Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik zou het niet beter kunnen verwoord hebben.
We have grown into a mouthy, mobile phone wielding, vulgar, uncivil society with no personal responsibility and the attitude of 'it's the other person's fault', 'you owe me'. A society where children grow up with no boundaries or knowledge or concern for civil society and personal responsibility.
We have grown into a mouthy, mobile phone wielding, vulgar, uncivil society with no personal responsibility and the attitude of 'it's the other person's fault', 'you owe me'. A society where children grow up with no boundaries or knowledge or concern for civil society and personal responsibility.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen bewijst een befaamde arts dat mondmaskers altijd werken, zelfs indien ondersteboven aangebracht
Hopelijk eindigt haar mondmasker niet zoals deze die je meer en meer in 't straatbeeld zie opduiken:
Hopelijk eindigt haar mondmasker niet zoals deze die je meer en meer in 't straatbeeld zie opduiken:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De Wever moet nu wel de gelukkigste politicus van het land zijn, hij krijgt nu eindelijk de kans om het land te splitsen,
Antwerpen en de parking.
Misschien in een iets andere vorm dan hij eerst voor ogen had, maar toch een splitsing
Antwerpen en de parking.
Misschien in een iets andere vorm dan hij eerst voor ogen had, maar toch een splitsing
https://www.saarmagazine.nl/ha-we-klage ... enwoordig/DNE2018 schreef: ↑28 juli 2020, 14:30 Ik zou het niet beter kunnen verwoord hebben.
Dan komt er gewoon meer volk. Hij moet daar nog zijn om een stationnetje te verkopen in de hogere prijsklasse.
En dan krijg ik mijn lang verdiend pak rammel, om de goede afloop te vieren.
.
Ik ben altijd helemaal vóór goede ideeën. En dan mogen van mij alleen de 'krijtlijnen' worden vastgelegd, terwijl de welgeïnformeerde kenners van zaken het idee naar eigen vrijheid uitvoeren. No problem.
Ik ben ook voor goede ideeën als die van tevoren in minutieuze regels worden vastgelegd. Loopt ook goed af.
Slechte ideeën waarvan slechts de krijtlijnen vastleggen - da's al wat minder. Maar dan zien de welgeïnformeerden alsnog mogelijkheden om het tot een goede oplossing te brengen.
Maar waar men hier de laatste tijd in grossiert zijn slechte ideeën, die men vervolgens minutieus vastlegt - en dan ook nog eens gaat 'handhaven' !
Dus het leek erop, dat het mondmaskerbesluit van Cathy Berx inderdaad ook de fietsers dwong een mondmasker te dragen tijdens de fysieke inspanning.
En jawel... tijdens de radio-uitzending van vandaag bevestigde madame Berx dat ook gewoon. De fietsers. Maar ook de joggers, de renners, de sporters.
Ik ben een brave. Vandaag op weg naar de Albert Heijn (met de boodschappenkar aangehaakt, da's nogal een tegenwindvanger). Toch eens geprobeerd. 800 Meters. En daarna werd ik duizelig.En het mondmasker was al kleddernat.
"Hij is gestikt tijdens de Corona-crisis"
"Ah, jawel... da's nogal een raar beestje."
"Nou, neen... hij deed een zware fysieke inspanning. Met een mondvodje op."
In Zweden-aan-de-Noordzee zijn ze nog steeds aan het zeuren tegen mondmaskers. Als ze nog argumenten teuge nodig hebben: hier in Antwerpen vinden we die dagelijks vers uit.
Ik ben ook voor goede ideeën als die van tevoren in minutieuze regels worden vastgelegd. Loopt ook goed af.
Slechte ideeën waarvan slechts de krijtlijnen vastleggen - da's al wat minder. Maar dan zien de welgeïnformeerden alsnog mogelijkheden om het tot een goede oplossing te brengen.
Maar waar men hier de laatste tijd in grossiert zijn slechte ideeën, die men vervolgens minutieus vastlegt - en dan ook nog eens gaat 'handhaven' !
Dus het leek erop, dat het mondmaskerbesluit van Cathy Berx inderdaad ook de fietsers dwong een mondmasker te dragen tijdens de fysieke inspanning.
En jawel... tijdens de radio-uitzending van vandaag bevestigde madame Berx dat ook gewoon. De fietsers. Maar ook de joggers, de renners, de sporters.
