Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Mij is het duidelijk dat men dit uitspeelt om te digitaliseren en vermoedelijk ook om zijn grip op de bevolking te verstevigen aangezien de 'democratie' een beetje kapot is.Janmetvrees schreef: ↑30 juli 2020, 13:45 Lijkt me zeer duidelijk, de politiekers, dokters en virologen weten het zélf niet. Ze doen zomaar wat; ze kunnen dat moeilijk openbaar toegeven.
Volgens mij zal die epidemie pas stoppen, als er miljoenen doden zijn, zodat het virus gewoonweg geen gastheer meer vindt. Zoals de pest en spaanse griep vroeger, dat stopte ook pas nadat de wereldbevolking gedecimeerd was.
Schelden is je frustraties tonen. Dat lijkt me een betere omschrijving. En wat is daar eigenlijk mis mee? Schreeuw het uit is beter dan het op te kroppen.
Alles en iedereen is racistisch, schelden is not done, maak geen plannen, ... We zijn er bijna. Keep up the good work, lads.
De midi : Het is nogal ene die hard gegoten is in de lente van zijn leven, onze 'gastheer' en tegenstander... Groot uitgevallen qua lengte. We kunnen voor alle veiligheid best samen gaan naar de midi en achteraf een hamburger gaan eten om de belevenis te vieren. Wie weet brengt 'hij' ook een paar makelaars mee. Naar het schijnt is dat volk zoals foorkramers.
Wat je zegt klopt Jefdewit. Alleen had ik dat al een beetje afgebouwd in de zin dat enkele familieleden 'mochten' langskomen als ze binnen of buiten op meer dan 2 meter afstand gingen zitten. Er kwamen ook wat werklui langs om klussen op te knappen.
Dat was een terugschroeven van mijn eigen maatregelen hier.
En dat is nu teruggebracht, sinds vrijdag, naar de oude situatie. Masker op bij ieder contact met personen buiten de bubbel (werklui etc), afstand houden, enkel mensen ontmoeten indien echt noodzakelijk. Winkelen opnieuw in grotere hoeveelheden en minder vaak naar de winkel gaan. Bij voorkeur weer collect and go.
De deurbel is van de muur gehaald, opnieuw, en iedereen weet daarmee hoe laat het is. Geen bezoek gevraagd, gewenst, aangemoedigd.
Er zijn nog een paar andere mensen die ik wel moet ontmoeten maar dat is dan ook zo kort mogelijk, zo weinig mogelijk, altijd met afstand, altijd mondmasker.
Totaalbeeld : mijn lockdown van vandaag is minder strikt dan die van maart. Al doende leren... Ik had toen ook geen maskers.
Wat je zegt klopt Jefdewit. Alleen had ik dat al een beetje afgebouwd in de zin dat enkele familieleden 'mochten' langskomen als ze binnen of buiten op meer dan 2 meter afstand gingen zitten. Er kwamen ook wat werklui langs om klussen op te knappen.
Dat was een terugschroeven van mijn eigen maatregelen hier.
En dat is nu teruggebracht, sinds vrijdag, naar de oude situatie. Masker op bij ieder contact met personen buiten de bubbel (werklui etc), afstand houden, enkel mensen ontmoeten indien echt noodzakelijk. Winkelen opnieuw in grotere hoeveelheden en minder vaak naar de winkel gaan. Bij voorkeur weer collect and go.
De deurbel is van de muur gehaald, opnieuw, en iedereen weet daarmee hoe laat het is. Geen bezoek gevraagd, gewenst, aangemoedigd.
Er zijn nog een paar andere mensen die ik wel moet ontmoeten maar dat is dan ook zo kort mogelijk, zo weinig mogelijk, altijd met afstand, altijd mondmasker.
Totaalbeeld : mijn lockdown van vandaag is minder strikt dan die van maart. Al doende leren... Ik had toen ook geen maskers.
Thx. Komt zowat overeen met de eigen situatie. Alleen geen collect and go.
Kies gewoon de juiste uren en dagen uit om te gaan winkelen in de nabijgelegen winkel. Hoogstens 10 man/vrouw aanwezig.
En je kan er nog altijd gratis energie tanken. Alhoewel dat ook al een paar maanden totaal overbodig geworden is.
De deurbel kan je hier gewoon met een kopje afzetten of alleen de geluidloze lichtflits activeren. Maar zo ver zijn we ook nog niet.
Werken zijn hier gelukkig afgelopen en vervolg pas vanaf oktober. Maar dat is de afwerking in een bijgebouw op 20 m afstand. Dus ver genoeg van ons verwijderd. Maar het is een Vlaamse stielman. Kan dus ook de bedoeling zijn dat het oktober 2021 was.
