Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Laten we er toch vanuit gaan dat 90% van de mensen wel enige vorm van voorzichtigheid aan de dag legt.haelewyn schreef: ↑2 augustus 2020, 22:38 Iemand niest op zijn handen, betaalt met geld... De verkoper neemt het aan met zijn handschoenen aan, één paar per dag. Of per week. De rest van de dag gaat er virus van zijn handschoenen voort op hoorntjes, de lepel... Etc etc...
Het virus gedijt inderdaad goed bij koude.
Ijsjes... Koud...
Dan nog maar te zwijgen van de verkoper die een superverspreider zou kunnen zijn die in de ijsbak niest.
Hoeveel mensen per dag staan aan zo'n kar... Statistieken... Er is altijd wel eentje besmet zeker ?
Als je eens moest weten welke andere partikels je inademt, zoals in een (publiek) toilet, ik denk dat je dan pas nog ergere smetvrees zou krijgen.
om nog maar te zwijgen van de 10 tallen deurknoppen ( op het werk oa ) die wij per dag aanraken
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nadat onze opper TV-viroloog gisteren behoorlijk had gezaagd over de Antwerpspelers die feestvierden, had hij tussen zijn superdrukke bestaan in het labo nog net de tijd gevonden om deze tweet de wereld in te sturen:
Die van Beerschot: Hold My BeerWees gerust: beelden zoals deze gaan we vandaag niet zien bij de match OHL-Beerschot. En niet omdat er geen doelpunten gaan gemaakt worden. Wel omdat bij beide ploegen de puntjes op de i zullen gezet zijn qua corona-veilig gedrag op en naast het veld.
Dus de volgende keer als onze TV-viroloog afkomt met "wees gerust": moeders, hou best je dochters binnen
Ook Beerschot-spelers feesten na doelpunt, Van Ranst reageert opnieuw bikkelhard
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Bij deze is weer bevestigd dat de regels voor iedereen niet gelden voor voetballers.
Ik heb het niet voor voetbal, niet voor voetballers, niet voor hun infantiel geknuffel of vreugdedansjes, niet voor de povere bedrijfsvoering van de clubs waar alle potjes worden toegedekt, niet voor hun RSZ achterstanden die moeten worden bedekt met de mantel der liefde, speciale importregels voor nieuw vlees dat moet worden ingevoerd aan sneltempo, de trucs van de makelaars, niet voor de verafgoding van het voetbal op zich : ik kan leven zonder.
Het cijfer vandaag is 447 ..
Ik heb het niet voor voetbal, niet voor voetballers, niet voor hun infantiel geknuffel of vreugdedansjes, niet voor de povere bedrijfsvoering van de clubs waar alle potjes worden toegedekt, niet voor hun RSZ achterstanden die moeten worden bedekt met de mantel der liefde, speciale importregels voor nieuw vlees dat moet worden ingevoerd aan sneltempo, de trucs van de makelaars, niet voor de verafgoding van het voetbal op zich : ik kan leven zonder.
Het cijfer vandaag is 447 ..
De regels gelden nooit als er een camera bij is...
Dat is al zo sinds dag 1 van de lockdown...
Maar ik ben het met je eens wat die voetballers betreft, maar het is beetje kortzichtig om te zeggen dat het enkel zij zijn
De regels gelden ook niet voor virologen en politici, bijvoorbeeld
Dat is al zo sinds dag 1 van de lockdown...
Maar ik ben het met je eens wat die voetballers betreft, maar het is beetje kortzichtig om te zeggen dat het enkel zij zijn
De regels gelden ook niet voor virologen en politici, bijvoorbeeld
Ik vond het grappig dat Van Ranst zei dat de voetballers hun gezond verstand zouden gebruiken. Heel geruststellendCarpeNoctem schreef: ↑2 augustus 2020, 23:43 Dus de volgende keer als onze TV-viroloog afkomt met "wees gerust": moeders, hou best je dochters binnen
https://www.knack.be/nieuws/belgie/over ... 25743.html
Ziek worden van je eigen bacteriën in een mondmasker. Ook een aandachtspunt.
Acht, de lijst van het groot geld en bijhorende lobby die regels kan 'buigen' is niet gelimiteerd tot voetballerkes.
Voetballers, koers, tennis, luchtvaart,.....
Heeft ook zijn voordelen. Als het de meute kan kalm houden door hun 'energie' en geld daaraan te verspillen heb je er op geen andere manier last van.
Het mag een waar mirakel heten dat we als soort nog niet uitgestorven zijn met al die virussen, bacteriën en schimmels die al miljoenen jaren op de loer liggen.
Of anders gezegd:
Of anders gezegd:
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zonder woorden:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Eén van de dingen die ik als filmliefhebber miste in deze coronagekte was bioscoopbezoek. Het was van Parasite geleden dat ik nog een film op het grote doek had gezien. Ik had nog een gratis verjaardagsticket liggen dat binnenkort verviel, dus gisteren nog eens naar Kinepolis getrokken. Ook nogal wat te doen rond mondmaskers. Binnengegaan met ene op mijn tronie, bijna geen volk in de foyer, in de zaal zaten er hoop en al 7 (zeven!) toeschouwers. Gelukkig voor Kinepolis had mijn vrouw wel voor haar ticket betaald
Hoe de bioscopen dit moeten overleven is me een raadsel.
Het artikel draait er nogal omheen, maar...haelewyn schreef: ↑3 augustus 2020, 10:16 https://www.knack.be/nieuws/belgie/over ... 25743.html
dat lapje permanent op je smoel is verplicht in de ganse provincie Antwerpen.
Het artikel lijkt te hinten, dat verstandige mensen een keuze hebben. Die hebben ze dus niet (meer).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hmm jef
Hier aan de kust is het zo als je in winkelstraten fietst zonder mondmasker aan word je beboet.
En 1 straat in oostduinkerke is echt onnozel aan de uiteinden van de straat heb je wel winkels maar die straat is meer dan 2 km lang. Heel de straat moet je een mondmasker op tijdens het fietsen. Ze hadden woensdag of donderdag een 8 tal mensen beboet denk ik.
Hier aan de kust is het zo als je in winkelstraten fietst zonder mondmasker aan word je beboet.
En 1 straat in oostduinkerke is echt onnozel aan de uiteinden van de straat heb je wel winkels maar die straat is meer dan 2 km lang. Heel de straat moet je een mondmasker op tijdens het fietsen. Ze hadden woensdag of donderdag een 8 tal mensen beboet denk ik.
Intensief sporten in een winkelstraat lijkt me geen goed idee.Timoootjex schreef: ↑3 augustus 2020, 11:08 Hier aan de kust is het zo als je in winkelstraten fietst zonder mondmasker aan word je beboet.
Geen idee wat er zich aan de Vlaamse kust allemaal afspeelt.
Ken die streek alleen van de media.
Dixit had het overigens over de provincie Antwerpen. Buiten sintanneke is daar geen kuststreek.