Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ook al is het een momentopname: gisteren in Baarle was het business as usual. Gelukkig maar.
Voor mijn deur ging het 's avonds alsnog mis. Was zonder mondmasker de hond aan het uitlaten. PV'ke gekregen van onze blauwe vrienden ook al hadden we een verschillende mening. Verbalisant: je moet steeds een maskertje op hebben. Ik: neen, op een verlaten weg waar de kans op besmetting zo goed als nihil is, is het niet nodig. ( Zo staat het trouwens ook ongeveer in het gemeentelijk politiereglement.) C u in court, overijverige man. I walk on.
Voor mijn deur ging het 's avonds alsnog mis. Was zonder mondmasker de hond aan het uitlaten. PV'ke gekregen van onze blauwe vrienden ook al hadden we een verschillende mening. Verbalisant: je moet steeds een maskertje op hebben. Ik: neen, op een verlaten weg waar de kans op besmetting zo goed als nihil is, is het niet nodig. ( Zo staat het trouwens ook ongeveer in het gemeentelijk politiereglement.) C u in court, overijverige man. I walk on.
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 3 augustus 2020, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er geverbaliseerd is op het politiereglement zal je eerst je uitleg mogen doen aan de gemeentelijke sanctieambtenaar. Indien deze oordeelt dat je gelijk hebt volgt er geen retributie. Indien deze oordeelt dat je geen gelijk hebt wordt je alsnog uitgenodigd de retributie te betalen. Nog niet akkoord, dan gaat het naar de politierechtbank. Het valt dus aan te raden het politiereglement eens grondig uit te pluizen.
Dank voor de toelichting, FTP. Ik ga je wijze raad opvolgen. In ons dorp worden de corona-richtlijnen van de provincie klakkeloos overgenomen. Dit wordt dan via het officieel kanaal van de gemeente aan zijn inwoners gecommuniceerd. Geen hocus-pocus zoals Borsbeek bvb.
Typo, i presume?pukkie007 schreef: ↑3 augustus 2020, 18:02
Verbalisant: je moet steeds een maskertje op hebben. Ik: neen, op een onverlaten weg waar de kans op besmetting zo goed als nihil is, is het niet nodig. ( Zo staat het trouwens ook ongeveer in het gemeentelijk politiereglement.) C u in court, overijverige man. I walk on.
´t Is wel een onverlaat die u daarvoor een boete heeft gegeven.
Nee, de onverlaat bevond zich ongemaskerd op een verlaten weg.
Of, zoals nadien bleek, toch niet zo verlaten.
Over de prijs kon blijkbaar deze keer niet onderhandeld worden.
Of, zoals nadien bleek, toch niet zo verlaten.
Over de prijs kon blijkbaar deze keer niet onderhandeld worden.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 3 augustus 2020, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook al mijn reeks uitvluchten klaar
Ik zorg er in de eerste plaats voor niet in die zone's te komen waar mondmasker verplicht is. (wel op 20m, hier is het zo dat er aan de ene kant van de straat verplichting is, en de andere niet...)
Maar of die agenten dat snappen weet ik niet zeker
Verder: als je alleen staat en de agenten komen naar je toe, hoef je geen mondmasker op te zetten omdat het plots "druk" rond je wordt.
Als agenten naar je toekomen is dit immers uitlokking, kunnen ze niet beboeten. (enkel te gebruiken buiten zone's met mondmaskerverplichting)
Verder kan je je mondmasker opzetten en dan een boete vragen omdat je de boerkawet overtreedt.
Eigenlijk moeten ze je beboeten, maar als ze dat doen zien ze zelf in dat hun eerste boete nogal debiel was, en hun tweede ook...
Maar sowieso, als je motivatie/geld hebt zou ik elke corona-boete sowieso voor de rechter brengen...
(buiten die voor corona-feestjes, samenscholingsverboden zijn volgens mij wel wettelijk...)
Ik zorg er in de eerste plaats voor niet in die zone's te komen waar mondmasker verplicht is. (wel op 20m, hier is het zo dat er aan de ene kant van de straat verplichting is, en de andere niet...)
Maar of die agenten dat snappen weet ik niet zeker
Verder: als je alleen staat en de agenten komen naar je toe, hoef je geen mondmasker op te zetten omdat het plots "druk" rond je wordt.
Als agenten naar je toekomen is dit immers uitlokking, kunnen ze niet beboeten. (enkel te gebruiken buiten zone's met mondmaskerverplichting)
Verder kan je je mondmasker opzetten en dan een boete vragen omdat je de boerkawet overtreedt.
