Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ondertussen zijn we hier overnight van 0 besmettingen naar 4 gegaan waardoor we gelet op het inwonersaantal donkerrood zijn. Wanneer komt de lockdown? Volgens een bericht van onze burgemeester op facebook zouden de besmettingen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk opgelopen zijn in het buitenland wat doet vermoeden dat het om een familie of aantal vrienden gaat. Misschien zijn ze op shoppingtrip naar A'pen geweest.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En als het zo moest zijn, wat dan? Ik dacht dat we die puriteinen al een paar generaties van ons afgeschud hadden, maar zie daar de eerste beste crisis en ze komen weer van onder de stenen gekropen ...anonymous schreef: ↑28 juli 2020, 16:43Waarom eigenlijk? Omdat ze geen pinten konden gaan zuipen? Minnaressen niet konden vogelen?CarpeNoctem schreef: ↑28 juli 2020, 14:26 Ik vrees dat dat je grote probleem is. Je extrapoleert - zoals zovelen hier- je eigen situatie naar de ganse bevolking. Wel, ik kan je zeggen dat voor heel wat mensen die lockdown moeilijk tot onmogelijk om dragen was.
Ook deze die in termen van über- en üntermenschen denken voelen hun moment weer aangebroken
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hoe bedoelu ? Ik had hier toch al een voorbeeld gegeven ?anonymous schreef: ↑28 juli 2020, 18:52Lijkt me zielig als je zo gefrustreerd door het leven moet gaan. Je kan geen vijf zinnen schrijven zonder het woord fluoboeven er in. Ooit meegedaan met de testen en gebuisd? Ook eens op je muil gekregen zoals Franky de skater? Een boete gekregen? Een flik met uw lief weggelopen? De frustratie moet toch van ergens komen?
Fakkel had nog nooit gezien, dat ze brave huisvaders rammen. Ik wel.
Zoals een Franse vriend van mij zei: "Pas op, he, Dixit. Die hebben spieren tussen de oren in plaats van hersens."
Een algemeen Zuid-Europees probleem.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wow flat heb jij geen sociaal leven.
Ik heb al moeite met men situatie en iedereen zei tegen mij van je moet socialer zijn en ben al socialer dan deze maatregel. Dus het ligt niet aan het feesten of etc.
Ik heb geen deugd aan online contacten.
Ik heb al moeite met men situatie en iedereen zei tegen mij van je moet socialer zijn en ben al socialer dan deze maatregel. Dus het ligt niet aan het feesten of etc.
bron?Fakkel schreef: ↑28 juli 2020, 18:55 In mijn gemeente zijn ze intussen bang dat ´die van over het water´ hun hellhole gaan ontvluchten om hier te komen feesten, en dus wordt de horeca een sluitingsuur van 23u (ipv 01u) opgelegd en zijn alle evenementen tot 31 DECEMBER verboden. I kid you not! Los erover, dit!
Ik heb mijn gezin en mijn honden. Voor de rest heb ik weinig behoefte aan andere mensen om me heen. Ik ga liever met mijn honden 2u wandelen op het strand dan dat ik op café moet gaan zitten. Ik hoor al gezeik genoeg op mijn werk dus als ik thuis ben wil ik met rust gelaten worden.Timoootjex schreef: ↑28 juli 2020, 20:03 Wow flat heb jij geen sociaal leven.
Eh, wel... Spaargids natuurlijk. Meer bepaald de Kroeg.treenman schreef: ↑28 juli 2020, 20:08bron?Fakkel schreef: ↑28 juli 2020, 18:55 In mijn gemeente zijn ze intussen bang dat ´die van over het water´ hun hellhole gaan ontvluchten om hier te komen feesten, en dus wordt de horeca een sluitingsuur van 23u (ipv 01u) opgelegd en zijn alle evenementen tot 31 DECEMBER verboden. I kid you not! Los erover, dit!
Wel grappig. De burgemeesters van de Antwerpse rand klagen dat zij ook de strenge regels aan hun broek krijgen. En burgemeesters buiten de provincie halen dit vrijwillig uit.
Maar zo verrommelen wij dus de lock-down in. "Grenzen dicht" was destijds ook alleen maar een Limburgse hobby (Marino Keulen) en ineens deed het ganse land dat.
Dus aan de hand van 1 voorval waar je eigenlijk niet weet wat er juist aan de hand was (terroristen kunnen ook brave huisvaders zijn) vel jij dan een oordeel dat het allemaal fluoboeven zijn?
