Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Iedereen die ik vroeger kende was links. Nu is iedereen liberaal of Vlaams-nationalist.Fakkel schreef: ↑26 juli 2020, 15:59 Ik ben ultra-liberaal qua opvattingen, daarom niet in stemgedrag, he. 12 jaar met de huidige voorzitter vd liberalen gevoetbald in De Pinte. Hij noemde zich toen een sociaal-liberaal. En nu lijkt hij de verpersoonlijking van diepblauw?
Nu ja, da´s meer dan 10 jaar geleden. Een mens kan tot inzicht komen.
Het verstand komt met de jaren.
Eigenlijk wel grappig zo ene van bijna 40 die de stoeren wil afhangen bij gastjes van 15-20 jaar en finaal dik op zijn bek gaat...
"Ik geloof mijn eigen ogen bijna niet." Is dat dubbele bluf ? Het is toch algemeen bekend dat de vlaamse krantenbonzen persoonlijk hun mening doordrukken ? Derk-Jan Eppink heeft smakelijke hoofdstukken geschreven over de bemoeienissen van mijnheer Leysen met de inhoud van de Standaard (Avonturen van een Nederbelg - een absolute aanrader).gpv1 schreef: ↑26 juli 2020, 18:40 Ik geloof mijn eigen ogen bijna niet. Bruno Struys, de journalist van De Morgen die vandaag berichtte over de feestende Conner Rousseau schrijft openlijk op Twitter dat (zijn onrechtstreekse baas) Christian Van Thillo het potje in eerste instantie gedekt wou houden, omdat er weldra verkiezingen zouden komen.
(Van Thillo = DPG Media = VTM, Het Laatste Nieuws, De Morgen,...)
Ik had zelf kortsluiting in mijn bovenkamer - vierdubbele bluf - toen ik tijdens mijn verlof De Volkskrant las. Dat is inmiddels ook een Van Thillo-vod. De Volkskrant had een speciale bijlage over complottheoriën - een heet onderwerp in Coronatijden.
Leest u dan vooral deze column en dan specifiek dit stukje.
Ik woon hier al te lang, dus mijn eerste gedacht was lompen ollander, als de patron je een 'suggestie' geeft, dan moet je die uitvoeren, maar dat natuurlijk niet groots etaleren in de krant !In een eerdere column omschreef ik Café Weltschmerz als ‘een merkwaardige verzamelplek van de loony left en de loony right’. Van Christian Van Thillo, ceo van mediaconcern DPG en uitgever van de Volkskrant, kreeg ik opdracht die kwalificatie in te trekken. Dus bij deze.
En toen dacht ik ineens: maar wacht eens even. Dit is een Nederlandse krant. En een Nederlandse schrijver. Die meent dat niet. Dat is natuurlijk een grapje. Vanwege de bijlage over complotten.
De week daarop heeft de hoofdredacteur echt moeten uitleggen dat het een grapje was, maar er waren 'verrassend veel lezers die geloofden dat het echt waar was.'
Vierdubbele bluf. De aluhoedjes hebben geklaagd bij de hoofdredacteur. De mensen die meer ingevoerd zijn in de vlaamse mores hebben natuurlijk hun waffel gehouden.
Ondertussen staat die idioot van een columnist fijn genoteerd in Christians rode boekje. [geen smiley]
-
- VIP member
- Contacteer:
Op 39 jaar nog in een skatepark ronddwalen Niemand die zich daar vragen bij stelt???anonymous schreef: ↑26 juli 2020, 17:47 Ziezo, de brave sukkelaar, slachtoffer van buitensporig politiegeweld krijgt nog een forum in de gazet. Een 39-jarige skater.
Hij stelt zelfs al zelf de straf voor die de agent moet krijgen.
Eens gaan loeren op zijn facebook geeft enig idee over het niveau waar we mee opgescheept zitten.
Met zo'n smoel zou hij nochtans beter wel een mondmasker opzetten.
https://m.hln.be/in-de-buurt/roeselare/ ... ~a4ef89f5/
Ik heb met een zak chips in de hand de commentaren op sociale media gevolgd inzake deze 39-jarige stoere skater. Echt lachen geblazen.
dat was ook mijn eerste idee. Als je 39 bent, en een agent vraagt je paspoort, dan moet het toch niet moeilijker worden, toch? Een typisch voorbeeld van 'ik doe mijn eigen goesting, en de rest kan me gestolen worden. Maar, "als ik ziek wordt, dan moet ik wel geholpen worden hé", liefst door mensen die al maanden alles uit de kast hebben gehaald om er elke dag voor iedereen te staan.....
veje schreef: ↑26 juli 2020, 20:45 dat was ook mijn eerste idee. Als je 39 bent, en een agent vraagt je paspoort, dan moet het toch niet moeilijker worden, toch? Een typisch voorbeeld van 'ik doe mijn eigen goesting, en de rest kan me gestolen worden. Maar, "als ik ziek wordt, dan moet ik wel geholpen worden hé", liefst door mensen die al maanden alles uit de kast hebben gehaald om er elke dag voor iedereen te staan.....
