Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Waar blijf je ze toch vandaan halen, Carpe ?
Kunnen we Franky de Skater niet expatriëren naar een Gronings ziekenhuis ? Onder begeleiding van de Rambo van Roeselaere. Die twee komen fluitend gek terug naar België. En misschien mept de Rambo er nog een paar - altijd leuk, wat spektakel.
Maar goed...
Zowel de voor- en de tegenstanders hebben natuurlijk gelijk.
Natuurlijk houdt mijn lapje mijn rommel binnen en jouw lapje jouw rommel. Check.
Natuurlijk is het belachelijk, dat je op de fiets een lapje op moet. Check.
Natuurlijk werkt dat lapje dan niet meer in de supermarkt als het al helemaal doorweekt is. Check.
Natuurlijk moet je je ook aan de andere regels houden en natuurlijk denken een heleboel apen dat dat ineens niet meer nodig is. Check.
Natuurlijk moet je niet permanent aan je lapje froemelen en daarom moet je het niet te pas en te onpas op en af doen. Check.
Natuurlijk moet je daarom niet verplichten om de 5 meter op het terras richting je tafeltje dat ding op te zetten. En dan mag het weer af. Check.
Is dat nu allemaal zo moeilijk ?
Dus wel
Beeh, beeeh, meeeh, meeeh...
Kunnen we Franky de Skater niet expatriëren naar een Gronings ziekenhuis ? Onder begeleiding van de Rambo van Roeselaere. Die twee komen fluitend gek terug naar België. En misschien mept de Rambo er nog een paar - altijd leuk, wat spektakel.
Maar goed...
Zowel de voor- en de tegenstanders hebben natuurlijk gelijk.
Natuurlijk houdt mijn lapje mijn rommel binnen en jouw lapje jouw rommel. Check.
Natuurlijk is het belachelijk, dat je op de fiets een lapje op moet. Check.
Natuurlijk werkt dat lapje dan niet meer in de supermarkt als het al helemaal doorweekt is. Check.
Natuurlijk moet je je ook aan de andere regels houden en natuurlijk denken een heleboel apen dat dat ineens niet meer nodig is. Check.
Natuurlijk moet je niet permanent aan je lapje froemelen en daarom moet je het niet te pas en te onpas op en af doen. Check.
Natuurlijk moet je daarom niet verplichten om de 5 meter op het terras richting je tafeltje dat ding op te zetten. En dan mag het weer af. Check.
Is dat nu allemaal zo moeilijk ?
Dus wel
Beeh, beeeh, meeeh, meeeh...
Ik weet het, ik woon niet in de -enige ter wereld- grootstad Antwerpen, maar ik heb toch een vraag: waar vinden jullie die drukke winkelstraten?
Serieus, op het openbaar vervoer zit er met moeite 5 man als het een drukke spits is, ik kom in Brussel met moeite een kat tegen, winkels zijn hier quasi leeg.
En dan vertellen ze mij dat ze een mondmasker dragen op drukke plaatsen: welke drukke plaatsen???
Misschien moet ik meer buitenkomen, maar buiten met de bubble heb ik nog geen enkel mens op 1,5m van mij gehad in de laatste maanden...
Dus ik vraag mij ook sterk af waarom ik een mondmasker zou moeten dragen, buiten omdat het de mode is blijkbaar.
Serieus, op het openbaar vervoer zit er met moeite 5 man als het een drukke spits is, ik kom in Brussel met moeite een kat tegen, winkels zijn hier quasi leeg.
En dan vertellen ze mij dat ze een mondmasker dragen op drukke plaatsen: welke drukke plaatsen???
Misschien moet ik meer buitenkomen, maar buiten met de bubble heb ik nog geen enkel mens op 1,5m van mij gehad in de laatste maanden...
Dus ik vraag mij ook sterk af waarom ik een mondmasker zou moeten dragen, buiten omdat het de mode is blijkbaar.
Als Bart De Wever premier wordt, zullen we in elk geval een premier hebben die pret kan maken.
Bart De Wever houdt van verkleedpartijen.
Bart De Wever wil niet dat we al die corona-regels serieus nemen.
Bart De Wever houdt van dieren en wie van dieren houdt, houdt van mensen.
Dat is dan 8 keer Bart De Wever voor wie graag bijhoudt hoe dikwijls Bart De Wever in 1 bericht voorkomt.
