Corona-virus.
Re: Corona-virus.
+1, De Haan is zonder twijfel de mooiste kustgemeente.
Zijn er nu nog steeds die geloven dat mondmasker plicht een gunstig effect heeft? Het tegendeel zal eerder waar zijn, met een masker voelt men zich beschermd en veilig, het neemt de angst voor een besmetting weg, handhygiëne en afstand houden worden verwaarloosd, men heeft geen angst om zich in grote groepen te begeven, enz... Voor het virus is zo een Oostende situatie een feest gelegenheid, honderden mensen uren lang dicht op elkaar, elke leuning, handvat, enz... wordt door velen aangeraakt, geen gelegenheid voor handhygiëne, voortdurend aan dat mondmasker frunniken.
artsen en begrafenisaannemers gaan dit jaar gouden zaken doen
Interessant onderzoek de laatste dagen.
Mensen die behandeld worden met een dubbele dosis bloedverdunners overlijden niet langer in veertig procent van de gevallen maar slechts in 3 a 4 procent op intensieve zorgen. Onderzoek van ons Virga Jesse ziekenhuis.
De universiteit van Antwerpen komt door het onderzoek van bloedstalen uit bij 7 procent herd immunity maar denkt dat het reëele cijfer iets hoger is.
Positief is dat vele mensen het virus doormaakten zonder miserie.
Negatief... Zeven procent is nog niet veel en zeker niet genoeg om van kudde immuniteit te spreken.
Mensen die behandeld worden met een dubbele dosis bloedverdunners overlijden niet langer in veertig procent van de gevallen maar slechts in 3 a 4 procent op intensieve zorgen. Onderzoek van ons Virga Jesse ziekenhuis.
De universiteit van Antwerpen komt door het onderzoek van bloedstalen uit bij 7 procent herd immunity maar denkt dat het reëele cijfer iets hoger is.
Positief is dat vele mensen het virus doormaakten zonder miserie.
Negatief... Zeven procent is nog niet veel en zeker niet genoeg om van kudde immuniteit te spreken.
@ vortex : dat zeg ik al lang... In Oostende een uur met duizenden op elkaar gepakt staan maar wel met masker ? Erg.
Zonder masker : wel nog erger.
Mensen gaan door het dragen van een masker domme dingen doen. In groep dan nog !
@paul : daarna komt er wel een dip. Iedere grafiek die omhoog gaat komt ook weer beneden.
Zonder masker : wel nog erger.
Mensen gaan door het dragen van een masker domme dingen doen. In groep dan nog !
@paul : daarna komt er wel een dip. Iedere grafiek die omhoog gaat komt ook weer beneden.
Ja, was eergisteren in het tv nieuws.
En wie zit er hier aan de bloedverdunners?
(´n Lachertje is dat trouwens niet. Voetballen met zoon = paarse tot zwarte plekken op half m´n benen.)
Jij en ik, we zijn op de verkeerde voet vertrokken, maar tegenwoordig ben ik het opvallend vaak met je eens.vortex schreef: ↑1 augustus 2020, 09:43 Zijn er nu nog steeds die geloven dat mondmasker plicht een gunstig effect heeft? Het tegendeel zal eerder waar zijn, met een masker voelt men zich beschermd en veilig, het neemt de angst voor een besmetting weg, handhygiëne en afstand houden worden verwaarloosd, men heeft geen angst om zich in grote groepen te begeven, enz... Voor het virus is zo een Oostende situatie een feest gelegenheid, honderden mensen uren lang dicht op elkaar, elke leuning, handvat, enz... wordt door velen aangeraakt, geen gelegenheid voor handhygiëne, voortdurend aan dat mondmasker frunniken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het punt dat vortex wil maken (denk ik) is dat zonder die ridicule mondmaskerplicht de verstandige mensen in die kudde hun gezond verstand gingen gebruikt hebben en het station zouden verlaten (of nooit betreden) hebben. Wat ze nu trouwens ook beter gedaan zouden hebben, maar de volgzamen zullen gedacht hebben dat aangezien er toch een mondmaskerplicht geldt ze het wel konden riskeren ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat masker heeft daar weinig mee te maken. Het zal eerder de drager zijn. Met of zonder masker blijft dat deelpubliek even dom.
De klok rond zitten ze te staren op allerhande media. Maar blijkbaar steken ze er niets van op dat bruikbaar is.
Na de sossen, de groenen, de .... een nieuwe boosdoener: "het is de schuld van de mondmaskers"!
Contradictio in terminis.CarpeNoctem schreef: ↑1 augustus 2020, 10:13 de verstandige mensen in die kudde hun gezond verstand gingen gebruikt...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bwa, niet veralgemenen. Er zullen daar vast en zeker verstandige mensen door bepaalde omstandigheden tussengesukkeld zijn.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat geloof ik ook wel Carpe het kan niet dat dat een uniek feestje was.
Zelfs al behoort de meerderheid in een groep tot de "verstandige" mensen, dan nog zal kudde gedrag er voor zorgen dat een groep zich doorgaans als het "domste individu" zal gedragenCarpeNoctem schreef: ↑1 augustus 2020, 11:15 Bwa, niet veralgemenen. Er zullen daar vast en zeker verstandige mensen door bepaalde omstandigheden tussengesukkeld zijn.
Dat zootje in Oostende toont inderdaad de kuddementaliteit perfect aan. Deze dramaqueen zou het gewoon afgestapt zijn. Ik betaal nog liever 200 euro voor een taxi naar huis dan dat ik daar zou moeten tussen staan. En als je dan eindelijk op een trein raakt nog eens anderhalf uur als koeien opeengepakt zou moeten zitten.
CarpeNoctem schreef: ↑1 augustus 2020, 10:13Het punt dat vortex wil maken (denk ik) is dat zonder die ridicule mondmaskerplicht de verstandige mensen in die kudde hun gezond verstand gingen gebruikt hebben en het station zouden verlaten (of nooit betreden) hebben. Wat ze nu trouwens ook beter gedaan zouden hebben, maar de volgzamen zullen gedacht hebben dat aangezien er toch een mondmaskerplicht geldt ze het wel konden riskeren ...
Ik weet niet hoe je het moet benoemen maar de psychologie van 'ikke eerst' speelt daar wel in mee.
Iemand uit mijn vriendenkring (tja...ik heb er nog een paar over) zit momenteel in Oostende maar vertrekt 's namiddags.
De grote meerderheid zal beseffen dat dit geen ideaal Corona moment is maar wil toch eerst thuis zijn.
Vergelijk het met het leegmaken of vullen van een vliegtuig.
Je ziet dan de menselijke aard bovenkomen. Bijna Amerikaans idee : I am no quiter .. i am not a loser.
Wel .. of je de eerste bent die gaat zitten, je stoelnummer is al bekend. Een beter plaatsje wordt het niet als je je haast. Het vliegtuig vertrekt niet vroeger of later daardoor.
Bij het ontruimen van een vliegtuig ook (gewoon uitstappen). Iedereen zich maar haasten om dan 20 minuten te staan wachten op de bagage.
Station Oostende deze morgen : idem. Ik eerst !!! Ik eerst !!!
Waarom ? het zit in de genen gebakken en het is nu eigenlijk idioot om te bekijken. Vele duizenden jaren geleden heeft het misschien zijn nut gehad.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 1 augustus 2020, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.