Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Ik moet zeggen 60 km fietsen met wind mee 20 km per uur zonder elektrische fiets wel met wind in de rug lukt voor mij maar 1 km fietsen met een mondmasker en ik hyperventileer al.CarpeNoctem schreef: ↑28 juli 2020, 15:55
Ongeveer hetzelfde meegemaakt in Luik. Daar ook mondmaskerplicht in het toeristische centrum.
Het was geleden van mijn kindertijd dat ik nog eens de Montagne de Bueren op was geweest. Ik vroeg me af of er daar masochisten zouden zijn met een mondmasker, maar dat bleek niet het geval. Hier en daar een wanhopige die ermee startte om het wat hogerop op te geven.
Er waren daar ook een paar lokale atleten aan 't trainen op die trappen, geen mondmasker te bespeuren. Maar in Luik zijn het dan ook geen makke schapen zoals in Vlaanderen. La Cité Ardente ...
Ja dan kan je zeggen pas je snelheid aan maar dan voel ik me dusdanig een slak
""Antwerps burgemeester Bart De Wever is blij met de nieuwe maatregelen die in de provincie Antwerpen werden aangekondigd om de tweede golf van het coronavirus in te dammen. Dat zei hij in een interview met VTM. De burgemeester is van plan om de bijkomende maatregelen strikt te handhaven om te voorkomen dat het virus opnieuw de kwetsbare oudere generaties bereikt. “Dat mogen we absoluut niet nog eens meemaken.” (HLN)
Niet vergeten :
Voor de fans, tegelijk tegenstanders van maatregelen : hij was heel redelijk maar het kwam van ergens anders.
Voor de voorstanders van maatregelen, voor of tegen BDW : hij doet wat hij kan..
Nog een slachtoffer van Corona : Harley Davidson. Ze verkopen slecht door deze crisis.
Nieuws van de Roeptoeters..
""De klacht van 230 Belgen, die willen dat de overheid onmiddellijk alle coronamaatregelen voor hen afschaft, wordt dinsdag ingeleid voor het Brusselse hof van beroep. De klagers, waaronder plastisch chirurg Jeff Hoeyberghs, willen onder meer dat de mondmaskerplicht wordt teruggeschroefd, dat de verplichting om 1,5 meter afstand te houden wordt afgeschaft, en dat handelszaken zich niet langer aan beperkingen moeten houden. Per dag dat de maatregelen gehandhaafd worden, eisen ze een dwangsom van 10.000 euro — pér klager."" Hbvl
Niet vergeten :
Voor de fans, tegelijk tegenstanders van maatregelen : hij was heel redelijk maar het kwam van ergens anders.
Voor de voorstanders van maatregelen, voor of tegen BDW : hij doet wat hij kan..
Nog een slachtoffer van Corona : Harley Davidson. Ze verkopen slecht door deze crisis.
Nieuws van de Roeptoeters..
""De klacht van 230 Belgen, die willen dat de overheid onmiddellijk alle coronamaatregelen voor hen afschaft, wordt dinsdag ingeleid voor het Brusselse hof van beroep. De klagers, waaronder plastisch chirurg Jeff Hoeyberghs, willen onder meer dat de mondmaskerplicht wordt teruggeschroefd, dat de verplichting om 1,5 meter afstand te houden wordt afgeschaft, en dat handelszaken zich niet langer aan beperkingen moeten houden. Per dag dat de maatregelen gehandhaafd worden, eisen ze een dwangsom van 10.000 euro — pér klager."" Hbvl
Laatst gewijzigd door haelewyn op 28 juli 2020, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze waren aan het werk, met mondmasker (!), maar ondertussen moeten ze weer sluiten.
Is geen grap, ze moesten echt werken met mondmasker. Mochten het alleen uitdoen om bepaalde 'handelingen' uit te voeren.
Toch geweldig hoe hij de aandacht wou afleiden door te stellen dat het misschien in Brussel nog erger is, maar er geen goeie cijfers zijn daar. Hilarischhaelewyn schreef: ↑28 juli 2020, 16:23 Antwerps burgemeester Bart De Wever is blij met de nieuwe maatregelen die in de provincie Antwerpen werden aangekondigd om de tweede golf van het coronavirus in te dammen. Dat zei hij in een interview met VTM. De burgemeester is van plan om de bijkomende maatregelen strikt te handhaven om te voorkomen dat het virus opnieuw de kwetsbare oudere generaties bereikt. “Dat mogen we absoluut niet nog eens meemaken.”
Ja hahaha hij begint zelfs al een Trumpje te doen.
"De Wever stelde in ‘De Ochtend’ (Radio 1) dat het hoge aantal besmettingen in Antwerpen in vergelijking met elders in België te wijten is aan het hoge aantal testen. “In Antwerpen hebben we gelukkig snel cijfers. Veel sneller dan in de rest van het land, denk ik."
Tegen morgen heeft hij ook waarschijnlijk de beste testen van het land, veel beter dan in andere provincies. Zielige pipo.
"De Wever stelde in ‘De Ochtend’ (Radio 1) dat het hoge aantal besmettingen in Antwerpen in vergelijking met elders in België te wijten is aan het hoge aantal testen. “In Antwerpen hebben we gelukkig snel cijfers. Veel sneller dan in de rest van het land, denk ik."
Tegen morgen heeft hij ook waarschijnlijk de beste testen van het land, veel beter dan in andere provincies. Zielige pipo.