We kunnen misschien een clubje oprichten van de spaargids dramaqueens.
ps. die hamburger zie ik niet zitten, no meat.
Oeps, mijn bubbel roept om een Kahlua.
Werk aan de winkel.
€5.164,98 om precies te zijnBrembos schreef: ↑29 juli 2020, 20:47Mijn koopgedrag is inderdaad veranderd : weer een maand dat ik minder dan 1.000 euro heb uitgegeven en ik heb niet het gevoel dat ik iets heb gemist. Totale uitgaven dit jaar minder dan 7.000 euro.Timoootjex schreef: ↑29 juli 2020, 17:52 Economisch herstel wordt moeilijk vanwege wijziging koopgedrag.
Waar dit zich precies gaat ontladen is onvoorspelbaar, maar ontploffen zal hetpukkie007 schreef: ↑30 juli 2020, 14:47Schelden is je frustraties tonen. Dat lijkt me een betere omschrijving. En wat is daar eigenlijk mis mee? Schreeuw het uit is beter dan het op te kroppen.
Alles en iedereen is racistisch, schelden is not done, maak geen plannen, ... We zijn er bijna. Keep up the good work, lads.
Hallelujah.
Dat is geen 25 € per dag.
Alleenstaande of draait daar een gezin op?
Noodzaak of zit er een strategie achter?
Ik zit al aan 27.173 € sinds begin dit jaar.
Met een laagste maandsaldo van 576,50 € (juni) en een hoogste van 10.139,62 (februari, dus eigenlijk nog pre-corona).
Wel geteld voor de volledige bubbel van 2 personen.
Count me in. Ik heb een deurbel maar als ik de toegangspoort vooraan mijn oprit sluit kan niemand bij de bel. Tegenwoordig is die altijd gesloten. Bezoek is hier alleen welkom wanneer het op voorhand wordt aangekondigd. Winkelen doe ik 1 maal om de 10 dagen. Voor de rest zit ik in mijn tuin en wandel door de velden met mijn honden. Een paar dagen geleden heb ik een kleine buiteling gemaakt met als gevolg een barstje in het scafoid botje. De dokter was zo vriendelijk om mij een gipsverband aan te meten en mij verplicht thuis te zetten tot 6 september. Nadien krijg ik ofwel verlenging ofwel neem ik nog drie weken verlof op. Ik ben dus al zeker thuis tot eind september. De opgespaarde ziektedagen komen dus goed van pas. Zo kan ik de tweede golf rustig met een drankje vanuit mijn tuin zien passeren.
Je bent welkom.
CheckIk heb een deurbel maar als ik de toegangspoort vooraan mijn oprit sluit kan niemand bij de bel. Tegenwoordig is die altijd gesloten.
Hier niet nodig, het is alleen te vinden voor wie er moet zijn.Bezoek is hier alleen welkom wanneer het op voorhand wordt aangekondigd.
CheckWinkelen doe ik 1 maal om de 10 dagen.
checkVoor de rest zit ik in mijn tuin
verleden tijd wat betreft die honden. Het 'rotbeest' heeft voor de vorige vriendin gekozen. En ik voor de nieuwe Voorlopig zijn de wandelingen dus beperkt tot het gezelschap van die laatste. Maar gezien ik waarschijnlijk toch niet meer zal reizen met vliegtuig kies ik misschien toch terug voor een hond.en wandel door de velden met mijn honden.
Idd want met opgespaarde ziektedagen ben je op het einde niets.Een paar dagen geleden heb ik een kleine buiteling gemaakt met als gevolg een barstje in het scafoid botje. De dokter was zo vriendelijk om mij een gipsverband aan te meten en mij verplicht thuis te zetten tot 6 september. Nadien krijg ik ofwel verlenging ofwel neem ik nog drie weken verlof op. Ik ben dus al zeker thuis tot eind september. De opgespaarde ziektedagen komen dus goed van pas.
Check. Of nee, maak er maar +'s' van. Afhankelijk van de samenstelling en dosis (meestal vanaf 2) heeft dat steeds een aangenaam neveneffect op de hormonen van de vriendin. Altijd handig als je dan in eigen tuin vertoefd.Zo kan ik de tweede golf rustig met een drankje vanuit mijn tuin zien passeren.
Toch over bepaalde zaken.
Maar er blijft genoeg stof voor meningverschillen over. Gelukkig.
Maar er blijft genoeg stof voor meningverschillen over. Gelukkig.
Het enige dat hier ploft is af en toe de kurk van een goede fles.