Zou die een werkgever hebben, zo ja dan is die werkgever te beklagen.
Misschien renteniert die bij de ocmw-bank
Als een agent je identiteitskaart vraagt naar aanleiding van een overtreding of zelfs zonder... Wat veronderstel je dan dat er gebeurt als je weigert ? Dat die agent zegt : dan is het in orde... Doe maar voort en ik ben weg. Daarbij nog wat nazi verwijten naar zijn hoofd slingeren ?
Dan ben je gewoon een middeleeuws regime in een gevangenis waard.
Die agent heeft niets mispeuterd he. Hij komt omdat mr. 39 wat mispeutert.
De man in kwestie heeft meer dan één keer problemen gezocht. Hij heeft ze gekregen.
De man in kwestie heeft meer dan één keer problemen gezocht. Hij heeft ze gekregen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
43 keer om van aarde tot maan te gerakenMoreOrLess schreef: ↑26 juli 2020, 11:19Bij 40 keren vouwen is het zo dik als de afstand van de aarde tot de maan.Janmetvrees schreef: ↑26 juli 2020, 10:39 Ik denk dat velen niet eens weten hoeveel maal je een blad papier kan dubbelvouwen.
Zonder het te proberen, zeg hier maar eens een getal. Wedden dat je er vér naast zit?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, dat verandert de zaken toch wel enigzins.
Hij heeft alleszins een uitgelezen kans gemist om te zwijgen, twee dagen op rij dan
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De baan van de maan rond de aarde is ellipsvormig.zwembad schreef: ↑26 juli 2020, 21:1243 keer om van aarde tot maan te gerakenMoreOrLess schreef: ↑26 juli 2020, 11:19
Bij 40 keren vouwen is het zo dik als de afstand van de aarde tot de maan.
Wellicht hebben we beiden gelijk.
Bij referenties op google variëren cijfers van 39 tot inderdaad 43
Hier heb je een referentie van 40 keer vouwen voor de afstand afstand maan-aarde:link
Het is verder maar een leuk gegeven. Mensen onderschatten die dikte enorm. Of het dan 39 of 43 is maakt eigenlijk niets uit.
Juist, maar je had zelf al het belangrijkste pijnpunt genoteerd: die agent verloor zijn cool.
Als die gewoon had aangekondigd "Mijnheer, u bent gearresteerd. Mijn collega en ik begeleiden u richting de politiewagen" (of politiewaHen - mag ook) en vervolgens met die andere de 39-jarige skater overdwars de politiewagen in had geknuppeld, dan was het logischer geweest.
Wie er ook ineens zijn cool verloor in Le Soir - David Clarinval.
Burgemeester Bart De Wever is Helemaal Los Gegaan met de nieuwe pouvoirs die hij heeft gekregen. Antwerpen heeft zo veel speciale maatregelen erbij gekregen, dat de Antwerpenaren er zelf niet meer wijs uit worden. Je moet permanent ATV kijken om te zien wat hij nu weer heeft bedacht.
Als die gewoon had aangekondigd "Mijnheer, u bent gearresteerd. Mijn collega en ik begeleiden u richting de politiewagen" (of politiewaHen - mag ook) en vervolgens met die andere de 39-jarige skater overdwars de politiewagen in had geknuppeld, dan was het logischer geweest.
Wie er ook ineens zijn cool verloor in Le Soir - David Clarinval.
Wuk ?David Clarinval: «Bart De Wever doit prendre des mesures courageuses contre le Covid à Anvers»
Burgemeester Bart De Wever is Helemaal Los Gegaan met de nieuwe pouvoirs die hij heeft gekregen. Antwerpen heeft zo veel speciale maatregelen erbij gekregen, dat de Antwerpenaren er zelf niet meer wijs uit worden. Je moet permanent ATV kijken om te zien wat hij nu weer heeft bedacht.
haelewyn schreef: ↑26 juli 2020, 20:51 Als een agent je identiteitskaart vraagt naar aanleiding van een overtreding of zelfs zonder... Wat veronderstel je dan dat er gebeurt als je weigert ? Dat die agent zegt : dan is het in orde... Doe maar voort en ik ben weg. Daarbij nog wat nazi verwijten naar zijn hoofd slingeren ?
iets over mondmaskers zeggen is keigevaarlijk blijkbaar.
In Merksem is een man 7 keer gebeten na een opmerking die hij maakte over een mondmasker
https://www.gva.be/cnt/dmf20200726_9468 ... ndsdolheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, akkoord. Maar het is toch wel een wereld van verschil als dit voorval gebeurt tegen een balorige 15-jarige, dan wel tegen een 39-jarige - of hij nu een omgekeerd honkbalpetje aan heeft of niet.