Corona-virus.
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Mensen die berichten boven hun quoten, brrr. Het kan natuurlijk ook zijn dat je (on)bewust na een tijd begint te focussen op de medemens met een hoofddoek of anders gekleurde huid...
Hun cultuur is "warmer" dan de onze, letterlijk en figuurlijk , is een uitleg die je vaak krijgt.
Hun cultuur is "warmer" dan de onze, letterlijk en figuurlijk , is een uitleg die je vaak krijgt.
Neen, hoor.
In een bijna lege Zoo zie je heel duidelijk wie er steeds weer bovenop je zit. Ook al is dat niet nodig.
In een bijna lege Zoo zie je heel duidelijk wie er steeds weer bovenop je zit. Ook al is dat niet nodig.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Daarnet vroeg een Franse man zonder mondmasker in een zone waar het verplicht is iets aan mij, ik ben maar weggelopen.
Nee Dixit, Ellis is geen franchise. Ellis werd medio 2018 voor 75% overgenomen door GIMV en Top Brands. Ondertussen hebben deze onder meer omwille van Corona enkele miljoenen in Ellis mogen pompen.
Ik ga zelf ook graag eens naar Ellis, prijs - kwaliteit is OK al vind ik wel dat ze beter een betalingssysteem zouden mogen installeren zoals bij de Manhattan's en nog andere, ttz, je geeft je bestelling door, rekent onmiddellijk af en krijgt een buzzer mee die je verwittigt van zodra je bestelling klaar is.
Kans op tafelschuimers is hiermee nul.
Off topic : ik kan er niet van genieten.
Vergeleken met Burger King of Mc DO vind ik ze wel duurder maar niet beter.
Mijn enige bezoek aan Ellis op de Keyserlei is geeindigd met een gevoel van teleurstelling.
Gelukkig (voor Ellis) zijn er nog mensen die er anders over denken.
Vergeleken met Burger King of Mc DO vind ik ze wel duurder maar niet beter.
Mijn enige bezoek aan Ellis op de Keyserlei is geeindigd met een gevoel van teleurstelling.
Gelukkig (voor Ellis) zijn er nog mensen die er anders over denken.
Ook in Nederland stijgt het aantal coronabesmettingen weer. Bovendien waren de sterftecijfers tijdens de eerste covid-piek een onderschatting, blijkt nu. Toch blijft de stemming milder dan bij ons. (De Standaard)
Toch verkeerd geteld..
Toch verkeerd geteld..
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het aantal mensen in Nederland dat is overleden aan de gevolgen van het nieuwe coronavirus ligt 50 tot 100 procent hoger dan de officiële cijfers van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). Dat blijkt uit nieuw onderzoek dat woensdag door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is gepubliceerd.
Het CBS heeft een nieuwe methode gebruikt om de oversterfte tijdens de coronapandemie in te schatten. In de eerste elf weken van de pandemie, van 9 maart tot en met 24 mei, zijn volgens die methode 10.164 mensen overleden aan het longvirus. Wel moet rekening gehouden worden met onzekerheid, aldus het CBS. Hierdoor kan het aantal overledenen hoger of lager zijn en variëren tussen de 8.593 en 11.691. Dat betekent dat naast elke 10 geregistreerde doden als gevolg van corona er tussen de 5 en 10 mensen overleden aan corona die niet geregistreerd werden.
Volgens de jongste cijfers van het RIVM zijn er tot en met 28 juli 6.145 mensen in Nederland gestorven aan het nieuwe coronavirus.
In Nederland, waar alleen positief geteste overleden personen worden geregistreerd als coronadoden, is de geschatte oversterfte volgens het CBS ‘een goede en belangrijke manier om enige duiding te kunnen geven aan het aantal overledenen door covid-19.’
Coronabesmettingen op dit moment
Ook in Nederland gaat het aantal coronabesmettingen weer de hoogte in. De voorbije week zijn er 1.329 nieuwe besmettingen gemeld, dat zijn er 342 meer dan vorige week, 795 meer dan twee weken geleden en 897 meer dan drie weken geleden. Onze noorderburen houden het bij de basisregels: snelle testen, contactopsporing en afstand houden.
Er werd de Nederlanders vanuit het RIVM ook aangeraden om voorlopig niet naar Antwerpen te reizen.
bron:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200729_91578379
Het CBS heeft een nieuwe methode gebruikt om de oversterfte tijdens de coronapandemie in te schatten. In de eerste elf weken van de pandemie, van 9 maart tot en met 24 mei, zijn volgens die methode 10.164 mensen overleden aan het longvirus. Wel moet rekening gehouden worden met onzekerheid, aldus het CBS. Hierdoor kan het aantal overledenen hoger of lager zijn en variëren tussen de 8.593 en 11.691. Dat betekent dat naast elke 10 geregistreerde doden als gevolg van corona er tussen de 5 en 10 mensen overleden aan corona die niet geregistreerd werden.