Hieronder nog een voorbeeld dat de maatregelen, enkel in de provincie Antwerpen, hun doel helemaal niet bereiken. Integendeel, ze zorgen voor een verdere verspreiding van het virus (Waasland). Zoals reeds gezegd: enkel een volledige lockdown voor de inwoners van de provincie Antwerpen kan de verdere verspreiding tegengaan en inperken.jeff schreef: ↑30 juli 2020, 14:27Ik vrees dat de nu genomen maatregelen voor de inwoners van de provincie Antwerpen sowieso weinig zoden aan de dijk zullen brengen.Dixit schreef: ↑30 juli 2020, 13:08
Ik kan hem ook geen ongeljk geven. Maar de reden van zijn gezucht is natuurlijk, dat de gemiddelde Hertogees een aantal tientallen keer per dag de grens oversteekt.
Ken jij de situatie in Baarle-Nassau en Baarle-Hertog eigenlijk wel ?
Dus als zo'n journaliste dan gaat zagen, dat zijn inwoners niet Nederland in mogen, dan doet hij 'zucht'.
Door de veralgemeende mondmaskerplicht - altijd op als je buiten komt ook als je afstand houdt en/of wanneer er niemand in de buurt is - zal je het aantal nieuwe besmettingen niet terugdringen. En de avondklok is onvoldoende, want overdag mag je als Antwerpenaar dus nog overal naar toe, dus ook naar de kust dit weekend en dan kan daar het virus nog wat meer verspreid worden, zonder enige maatregel te overtreden. De NMBS legt dit weekend weliswaar geen extra treinen vanuit Antwerpen in (https://newsmonkey.be/nmbs-extra-treine ... ronavirus/).
Aanvulling: veel cafes sluiten nu ook al overdag in Antwerpen. Het zou me niet verbazen dat ze dan massaal naar de kust trekken en daar is geen avondklok! Van kortzichtige politiek gesproken... Dat betekent ook dat ze als haringen in een ton met hun virus wel op de trein mogen gaan zitten/staan (geen beperking!). De mondmaskerplicht op de trein is dan natuurlijk wel aangewezen.
Ik denk dat alleen een volledige lockdown voor de Antwerpenaren, essentiële verplaatsingen uitgezonderd, de verdere verspreiding van het virus nu kan tegengaan en inperken, helaas.
Het is dus niet nodig te zoeken naar gaten in de thans genomen maatregelen om te weten dat ze op zich weeral vrij absurd en ontoereikend zijn om het virus niet verder vrije baan te geven.
Zelf hou ik me sowieso aan mijn zelf opgelegde lockdown.
Bron: Het Nieuwsblad 31/07/2020Doordat Antwerps provinciegouverneur Cathy Berx de sluiting beval van fitnesscentra in zowel de stad als de omliggende gemeenten, moest fitnessketen Basic-Fit de deuren van maar liefst 22 vestigingen in de Antwerpse regio sluiten.
En dat hebben ze intussen gemerkt in de Basic-Fit-filialen in het nabijgelegen Beveren en Sint-Niklaas, die wel nog open zijn. Reden? Wie een Basic-Fit-abonnement heeft, kan in eender welke vestiging komen sporten.
Woensdagavond daagden bij Basic-Fit in Sint-Niklaas zoveel Antwerpse sportievelingen op dat de politie ter plekke moest komen om orde op zaken te stellen. “Op een bepaald moment zat het bezoekersaantal er op het maximum. Er is door ons gevraagd om eerst een paar mensen buiten te laten vooraleer terug nieuwe mensen toe te laten”, aldus de politie van Sint-Niklaas.
Ook vaste klanten staan te kijken van de plotse volkstoeloop in onder meer de filialen van Beveren en Sint-Niklaas. “Normaal staat de parking hier maar halfvol. Gisteren was er nog amper plek. Binnen veel mensen die ik nooit eerder zag. Velen met een wel erg dik Antwerps accent, of te herkennen aan hun T-shirt van voetbalclub Beerschot.”
“Ik begrijp die mensen”, zegt een andere fervente bezoeker: “Zij betalen ook voor hun abonnement, en willen sporten. Anderzijds zijn de maatregelen voor Antwerpen er niet voor niets gekomen. Dus of al die uitgeweken sportievelingen nu goed nieuws zijn voor de verdere verspreiding van het coronavirus? Ik betwijfel het.”
