De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Hoe kan dan een holding een hoger dividend uitkeren dan zijn onderliggende (behoudens schulden aangaan hiervoor) ?
Dividendrendement! Als het onderliggende 100 euro kost met 3 euro dividend (dus 3%), maar de holding aan 50 euro noteert door de korting, krijg je hier dus een dividendrendement van 6%. Op die manier kan het dus wel voordeliger zijn op langere termijn vermoed ik? Hoewel dividenden niet optimaal zijn qua belastingen is meer nog steeds beter als het koersverloop van het aandeel identiek verloopt....
Bitcoin maakt vandaag nog eens een mooi sprongetje
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Indien de volledige dividenden worden uitbetaald.Picaro schreef: ↑27 juli 2020, 13:53 Dividendrendement! Als het onderliggende 100 euro kost met 3 euro dividend (dus 3%), maar de holding aan 50 euro noteert door de korting, krijg je hier dus een dividendrendement van 6%. Op die manier kan het dus wel voordeliger zijn op langere termijn vermoed ik? Hoewel dividenden niet optimaal zijn qua belastingen is meer nog steeds beter als het koersverloop van het aandeel identiek verloopt....
Meestal dienen een deel van de dividenden om de kosten, interest etc te betalen.
Heeft Tubize traditioneel geen lager dividendrendement dan UCB?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dividend Tubize ligt stuk lager dan UCB mede door intresten die ze moeten afdragen. Momenteel doen ze wel een versnelde schuldafbouw waardoor ze in 2021 schuldenvrij zouden kunnen zijn. Hetgeen dan weer het pad effent voor een verhoogd dividend of inkoop van eigen aandelen. Oftewel een nieuwe financiering voor bijkomende aandelen UCB.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 09929.html
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 09929.html
Ik zag gisteren vooral vastgoedaandelen duiken. Retail vastgoed, tot daartoe, maar ook xior, into en anderen gaan duidelijk lager.
Tubize levert een schamel dividendrendement op van 0,81 procent, tegenover 1,34 procent via een rechtstreekse belegging in de farmagroep.
De koers van het aandeel en holding zijn intussen ook al fors opgelopen.
Heeft er iemand meer weet over het psoriasismiddel bimekizumab van UCB ?
Indien dit middel voor iedereen met psoriasis van toepassing zou zijn spreken we toch over een 125 miljoen mensen wereldwijd waarvan alleen al 300.000 in België.
KBC Securities schat het piekverkooppotentieel van Bimekizumab op 1,5 miljard euro.
De koers van het aandeel en holding zijn intussen ook al fors opgelopen.
Heeft er iemand meer weet over het psoriasismiddel bimekizumab van UCB ?
Indien dit middel voor iedereen met psoriasis van toepassing zou zijn spreken we toch over een 125 miljoen mensen wereldwijd waarvan alleen al 300.000 in België.
KBC Securities schat het piekverkooppotentieel van Bimekizumab op 1,5 miljard euro.
Door de beperkte nieuwsflow in het vooruitzicht en het beperktere opwaarts koerspotentieel verwijdert KBC Securities-analiste Sandra Cauwenberghs UCB nu van de Benelux-favorietenlijst.
Tupperware richting 15 $ ! Enkele maanden geleden sprak men nog van een dead cat bounce. Wie zijn obligaties verkocht aan 45% zal zich wel voor de kop slaan. Sometimes u lose, sometimes u win. Zit wel in mij high risk portfolio natuurlijk.
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 30 juli 2020, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand aandelen van Kodak? +262%!!!
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Maak zoiets maar eens mee.
Iemand een idee waarom danone zo hard zakt?
Donald Trump suggereert uitstel verkiezingen:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/30 ... kiezingen/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/30 ... kiezingen/