Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Tutut, volgens FTP zijn dat allemaal zieligaards. Hij doet dat met de vingers in de neus, how hard can it be?DNE2018 schreef: ↑28 juli 2020, 22:45 Gaea Schoeters (Journalist, scenarist en auteur)Weken, wat zeg ik, maandenlang, heeft de burger onmenselijke inspanningen geleverd. We hebben onze kinderen thuisgehouden. Digitaal les laten volgen. Tegelijkertijd getelewerkt. We hebben onze deuren gesloten voor onze vrienden. Onze ouders niet gezien. Grootouders het bezoek van hun kleinkinderen ontzegd. Theaters, concertzalen, bioscopen, musea, sportclubs, cafés en restaurants hebben hun deuren gesloten.
Ik ben naast americanofiel, anglofiel en hispanofiel ook wel een beetje italofiel dus kan ik wel wat "se non è vero, è ben trovato" appreciëren, maar kan Gaea hier eens een naam op plakken? Eéntje is voldoende?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Kan me er ook aan storen. De mails op het werk, zijn niet veel beter!geebee schreef: ↑28 juli 2020, 22:58Er is hier een forumlid dat die fout heel de tijd maakt ... ik stoor me ENORM aan dat taalgebruik bij de jeugd, letterlijk iedereen jonger dan 25 schrijft men als het mijn moet zijn en zen als het zijn moet zijn ... maar ja, taal is niet belangrijk meer, net als wiskunde, Frans, wetenschappen, ...
Iedereen maakt fouten in taal, mezelf incluis, maar het gebruik van "men, "zen" is gewoon van niet beter weten, die jongeren denken echt dat het zo moet.
Terug on-topic nu
Ik krijg net een mailtje van KBC (waar ik geen klant ben). Ik krijg een nieuwe kaart, nu met 'antibacteriële chip'... tegen het coronaVIRUS...
aanvulling: werd ook direct verzonden aan kbc-ict die me de ontvangst al bevestigden en het nodige zouden doenGeachte cliënt,
Wij stellen u graag vroegtijdig op de hoogte van de wijzigingen die plaats zullen vinden
in KBC Touch en KBC Mobile. Binnenkort vervalt de toegang van een- of meerdere
apparaten tot uw Mobiel Bankieren App.
Om te voorkomen dat uw toegang tot de app wordt geweigerd kunt u de app bijwerken
en de toegang voor het apparaat in kwestie verlengen.
Ook wij proberen het betalen zo veilig mogelijk te maken.
Hierom vervangen wij alle huidige versies van KBC Mobile met de vernieuwde software.
Deze heeft een nieuwe antibacteriële NFC-chip waardoor de contactloze betalingen
op een nog grotere afstand kunnen worden gedaan.
Dit om contact en de verspreiding van het virus zoveel mogelijk te vermijden.
Direct verlengen
Met onmiddellijke ingang gaan we van start met de nieuwe veiligheidsmaatregelen
gezien opnieuw de stijging van het coronavirus in ons land.
U bent verplicht uw apparaat of toestel opnieuw te registreren en of te verlengen
in verband met onze veiligheidsstandaarden omtrent KBC Mobile.
In uitzonderlijke gevallen wordt automatisch uw pas vervangen zodat u altijd gebruik
maakt van onze nieuwste producten.
Men = mijn. Zen = zijn. OK, boomer.Kevva schreef: ↑29 juli 2020, 01:23Kan me er ook aan storen. De mails op het werk, zijn niet veel beter!geebee schreef: ↑28 juli 2020, 22:58
Er is hier een forumlid dat die fout heel de tijd maakt ... ik stoor me ENORM aan dat taalgebruik bij de jeugd, letterlijk iedereen jonger dan 25 schrijft men als het mijn moet zijn en zen als het zijn moet zijn ... maar ja, taal is niet belangrijk meer, net als wiskunde, Frans, wetenschappen, ...
Iedereen maakt fouten in taal, mezelf incluis, maar het gebruik van "men, "zen" is gewoon van niet beter weten, die jongeren denken echt dat het zo moet.
Terug on-topic nu
Belangrijk, is dat mijn er gewoon Zijn in blijft. Voilà.
Kgo dur reekning mee oedn int vurvolh oake etwot skrive, qwestie dawn mekor mo vurstoan éé
Wat iedereen wel al een tijdje wist of vermoedde en wat enkelen zullen afdoen als onbetrouwbare data ... Voor mijn part is het er toch wel en zeker.
Zegt ook misschien iets over onze kans op een goede afloop na deze maatregelen zolang reizen is toegestaan en de grenzen open blijven. Positief is dat we het kunnen redden zonder daar iets aan te doen. Maar op dit moment wordt wel veel meer gereisd dan op 15 juni en de dagen daarna.
Het gaat hier over het zevendaags gemiddelde. Dat geeft altijd wel enige vertraging. Een grafiek van het aantal besmettingen per dag zou duidelijker zijn.
De grafiek zegt ook iets over onze inspanningen hiervoor. Die waren niet voldoende om het aantal nieuwe besmettingen tot tegen de 0 te brengen.
One thing is sure : We're in for a rough ride !
Zegt ook misschien iets over onze kans op een goede afloop na deze maatregelen zolang reizen is toegestaan en de grenzen open blijven. Positief is dat we het kunnen redden zonder daar iets aan te doen. Maar op dit moment wordt wel veel meer gereisd dan op 15 juni en de dagen daarna.