Eigenlijk moeten ze je beboeten, maar als ze dat doen zien ze zelf in dat hun eerste boete nogal debiel was, en hun tweede ook...
Maar sowieso, als je motivatie/geld hebt zou ik elke corona-boete sowieso voor de rechter brengen...
(buiten die voor corona-feestjes, samenscholingsverboden zijn volgens mij wel wettelijk...)
Die moet ik onthouden.
Mag ik de volgende keer als ik tegengehouden wordt door handhavers als referentie verwijzen naar spaargids?
"U kwam als eerste naar mij toe, ik ben uitgelokt,...blablabla....."
Of heb je een betere wettelijke referentie die overeind kan blijven voor de rechtbank?
Ps. Slechte uitvluchten hebben meestal een averechts effect.
@ Fakkel: thanks. Wat een blunder.
@Jefdewit: no thanks.
@Jefdewit: no thanks.
Haal er zeker de tekst bij, maar in de ganse provincie Antwerpen is de regel dat mondmaskers door voetgangers op het hele grondgebied moeten worden gedragen.
Dat dingetje met "drukte" was in combinatie met "intensieve sporters".
De reden was nadrukkelijk niet 'de wetenschap', maar 'gemakkelijke handhaving'.
Je moet wel pech hebben om zo'n dienstklopper tegen te komen, maar als je er dan eentje tegengekomen bent, dan wordt een andere uitkomst bij de rechter nog ingewikkeld.
Toevoeging. Wat vindt een echte expert zoals Steven Van Gucht nu van jouw akkefietje ? Net in De Morgen:
Wilde je daar nu echt een praatje mee slaan, Pukkie ?
Dat dingetje met "drukte" was in combinatie met "intensieve sporters".
De reden was nadrukkelijk niet 'de wetenschap', maar 'gemakkelijke handhaving'.
Je moet wel pech hebben om zo'n dienstklopper tegen te komen, maar als je er dan eentje tegengekomen bent, dan wordt een andere uitkomst bij de rechter nog ingewikkeld.
Toevoeging. Wat vindt een echte expert zoals Steven Van Gucht nu van jouw akkefietje ? Net in De Morgen:
Je weet immers nooit wie je zal tegenkomen. Twee schtroumpfs.“Ook mondmaskers kunnen een nuttige barrière vormen. Dat je er een zou moeten dragen als je ‘s avonds laat met je hond gaat wandelen in een rustige buurt, volg ik dan weer niet. Maar het is een goede reflex om altijd een mondmasker mee te nemen als je je huis verlaat. Je weet immers nooit wie je zal tegenkomen. Dan wil je misschien wel een praatje slaan.”
Wilde je daar nu echt een praatje mee slaan, Pukkie ?
En geen matrak vol in het aangezicht gehad? Het waren er dan die in een ver verleden de woorden democratisch en rechtstaat eens hebben horen vallen. Veel hebben ze er alleszins niet van begrepen want ze hebben wel geschreven. Maar beter een boete en geen blauw oog, dan èn een boete èn een blauwe kop èn een nachtje cel met nog wat extra kans op willekeur.pukkie007 schreef: ↑3 augustus 2020, 18:02 Voor mijn deur ging het 's avonds alsnog mis. Was zonder mondmasker de hond aan het uitlaten. PV'ke gekregen van onze blauwe vrienden ook al hadden we een verschillende mening. Verbalisant: je moet steeds een maskertje op hebben. Ik: neen, op een verlaten weg waar de kans op besmetting zo goed als nihil is, is het niet nodig. ( Zo staat het trouwens ook ongeveer in het gemeentelijk politiereglement.) C u in court, overijverige man. I walk on.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Tot zover weer de burgerzin.
En dan maar komen bleiten als de maatregelen nog meer verscherpt zullen worden.
Binnenkort zelfs uw identiteitskaart tonen in de horeca, omdat er teveel valse gegevens opschrijven. Want het is toch zo plezant en stoer om met uw tafelgenoten te kunnen gieren van het lachen dat iedereen Bart De Wever heet. En achteraf hier een boom opzetten over hun privacy die geschonden wordt.
Hoe gaat het spreekwoord alweer: wie zijn gat verbrandt.......
En dan maar komen bleiten als de maatregelen nog meer verscherpt zullen worden.
