Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ethische dingen blijven aan alle kanten moeilijk.
Wat denken jullie bijvoorbeeld van de column van deze zeursnor die nog steeds aan het emmeren is over de verplichting van 'mondkapjes' in hyperdrukke winkelstraten.
Hij gaat ook nog even door over dat de burgemeesters niet 'achter de voordeur' mogen controleren.
Dat laatste is in België al lang staande praktijk: hier springen de politie-agenten gewoon over de haag !
Onze gouverneur heeft daar wat slims over gezegd: het enige absolute recht is het recht op leven. Alle andere rechten zijn daarvan afgeleid.
(Vandaar dat haar club ook zo fel is op de toekomstige abortuswetgeving...)
Maar wat zie je in de praktijk ? Geef ze een vinger en ze nemen de hele arm !
Zoals een jurist terecht opmerkte: de avondklok is niet proportioneel. Het samenscholingsverbod is wel proportioneel. Het bestaande samenscholingsverbod volstond. Daarmee pak je niet 1 iemand die om 23h23 zijn hond op een landweg in Poederlee uitlaat. Daarmee pak je wel een raveparty van 50 man op de kaaien.
Idem 'controle achter de deur'. Ik gun het de politie-agenten om in te grijpen als er op een studentenkort 100 gasten aan het raven zijn. Maar als er drie kleinburgers samen een pintje pakken... mogen de fluoboeven dan ook ineens over de haag springen ?
Wat denken jullie bijvoorbeeld van de column van deze zeursnor die nog steeds aan het emmeren is over de verplichting van 'mondkapjes' in hyperdrukke winkelstraten.
Hij gaat ook nog even door over dat de burgemeesters niet 'achter de voordeur' mogen controleren.
Dat laatste is in België al lang staande praktijk: hier springen de politie-agenten gewoon over de haag !
Onze gouverneur heeft daar wat slims over gezegd: het enige absolute recht is het recht op leven. Alle andere rechten zijn daarvan afgeleid.
(Vandaar dat haar club ook zo fel is op de toekomstige abortuswetgeving...)
Maar wat zie je in de praktijk ? Geef ze een vinger en ze nemen de hele arm !
Zoals een jurist terecht opmerkte: de avondklok is niet proportioneel. Het samenscholingsverbod is wel proportioneel. Het bestaande samenscholingsverbod volstond. Daarmee pak je niet 1 iemand die om 23h23 zijn hond op een landweg in Poederlee uitlaat. Daarmee pak je wel een raveparty van 50 man op de kaaien.
Idem 'controle achter de deur'. Ik gun het de politie-agenten om in te grijpen als er op een studentenkort 100 gasten aan het raven zijn. Maar als er drie kleinburgers samen een pintje pakken... mogen de fluoboeven dan ook ineens over de haag springen ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waar is ons eigendomsrecht naartoe?
En daarom riskeren die 50 ook een sanctie, en al die anderen niet.MoreOrLess schreef: ↑2 augustus 2020, 17:24Het verschil is wel dat de mensen die je hierboven beschrijft niets onwettelijks doen, mensen die op een feest zijn met 50 genodigden doen dat wel onwettelijk.Nipo schreef: ↑2 augustus 2020, 15:26
Dat soort van redenering hoor ik vaak opduiken. Vaak gaat het dan over rokers, mensen met overgewicht, mensen met risicovol seksueel gedrag, skiërs, elastiekspringers, fietsers zonder helm, mensen die al eens een glas teveel drinken, cannabisgebruikers, fastfood-eters enz.
Ik kocht vandaag een ijsje aan een ijskar.
Als je er over nadenkt : ook niet echt een schitterend idee.
Als je er over nadenkt : ook niet echt een schitterend idee.
Waarom niet ?
Als de rij maar goed uit elkaar staat.
Ik was vandaag natuurlijk weer in de War Zone. Het M(U)HKA met onze twee kleintjes.
Ik was de enige bezoeker van het complete en volledige museum (enfin, en de twee kleintjes) !
Echt een unieke ervaring. En het is best leuk ook. Hoewel uiterst bizar !
Maar zo'n museum gaat dat niet tot in het einde kunnen volhouden.
Ik had wel een mondmasker op. In elke zaal zit er namelijk een zaalwacht die daar scherp op toe ziet (ook al zitten ze 50 meter van ons af).Maar goed... ook zij droegen allemaal een mondmasker, dus dan zal ik maar solidair zijn.
