Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Hier toch ook iets van een -17% YTD.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- 7 %
-
- Full Member
- Contacteer:
OK, dit moet u me toch even uitleggen.RGiskard schreef: ↑1 augustus 2020, 12:53ik post mijn YTD in deze thread op de 1ste van iedere maand, ongeacht of de resultaten goed of slecht zijn.
Om aan -1,64% te geraken heb ik enkel breed gespreide ETFs aangehouden en bijgekocht.
Ik stel me serieuze vragen bij de newbies die hier extreme resultaten posten, zoals de +28 van Wushi, of de -17 van Kierkegaard.
@kierkegaard, Wushi: ik zal met grote interesse lezen met welke posities jullie dit behaalden.
-17% extreem? De eurostoxx50 staat -15,35% en de Bel20 - 17,25%. Mijn resultaten zijn dus perfect in lijn met de markt. Het kan eigenlijk moeilijk meer gemiddeld of normaal zijn. Wat is daar precies extreem aan? Daar stel ik me serieuze vragen bij.
En als u zo geïnteresseerd bent in mijn posities, zoek dan eens op dezelfde naam op het beursig forum en lees mijn duizenden berichten daar en dan weet u meteen alles. Ik wens u een prettige lectuur.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat denk ik ook, maar het nut daarvan ontgaat me. Zo goed als alle accounts zijn anoniem, dus wat win je met opschepperij? En ik ben hier om ervaringen uit te wisselen en te leren, mocht ik gewoon onzin en leugens verkopen dan heb ik hier niets aan.
T.o.v. 1/1/2020 -1.19%
T.o.v. all time high -4.16%
T.o.v. all time high -4.16%
Heb lang beter gedaan dan de indexen maar de laatste 3 jaar niet. Nasdaq en mega market caps outperformen nu al een tijdje en heb ik weinig blootstelling aan.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Resultaten van een reeks portefeuilles en fondsen
Bovenaan heb ik deze keer een nasdaq100 en een SP500 index fonds toegevoegd.
In elke periode zijn er regio's en sectoren die beter presteren dan de gemiddelde van de wereldmarkt.
De voorbije periode hebben technologie, US en Large Cap het beter gedaan dan de alternatieven.
Het is moeilijk om op voorhand te weten welke regio's en sectoren beter zullen doen. De regios en sectoren wisselen regelmatig ( google: callan periodic chart)
Edit: EQQQ en CSPX YTD verbeterd
Code: Selecteer alles
1 Week 1 Mnd 3 Mnd 6 Mnd YTD 1 Jr 3 Jr 5 Jr
1,3 2,0 11,6 + 18,3 28,4 23,1 17,8 EQQQ - Nasdaq 100 index fund
-0,9 0,4 3,4 + -3,7 3,0 11,2 9,3 CSPX - SP500 index fund
-1,5 -0,3 4,1 + -6,3 -0,2 7,3 6,0 IWDA – MSCI world – wereld aandelen – ~75% van het geld dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is
-2,1 -0,9 3,6 -11,2 -11,9 -6,8 4,1 4,9 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
-0,9 0,4 5,9 -3,7 -3,3 1,1 3,1 2,6 Flexer van offensieve actieve fondsen (75/25)
-1,2 -0,1 2,8 -6,5 -6,4 -3,6 3,2 3,4 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
-0,5 0,1 3,0 -3,7 -2,4 -0,1 4,7 3,9 50/50 index portefeuille IWDA/IEAG
-0,7 0,5 2,6 -4,1 -4,4 -1,7 0,3 0,8 Mixer van aktieve fondsen (50/50)
0,1 1,4 2,3 0,7 2,5 1,7 2,5 1,6 Mijn stabiele vastrentende portefeuille
0,5 1,1 2,3 + 2,3 1,3 3,1 2,4 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds
0,0 1,0 1,7 + 0,3 4,6 - - VAGF – Wereld Aggregate Hedged
0,2 0,7 1,9 + 4,6 3,8 - - AGGH – Wereld Aggregate Hedged
In elke periode zijn er regio's en sectoren die beter presteren dan de gemiddelde van de wereldmarkt.
