dat hij z'n masker moet dragen en je wordt dan voor de 7de keer uitgescholden voor 'nazi', 'fascist' of nog wat ander lelijks, geven hun papieren niet als je ze vraagt, negeert alle bevelen.
Dan zal je je toch ook wel eens af en toe af vragen waarom je het allemaal doet en waaraan je het verdiend hebt.
En iedereen heeft al eens een 'iets mindere' dag dat je wat meer geprikkeld bent, het is niet dat hij die kerel verrot slaat, het is eerder bij de kraag willen nemen om op de grond te trekken om in de boeien te slagen.
Het zijn tenslotte 'ordediensten', ... om 'orde' te handhaven.
Onnozele praat incasseren van onnozelaars hoort nu eenmaal bij de job.
Als je daar niet tegen kan zit je in het verkeerde beroep.
Die kerels kunnen er niet aan doen dat ze zelf niet slimmer zijn. Het zijn uitingen van hun frustraties die meer verband houdt met hun eigen zielig leven dan het tijdelijk onderwerp van hun spot.
Je bereikt als flik veel meer door ijzig kalm te reageren dan door mee te gaan in hun spel. Ga je mee winnen zij.
Blijf je ijzig kalm verliezen ze en draaien ze zichzelf nog meer op. Geeft een grote voldoening dan ze een pandoering te geven en uiteindelijk zelf de verliezende partij te zijn.
Een kille attitude en een goede pen maakt meer slachtoffers dan een botte matrak in een verhitte knuist.
Orde handhaaf je het best door bij jezelf te beginnen.
En dit is een algemene opmerking en geen oordeel over het specifieke geval waar ik geen getuige van was.
Wat fragmentarische beelden willen aantonen of een pers schrijft die meestal het hele verhaal niet kent kan me ook niet boeien. Al meermaals persverslagen gelezen over situaties waar ik zelf bij was en waarvan ik na het lezen dacht dat ik blijkbaar toch ergens anders was dan de situatie in de pers beschreven.
edit: typo's.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 26 juli 2020, 14:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is ook door lockdown, strenger dan bij ons, dat ze in veel aziatische landen nu al lange tijd rond de 0 besmettingen hebben per dag.
Dat is hier al aan bod gekomen.Janmetvrees schreef: ↑26 juli 2020, 10:39 Ik denk dat velen niet eens weten hoeveel maal je een blad papier kan dubbelvouwen.
Zonder het te proberen, zeg hier maar eens een getal. Wedden dat je er vér naast zit?
Onder een andere avatar.
Same player shoots again?
Het is al een paar dagen duidelijk dat hier zich een paar oude trollen laten zien.Jefdewit schreef: ↑26 juli 2020, 14:09Dat is hier al aan bod gekomen.Janmetvrees schreef: ↑26 juli 2020, 10:39 Ik denk dat velen niet eens weten hoeveel maal je een blad papier kan dubbelvouwen.
Zonder het te proberen, zeg hier maar eens een getal. Wedden dat je er vér naast zit?
Onder een andere avatar.
Same player shoots again?
Calco is er nog zo één.
Best negeren dus
Het nieuw 'projectje'?
Grote paniek bij de vakantiegangers uit de UK die in Spanje zitten. De regering overweegt immers om ze bij terugkeer 14 dagen in quarantaine te zetten. Er is een run op de luchthavens begonnen. Ze willen plots allemaal naar huis
https://www.bbc.com/news/live/world-53542500
https://www.bbc.com/news/live/world-53542500