Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik heb mij afgevraagd of wij vanaf woensdag dus effectief overal met een mondvod moeten rondlopen. Burgemeester De Wever was daar immers redelijk in.
Eh, wel... ja dus... aan het einde van dit interview legt hij uit, dat hij is overruled. Handhaving ging vóór wetenschap.
Eh, wel... ja dus... aan het einde van dit interview legt hij uit, dat hij is overruled. Handhaving ging vóór wetenschap.
Laatst gewijzigd door Dixit op 28 juli 2020, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
dit interview dus: https://atv.be/nieuws/alle-evenementen- ... ein-102373
'Overal' is inderdaad wel makkelijker te handhaven dan 'als het "druk" is' en 'in straat x wel, en in straat y niet', vage omschrijvingen die dan leiden tot discussies met de politie ed.
'Overal' is inderdaad wel makkelijker te handhaven dan 'als het "druk" is' en 'in straat x wel, en in straat y niet', vage omschrijvingen die dan leiden tot discussies met de politie ed.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ha, onze eerste Spaargids shoenfetisjist.
Wel best een beetje onder controle houden, dat je niet eindigt als dit heerschap:
Jerry Brudos
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
En wat met de koffietafels? Veel van de personen die aanwezig zijn behoren tot de risicogroepen. Als ik het goed begrijp tellen hier de bubbels niet (als ik mij niet vergis 10 personen per tafel mat een maximum van 50 personen).
Bedankt. Ik heb zelf de tag ook gerepareerd.treenman schreef: ↑28 juli 2020, 08:56 dit interview dus: https://atv.be/nieuws/alle-evenementen- ... ein-102373
De virologen hebben ook uitgelegd waarom een mondmasker dragen geen goed idee is.
Binnen in de Albert Heijn is een mondmasker een goed idee.
Maar als ik eerst 15 minuten fiets - met mondmasker op - naar de Albert Heijn (over het verlaten Ringfietspad) en dat vod is inmiddels nat van het zweet...
... dan is datzelfde mondmasker geen goed idee.
Van twee walletjes eten :
De maatregelen van De Wever worden 'geloofd', alhoewel , waren ze op tijd ?
Is het niet al te ver gekomen eerst ?
Voor de lovers : hiep hiep hoera...
En voor de medestanders : hij was heel redelijk maar het is de fout van een ander
In de krantenkoppen : een artikel voor De Wever en een voor Francken. Ocharme, de sukkelaars gaan niet op verlof.
Sympathie offensief..
Mijn idee : De Wever doet wat hij moet doen. Hij mag dat zo verder doen. Een slechte burgemeester is hij niet...
De maatregelen van De Wever worden 'geloofd', alhoewel , waren ze op tijd ?
Is het niet al te ver gekomen eerst ?
Voor de lovers : hiep hiep hoera...
En voor de medestanders : hij was heel redelijk maar het is de fout van een ander
In de krantenkoppen : een artikel voor De Wever en een voor Francken. Ocharme, de sukkelaars gaan niet op verlof.
Sympathie offensief..
Mijn idee : De Wever doet wat hij moet doen. Hij mag dat zo verder doen. Een slechte burgemeester is hij niet...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nooit twijfelen aan de WHO ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Als we het WHO al gaan bewieroken, wil ik ook in de prijzen vallen.
GreenDean schreef: ↑12 juli 2020, 10:47 Een andere factor is dat die dingen potentieel een broeihaard kunnen worden voor heel wat andere niet zo gezellige beestjes. Voor ieder (professioneel) risico bestaat er een aangepast (minimaal oraal-nasaal) masker en verschillende filters afhankelijk van wat je buiten wil houden, of perslucht als een filter niet voldoende gaat zijn. Filters moeten vervangen worden of er beginnen, euh, 'champignons', in te groeien die je misschien ook liever buiten je luchtwegen houdt. De maskers zelf moeten regelmatig gereinigd en ontsmet worden, en dan nog heb je soms prijs met heel hardnekkige infecties. Je mag ook niet overdrijven met dat ontsmetten want dat op zich heeft ook meerdere negatieve gevolgen (van het ontwikkelen van een allergie tot beestjes die resistent worden). De tijd zal wel uitwijzen wat het wordt. Of het nu zo'n goed idee was dit te verplichten of net een heel slecht idee die voor heel andere problemen gaat zorgen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Jr. Member
Is er nu geen beter woord dan bubbels? Gezelschap of groepje bijvoorb. Uit de bewoordingen van politici kan je opmaken hoe ze over het gepeupel denken. Kot, bubbels...precies of het gaat over een kudde beesten.
Begin je door te krijgen dat we niet meer zijn dan de veestapel die voor de weelde van een klein groepje moet zorgen?Janmetvrees schreef: ↑28 juli 2020, 10:26 Is er nu geen beter woord dan bubbels? Gezelschap of groepje bijvoorb. Uit de bewoordingen van politici kan je opmaken hoe ze over het gepeupel denken. Kot, bubbels...precies of het gaat over een kudde beesten.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Astemblief, deze mevrouw kon dat gezeur over bubbels ook goed verwoorden.Janmetvrees schreef: ↑28 juli 2020, 10:26 Is er nu geen beter woord dan bubbels? Gezelschap of groepje bijvoorb. Uit de bewoordingen van politici kan je opmaken hoe ze over het gepeupel denken. Kot, bubbels...precies of het gaat over een kudde beesten.
Nope, schijnt op SG belangrijk te zijn om te kunnen beslissen of hij/zij/het mijn voorkeurstem kan krijgen.
Goed geprobeerd maar afleidingsstrategieën werken dus niet.
Of, samengevat, hoe mensen geloofwaardig advies met plezier opvolgen, maar verplichtingen van een clubje dat alle krediet kwijtgespeeld is (laat staan dat ze nog een schijn van geloofwaardigheid zouden hebben) gewoonweg uitkotsen.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Nou neen, Dean, dat had die mevrouw niet geschreven. Dat doet deze meneer.
Nu moet je overal je beflapje op.
Wel, Rob, inmiddels hebben de Antwaarpenaren dat probleem voor u opgelost.Een klassieke huwelijkse plicht – de echtgenoten dienen elkaar morele hulp te bieden – bracht mij ondanks de verontrustende corona-ontwikkelingen in die regio naar het hart van Vlaanderen, naar de Grote Markt in Dendermonde om precies te zijn, een wonderschoon plein waar de Westmalle Tripel volop verkrijgbaar is.
„Wij willen hier graag iets op het terras eten”, zeiden wij tegen de serveuse die ons bij de keurig afgehekte buitenbalie van restaurant Den Abazjoer ontving.
Dan moet u eerst uw mondkapjes om”, zei zij.
„Hoe krijgen wij onze maaltijd dan naar binnen?” vroegen wij.
„Zodra ik u heb doorgelaten mogen ze weer af”, antwoordde zij.
Zo zie je maar dat het altijd nog lachwekkender kan, qua mondkapjes. Bovendien bewees mijn bezoek aan het pittoreske Vlaamse stadje voor mij dat ze bij het RIVM niet helemáál boekiezoek waren toen ze beweerden dat het nut van die ondingen nog altijd niet is bewezen. Het begint bij burgerlijke gehoorzaamheid, en waar ook maar mogelijk trokken de Belgen hun verplichte mondkapjes onder hun kin, of bedekten ze er alleen hun mond mee en niet hun neus. Dat bevordert het flattenen van de curve volgens mij óók niet echt.
Nu moet je overal je beflapje op.