De voorbije periode hebben technologie, US en Large Cap het beter gedaan dan de alternatieven.
Het is moeilijk om op voorhand te weten welke regio's en sectoren beter zullen doen. De regios en sectoren wisselen regelmatig ( google: callan periodic chart)
Edit: EQQQ en CSPX YTD verbeterd
Laatst gewijzigd door B7H4long op 3 augustus 2020, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De Euro markt is 8 percent van de wereldmarkt, Belgie nog veel veel minder.kierkegaard schreef: ↑2 augustus 2020, 09:32 OK, dit moet u me toch even uitleggen.
-17% extreem? De eurostoxx50 staat -15,35% en de Bel20 - 17,25%. Mijn resultaten zijn dus perfect in lijn met de markt. Het kan eigenlijk moeilijk meer gemiddeld of normaal zijn. Wat is daar precies extreem aan? Daar stel ik me serieuze vragen bij.
De wereldmarkt heeft een YTD van -7,5% (ref: VWCE)
Waarom beperk/vergelijk je jezelf met zo'n klein deel van de markt?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Vermoedelijk omdat zijn portefeuille bestaat uit aandelen van de Bel-20 korf. Ik zou het ook zo doen, ook voornamelijk Bel 20 en AEX.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Waarom sluit je zo'n grote delen van de markt uit in je beleggingen?
Waarom zou je maar een deel van je keuzes benchmarken?
Als je kiest om in individuele aandelen uit "Belgie" te beleggen, neem je zeker twee aktieve beslissingen.
1- de beslissing om je te beperken tot de deelmarkt van de regio "Belgie" ipv de hele wereldmarkt.
2- de beslissing om binnen die regio om individuele aandelen te verkiezen boven de deelmarkt.
Je resultaten tov van de tweede beslissing kan je evalueren met de regionale index ( bvb voor Belgie de Bel20 / of beter Bel All-Share index, voor beleggers die focussen op Us is de SP500 of the Total US market de referentieindexen voor de stockpicking ).
Om de eerste beslissing te benchmarken moet je het eigen resultaat vergelijken met de hele wereldmarkt.
Een combinatie CSPX, CNDX en VWCE gaat in mijn ogen beter presteren dan jouw korf van BEL20 en AEX aandelen.
Met BEL20 en AEX zit je te beperkt nl. slechts 2 landen uit de EU.
Klopt, maar dat is een keuze geweest als beginnende belegger.
Ben jij zeker van +18.3 YTD?B7H4long schreef: ↑2 augustus 2020, 16:12 Resultaten van een reeks portefeuilles en fondsenCode: Selecteer alles
1 Week 1 Mnd 3 Mnd 6 Mnd YTD 1 Jr 3 Jr 5 Jr -0,9 0,4 3,4 + 18,3 3,0 11,2 9,3 CSPX - SP500 index fund
Volgens Morningstar is dat wel anders
https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... 0P00013VX5
De cijfers in mijn tabel komen ook uit Morningstar, maar ik had blijkbaar verkeerd gekopieerd.Jhn schreef: ↑3 augustus 2020, 07:00Ben jij zeker van +18.3 YTD?B7H4long schreef: ↑2 augustus 2020, 16:12 Resultaten van een reeks portefeuilles en fondsenCode: Selecteer alles
1 Week 1 Mnd 3 Mnd 6 Mnd YTD 1 Jr 3 Jr 5 Jr -0,9 0,4 3,4 + 18,3 3,0 11,2 9,3 CSPX - SP500 index fund
Volgens Morningstar is dat wel anders
https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... 0P00013VX5
CSPX en EQQQ zijn aangepast.
Bedankt.