Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Wel met de niet-onbelangrijke sidenote dat handhaving van wetten in dit land een grote grap is. Ben eens benieuwd welk percentage van de overtredingen vastgesteld is, welk percentage van vastgestelde overtredingen effectief beboet is en welk percentage van boetes effectief betaald zal worden.
Om dan te spreken van een totalitaire staat waar alles volgens de letter beboet wordt, lijkt me er sterk over.
Om dan te spreken van een totalitaire staat waar alles volgens de letter beboet wordt, lijkt me er sterk over.
Yo, die lopen toch redelijk achter.
Ik kreeg vorige week een mail van 'Argenta' dat hun kastje voor online verrichtingen zou worden vervangen door een kastje met een camera om je kaart vanop afstand te kunnen uitlezen. Dat is pas vooruitstrevend.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, dat vat het zowat samen.GreenDean schreef: ↑29 juli 2020, 10:58In belziek zegt een compleet ongeloofwaardige, draconische en groteske roverheid:"vandaag gaan jullie op handen en knieën rondkruipen om het virus in te dijken, en morgen verzinnen we wat anders, wie niet luistert wordt hard aangepakt". Wat zegt de Vlaming, buiten het legertje politiek correcten? "Ik wil geen boete, maar geloof geen woord meer van wat die onnozelaars uitkramen". En terecht natuurlijk, dat lager van die windhaan is ondertussen al helemaal versleten.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dan heeft het toch al één voordeel opgeleverd, komen ze eens op een redelijk normaal uur uit hun bed.Timoootjex schreef: ↑28 juli 2020, 22:08 Ja maar degene die de regels overtreden zullen ook gewoon 2 uur vroeger gaan. Het is gewoon het probleem verleggen
Maar ondertussen ook overgeschakeld op de 10 miles, zoals Geebee? M'n trainingen blijven gewoon doorgaan, de wedstrijden allicht niet. Averbode wil ook met slots werken, ben benieuwd.
Nu is willekeur juist een kenmerk van een totalitaire staat.foopah schreef: ↑29 juli 2020, 11:11 Wel met de niet-onbelangrijke sidenote dat handhaving van wetten in dit land een grote grap is. Ben eens benieuwd welk percentage van de overtredingen vastgesteld is, welk percentage van vastgestelde overtredingen effectief beboet is en welk percentage van boetes effectief betaald zal worden.
Als d'een of ander je eens lekker wil kl*ten, dan moest die eerst op zoek naar een kapot achterlicht. Nu volstaat een lichtjes verschoven mondmasker.
Ik doe tot nader order niet meer mee met events als er al worden georganiseerd.
Ah ja, het was me niet opgevallen. Goed dat je er mij op wijst. Ik had het enkel over de garderobe van Bart De Wever, en had de link niet gelegd met Corona.
De verschijning van Bart De Wever op de Abba-première was inderdaad 10 dagen voor de lockdown van 18 maart. Hij wou hiermee onderstrepen hoe dwaas hij de vraag van sommigen vond om optredens, feesten, evenementen,... omwille van Corona te sluiten.
Dat was in de zelfde periode van zijn grootschalige campagne op de sociale media waarin hij opriep om de corona-maatregelen niet te respecteren.
En vandaag de dag kunnen voor Bart De Wever de bubbels niet klein genoeg zijn, de corona-maatregelen niet streng genoeg en de controle erop niet strikt genoeg.
Nogmaals bedankt om mij hierop attent te maken.
Graag gedaan, zo zie je maar dat iedereen zich kan vergissen eh.Calco schreef: ↑29 juli 2020, 11:38 Ah ja, het was me niet opgevallen. Goed dat je er mij op wijst. Ik had het enkel over de garderobe van Bart De Wever, en had de link niet gelegd met Corona.
De verschijning van Bart De Wever op de Abba-première was inderdaad 10 dagen voor de lockdown van 18 maart. Hij wou hiermee onderstrepen hoe dwaas hij de vraag van sommigen vond om optredens, feesten, evenementen,... omwille van Corona te sluiten.
Dat was in de zelfde periode van zijn grootschalige campagne op de sociale media waarin hij opriep om de corona-maatregelen niet te respecteren.
En vandaag de dag kunnen voor Bart De Wever de bubbels niet klein genoeg zijn, de corona-maatregelen niet streng genoeg en de controle erop niet strikt genoeg.
Nogmaals bedankt om mij hierop attent te maken.