Ik ben een brave. Vandaag op weg naar de Albert Heijn (met de boodschappenkar aangehaakt, da's nogal een tegenwindvanger). Toch eens geprobeerd. 800 Meters. En daarna werd ik duizelig.En het mondmasker was al kleddernat.
"Hij is gestikt tijdens de Corona-crisis"
"Ah, jawel... da's nogal een raar beestje."
"Nou, neen... hij deed een zware fysieke inspanning. Met een mondvodje op."
In Zweden-aan-de-Noordzee zijn ze nog steeds aan het zeuren tegen mondmaskers. Als ze nog argumenten teuge nodig hebben: hier in Antwerpen vinden we die dagelijks vers uit.
De zotgedraaiden beginnen op straat te komen. Dit is zo oud als de straat en dat weet men in brussel maar al te goed.
Absoluut. Ik heb zelf ook niet liever. Een schuur vol machines waar ik hele dagen mee kan spelen zonder lastiggevallen te worden omdat iedereen opgehokt zit. Maar wie dat niet heeft (of beter gezegd de bijhorend afwijkende kronkel in de bovenkamer) ziet onnoemelijk af van zo'n lockdown. De meeste mensen kruipen nu eenmaal graag heel dicht bij elkaar. Het is een heel speciale soort die je in isolatie kan plaatsen zonder zot te worden. En, opnieuw ervaring, zelfs bij die soort laat het zijn sporen na.CarpeNoctem schreef: ↑28 juli 2020, 14:26 Ik vrees dat dat je grote probleem is. Je extrapoleert - zoals zovelen hier- je eigen situatie naar de ganse bevolking. Wel, ik kan je zeggen dat voor heel wat mensen die lockdown moeilijk tot onmogelijk om dragen was.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ah ok. Ik had het verband niet gelegd. Stupid me.CarpeNoctem schreef: ↑28 juli 2020, 14:29 Neen, net niet. Dat koppeltje dat door de bankjespolizei op de bon werd geslingerd omdat het samen op een bankje zat wist perfect wat belangrijk was en wat bijzaak, maar toch moest een overijverige diender daar een probleem van maken.
Daardoor dreigt de situatie in Antwerpen nu uit de hand te lopen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ongeveer hetzelfde meegemaakt in Luik. Daar ook mondmaskerplicht in het toeristische centrum.
Het was geleden van mijn kindertijd dat ik nog eens de Montagne de Bueren op was geweest. Ik vroeg me af of er daar masochisten zouden zijn met een mondmasker, maar dat bleek niet het geval. Hier en daar een wanhopige die ermee startte om het wat hogerop op te geven.
Er waren daar ook een paar lokale atleten aan 't trainen op die trappen, geen mondmasker te bespeuren. Maar in Luik zijn het dan ook geen makke schapen zoals in Vlaanderen. La Cité Ardente ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Als we het dan toch over Antwerpen hebben en aan de economie denken...
Ik weet dat daarvoor andere fora zijn maar zitten de raamhostessen opnieuw zonder werk ?
Nog niets van gehoord of gelezen...
Ik weet dat daarvoor andere fora zijn maar zitten de raamhostessen opnieuw zonder werk ?
Nog niets van gehoord of gelezen...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, ik weet wel dat jullie Antwerpenaren menen dat de nulmeridiaan door jullie reet loopt, maarre waar had ik het over Antwerpen?Jefdewit schreef: ↑28 juli 2020, 15:51Ah ok. Ik had het verband niet gelegd. Stupid me.CarpeNoctem schreef: ↑28 juli 2020, 14:29 Neen, net niet. Dat koppeltje dat door de bankjespolizei op de bon werd geslingerd omdat het samen op een bankje zat wist perfect wat belangrijk was en wat bijzaak, maar toch moest een overijverige diender daar een probleem van maken.
Daardoor dreigt de situatie in Antwerpen nu uit de hand te lopen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
We spreken anders af om er ene te drinken in 't Keteltje?
Ik zou eigenlijk niet meer weten waar je het over had en wat je punt is.CarpeNoctem schreef: ↑28 juli 2020, 15:58 Euh, ik weet wel dat jullie Antwerpenaren menen dat de nulmeridiaan door jullie reet loopt, maarre waar had ik het over Antwerpen?
Ik geef toe, mijn fout. Niet lang genoeg gestudeerd.
Met Antwerpen heb ik overigens niets te maken. Ik verblijf gelukkig tijdelijk op een ruime randparking.
Dan hebben we kans dat we Dave en zijn bubbel tegenkomen.
Liever in de Malle Babbe als het voor jou gelijk is.