lening afbetalen of verder betalen
TIP
lening afbetalen of verder betalen
voor ik zelf aan het rekenen slaag: is het voordelig de openstaande schuld in 1x af te betalen als men dat kan ipv ze verder maandelijk af te betalen.
lening nog 10 jaar te gaan, aan 4 percent vast
op het eerste zicht zou men zeggen blijf verder afbetalen (als men aan 4% kan beleggen heft dit de interest van de lening op; 4% natuurlijk niet zeker!!) om het belastingsvoordeel mee te nemen (ik vermoed dat het belastingsvoordeel ook in de komende jaren dalend is daar er minder interest betaald wordt).
Momenteel trekken we 1600 euro terug van de belastingen (alle posten van de lening geschrapt en gesimuleerd)
aan de andere kant zijn er deze voordelen:
-elke maand spaart men het bedrag dat men normaal aan de lening zou betalen, dit kan men dan 10 jaar opsparen en uitzetten tegen 4
-een stuk recuperatie van de schuldsaldo
-besparing van 10x40euro voor de fortis zichtrekening
nadeel :
-wel 3 maand interest te betalen
-moet de hypotheek geschrapt worden?
Graag julie meningen of verdere opmerkingen
lening nog 10 jaar te gaan, aan 4 percent vast
op het eerste zicht zou men zeggen blijf verder afbetalen (als men aan 4% kan beleggen heft dit de interest van de lening op; 4% natuurlijk niet zeker!!) om het belastingsvoordeel mee te nemen (ik vermoed dat het belastingsvoordeel ook in de komende jaren dalend is daar er minder interest betaald wordt).
Momenteel trekken we 1600 euro terug van de belastingen (alle posten van de lening geschrapt en gesimuleerd)
aan de andere kant zijn er deze voordelen:
-elke maand spaart men het bedrag dat men normaal aan de lening zou betalen, dit kan men dan 10 jaar opsparen en uitzetten tegen 4
-een stuk recuperatie van de schuldsaldo
-besparing van 10x40euro voor de fortis zichtrekening
nadeel :
-wel 3 maand interest te betalen
-moet de hypotheek geschrapt worden?
Graag julie meningen of verdere opmerkingen
Re: lening afbetalen of verder betalen
hypotheek moet niet perse geschrapt worden, na dertig jaar verdwijnt ie automatisch
rekent misschien eens uit hoeveel alles precies kost en alle opbrengsten optellen en alle kosten aftrekken. Als je boven nul uitkomt lening afbetalen en anders gewoon blijven voortdoen.
Opt eerste zicht zou ik ze niet afbetalen, vier procent is niet veel.
rekent misschien eens uit hoeveel alles precies kost en alle opbrengsten optellen en alle kosten aftrekken. Als je boven nul uitkomt lening afbetalen en anders gewoon blijven voortdoen.
Opt eerste zicht zou ik ze niet afbetalen, vier procent is niet veel.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: lening afbetalen of verder betalen
omwille van het fiscaal voordeel is een lening vervroegd aflossen zelden voordelig.
Ingeval de renten sterk stijgen, kan je bovendien nog de bank onderdruk zetten dat ze je percentage moeten laten zakken of dat je anders op een ander gaat.
Meestal lukt het wel als je lening nog voldoende lang loopt en de intresten behoorlijk gezakt zijn.
de bank weet ook wel dat je maar een paar maanden wederbeleggingsvergoeding ( intrest ) aan hun moet betalen, en dat je dan kan vertrekken.
Indien je bij dezelfde bank kan blijven bespaar je opnieuw de notaris kosten.
Bij mij is het toch al eens gelukt bij de Foertis.
Ingeval de renten sterk stijgen, kan je bovendien nog de bank onderdruk zetten dat ze je percentage moeten laten zakken of dat je anders op een ander gaat.
Meestal lukt het wel als je lening nog voldoende lang loopt en de intresten behoorlijk gezakt zijn.
de bank weet ook wel dat je maar een paar maanden wederbeleggingsvergoeding ( intrest ) aan hun moet betalen, en dat je dan kan vertrekken.
Indien je bij dezelfde bank kan blijven bespaar je opnieuw de notaris kosten.
Bij mij is het toch al eens gelukt bij de Foertis.