Dees kan nu toch niet meer, hoe meer soep kan je van deze crisis nog maken?
Bedrijf dat corona-app moet ontwikkelen, sjoemelde met recensies
Uit een onderzoek van VRT NWS blijkt dat Devside, het bedrijf dat de contactopsporingsapp voor ons land moet ontwikkelen, onterecht logo’s van grote bedrijven als klant op haar website heeft gezet. Het bedrijf heeft ondertussen zijn website aangepast.
In de technologiesector gingen heel wat alarmbellen af toen bekend werd gemaakt dat Devside de corona-app zou ontwikkelen. Reden? Vrijwel niemand had ooit al gehoord van het bedrijf. En blijkbaar is er toch meer aan de hand.
“Tevreden klanten”
Op Twitter kaartte freelance copywriter Thomas Smolders na de bekendmaking al snel aan dat Devside eenvoudigweg foto’s van tevreden klanten van het internet had gehaald.
Op de website van het bedrijf staat ook dat het bedrijf al samengewerkt heeft met onder ander Pizza Hut en Belfius. Maar uit een rondvraag van VRT NWS blijkt nu dat onder andere Pizza Hut nooit samenwerkte met Devside.
“Wij hebben nooit rechtstreeks met Devside gewerkt”, zegt een woordvoerder aan VRT NWS. “Iemand die ooit als zelfstandige voor hen heeft gewerkt heeft bij ons een keer een applicatie gebouwd. We gaan dan ook vragen of ze ons logo willen verwijderen van hun pagina.” Devside gaf daar meteen gehoor aan. Het logo van Pizza Hut werd vervangen door het logo van Monizze, een aanbieder van maaltijdcheques.
VRT NWS klopte ook aan bij Belfius, maar daar wou men niet ingaan op vragen. Toch werd ook hun logo van de website gehaald en vervangen door het logo van Ozaam, een start-up.
Devside, een bedrijf van ondernemer Jean-Paul De Ville De Goyet, wenste niet te reageren op de bevindingen van VRT NWS.
Bron: https://www.zita.be/nieuws/bedrijf-dat- ... -recensies
Uit een onderzoek van VRT NWS blijkt dat Devside, het bedrijf dat de contactopsporingsapp voor ons land moet ontwikkelen, onterecht logo’s van grote bedrijven als klant op haar website heeft gezet. Het bedrijf heeft ondertussen zijn website aangepast.
In de technologiesector gingen heel wat alarmbellen af toen bekend werd gemaakt dat Devside de corona-app zou ontwikkelen. Reden? Vrijwel niemand had ooit al gehoord van het bedrijf. En blijkbaar is er toch meer aan de hand.
“Tevreden klanten”
Op Twitter kaartte freelance copywriter Thomas Smolders na de bekendmaking al snel aan dat Devside eenvoudigweg foto’s van tevreden klanten van het internet had gehaald.
Op de website van het bedrijf staat ook dat het bedrijf al samengewerkt heeft met onder ander Pizza Hut en Belfius. Maar uit een rondvraag van VRT NWS blijkt nu dat onder andere Pizza Hut nooit samenwerkte met Devside.
“Wij hebben nooit rechtstreeks met Devside gewerkt”, zegt een woordvoerder aan VRT NWS. “Iemand die ooit als zelfstandige voor hen heeft gewerkt heeft bij ons een keer een applicatie gebouwd. We gaan dan ook vragen of ze ons logo willen verwijderen van hun pagina.” Devside gaf daar meteen gehoor aan. Het logo van Pizza Hut werd vervangen door het logo van Monizze, een aanbieder van maaltijdcheques.
VRT NWS klopte ook aan bij Belfius, maar daar wou men niet ingaan op vragen. Toch werd ook hun logo van de website gehaald en vervangen door het logo van Ozaam, een start-up.
Devside, een bedrijf van ondernemer Jean-Paul De Ville De Goyet, wenste niet te reageren op de bevindingen van VRT NWS.
Bron: https://www.zita.be/nieuws/bedrijf-dat- ... -recensies
Die gekke Walen toch. Het is allemaal de fout van de Vlamingen:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/-wal ... ~af406006/
Alsof het bij hun minder laks is als bij ons.
Zo zie je maar.
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/-wal ... ~af406006/
Alsof het bij hun minder laks is als bij ons.
Zo zie je maar.