Natuurlijk is daar vlakbij een Ellis Burger. Dat wisten de kleintjes ook. Neen, we zijn daar niet gaan eten. Ik vind ze lekker, maar er is een limiet aan het aantal burgers dat ik kan verstouwen in 1 weekeinde.
Als de rij maar goed uit elkaar staat.
Ik was vandaag natuurlijk weer in de War Zone. Het M(U)HKA met onze twee kleintjes.
Ik was de enige bezoeker van het complete en volledige museum (enfin, en de twee kleintjes) !
Echt een unieke ervaring. En het is best leuk ook. Hoewel uiterst bizar !
Maar zo'n museum gaat dat niet tot in het einde kunnen volhouden.
Ik had wel een mondmasker op. In elke zaal zit er namelijk een zaalwacht die daar scherp op toe ziet (ook al zitten ze 50 meter van ons af).Maar goed... ook zij droegen allemaal een mondmasker, dus dan zal ik maar solidair zijn.
Natuurlijk is daar vlakbij een Ellis Burger. Dat wisten de kleintjes ook. Neen, we zijn daar niet gaan eten. Ik vind ze lekker, maar er is een limiet aan het aantal burgers dat ik kan verstouwen in 1 weekeinde.
De rij was het probleem al niet. De verkoper droeg een masker. Ik was de enige in de rij.
Maar al die oppervlakken waar zoveel mensen met hun handen aankomen. De ijsjes man zelf die constant alles aanraakt. Enfin. Het was gewoon een oefening die moet aantonen dat een mens soms paranoïde wordt van er teveel over na te denken.
Maar al die oppervlakken waar zoveel mensen met hun handen aankomen. De ijsjes man zelf die constant alles aanraakt. Enfin. Het was gewoon een oefening die moet aantonen dat een mens soms paranoïde wordt van er teveel over na te denken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Haelewyn,
Dit is smetvrees kweken op een snelheidsniveau 1000 procent
Dit is smetvrees kweken op een snelheidsniveau 1000 procent
Schepijs (schijtijs), probleem is meestal de ijslepel.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik heb er hier al op gewezen, maar hier bij ons in de Carrefour staan nog steeds grabbelbakken voor mensen die kersen wensen te kopen. Ik zie de geïnteresseerden daarvan er een handvol uitnemen, de goede kersen selecteren, en de rest weer in de grabbelbakken gooien. En dat gebeurt zo per dag met tientallen klanten, al vele weken lang.
Als men in de cafés geen borrelnootjes bij een goed bierke meer mag geven vanwege het Corona-gevaar, welke redenering zit daar dan achter dat dit bij die kersengrabbelbakken wel mag?
Als men in de cafés geen borrelnootjes bij een goed bierke meer mag geven vanwege het Corona-gevaar, welke redenering zit daar dan achter dat dit bij die kersengrabbelbakken wel mag?
... die steeds in een onduidelijk bakje vies water wordt 'gereinigd'.
Hmmm.... OK.
Maar goed, Haelewyn, gewoon het klassieke risico op E.coli. Ik denk niet dat SARS-CoV 2 zich via schepijs verspreidt.
Ik kocht vandaag een ijsje, verkoopster mondmasker, handschoenen aan, ijsje werd in een houdertje geplaatst.haelewyn schreef: ↑2 augustus 2020, 20:45 De rij was het probleem al niet. De verkoper droeg een masker. Ik was de enige in de rij.
Alles volgens de regels. Betalen kon enkel met Bancontact, dus geen geld dat moest overhandigd worden. Super!
Even contactloos betalen, maar er kwam een foutmelding op de display. Verkoopster rukt mijn kaart uit mijn handen en houdt het boven het bakje, betaling gelukt.
Mijn opmerking: mevrouw, ik kon wel zelf even mijn kaart opnieuw boven het bakje houden hoor. Alle voorzorgen die u neemt omtrent Corona zijn nu om zeep. Antwoord: meneer, Corona zit toch niet op uw kaart, dat zit in uw longen!
Er wordt weldegelijk aangeraden om alle fruit en groenten grondig af te spoelen vooraleer te consumeren. Dat is eigenlijk al voor Corona een regel .MoreOrLess schreef: ↑2 augustus 2020, 21:16 Als men in de cafés geen borrelnootjes bij een goed bierke meer mag geven vanwege het Corona-gevaar, welke redenering zit daar dan achter dat dit bij die kersengrabbelbakken wel mag?