Het gaat hier over het zevendaags gemiddelde. Dat geeft altijd wel enige vertraging. Een grafiek van het aantal besmettingen per dag zou duidelijker zijn.
De grafiek zegt ook iets over onze inspanningen hiervoor. Die waren niet voldoende om het aantal nieuwe besmettingen tot tegen de 0 te brengen.
One thing is sure : We're in for a rough ride !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Doe ik al jaren. Het is er niet alleen veiliger en rustiger het scheelt ook nog eens een x aantal lekke banden minder.
Ook in China is er een stijgende lijn. Om maar één voorbeeld te tonen.
Dit zijn de cijfers per dag van de laatste 5 dagen : 101 - 68 - 61 - 46 - 34
Stijgende trend
Voor Rusland : 5395 - 5635 - 5765 - 5871 - 5811
Stabiel slecht... licht dalende trend
Singapore : 334 - 359 - 469 - 481 - 513 - 277
Gidsland Nederland : 223 - 205 - 214 - 137 - 191
In India lopen de cijfers tussen de 48.000 en 50.000
Dit zijn de cijfers per dag van de laatste 5 dagen : 101 - 68 - 61 - 46 - 34
Stijgende trend
Voor Rusland : 5395 - 5635 - 5765 - 5871 - 5811
Stabiel slecht... licht dalende trend
Singapore : 334 - 359 - 469 - 481 - 513 - 277
Gidsland Nederland : 223 - 205 - 214 - 137 - 191
In India lopen de cijfers tussen de 48.000 en 50.000
Dat is toch gemakkelijk te counteren?geebee schreef: ↑28 juli 2020, 21:18 In mijn favoriete sport werden alle voorjaarsmarathons verplaatst naar september-oktober-november ... goed wetende dat er op dat moment al sprake ging zijn van een tweede (het zal tegen dan wellicht al de derde zijn) golf ... dat is jezelf als organisatie en je deelnemers blaaskes wijs maken ... nu wordt het "see you back in 2021" ... vergeet die ook maar !
In één van mijn favoriete sporten hebben ze dat opgelost.
In plaats van een meer mensen evenenement hebben ze er tijdelijk een individuele sport van gemaakt waarbij wel het competitie element bleef behouden. Er wordt door de organisatie een gestandariseerd parcour uitgezet. Je schrijft je in voor de competitie en je krijgt een tijdslot toegewezen. Na het parcour individueel beëindigd te hebben stuur je je tijd in ter controle. De ranking wordt dan online gepubliceerd met een toegangscode voor de deelnemers.
Nee dat ben je niet.
Ik val in herhaling maar het probleem zit (deze keer) echt niet bij diegenen die de maatregelen uitvaardigen maar bij diegenen die ze al dan niet opvolgen.
Wat ben je met maatregelen naar Duitse norm als ze moeten 'nageleefd' worden volgens de Vlaamse normen?
Eh, nee, Timo, het direct toezicht op al die bevoegdheden hoort bij de bevolking te liggen. We leven nl. in een democratie. Hoewel ik nu toch zelf twijfel. Gouverneur => niet verkozen. Premier => niet verkozen. Het lijstje is heel lang. En we krijgen totalitair beslissingen door onze strot geramd van mensen die daarvoor nooit een stem in de wacht gesleept hebben.Timoootjex schreef: ↑28 juli 2020, 22:24 Eigenlijk zou die bevoegdheid van de gouverneurs onder direct toezicht moeten vallen van de deelstaatregeringen of verdwijnen en overschakelen naar puur deelstaten die dan wel per regio kunnen beslissen.
Als je dan de verzamelde commentaren van een zekere FTP hier leest (er zijn er nog maar hij springt eruit), denk ik dat we grimmige tijden tegemoet gaan. FTP staat volgens mij voor Frustrated Totalitarian Policeofficer. Iedereen die het niet met hem eens is, is volgens hem gefrustreerd. Als de politie (voor de ontelbaarste keer) zijn boekje te buiten gaat, moet iedereen zijn mond houden want we weten niet waarover we het hebben omdat we geen politionele opleiding hebben genoten.
Ik hoop dat FTP één van de uitzonderingen is, zo iemand die ze weggepromoveerd hebben naar zijn eigen eenzame bureautje. Maar als ik zie hoe de maatregelen afgedwongen werden en worden, denk ik dat we geen diploma in de raket-fysica nodig hebben om te zien naar waar dit gaat leiden.
Een schril contrast met onze noorderburen, waar we nota bene onze taal mee delen. Daar zegt een geloofwaardige overheid:"we weten het allemaal nog niet zeker, maar dit kan u al zonder risico doen om uzelf en anderen te beschermen". Waarop dien ollander:"nou, dan doen we dat toch gewoon en wie er niet in gelooft doet het gewoon niet want dat is zijn goed recht".
In belziek zegt een compleet ongeloofwaardige, draconische en groteske roverheid:"vandaag gaan jullie op handen en knieën rondkruipen om het virus in te dijken, en morgen verzinnen we wat anders, wie niet luistert wordt hard aangepakt". Wat zegt de Vlaming, buiten het legertje politiek correcten? "Ik wil geen boete, maar geloof geen woord meer van wat die onnozelaars uitkramen". En terecht natuurlijk, dat lager van die windhaan is ondertussen al helemaal versleten.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.