Volgens de jongste cijfers van het RIVM zijn er tot en met 28 juli 6.145 mensen in Nederland gestorven aan het nieuwe coronavirus.
In Nederland, waar alleen positief geteste overleden personen worden geregistreerd als coronadoden, is de geschatte oversterfte volgens het CBS ‘een goede en belangrijke manier om enige duiding te kunnen geven aan het aantal overledenen door covid-19.’
Coronabesmettingen op dit moment
Ook in Nederland gaat het aantal coronabesmettingen weer de hoogte in. De voorbije week zijn er 1.329 nieuwe besmettingen gemeld, dat zijn er 342 meer dan vorige week, 795 meer dan twee weken geleden en 897 meer dan drie weken geleden. Onze noorderburen houden het bij de basisregels: snelle testen, contactopsporing en afstand houden.
Er werd de Nederlanders vanuit het RIVM ook aangeraden om voorlopig niet naar Antwerpen te reizen.
bron:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200729_91578379
Straf dat ze zoiets een onderzoek durven noemen, met een marge van 50% doet een blinde die naar een ei slaat het even goedTimoootjex schreef: ↑1 augustus 2020, 18:10 Het aantal mensen in Nederland dat is overleden aan de gevolgen van het nieuwe coronavirus ligt 50 tot 100 procent hoger dan de officiële cijfers van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). Dat blijkt uit nieuw onderzoek dat woensdag door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is gepubliceerd.
ik denk niet dat onze cijfers veel accurater zijn dat dat...
Dat zijn nu eenmaal de courante foutenmarge's
Je kan natuurlijk zoals ons doen en zeggen dat er geen foutenmarge is...
Dat zijn nu eenmaal de courante foutenmarge's
Je kan natuurlijk zoals ons doen en zeggen dat er geen foutenmarge is...
Dat was vandaag heel goed te merken. Erg rustig en geen ABN gehoord.Timoootjex schreef: ↑1 augustus 2020, 18:10 Er werd de Nederlanders vanuit het RIVM ook aangeraden om voorlopig niet naar Antwerpen te reizen.
Nu stellen de virologen terecht, dat je tussen twee regio's die op dezelfde plek in de curve zit wel mag reizen. Dus tussen nu en hoogstens 1 week mogen ze gewoon weer wel.
Dat zullen we maar niet zeggen, zeker ?
Aan de andere kant: als ze zo stronteigenwijs blijven voor wat betreft mondmaskers, houdt België ze natuurlijk over 3 weken weer tegen.
Er is ook geen sluitend bewijs dat mondmaskers helpen! Toch zeker niet die papieren variant (chirurgische).
Mensen dragen dat weken aan een stuk, tot ze ontrafelen. Wassen ze nooit en gebruiken het verkeerd.
Maar we gebruiken een mondmasker = dus we zijn veilig!
Mensen dragen dat weken aan een stuk, tot ze ontrafelen. Wassen ze nooit en gebruiken het verkeerd.
Maar we gebruiken een mondmasker = dus we zijn veilig!
In Nederland zijn de virologen tegen mondkapjes. Niets bewezen. Doen meer kwaad dan goed.
Als ik besmet geraakt is het wrs omdat ik die rommel verkeerd gebruik. Gewoon te onhandig, lui en mss wel dom ervoor. Maar met mij 40pct van de bevolking.
Nu in Nederland komen de biologen ook wel niet elke dag minstens 10x op tv en of radio.
Als ik besmet geraakt is het wrs omdat ik die rommel verkeerd gebruik. Gewoon te onhandig, lui en mss wel dom ervoor. Maar met mij 40pct van de bevolking.
Nu in Nederland komen de biologen ook wel niet elke dag minstens 10x op tv en of radio.
Mondmaskers helpen niet tegen virussen, wel tegen bacteriën! Genoeg bronnen en studies die dat bevestigen!
Dat weten ze wel in Nederland!
Laat Corona nu precies een virus zijn. En OK. Misschien helpt het amper iets maar doordat iedereen het verkeerd gebruikt is de werking/veiligheid toch weer om zeep.
Maar goed, de bevolking is gepaaid. Er wordt een signaal gegeven dat de regering maatregelen treft en ondertussen is er één of andere persoon rijkelijk zijn zakken aan het vullen.
Dat weten ze wel in Nederland!
Laat Corona nu precies een virus zijn. En OK. Misschien helpt het amper iets maar doordat iedereen het verkeerd gebruikt is de werking/veiligheid toch weer om zeep.
Maar goed, de bevolking is gepaaid. Er wordt een signaal gegeven dat de regering maatregelen treft en ondertussen is er één of andere persoon rijkelijk zijn zakken aan het vullen.