Indien het fruit en groenten langer dan 3 dagen bewaard worden in huis, zijn de virus partikels zodanig afgenomen dat ze niet meer besmettelijk zijn. Fruit en groenten bewaren in een frigo, dat is een ander verhaal.
Echter, het meest de vicieuze cirkel van besmetting zit in het volgende:
U neemt kersen die virus partikels bevatten. Steekt deze in een zakje, winkelt verder en komt met uw vingers aan uw mond, gezicht of ogen. Aan de kassa neemt de kassierster honderden artikels vast per dag, gegarandeerd dat daar minstens één besmet persoon tussen zit (statistieken, nietwaar). Zij verspreid het virus op uw artikelen. U komt thuis, wast uw handen grondig, maar consumeert een artikel dat u net gekocht heeft. En zo is de cirkel weer rond.
Klopt. Thnx voor deze verduidelijking.DNE2018 schreef: ↑2 augustus 2020, 22:18Er wordt weldegelijk aangeraden om alle fruit en groenten grondig af te spoelen vooraleer te consumeren. Dat is eigenlijk al voor Corona een regel .MoreOrLess schreef: ↑2 augustus 2020, 21:16 Als men in de cafés geen borrelnootjes bij een goed bierke meer mag geven vanwege het Corona-gevaar, welke redenering zit daar dan achter dat dit bij die kersengrabbelbakken wel mag?
Indien het fruit en groenten langer dan 3 dagen bewaard worden in huis, zijn de virus partikels zodanig afgenomen dat ze niet meer besmettelijk zijn. Fruit en groenten bewaren in een frigo, dat is een ander verhaal.
Echter, het meest de vicieuze cirkel van besmetting zit in het volgende:
U neemt kersen die virus partikels bevatten. Steekt deze in een zakje, winkelt verder en komt met uw vingers aan uw mond, gezicht of ogen. Aan de kassa neemt de kassierster honderden artikels vast per dag, gegarandeerd dat daar minstens één besmet persoon tussen zit (statistieken, nietwaar). Zij verspreid het virus op uw artikelen. U komt thuis, wast uw handen grondig, maar consumeert een artikel dat u net gekocht heeft. En zo is de cirkel weer rond.
Maar gewoon afspoelen met water van fruit is dat voldoende?
Bij het wassen van onze handen moet toch ook zeep gebruikt worden?
Anders zijn de virusjes niet dood.
Ik ben geen wetenschapper, maar de theorie zou zijn dat er niet zoveel virus partikels op zit. Je moet een bepaalde hoeveelheid binnen krijgen om ziek te worden. Afspoelen spoelt letterlijk al een deeltje eraf. Wil je 100% virusvrij, dan moet je met zeep wassen, maar dat is uiteraard niet de bedoeling.MoreOrLess schreef: ↑2 augustus 2020, 22:24 Klopt. Thnx voor deze verduidelijking.
Maar gewoon afspoelen met water van fruit is dat voldoende?
Bij het wassen van onze handen moet toch ook zeep gebruikt worden?
Anders zijn de virusjes niet dood.
Maar stel dat een superverspreider niest, boven de kersen, ik wil er niet aan denken wat de gevolgen daar kunnen van zijn. Het is ook bewezen dat het virus beter gedijt in koele omgeving. Colruyt met zijn koelcel voor fruit en groenten, daar kan je idd best met een goeie dosis smetvrees rondlopen
Iemand niest op zijn handen, betaalt met geld... De verkoper neemt het aan met zijn handschoenen aan, één paar per dag. Of per week. De rest van de dag gaat er virus van zijn handschoenen voort op hoorntjes, de lepel... Etc etc...
Het virus gedijt inderdaad goed bij koude.
Ijsjes... Koud...
Dan nog maar te zwijgen van de verkoper die een superverspreider zou kunnen zijn die in de ijsbak niest.
Hoeveel mensen per dag staan aan zo'n kar... Statistieken... Er is altijd wel eentje besmet zeker ?
Het virus gedijt inderdaad goed bij koude.
Ijsjes... Koud...
Dan nog maar te zwijgen van de verkoper die een superverspreider zou kunnen zijn die in de ijsbak niest.
Hoeveel mensen per dag staan aan zo'n kar... Statistieken... Er is altijd wel eentje besmet zeker ?