Qua veralgemenen kan dit tellen.
Je zou er nog aardig van schrikken hoeveel brave huisvaders eigenlijk helemaal niet zo braaf zijn.
Wat wist jij van die huisvader? Niets. Dus ga je er maar vanuit dat hij onheus behandeld werd zonder te weten waarover het ging.
Er heeft ooit eens een loodgieter geprobeerd mij op te lichten. Als ik uw redenering verder volg zijn alle loodgieters buisgangsters.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het gaat hier niet eens om op café te zitten maar bij de mensen thuis gaat al niet. Ofwel zijn hun ouders/familie daar of is er al iemand extra. Als ik naar mijn moeder ga zitten er al 3 mensen in die bubbel en met 2 is echt niet voldoende voor de mensen die ik wil zien.anonymous schreef: ↑28 juli 2020, 20:16Ik heb mijn gezin en mijn honden. Voor de rest heb ik weinig behoefte aan andere mensen om me heen. Ik ga liever met mijn honden 2u wandelen op het strand dan dat ik op café moet gaan zitten. Ik hoor al gezeik genoeg op mijn werk dus als ik thuis ben wil ik met rust gelaten worden.Timoootjex schreef: ↑28 juli 2020, 20:03 Wow flat heb jij geen sociaal leven.
Daarnaast in mijn gemeente is nog steeds 1 besmetting op 33000 inwoners op 7 dagen tijd.
De meeste mensen die ik ken wonen in een gemeente met 10 besmettingen op een week tijd met 118000 inwoners. Mijn ene beste vriend(in) woont in een gemeente met 0 besmettingen op 7 dagen op 13000 inwoners. De andere in een gemeente met 1 besmetting op 7 dagen op 12000 inwoners. Mijn moeder woont in een gemeente met 1 besmetting op 21000 inwoners op 7 dagen tijd.
als ik naar men moeder ga kan ik al niet meer bij men beste vrienden/vriendinnen langs. En dan zijn mensen verwonderd dat ik heftig reageer. Ik moet vrijdag naar mijn mama voor een afspraak met de tandarts de dag ervoor naar de kapper. En nee ik hou het niet vol om enkel men mama te zien...
Jij bent hier een hele hoop aannames aan het maken.
Herlees die post even.
Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat alle flikken tuig van de richel zijn. Zeer zeker integendeel !
Maar lieden die een oud koppel op een bankje of fietsers zonder mondmasker bekeuren behoren wel tot die categorie.
Herlees die post even.
Dus ja, dat is tuig van de richel.De flik stond met zijn zaklantaarn naar de man te zwaaien: "Vuile makak ! Denkte gij dat ik u geloof ? En wie wilde ge als getuige meebrengen !?"
Ik: "Die staat achter u."
Vervolgens begint hij met zijn slagwapen naar mij te zwaaien. "Eh wel... mijne dag is weer goe. Nen ollander die ook een toek op zijn bakkes wil."
Op dat moment komt mijn vrouw al roepend aanzetten. De flik vond dat toch ietsje te veel getuigen voor zijn plan om een makak en een ollander te meppen.
Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat alle flikken tuig van de richel zijn. Zeer zeker integendeel !
Maar lieden die een oud koppel op een bankje of fietsers zonder mondmasker bekeuren behoren wel tot die categorie.
De krant, de regionale tv zender, Facebook.treenman schreef: ↑28 juli 2020, 20:08bron?Fakkel schreef: ↑28 juli 2020, 18:55 In mijn gemeente zijn ze intussen bang dat ´die van over het water´ hun hellhole gaan ontvluchten om hier te komen feesten, en dus wordt de horeca een sluitingsuur van 23u (ipv 01u) opgelegd en zijn alle evenementen tot 31 DECEMBER verboden. I kid you not! Los erover, dit!
Inclusief interview met de (NVA-)burgemeester.
Alles op z´n gat tot ´t einde vh jaar.
Laatst gewijzigd door Fakkel op 28 juli 2020, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef hem maar eens ongelijk. ;-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik lees enkel bv. dat Jazz middelheim van augustus is uitgesteld naar september. IK lees nergens iets over een gemeente die alle evenementen zou uitstellen tot na 31 december. Dus graag een concrete link.
Off-topic - een taallesje
men = MIJN
zen = ZIJN
men = MIJN
zen = ZIJN