Binnenkort zelfs uw identiteitskaart tonen in de horeca, omdat er teveel valse gegevens opschrijven. Want het is toch zo plezant en stoer om met uw tafelgenoten te kunnen gieren van het lachen dat iedereen Bart De Wever heet. En achteraf hier een boom opzetten over hun privacy die geschonden wordt.
Hoe gaat het spreekwoord alweer: wie zijn gat verbrandt.......
@ Dixit: veel woorden vielen er niet. Was meer kop tegen kei. Elke avond een wandeling met de hond, af en toe passeert er een fietser, nog nooit heb ik met iemand een praatje gemaakt. Deze smurf ( de andere hield zich afzijdig allicht omdat we elkaars pad eerder kruisten) had de primeur.
@ GeenDean: Een dagje cel? Been there, done that. Ik zou het erg voor mijn vrouw, dochter en hond vinden, dat wel.
@DNE2018 Weetje: de korps-oversten geven nog mee om het gezond verstand te gebruiken bij het verbaliseren. Dat is bij sommigen ook een rekbaar begrip blijkbaar. Verder wil ik gerust op de blaren zitten hoor. Maar eerst zal ik de mazen van het net proberen bloot te leggen. De quote van Steven en het feit dat het bij het eten ook af mag ( nuttigen van enkele dessertvruchten) zijn al elementen à décharge.
@FTP: Je fantasieën niet steeds voor waar aannemen !
@ GeenDean: Een dagje cel? Been there, done that. Ik zou het erg voor mijn vrouw, dochter en hond vinden, dat wel.
@DNE2018 Weetje: de korps-oversten geven nog mee om het gezond verstand te gebruiken bij het verbaliseren. Dat is bij sommigen ook een rekbaar begrip blijkbaar. Verder wil ik gerust op de blaren zitten hoor. Maar eerst zal ik de mazen van het net proberen bloot te leggen. De quote van Steven en het feit dat het bij het eten ook af mag ( nuttigen van enkele dessertvruchten) zijn al elementen à décharge.
@FTP: Je fantasieën niet steeds voor waar aannemen !
Zijn we het gezond verstand niet allang voorbij ondertussen? Wie nu nog niet weet welke regels er zijn, die willen het gewoon niet weten. Misschien eens jezelf in de plaats van de agenten zetten, die al ganse dagen bezig zijn om mensen terecht te wijzen dat ze hun mondmasker niet aan hebben, of niet correct aan hebben. Als nummer 200 passeert zou ook mijn geduld op zijn.pukkie007 schreef: ↑3 augustus 2020, 23:12 @DNE2018 Weetje: de korps-oversten geven nog mee om het gezond verstand te gebruiken bij het verbaliseren. Dat is bij sommigen ook een rekbaar begrip blijkbaar. Verder wil ik gerust op de blaren zitten hoor. Maar eerst zal ik de mazen van het net proberen bloot te leggen. De quote van Steven en het feit dat het bij het eten ook af mag ( nuttigen van enkele dessertvruchten) zijn al elementen à décharge.
Nog maar eens de vergelijking met het rode licht. Als ik 's nachts in de stad rijd en het licht staat op rood, maar er is geen kat op straat, waarom mag ik dan toch niet doorrijden? Ik zet even de afgezaagde plaat op: een maatschappij kan pas functioneren als de meerderheid zich aan de regels houdt. Of het nu een regel is van een groen/rood licht of een regel van een mondmasker.
Ik snap echt dat moeilijk doen niet van sommigen hier.
We mogen al eens lachen niewaar
Ik vrees dat het hopeloos is. Ik zou echt al deze forumhelden eens willen bezig zien, hoe zij zouden reageren als ze elke dag op hun werk twintig keer uitgescholden worden voor het vuil van de straat gewoon omdat ze hun werk doen. Waarschuwingen geven en sensibiliseren werkt niet bij dit volk, dat lijkt me ondertussen wel duidelijk. Als je als agent vriendelijk vraagt om je mondmasker aan te doen word je ofwel uitgekafferd ofwel doen ze het 30 meter verder al lachend en joelend weer af. Na drie dagen zo werken is de lol er af en ga je iedereen de bon op zwieren. Spijtig voor de brave mensen die het wis en waarachtig even vergeten zijn maar dat heb je dan te danken aan de medemensen voor je die het nodig vonden er een lachertje van te maken. Vadertje staatskas zal gaarne de 250 euro in ontvangst nemen. Wie niet horen wil .....