Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
JHN flexer blijft het super doen! +15,56
Franklin US Opportunities A(acc)EUR
Fundsmith Equity Sicav R EUR
Robeco Global Consumer Trends D €
Threadneedle (Lux) American 1E
Threadneedle (Lux) Eur Smlr Com 1E EUR
Vooral de Robeco doet het super, volledig hersteld.
De komende maanden ga ik afscheid nemen van Threadneedle (Lux) Eur Smlr Com 1E EUR.
Deze doet het niet zo goed, na verkoop ga ik het verdelen over de andere en over tijd.
————
Mijn ETFs doen het belange zo goed niet
-4,9 !!!
En zeggen dat er mensen zich zorgen maken over de hogere beheerskosten, ja tarara.
Ga mijn etf houden, maar vanaf nu veel meer focus op de jhn flexer!!
Door wekelijks bij te kopen.
Franklin US Opportunities A(acc)EUR
Fundsmith Equity Sicav R EUR
Robeco Global Consumer Trends D €
Threadneedle (Lux) American 1E
Threadneedle (Lux) Eur Smlr Com 1E EUR
Vooral de Robeco doet het super, volledig hersteld.
De komende maanden ga ik afscheid nemen van Threadneedle (Lux) Eur Smlr Com 1E EUR.
Deze doet het niet zo goed, na verkoop ga ik het verdelen over de andere en over tijd.
————
Mijn ETFs doen het belange zo goed niet
-4,9 !!!
En zeggen dat er mensen zich zorgen maken over de hogere beheerskosten, ja tarara.
Ga mijn etf houden, maar vanaf nu veel meer focus op de jhn flexer!!
Door wekelijks bij te kopen.
Hoe kom je juist op 15,56%? Als ik een equal weight portefeuille maak met bovenstaande fondsen, heb ik 7,4% YTD. Heb je dan een veel groter deel in het franklin en robeco fonds?
Ook oppassen om groeifondsen te vergelijken met een neutrale index. Beter is dan om te vergelijken met een groei index zoals MSCI ACWI growth.
Extra aankopen van de laatste corona maanden hebben de boel Een serieuze boost gegeven. Ben blijven aankopen, zelfs iets meer dan anders en de fondsen hebben zich al prima hersteld.
Ah ok je gebruikt dus de money weighted return ipv time weighted. Dat is ook niet echt een goede basis om te vergelijken.
Toont ook de nutteloosheid aan van vragen als “ wat is uw Ytd” mocht dit al relevant zijn voor een ander.
Met de bogleheads return calculator is dat mogelijk: https://www.bogleheads.org/wiki/Calcula ... al_returns
YTD op 1 augustus: -1,64%, ten opzichte van -1,90% vorige maand, en -3,06 de maand daarvoor.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben al lang actief op de beurs en ben erg tevreden met mijn LT-prestatie, die beter is dan de indexen. Maar dit jaar zit ik YTD op -17%, licht beter dan de Bel20.
Maar aan de rendementen te zien, zijn het hier precies allemaal superbeleggers waarvan zelfs 's werelds grootste hedge fund CEO's nog iets kunnen leren.
Maar aan de rendementen te zien, zijn het hier precies allemaal superbeleggers waarvan zelfs 's werelds grootste hedge fund CEO's nog iets kunnen leren.
Desondanks het maken van veel fouten bij het herorganiseren van de portefeuille, toch nog steeds een ytd van 28.66%, niet slecht ook wetende dat de gehele portefeuille in USD noteert en deze toch ook reeds enkele percenten gezakt is ytd.
@kierkegaard: het zijn enkel de beleggers met goede resultaten die hun YTD hier komen etaleren. Wie minder goed heeft gepresteerd gaat dat niet aan de grote klok hangen.
Etaleren of het proberen installeren van een langere termijn visie met kwalitatieve bedrijven, en welke rendementen daarbij mogelijk zijn.
ik post mijn YTD in deze thread op de 1ste van iedere maand, ongeacht of de resultaten goed of slecht zijn.
Om aan -1,64% te geraken heb ik enkel breed gespreide ETFs aangehouden en bijgekocht.
Ik stel me serieuze vragen bij de newbies die hier extreme resultaten posten, zoals de +28 van Wushi, of de -17 van Kierkegaard.
@kierkegaard, Wushi: ik zal met grote interesse lezen met welke posities jullie dit behaalden.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
De portefeuille wordt geregeld geherbalanceerd, maar mijn ‘highest conviction’ bedrijven zijn Danaher, Microsoft, Heico (gekocht aan de low), The Trade Desk, Alteryx, Crowdstrike, Coupa, Roper, Church & Dwight, PayPal. Daarnaast enkele andere bedrijven waar ik nog geen volledige positie heb.
Laatst gewijzigd door Wushi op 1 augustus 2020, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Beleggers die minder zin hebben om zich actief bezig te houden met de investeringen kunnen altijd beleggen in een Fundsmith Equity, Lindsell Train, Scottish Mortgage investment Trust, of de IWQU index