Dat is idd niet netjes. Toch hoeft het daarom niet op een ramp uit te draaien. Devside werkt immers niet alleen aan die app, maar samen met Ixor uit Mechelen, en dat is een professioneel bedrijf (€7 miljoen omzet in 2018). Ixor zet 10 ontwikkelaars in om mee aan de app te bouwen. Vergeet ook niet dat de app van Devside/Ixor minder dan €850000 kost, terwijl deze van de enige andere kandidaat SAP/Proximus €20 miljoen zou gekost hebben. Indien zou blijken dat die laatste app niet goed zou werken, dan zou de meute weer kunnen zagen dat er €20 miljoen is weggesmeten.DNE2018 schreef: ↑29 juli 2020, 13:04 Dees kan nu toch niet meer, hoe meer soep kan je van deze crisis nog maken?
Laatst gewijzigd door gpv1 op 29 juli 2020, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Inderdaad. Devside heeft bovendien wel degelijk wat appjes ontwikkeld.
Bovendien wordt het framework al getrokken uit wat Google en de Duitse Corona-app al hebben aangeleverd. Het moet dus niet zo moeilijk zijn voor die script kiddies.
Daarnaast: aangezien het volk (Spaargidsers en de overige 11 miljoen) duidelijk de dingen van zijn federale overheid niet lust - en terecht - wordt die app sowieso niet gebruikt.
Dan kan je beter 850 duizend door de plee trekken dan 20 miljoen.
And now for something completely different.
Het zijn niet alleen de Belgische autoriteiten die apenstreken uithalen. Ook in Nederland heeft men een probleem dat mensen die uit een oranje zone terug komen zich niet aan de thuisquarantaine houden. Men denke alleen maar aan de Nederlandse toeristen die Antwerpen bezoeken en/of op een Kempische camping hebben gestaan.
Dus... dan moet je het als autoriteit je burgers natuurlijk wel zo gemakkelijk mogelijk maken.
Quod non.
De ouders en de kinderen van 12 jaar en ouder moeten twee weken in quarantaine. Als die quarantaine na de uitstap echter eindigt na de schoolvakantie, dan is dat spijbelen.
En spijbelen wordt zwaar beboet aan EUR 100 per dag per kind (max bedrag voor 2 weken: EUR 900 per kind).
Neen, dit is geen Belgenmop.
Terzijde: dat artikel bevat ook de redenen waarom men dan de quarantaine niet in de vakantie kan plannen.
Aanvullend: de Nederlandse schoolvakantie is sowieso maar een miezerige 6 weken in plaats van ons juli-en-augustusverlof.
Bovendien wordt het framework al getrokken uit wat Google en de Duitse Corona-app al hebben aangeleverd. Het moet dus niet zo moeilijk zijn voor die script kiddies.
Daarnaast: aangezien het volk (Spaargidsers en de overige 11 miljoen) duidelijk de dingen van zijn federale overheid niet lust - en terecht - wordt die app sowieso niet gebruikt.
Dan kan je beter 850 duizend door de plee trekken dan 20 miljoen.
And now for something completely different.
Het zijn niet alleen de Belgische autoriteiten die apenstreken uithalen. Ook in Nederland heeft men een probleem dat mensen die uit een oranje zone terug komen zich niet aan de thuisquarantaine houden. Men denke alleen maar aan de Nederlandse toeristen die Antwerpen bezoeken en/of op een Kempische camping hebben gestaan.
Dus... dan moet je het als autoriteit je burgers natuurlijk wel zo gemakkelijk mogelijk maken.
Quod non.
De ouders en de kinderen van 12 jaar en ouder moeten twee weken in quarantaine. Als die quarantaine na de uitstap echter eindigt na de schoolvakantie, dan is dat spijbelen.
En spijbelen wordt zwaar beboet aan EUR 100 per dag per kind (max bedrag voor 2 weken: EUR 900 per kind).
Neen, dit is geen Belgenmop.
Terzijde: dat artikel bevat ook de redenen waarom men dan de quarantaine niet in de vakantie kan plannen.
Aanvullend: de Nederlandse schoolvakantie is sowieso maar een miezerige 6 weken in plaats van ons juli-en-augustusverlof.
Ben eens benieuwd of de Amerikanen Trump nog een tweede termijn zullen geven als POTUS. Hoe de man het doet als president dat weet ik niet, ik woon niet in de VS. Maar in tijden van politieke correctheid vind ik het toch heerlijk om die narcistische populist bezig te horen en te zien
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.