Waarom eigenlijk? Omdat ze geen pinten konden gaan zuipen? Minnaressen niet konden vogelen?CarpeNoctem schreef: ↑28 juli 2020, 14:26 Ik vrees dat dat je grote probleem is. Je extrapoleert - zoals zovelen hier- je eigen situatie naar de ganse bevolking. Wel, ik kan je zeggen dat voor heel wat mensen die lockdown moeilijk tot onmogelijk om dragen was.
Wtf zeg. Ze moesten 6 weken zoveel mogelijk thuisblijven en het was ondraaglijk. Dat is toch om je krom te lachen. Je kon nog naar de winkel, je kon gaan sporten. Je kon gaan werken of thuis werken. Je kon thuisblijven en je energiefactuur werd deels betaald door de overheid. Je kon restaurants aan huis laten leveren. Je hebt duizend en 1 mogelijkheden om te communiceren tegenwoordig maar het is ondraaglijk om een tijdje binnen te zitten. Dat was zelfs maar een lockdown light in vergelijking met Frankrijk, Italië en Spanje. Dit volk is nog zieliger dan ik dacht.
In de provincie Antwerpen geldt vanaf morgen een mondmaskerplicht. Gaat u de komende weken buiten sporten? Ook dan moet u een mondmasker dragen.
"In principe moet dat op publiek domein", legt gouverneur Cathy Berx uit in Het journaal. "We zullen die regel met gezond verstand handhaven."
"Als u op een verlaten landweg aan het fietsen of het joggen bent, zal het waarschijnlijk niet vastgesteld worden", weet Berx ook, "maar laat het duidelijk zijn: op publiek domein of als u de afstand niet kan bewaren, draagt u een mondmasker."
Dus het mag zonder, als niemand het ziet. Zo redeneren zijn we gewoon en zo is het heel duidelijk
"In principe moet dat op publiek domein", legt gouverneur Cathy Berx uit in Het journaal. "We zullen die regel met gezond verstand handhaven."
"Als u op een verlaten landweg aan het fietsen of het joggen bent, zal het waarschijnlijk niet vastgesteld worden", weet Berx ook, "maar laat het duidelijk zijn: op publiek domein of als u de afstand niet kan bewaren, draagt u een mondmasker."
Dus het mag zonder, als niemand het ziet. Zo redeneren zijn we gewoon en zo is het heel duidelijk
Wel. Wie het nu al moeilijk had in de lockdown, wat gaan die doen wanneer er eens een lockdown in putje winter is?anonymous schreef: ↑28 juli 2020, 16:43Waarom eigenlijk? Omdat ze geen pinten konden gaan zuipen? Minnaressen niet konden vogelen?CarpeNoctem schreef: ↑28 juli 2020, 14:26 Ik vrees dat dat je grote probleem is. Je extrapoleert - zoals zovelen hier- je eigen situatie naar de ganse bevolking. Wel, ik kan je zeggen dat voor heel wat mensen die lockdown moeilijk tot onmogelijk om dragen was.
Wtf zeg. Ze moesten 6 weken zoveel mogelijk thuisblijven en het was ondraaglijk. Dat is toch om je krom te lachen. (...)
Nu heb ik zelf wel makkelijk praten: met een gezin heb ik zelfs tijdens een lockdown totaal geen gebrek aan drukte in huis, fysiek contact etc. Maar voor bvb een alleenstaande kan dat natuurlijk helemaal anders liggen.
+ 1anonymous schreef: ↑28 juli 2020, 16:43Waarom eigenlijk? Omdat ze geen pinten konden gaan zuipen? Minnaressen niet konden vogelen?CarpeNoctem schreef: ↑28 juli 2020, 14:26 Ik vrees dat dat je grote probleem is. Je extrapoleert - zoals zovelen hier- je eigen situatie naar de ganse bevolking. Wel, ik kan je zeggen dat voor heel wat mensen die lockdown moeilijk tot onmogelijk om dragen was.
Wtf zeg. Ze moesten 6 weken zoveel mogelijk thuisblijven en het was ondraaglijk. Dat is toch om je krom te lachen. Je kon nog naar de winkel, je kon gaan sporten. Je kon gaan werken of thuis werken. Je kon thuisblijven en je energiefactuur werd deels betaald door de overheid. Je kon restaurants aan huis laten leveren. Je hebt duizend en 1 mogelijkheden om te communiceren tegenwoordig maar het is ondraaglijk om een tijdje binnen te zitten. Dat was zelfs maar een lockdown light in vergelijking met Frankrijk, Italië en Spanje. Dit volk is nog zieliger dan ik dacht.
Als niemand het ziet is dat omdat er niemand in de buurt is. En wanneer er niemand in de buurt is maakt het ook totaal niet uit of je hem draagt of niet. Er is niets mis met de regels pragmatisch te hanteren, dat is nog iets helemaal anders dan de regels niet volgen of de regels proberen te omzeilen.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Inlevingsvermogen start daar ook. Ik moest in het begin ook lachen met die 'aanstellers' want ik vond die lockdown en de 'rust' die ze bracht geweldig. Tot ik me de drama's begon te realiseren omdat nu eenmaal niet iedereen in elkaar zit zoals ik.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Klopt.
Die analyses dateren al van voor Covid-19.
Het zoveelste bedrijf dat eigen wanbeheer nog vlug wil afschuiven op corona.
And the award for "Understatement of the Year" goes to...
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 28 juli 2020, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.