Basic-Fit zegt dat het erover waakt dat het in de fitnesscentra nooit te druk is. “Om die reden zijn mensen verplicht op voorhand te reserveren.” Het zegt ook specifiek aan Antwerpse klanten te hebben gevraagd om de oproep van Cathy Berx – om zich zo weinig mogelijk buiten de provincie te verplaatsen – te respecteren
Ja, de "parking" staat plots vol.
Waarempel :-)
Nu nog wachten op de bevestiging van de deurwaarder die hier minutieus bijhoudt hoe dikwijls BDW in een bericht voorkomt om te weten of ik het Guinness boek mag bellen.
Als BDW geen premier wordt, dan komt hij misschien dus nog in het Guinness boek.
Of in de geschiedenisboeken. Voor wie zich afvraagt hoe NVA het in hun hoofd gehaald heeft om de regels ivm de aanstelling van de burgemeester te veranderen... Want hiermee gooien ze na de volgende verkiezingen minstens in enkele gemeentes de burgemeestersjerp in de schoot van Vlaams Belang.
Het antwoord is eenvoudig: het meesterlijk strategisch inzicht van Bart De Wever. Hij heeft zijn partij overtuigd dat dit een goede zet is, maar hij heeft hierbij drogredenen gebruikt.
De echte reden: BDW ziet de bui hangen dat hij bezig is aan zijn laatste termijn als voorzitter van NVA. En dus ook als burgemeester van Antwerpen.
Vandaar zijn cunning plan: hij stapt over naar Vlaams Belang en hij zal een hoop kiezers meebrengen, zeker bij de gemeenteraadsverkiezingen. Vlaams Belang haalt daarbij de absolute meerderheid in Antwerpen. Geen coalitie nodig.
En dankzij de nieuwe regels: waar BDW ook staat op de Antwerpse lijst, hij zal zonder twijfel de meeste voorkeurstemmen van Vlaams Belang halen ... en wordt dus automatisch burgemeester van Antwerpen.
En hij komt in de geschiedenisboeken als de eerste burgemeester van Vlaams Belang. En niet van de eerste de beste gemeente ...
Een waar genie, die BDW. Denkt altijd 3 of 4 stappen verder dan de rest.
https://m.hln.be/in-de-buurt/borsbeek/m ... ~a4fc4c5e/
Deze is goed. Gelukkig woon ik ver van Borsbeek want ik rij zowat constant met mijn kap open.
Deze is goed. Gelukkig woon ik ver van Borsbeek want ik rij zowat constant met mijn kap open.
Ik vind dat erg. Ik snap de logica van het mondmasker en ik erger me aan de fratsen van Zweden-aan-de-Noordzee.
Maar dit soort fratsen verkrachten de maatregel an*al.
Maar dit soort fratsen verkrachten de maatregel an*al.
Ha, we zijn het weer oneens.anonymous schreef: ↑31 juli 2020, 17:19 https://m.hln.be/in-de-buurt/borsbeek/m ... ~a4fc4c5e/
Ik dacht dat je toch op je FTP minstens een integraal 'mondmasker' draagt?
En als je dan met een gewone auto, met 1 of meer ramen open rijdt? Dan moet een mondmaster ook?anonymous schreef: ↑31 juli 2020, 17:19 https://m.hln.be/in-de-buurt/borsbeek/m ... ~a4fc4c5e/
-
- VIP member
- Contacteer:
Valt wel mee maar vandaag was het wel erg warm dus gaan ook alle ramen naar beneden. In dit warme weer is het grootste probleem eigenlijk de lederen stoelen, veel te warm aan de poep. Nu, het leukste is bij een graad of 20 met het windscherm naar boven. Ik rij wel zo veel mogelijk open, ook in de winter. Met een muts op, de zetelverwarming en de kachel op standje 10 is dat ook wel best leuk.
Ja klopt, ik heb een van de laatste 3 series. Ga ermee blijven rijden denk ik. Zalige kar.Sebastiaan1985 schreef: ↑31 juli 2020, 18:40 Een 3 cabrio, waar is de tijd!!! Spijtig dat ze van de cabrios en coupes van de 1 en de 3 een 2 en 4 gemaakt hebben